DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat
Rali

GT86 CS-R3 - Homológ a hátsókerekes Toyota

A Toyota Motorsport GmbH örömmel jelentette be, hogy véget ért a várakozás, GT86 CS-R3-as raliautójuk sikeresen átesett a homologizációs folyamaton.

Az átfogó fejlesztési folyamat amiatt a kihívás miatt húzódott el, mivel ez a kocsi a korábban kizárólag elsőkerékhajtásos járműveket magába foglaló R3-as kategória első hátsókerékhajtásos masinája, a legújabb Toyota raliautó azonban részt vehet most már mindenféle raliversenyen, beleértve a rali világbajnoki futamokat is.

TMG_CSR3_2015_2_resize



A Toyota fényes örökségéből merítve és visszahozva a szakaszokra a hátsókerékhajtást, a CS-R3 egy egyedülállóan izgalmas járgány a versenyzők és a rajongók számára egyaránt. A TMG által futtatott Toyota Team Europe a ’80-as évek elején érte el első komolyabb sikereit a hátsókerekes Celica Twincam Turbóval, ami többször is meg tudta nyerni a Safari Rally-t. Ettől az örökségtől inspirálva a TMG legújabb hátsókerékhajtásos raliautóját, egy versenyképes R3-as kocsit a privát ügyfeleknek részére szánják. Az autó a lendületes megjelenésű utcai GT86-ot különleges teljesítménnyel kombinálja.

TMG_CSR3_2015_1_resize

Komoly erőfeszítés eredményeként született meg a szívó működésű kétliteres boxermotor, ami a kocsi egészéhez hasonlóan nem egy átlagos konfiguráció az R3-ban. További kihívásként az R3-as előírásoknak megfelelően az utcai autó standardja szerint csökkenteni kellett a sűrítési arányt. A legkorszerűbb motorfejlesztési eszközöket alkalmazva a TMG lecserélte az erőforrás belső alkatrészeit és a software-t, ami 232 lóerős maximális teljesítményt és 235 newtonméteres maximum forgatónyomatékot eredményezett.

Az igazi autósport élményt biztosítva a CS-R3 a sebességváltó specialistától, a Drendth-től származó, kifejezetten hátsókerékhajtásos autókhoz tervezett hatfokozatú szekvenciális egységgel, valamint korlátozott zárású differenciálművel rendelkezik. A súlyelosztás optimalizálása tovább javította a már amúgy is fürge GT86-ot, a továbbfejlesztett felfüggesztés, fékek és kipufogó pedig csúcsteljesítményt jelent a gyorsasági szakaszokon. A biztonságban nincs kompromisszum, ennek felszerelései és a bukócső alaptartozékként kerül a kocsiba.

TMG_CSR3_2015_7_resize

A TMG néhány versenyen bemutató jelleggel fogja indítani a CS-R3-at idén, a 2016-os szezonban pedig a német ralibajnokság keretei között útjára indul a HJS R3 Trophy. A Trophy legalább három szezonon keresztül fog futni, annak versenyein, melyeken akár tíz CS-R3 is részt vehet, minden alkalommal ötezer eurós pénzdíjat osztanak ki. A CS-R3 a komplett karosszériával és az erőátviteli rendszerrel együtt 84 ezer euróért (+ ÁFA) vásárolható meg kit formájában.

„A CS-R3 homologizációjának véglegesítése a TMG számára egy nagy, a ralisport számára pedig egy izgalmas pillanat” – mondta el a TMG ügyfélszolgálatának főmérnöke, Nico Ehlert. „Hosszú idő telt el azóta, hogy FIA homologizációt kapott az utolsó hátsókerékhajtásos raliautó, úgyhogy kihívásokat jelentett ez a fejlesztési fázis során. Keményen dolgoztunk, míg voltak néhányan, akik kételkedtek bennünk, nem ismerve a teljes képet. Hálásak vagyunk azonban azoknak a türelméért, akik támogattak minket ebben a projektben, és hisszük, hogy az, hogy akcióban látjuk az autót, bizonyítja, hogy valóban érdemes volt várakozni. A rajongók és a pilóták reakciója még inkább kielégítő volt, világos, hogy hatalmas a támogatás a ralisportban a Toyota felé, és sokan emlékeznek még a szakaszokon teljes gázzal közlekedő hátsókerékhajtásos autók látványára. Büszkék vagyunk, hogy összehoztuk ezt a két faktort, és alig várjuk a CS-R3 sikeres új éráját.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: