Sebastien Ogier az elmúlt négy szezon mindegyikében világbajnok lett a WRC-ben, a Volkswagen vezéreként verhetetlennek bizonyult ebben az időszakban. 2017-ben új projektbe kezd, a VW távozása után az M-Sport Fordnál folytatja - a Red Bulletin kérdésére most viszont a közúti vezetésről beszélt.
"A jó sofőr nem tűnik fel, a rossz viszont túl keményen fékez, nem egyenletes íveken fordul, hanem nagyon sok hirtelen mozdulatot végez. Egy rendes, átlagos úton mindig a sebességhatár alatt autózik, sosem indexel, amikor kanyarodik, ezzel szükségtelen veszélyhelyzetet teremt. Sok ilyen dolog van..." - mondta a francia, amikor a rossz sofőr tulajdonságairól kellett beszélnie.
"Hogy hogyan legyünk jobbak? Először is üljünk jó pozícióban. A szabály az, hogy ha bal kézzel, tehát nem a jobb kézzel, hanem a bal kézzel megfogjuk a kormányt két óránál, a hátnak még mindig érintenie kell a háttámlát. Ez fontos a megfelelő kormányzás miatt, illetve a hüvelykujj sose legyen a kormány belső felén, mert az veszélyes, megsérülhet."
"Mindenki tudja, hogyan kell bevenni egy kanyart, de nem árt tudni, hogy hogyan kell helyesen megcsinálni kritikus szituációban. Jobb, hogy ha kanyarban a kívül lévő kézzel toljuk a kormányt és nem a bent lévővel húzzuk. Ha ezt megtanulja valaki és automatikussá válik, akkor sokkal magabiztosabb lesz és itt most nem a raliról beszélek, hanem az utcai vezetésről" - magyarázta Ogier.
Amikor a vezetés közbeni egyéb tevékenységekről kérdezték, nem tagadta: fel szokta venni a telefont. "Viszont hadd mondjam azt, hogy elég jó vagyok több információ feldolgozásában, amikor vezetek. Nem olvasgatok emaileket, vagy bármi hasonlót, a raliautóban figyelek a navigátorra, ellenőrzöm a részidőt, a motor hőmérsékletét, ilyesmi. Vannak tapasztalt és tapasztalatlan sofőrök, utóbbi típus autóvezetésének minősége romlik nagyobb tempónál. Szerintem mindenkinek gyakorolnia kell azokat a szituációkat biztonságos körülmények között, amikor stresszhelyzetben kell teljesítenie és rájönnie, hogy hogyan maradjon nyugodt ilyen szituációban."
A raliautóban persze előfordul, hogy a versenyző elveszíti az irányítást. "Előfordul, de csak a másodperc tört részére - ha ennél tovább tart, annak hangos és fájdalmas vége lesz. Ha valaki elveszíti az irányítást az autó felett, azt tanácsolom neki, hogy harcoljon, tegyen valamit, kormányozzon, engedje el a féket, bármi. Próbálja kitolni azt a pillanatot, amikor uralja az autót. Vészhelyzetben túl kell lépni az ösztönös reflexeken."