DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Rali

MR Racing: Hatból három a szezon legnehezebb versenyén

Fortuna nem fogadta kegyei közé Veszprémben az MR Racing csapatát, hisz a hat rajtoz álló egységből csak hárman gurulhattak át a céldobogón. A Kovács - Istovics kettős az abszolút 11., a Maricsek - Magyar páros a 15., míg a Borbás Csáki duó a 6-os géposztály második és az abszolút 20. helyén teljesítette a 22. Veszprém Ralit.

Kovács Antal és Istovics Gergő a Szombathely Rallye után ismét célba vitte az R5-ös Fiestát, annak ellenére, hogy a Ford egyszer-egyszer mindkét versenynap megmakacsolta magát.

„Az első gyorsaságin megint volt egy technikai problémánk. Gondolt egyet az autó és leállt. Durván 18-20 másodpercet hagytunk bent, amit rettenetesen sajnáltam, mert az egy nagyon jó menetel lett volna, előtte és utána is komfortosan autóztunk, sikerült átmentenünk azt a tempót, ami megvolt Székesfehérváron. A második márkói gyorson már semmi baj nem volt a Forddal, viszont az előttem rajtolónak sajnos már az előző szakaszon leszakadt a kipufogója. Ezt végighúzta a földön, így a negyedik- ötödik kanyartól az ő porában mentünk. Azokon a részeken, ahol igazán gyorsan lehetet volna menni csak kerestük a kanyarokat. Jöttünk egy közepes időt és a 15. helyről vártuk a másnapi folytatást. A célunk továbbra is a top 10 volt a verseny végére.

d632334130a2b9d194362b7d857b88bf_XL



A vasárnapi nap sem kezdődött jól számunkra. Az autó tökéletesen működött, reggel viszont én hibáztam Kislődön, jó 15 másodpercet bennhagytunk. Túlvállaltam egy ugratót, ami miatt még tolatnunk is kellett. Hegyesden és Hajmáskéren már normálisan mentünk, illetve a második körben folyamatosan zárkóztunk fel az abszolút értékelésben, az utolsó gyors előtt már nyolcadikak voltunk. Aztán az utolsó szakasz a második kilométerénél elment a kormányszervó. Egy ilyen autót elég nehéz vezetni kormányrásegítés nélkül, úgyhogy visszaestünk a 11. helyre. Mondhatnám azt is, hogy a mi R5-ös Fiestánk nem szeret az abszolút tízben lenni és a verseny végén megnyugodott, hogy a 11. helyen zártunk. Összességében egy nehéz verseny volt számunkra a Veszprém Rallye, de nem csüggedünk, megyünk tovább!”

Maricsek Miklós és Magyar Gábor akár csak tavaly, úgy idén is az abszolút 15. pozícióban zárta a Veszprém Rallye-t. A Mitsubishis páros a hagyományos N csoportban az ötödik helyen végzett.

 „Lehettem volna egy kicsit gyorsabb, de nekem mindig az jár a fejemben, hogy a futamnak a célban van vége és előtte össze kell gyűjteni azt a 140 gyorsasági kilométert, ami a verseny távja. Idén sokkal gyorsabbak voltunk, mint 2014-ben, pedig a tavalyi Mitsubishim sokkal erősebb volt, mint az idei N csoportos Lancer. A Veszprém Rallye-n már csak azzal is értékes pontokat lehet összegyűjteni, ha szívósan és jó tempóban végigautózzuk a távot. Veszprémben még az utolsó gyorsasági is okozhat meglepetéseket, nekünk is okozott az a defekt, amit Hajmáskéren begyűjtöttünk, de addigra légüres térben autóztunk, előttünk és mögöttünk már nem volt veszély, így 1 perccel rosszabbat jöttünk ugyan, de megőriztük a 15. helyet. Az, hogy N csoportban ötödikek lettünk és autóztunk jó időket az annak is köszönhető, hogy többeknek volt műszaki hibája, illetve olyan problémája, amit maga a Veszprém Rallye pályái kreálnak, mert ez egy rettenetesen nehéz verseny. Egy neccesebb helyzetünk volt a verseny alatt, Hegyesden. A második körben lendületesebben mentünk, változtattam a lengéscsillapító beállításain, amitől érzésre sokkal jobb lett az autó. Természetesen az egyik kanyarba gyorsabban estünk be, keresztbe álltunk és emiatt veszítettünk időt, de folytatni tudtuk a versenyt. Ezt leszámítva nagyon élvezetes volt az a szakasz és szuper volt az egész verseny is!”

A Borbás Szabolcs - Csáki Richárd kettős második lett a 6-os kategóriában és a Veszprémben szerzett pontoknak köszönhetően átvették a vezetést a bajnokságban.

 „Sajnos Hoffer Zsolték kiestek, nem ilyen végeredményre számítottunk, jó lett volna megküzdeni velük és úgy megszerezni a kategória második helyet. Nagyon nehéz verseny volt, az autónak megint egy pisszenése sem volt, szenzációs a kis Fiesta! Sokat kell még vele mennem, hogy tényleg gyors legyek murván. Ez most be is igazolódott, hisz hiába küzdök Hoffer Zsoltival, hogyha jön Bereczki Norbi, aki egy évben egyszer megy ilyen autóval, és úgy elver minket, mint jég a határt! Rengeteget kaptunk Norbitól, de nem is néztük az idejét, mert Hofferék kiesése után már nem siettünk annyira, az utolsó 3-4 gyorson már könnyű dolgunk volt. Jól akartuk érezni magunkat. Az utolsó szakaszon talán ez talán már túl jól is sikerült: túlcsúsztunk, tolatnunk is kellett, de összességében jó volt. Most vezetjük a bajnokságot, ezt az előnyt kell beosztanunk a hátralévő két versenyre.”

Osváth Péter és Farnadi Ágnes balszerencse sorozata tovább folytatódott Veszprémben is. A Balatonfüredi páros a második nap elején volt kénytelen feladni a futamot.

„Kormánymű problémánk volt szombaton. Kiszakadt a menet, lelazult a kormánymű, emiatt nem igazán ment jól az első két gyorsasági. A nagyszervizben a srácok megcsinálták a kocsit, az ötödik helyen voltunk, de nem sokkal lemaradva, mindössze 5 másodperc volt a hátrányunk a dobogó legalsó fokához képest. Épp ezért másnap reggel Kislődön sietni próbáltam és egy erdős részen kicsit túlcsúsztam. Meghúztam a kéziféket, hogy ráfordítsam a kanyarra az autót, de a belső íven volt egy fatuskó, amit kifordított kormánnyal eltaláltunk az pedig elgörbítette a belső kormányösszekötőnket és ezzel a futómű is megsérült. Rossz időt jöttünk, de nem volt annyira rossz, mint amire én számítottam, sőt elsőre azt gondoltam, hogy ott rögtön véget is ért a versenyünk, de tovább tudtunk menni. Hegyesd előtt állítottam az összetartáson, sikerült aránylag jól beállítani. Elrajtoltunk, volt két nagy gödör, amit kikerültem, de nem sokáig jutottunk, mert a következő kanyarban eltört a kormányösszekötő. Dobálós volt lefelé, baloldalon tehermentesített a kerék, aztán ránehezedett az autó súlya, fékeznem kellett, hogy el tudjunk kanyarodni, de ez a V alakban elgörbült kormányösszekötő ennyit bírt és aláfordult a kerék, ezzel pedig véget ért a versenyünk.

Sajnos a kategóriánkban nem csak az első, hanem a dobogós helyezések is eldőlni látszanak. A verseny után nem is néztem meg a ponttáblát, mert számunkra oly mindegy, hogy negyedikek, vagy ötödikek leszünk az év végén. Az első három, ami mérvadó lett volna, de az elúszott. Ritka, hogy ilyet mondok, de a rengeteg balszerencse, ami idén ért minket, amiatt megcsömörlöttem egy kicsit. Valami nagyot kell, hogy újítsak, leülök és átgondolom, hogy hogyan tovább.”

Ifj. Cseh Vilmos és Németh Gergely idei versenynaptárában a három murvás futam szerepelt. A Mitsubishis pilóta tanuló évnek szánta a2015-ös szezont és a kiesésük ellenére pozitívan értékelte a Veszprém Rallye-t. 

„Nagyon vártam a szombati Márkó - Jutaspuszta szakaszt, hiszen volt már tapasztalatom erről a gyorsaságiról. Az abszolút 13. helyen sikerült az első szakaszt abszolválni és ez elég lett volna a hármas kategória második helyéhez, aminek mi nagyon örültünk. A második körben is jót tudtunk menni, de akkor már sokkal nagyobb volt a por. Emiatt kétszer túl is csúsztunk, a 18. időt autóztuk és a 13. helyen zártuk a szombati napot. Elégedettek voltunk, mert ha az N csoportba nevezünk, akkor a kategória második helyéről kezdhettük volna a második napot.

Vasárnapról annyit, hogy Kislődön már egyszer mentem, egy korábbi Veszprém Rallye alkalmával, onnan volt némi tapasztalatunk. Viszonylag jól lejöttünk rajta mindkét alkalommal, lehetett volna gyorsabban is, de azért jó volt.  A másik két gyors az teljesen új volt számunkra. Azokon nyilván nem teljesítettünk olyan jól, de nem volt rossz.

Az utolsó előtti szakaszon, Hegyesden elrajtoltunk és mindjárt az első komolyabb féktávon, ahol el kellett volna fordulni egy szélesebb útra, már kigyúrták az autók a pályát és kijött egy éles szikla, amire mi ráfékeztünk. Abban a pillanatban eldurrant a gumink és a felni, elgörbült a kormányösszekötő rudunk. Kicseréltük a kereket, szép lassan lejöttünk, de nem láttuk értelmét a folytatásnak, mert hátraestünk az összetettben illetve sérült futóművel felesleges lett volna rámenni a leghosszabb és legnehezebb pályára, inkább leadtuk a menetlevelet és kiálltunk.”

A Rallye2 P Csoportjában szereplő Gyarmati Ariel - Kocsis György kettősnek rövidre sikerült a 22. Veszprém Rallye, mindössze egy szakaszt teljesítettek a bajnokság ötödik állomásán.

 „Az elsődleges célunk az volt a Veszprém Rallye-n, hogy pontot szerezzünk. Azért mentünk, hogy a bajnoki tabellán megőrizzük és ha lehet, megerősítsük a vezető pozíciónkat. Sajnos ez most jött össze, mert bár az első gyorsaságit megnyugtató fölénnyel meg tudtuk nyerni. a második szakasz rajtjában eltörött a féltengelyünk. Mielőtt elrajtoltunk láttam is, hogy óriási gödörbe fogunk belecsattanni, ezért próbáltam finomabb rajtot venni, de ezek szerint ez nem sikerült eléggé. Nagyon szomorúak vagyunk, hogy elestünk a pontoktól és a bajnokságban visszacsúsztunk a második helyre, valamint amiatt is, hogy nem tudtunk többet menni az autóval murván. Az első gyorsaságin szerzett tapasztalat az azt mutatta, hogy óriási élmény laza talajon autózni a Mitsubishivel. Nem forszíroztuk a tempót, inkább a biztonságra törekedtünk, de ennek ellenére is szenzációs élményt adott a Lancer. Nagyon jól lehet az autóval csúszkálni, tényleg mintha csak szimulátorban ülne az ember. Emiatt is sajnáljuk, hogy idő előtt véget ért számunkra a Veszprém Rallye és nem tudtuk kiélvezni a hátralévő öt gyorsasági szakaszon az autó nyújtotta örömöket.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: