DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 13. vasárnap
Rali

Turán Frici: Keresztülhúzta a számításainkat a kánói ugrató

Sok minden kiderült a hétvégi Miskolc-ralin: például az, hogy Turán Frigyes és Zsiros Gábor nem túlzott, amikor a bajnoki címet tűzte ki célul, hiszen az idénynyitó ob-futamon szinte végig ott voltak az élmezőnyben, és szakaszgyőzelem is fűződik a nevükhöz.

Az is nyilvánvalóvá vált, hogy a páros remekül tud együtt működni szervizcsapatával, a Tagai Racing Technology-val, hiszen a pilótának bármi kérése volt,  azonnal reagáltak és változtattak a beállításon, megoldották a legkisebb problémát is.



 

Kiderült az is, hogy valószínűleg tizedekre menő, kiélezett küzdelmet hoz majd az idei egész versenyszezon - ami száz százalékos koncentrációt kíván, hiszen hat-hét páros is bejelentkezett a bajnoki elsőségért.



 



 

A Peugeot 207 S2000-essel autózó Turán Frigyes és Zsiros Gábor az éllovastól 8.7 másodperccel lemaradva, a negyedik pozícióban vágott neki az utolsó előtti szakasznak. Turán Friciék a kánói gyorsasági elején ugrattak egy nagyobbat, az út megdobta az autó hátulját, és a páros becsúszott az árokba.



 

"Az ugratással még nem is lett volna semmi gond, de még az árokba csúszással sem, hiszen a szurkolóknak köszönhetően tíz másodperc múlva újra az úton voltunk, csakhogy a difivédő háromszöggé hajlott, és a Peugeot hátulját tíz centivel megemelte"œ - ecsetelte a gondokat Frici. "Tíz percbe telt, hogy levegyük, s bár utána tovább tudtunk menni, sőt, az utolsó szakaszon a power stage-en harmadikként értünk célba, úgyhogy pontokat is szereztünk, a verseny összességében nem úgy alakult, ahogyan terveztük. Vannak azonban pozitív jelek és alapvetően optimisták vagyunk."



 



 

Az idénynyitó mindig arra is szolgál, hogy a versenyzőpáros visszarázódjon egy kicsit a ritmusba, s ez sikerült is. Még akkor is, ha volt egy pillanat (azon a bizonyos ugratón), ami nem volt bekalkulálva, s ami miatt elveszett az esély a jó összetettbeli eredményre. De amikor öt-hat páros vív ádáz csatát a győzelemért, ez benne van a pakliban.



 



 

"Egész hétvégén nagyon gyorsan mentünk, a Peugeot és a Hankook gumi tökéletesen működött, azt az egy ugrást leszámítva minden rendben volt"œ - értékelt a navigátor, Zsiros Gábor. "Mi is visszarázódtunk a versenyzésbe, s nekem pluszban is szolgált egy tanulsággal a verseny: hogy ennyi tapasztalat, ennyi év után is duplán kell ellenőrizni mindent, mert a szombati második szakaszon kettőt lapoztam, ami miatt három-négy másodpercet veszítettünk, hiszen időbe telt, mire visszataláltam a ritmusba. Levontuk a tanulságokat, és újult erővel készülünk a következő versenyre, amelyen már az R5-ös Peugeot 208-assal állunk rajthoz. Már alig várjuk, hogy teszteljük az új autót, s azt is, hogy versenyezhessünk vele!"



 

20. VREDESTEIN MISKOLC-RALI, AZ OB 1. FUTAMA

Abszolút végeredmény:

1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Maximmun Racing, Ford Fiesta R5) 1:14:36.7,

2. Spitzmüller, Laczkó (Pro Race Sport, Mitsubishi Lancer Evo9) 43.8 másodperc hátrány,

3. Hadik, Kertész (Hadik Rallye Team, Subaru Impreza WRX) 1:08.0 perc h.,

"

28. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (Turán Motorsport, Peugeot 207 S2000) 11:53.3 p h.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: