DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
Rali

Kubica idén is Pirelliken folytatja

A tavalyi év végén Robert Kubica két versenyt is megnyert az olasz gyártó abroncsaival, és az idei évben folytatják a közös munkát, abban a reményben, hogy a lengyel harmadik WRC szezonjában végre komoly sikereket sikerül elérniük.

robert_kubica



A Pirelli versenyzői a Monte-Carlo Ralin:

WRC
16 Robert Kubica (POL)/Maciej Szczepaniak (POL) Ford Fiesta RS WRC
21 Martin Prokop (CZE)/Jan Tomanek (CZE) Ford Fiesta RS WRC
37 Lorenzo Bertelli (ITA)/Giovanni Bernacchini (ITA) Ford Fiesta RS WRC

WRC2
36 Julien Maurin (FRA)/Nicolas Klinger (FRA) Ford Fiesta R5
41 Armin Kremer (DEU)/Klaus Wicha (DEU) Skoda Fabia S2000
42 Henk Lategan (ZAF)/Barry White (ZAF) Skoda Fabia S2000

Egyéb
25 Olivier Burri (CHE)/Fabrice Goron (FRA) Ford Fiesta R5
26 Felice Re (ITA)/Mara Bariani (ITA) Citroen DS3 R5
28 Marco Giuseppe Silva (ITA)/Giovanni Pina (ITA) Ford Fiesta R5

A versenyre az RK és az RKW jelölésű utolsó generációs abroncsokat fogják szállítáni, amik a tavalyi németországi világbajnoki futamon mutattak be és azóta az összegyűjtött tapasztalatot kamatoztatva a 2015-ös specifikációra fejlesztették tovább. A kemény keverékű RK5A abban a valószínűtlen esetben kerül bevetésre, ha szárazak lesznek a körülmények a versenyen. A puha keverékű RKW7 hidegben és nedves körülmények között kerül az autókra. Monte-Carlóban egy szuper puha, az RKSS is használatba kerülhet, ahogy a legújabb Sottozero, ami szöges és nem szög nélküli változatban is elérhető. Erre az abroncsra lesz szükség, ha jég, latyak, vagy hó van a pályán.

A gumiszabályok is változtak 2015-re, a szervizekben ahol csere engedélyezett, ott 5 új abroncshoz nyúlhatnak a versenyzők és ehhez jön még négy darab további pótkerék. Azonban a shakedownon nincs korlátozva, hogy mennyi gumit használnak el a csapatok, ezzel szeretnék ösztönözni őket, hogy minél többet menjenek azon. Összességében 34 abroncsot használhatnak el a versenyzők a 82 darabos keretből. A szezon startjára a gumi gyártóknak lehetőségük van egy aszfaltos és egy murvás gumit regisztrálniuk, mindkettőt puha és kemény keverékűként. Ezen kívül lehetőség van csak a Monte-Carlo Ralin egy szuper puha abroncs (RKSS) és egy szöges és szögmentes hó gumi (Sottozero) használatára.

A szezon első versenyén a következőképpen néz ki a rendelkezésre álló gumikeret:

RKH (kemény keverék száraz meleg körülményekhez):              WRC:8             /WRC2: 8
RKS (puha keverék nedves és változékony körülményekhez):    WRC: 16           /WRC2: 16
RKSS (szuper puha keverék jég, fekete jég, és rossz tapadási körülmények esetén): WRC: 24/WRC2: 16
Sottozero (szög nélkül): WRC: 10/WRC2: 10
Sottozero (szögekkel): WRC: 24/WRC2: 24

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: