Hét szakasszal vette kezdetét az idei Veszprém Rali programja, melyet némi meglepetésre Kovács Antal és Istovics Gergely kezdett a legjobban, akik 2,2 másodpercet vertek a holtversenyben másodikként záró Lencse-Hofbauer, illetve Herczig-Bacigál kettősökre. A második gyorsaságin aztán Ranga Péterék is megvillantak, s feljöttek az összetett második helyére az ismét másodikként záró Lencséék mögé. A tavalyi bajnoki dobogósok nem álltak túl jól két gyorsasági után: Herczig a 4., Janika a 6., Kazár pedig a 8. helyről várta a folytatást.
Ranga Péter aztán a kislőtéri szakaszon a vezetést is átvette egy újabb szakaszgyőzelemmel, Herczig pedig feljött a második helyre, Lencséék viszont gyengén teljesítettek, s a vezető pozícióból egészen a nyolcadikig estek vissza, Nagy volt tehát a mozgás a mezőnyben, a Balogh-Holczer kettősnek egyetlen jó szakasz is elég volt ahhoz, hogy a 4. pozícióba jöjjenek előre a 10.-ről.
A második várpalotai meneten aztán „helyreállt a rend”, hiszen Herczig, ifj. Tóth, Ollé, Ranga, Kazár, Balogh sorrendben zárt az élmezőny – azaz Rangáékat kivéve a tavalyi élmenők foglalták el a legjobb helyeket. A Ranga Péter – Bán Viktor kettős menetelése a második jutaspusztai körgyorson ért véget, amelyet nem tudtak befejezni, így Herczigék álltak az élre, míg mögöttük 15,8 másodperccel következtek ifj. Tóthék.
A második kislőtéri szakaszon aztán Kazárék is felzárkóztak az élen álló két páros mögé, leszorítva a dobogóról a remeklő Kovács Antal – Istovics Gergely kettőst, miközben Herczigék tovább növelték előnyüket. A nap a körgyors harmadik teljesítésével zárult, melyet a Velenczei – Farnadi kettős nyert meg, miközben Herczigék „elvesztek a mezőnyben”, csupán a 12. helyen zártak, de előnyük így is több mint 17 másodperc Janikáékkal és több mint 21 Kazárékkal szemben.
A Veszprém Rali vasárnap két 48 kilométeres, három-három szakaszból álló körrel zárul.
A rali állása:
1. |
Herczig Norbert - Bacigál Igor |
Škoda Fabia R5 |
48:47.1 |
|
2. |
ifj.Tóth János - Szőke Tamás |
Peugeot 208T16 R5 |
49:04.4 |
+17.3 |
3. |
Kazár Miklós - Ferencz Ramón |
Ford Fiesta R5 |
49:08.5 |
+21.4 |
4. |
Vincze Ferenc - Kuti Péter |
Mitsubishi Lancer Evo IX R4 |
49:12.6 |
+25.5 |
= |
Balogh János - Holczer Dániel |
Mitsubishi Lancer Evo IX |
49:12.6 |
+25.5 |
6. |
Kovács Antal - Istovics Gergely |
Ford Fiesta R5 |
49:13.7 |
+26.6 |
7. |
Velenczei Ádám - Farnadi Ágnes |
Mitsubishi Lancer Evo IX R4 |
49:16.9 |
+29.8 |
8. |
Ollé Sándor - Czakó-Budai Annamária |
Ford Fiesta S2000 |
49:18.1 |
+31.0 |
9. |
Bodolai László - Czokó Attila |
Ford Fiesta R5 |
49:32.4 |
+45.3 |
10. |
Lencse Zoltán - Hofbauer Tamás |
Ford Fiesta R5 |
49:32.5 |
+45.4 |