DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
Rali

MR Racing: Teljes az éremkollekció a Miskolc Ralin!

Az MR Racing mind az öt kettőse teljesítette az ORB második futamát, a 21. Miskolc Rally-t. A Gyarmati - Kocsis duó Eger után a borsodi megyeszékhelyen sem talált legyőzőre a Rallye2-ben, míg az Osváth - Farnadi és a Borbás - Csáki párosok egy kategória bronz, illtetve ezüst éremmel térhettek haza Miskolcról.

Osváth Péter és Farnadi Ágnes az abszolút 9. és a 3-as kategória 3. helyét szerezte meg az ORB mezőnyben. A balatonfüredi kettős kicsit álmosan kezdett az első három szakaszon, majd a második körben egy technikai hiba is hátráltatta a Mitsubishis párost. A kilencedik szakasztól minden a helyére került és szoros csatát vívtak a Rongits - Hannus párossal. Végül a dobogó legalsó fokán fejezték be a miskolci futamot.

AIMG4457_resize



„Volt egy technikai problémánk a második körben, majd a kilencedik szakaszon autóztunk egy átlagos időt, de nem volt nagy különbség a kategóriatársakhoz képest, a tízediken pedig tudtunk menni egy sokkal jobbat. Balogh Jani nagyon ellépett, nekünk Rongits volt a fontos, mi őt figyeltük. Minden gyorson közelítettünk is rá, aztán mentünk egy egál időt, de sajnos az utolsó szakaszon neki jobban kijött a lépés, így nem tudtuk megelőzni. Ennek ellenére elégedettek vagyunk a mostani harmadik helyezéssel és harcolunk tovább!”

A Kovács - Istovics kettős az abszolút 15. pozícióban zárta az R5-ös Ford Fiestával a számukra cseppet sem eseménymentes futamot.

2015002MIskolc_resize

„Emberpróbáló és megterhelő volt a 12 gyorsasági szakasz egy nap alatt, de ezzel kifejezetten nem volt gond, annál több a gumizással. Illetve azzal, hogy a nézők folyamatosan elmozdították a rendezők által kihelyezett gumikat. Értem én, hogy látvány kell, de azért ne sokmilliós autókkal meg ne adj, Isten emberéletekkel játszanak! Ami pozitívum az az, hogy célba értünk, szemben Egerrel és ismét autóztunk 140 km-t versenytempóban. A harmadik gyorson a technika ördöge is utolért minket: egy nagy levágban valami felütött az autó alján, és ez egy rejtélyes elektronikai hibát okozott, ami másfél percünkbe került. Egerhez képest a tempónkon látszik a fejlődés, ezen a nyomon kell tovább haladnunk. Tisztában vagyunk vele, hogy ezzel az autóval még gyorsabban kell menni és tudjuk azt, hogy az autó tudja is, de fel kell nőnünk hozzá.”

Sebestyén Roland és Radó István a 3-as kategória nyolcadik helyen végzett a Miskolc Rally-n. A szolnoki pilóta ismét értékes tapasztalatokat gyűjtött a szezon második aszfaltos versenyén.

AIMG4912_resize

„Érdekes volt, hogy felírtuk a pályákat, a körbefestett nyilak alapján, hogy hol lesz a gumik helye a szakaszokon, aztán az abroncsok teljesen máshol voltak és gyorsonként változtak. Ahhoz kellett alkalmazkodni, hogy hol volt gumi, hol nem, volt, hogy a nézők betették őket középre, hogy megtréfáltak minket. Ez volt az egyik része, a másik meg, hogy sajnos kaptunk egy perces büntetést, amit mi nem is tudtunk, ezért nem reagáltunk rá kellő időben. Ez egy korai IE-be érkezés volt a sportbírók szerint, amit mi vitatunk, de elfogadjuk, mert változtatni sajnos már nem tudunk rajta. Az eredményünkkel összességében elégedett vagyok, tekintve, hogy nagyon nehéz, technikás, felhordásos pályákon autóztunk. A Mitsubishit egy karcolás nélkül behoztuk a célba és annyira nem mentünk rossz időket.”

Akár csak Gyarmati Ariel, úgy Borbás Szabolcs is duplázott Miskolcon. A sásdi pilóta és navigátora, Csáki Richárd Eger után ismét a dobogó középső fokára álhatott fel a 6-os kategóriában.

2015004MIskolc_resize

 „Miskolcon is közelebb kerültem a Fordhoz, de még nagyon sok van benne, próbálom megtalálni azokat a dolgokat rajta, amitől még gyorsabban tudok majd menni vele. Miskolcon, a gátlókon állítottunk, igyekeztem megtalálni az ideális beállítást a rosszabb minőségű aszfaltra és szerintem találtam egy olyat, ami passzol az én stílusomhoz. Sajnos egy hosszú áttétel van az autónkhoz, úgyhogy ezeken a pályákon nagy hátrányban voltam a többiekkel szemben. A srácok a verseny után megnézik, hogy, milyen áttétel van most a Fiestán és mivel többféle váltó van homologizálva az autóhoz, meg fogjuk találni a nekem ideálisat. Most egy hosszú áttétel van az autón, és ha egy rövidet tudunk bele rakni, akkor sokkal jobb lesz a Ford.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: