DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Rali

Tiszák a Micut kipipálta a bakancslistán

Az elmúlt hétvégén, Kiskunlacházán már megint egy újabb típusból vigyorgott kifelé a Prígyeni Tiszák Péter – Apkó Andris kettős. Úgy néz ki, hogy a srácok nem szeretnék egy bizonyos márka mellett letenni a voksot. Lehet, hogy van egy bakancslistájuk?

Peti! Az idén nem igazán bírtál magaddal, és hajszoltad az élvezeteket, legalábbis versenyautók terén. Lada, Citroen, Micu. Van még valami a bakancslistádon?

- Van hát. Már párat kipipáltunk, jöhet a többi. Mind a három teljesen mást nyújtott, ezért nem akarok, és nem is tudok 100%-osan voksolni egyik mellett sem. Nagyon szuper volt velük menni.

tiszak-apko_kiskunlachaza_02



Olyan, mintha két arcod lenne a versenyen. Az egyik a bohóc, mikor kiszállsz a kocsiból. A másik pedig a full komoly. Hogy is van ez akkor?

- Jól látod. Kint haverok, buli, Fanta. Belül pedig navigátor, autó, és én. Ketté kell tudni választani, ha eredményorientáltak is vagyunk. Mi pedig azok lennénk. De szerintem, aki versenyzik, mindenki győzni megy nem? – kérdezte röhögve. 

Gratulálok az abszolút és kategória 1. helyhez. Tudtok valamit, nem?

- Köszönjük szépen. Mi is elégedettek vagyunk, mert egy tényleg jó kis verseny van mögöttünk, ahol elsők lehettünk úgy, hogy először ültünk a Micuban. Megtisztelő volt olyan ellenfelekkel csatázni, akik régóta terelgetnek Mitsubishit. Ez az embert valahol motiválja is, és hát ettől lesz tök jó hangulat. Meg természetesen kell hozzá egy jó autó, egy jó csapat, meg egy jó navigátor. Ennyi a titok.

Általában a dobogós helyezés minden alkalommal sikerül, hajtástól függetlenül. Tök mindegy milyen verdát nyomsz?

- Egyesek szerint tényleg nem számít, hogy első, hátsó, vagy összkerekes autóba ülök, de ez azért nem így van. Lehet, kívülről úgy tűnik, hogy nincs bennem semmi félsz, csak nyomom, mint süket a csengőt. De komoly koncentráció van ám kérem szépen. A versenyautón belül, kapcsolunk egy resetet és már kívül is maradt a vicces Tiszák. Ez nálam így működik. Aztán mikor letoljuk a körünket és kiszállunk, újra megy a töménytelen móka.

Idén milyen versenyen akarod még megmutatni tudásodat? Na, meg persze a nagy kérdés, hogy milyen autóval, mert nálad nem lehet tudni.

- A Szilveszter Rally az tuti biztos. Már háromszor is lecsúsztam a kategória első helyről a Hungaroringen, amiért idén foggal-körömmel harcolni szeretnénk. A típusról pedig annyit, hogy aki kíváncsi, hamar megöregszik. Maradjon meglepetés.

tiszak-apko_kiskunlachaza_01

Andris! Van olyan kocsi, amiben te még nem navigáltál?

- Vaaaaaan. Hogyne lenne már, viccelsz, szórakozol?! Igaz, hogy sok autóban, és sok embernek diktáltam már a J1-ből, de azért még van pár autó, amibe szívesen beülnék bármikor.

Dupla kupások lettetek az elmúlt hétvégén, Kiskunlacházán. Valami gyorsítót vettetek be rajt előtt?

- Igen, kupával távoztunk. Semmi mást nem tettünk, mint máskor. Írtunk egy jó itinert, aztán pedig a szlogenünk az volt, hogy „Szemed a pályán.” Persze ennél azért több van benne, mert mint tudjátok, ültem Micuban már nem egyszer, és próbáltam Petinek segíteni mindenben. Az összhang mindig ugyanolyan jó köztünk, ezért talán könnyebb eredményesnek lenni. De hozzáteszem, hogy azért azt egyikőnk sem gondolta, hogy megcsípjük az első helyeket.

Hogyan foglalnád össze a hétvégét röviden, tömören?

- Egyben, rendben, hibátlan. Pilóta, verseny, kocsi, társaság, kaja ötös. Már csak a Bakó Rally Team hiányzott, de legközelebb bepótoljuk.

Mikor lesz az a legközelebb?

 

- Mint ahogy Peti barátom is mondta a Szilveszter Rallyn ott a helyünk. Egy versenyautóval. – nevetett Andris, de többet nem árult el.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: