DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
Rali

Balogh Balázs: Versenyképesek lehetünk

Balogh Balázs “Csigolyéknak” a Székesfehérvár ralit idő fel kellett adniuk… A miértről Balázst kérdeztük a verseny után.

Szia Balázs! A múlt hétvégén a Székesfehérvár ralin tettétek magatokat próbára. Hat gyorsaságin keresztül versenyben voltatok, aztán… Na de halljuk tőled a versenyen történteket!

- Igen, sikerült reggel jól kezdenünk, jó lendületet sikerült felvennünk Coffyval. Az első hosszú gyors utáni beíróban láttuk, hogy sikerült beautózni magunkat a kategória elejébe és gyermeki örömmel gurultunk tovább a második gyors felé.

A kategória (P12) “élmenőivel”, mint Csépe Gabi, Vizelli Karesz, vagy Ruszó Krisztián sikerült már felvenned a ritmust?

- Úgy néz ki igen, ezen a versenyen sikerült egy-két kisebb részeredményt elérni, ami visszajelzés nekünk, hogy talán jó úton haladunk, hogy sikerül szép lassan fejlődnünk s előrébb haladnunk. A harmadik gyorson kategória első helyen értünk célba, amit többször is leellenőriztünk Bencével, mert elsőre kicsit nekünk is hihetetlennek tűnt! :-) De ez köszönhető, hogy jól működött az autó és már kezdtünk ráérezni a számunkra új fajta gumikra. Ellenben nagyon örülünk, és nagyon jó érzés, hogy néha-néha oda tudunk érni, az eddig tőlünk időben távol, elől autózó kategória elejéhez.



10801708_1036074153083254_848932128980941617_n

Hogyan látod mi kell még hozzá, hogy a dobogóért harcoljál az előzőkben említett urakkal?

- Sajnos az első szervizt követően, a negyedik gyorson, a motorunk el kezdett melegedni, elgyengült az autó és 112 fokos motorhőmérséklettel értünk a stopba. Itt már tudtuk, hogy valószínű hengerfejes lesz az autó, s már nem is kevés mennyiségű vizet kért a motor… A következő két rövidebb gyorsasági pályát, már alig bírta ki az autó, mindkét alkalommal 120 fokos motorral gurultunk ki a célból. A kihelyezett szerviz után még felmerészkedtünk az utolsó gyorsra. A kategória negyedik helyén álltunk s elég nagy előnyt sikerült kiautóznunk a mögöttünk lévőkhöz képest. Így megpróbáltunk “átgurulni” az utolsó gyorson, hogy pontszerző helyen érjünk be, s legalább a céldobogóra felállhassunk. Sajnos nem bírta a motor, sok helyen 120 fok felett volt a hőmérséklet és nem tudtuk már sehogy hűteni. Végig értünk a gyorson, de az etap utat már nem tudtuk megtenni, a motor károsodás megelőzése miatt feladtuk a versenyt és behúztuk az autót…Úgy gondolom, hogy még mindig sokat kell tanulnunk, fejlődnünk s gyűjtenünk a versenykilométereket. S ha sikerül üzembiztosra felkészíteni és beállítani az autót, akkor versenyképesek lehetünk.

Melyik gyors tetszett nektek?

- Az első, hosszú gyorsasági tetszett a legjobban. Technikás szakasz, van benne tempósabb rész, erdős, szűk és koszos, csúszós részek is egyaránt. Nagy figyelmet és koncentrációt követelt. Jó vizsga vagy mérföldkő volt ez, saját magunknak is.

11029985_1036074079749928_701336561854408751_n

Most nem volt “zenekarotok” a hétvégén? :-)

- Volt! :-) Egy kisebb településén, Tácon volt a szállásunk. Péntek este egy utcabálba találtuk magunkat s rövid időn belül megismert minket a helyi lakosság! Másnap több alkalommal is megállítottak minket s kérdezték, hogy a csapatból mindenki jól van-e? :-) Úgyhogy sikerült ismételten jó hangulatban kezdeni a hétvégét, amely élményei megtartottak mindkét napon.

Tervezitek a Veszprém ralin való indulást?

- Nem tervezzük, még nincs kész a fehér autónk, az ENH, és az ATB-t nem szeretném murvás versenyen hajszolni. Illetve egy időben van a Ladaracinges All Star Gálával, és mi oda készülünk egy jó bulira! A tavalyihoz hasonlóan két napra érkezünk, “ottalvós” partyval és persze kevés itallal! :-) Bízunk benne, hogy hasonlóan jól érezzük majd magunkat, mint tavaly.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: