DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Rosberg szerint szebb búcsút érdemelt volna Ricciardo

Nico Rosberg véleménye szerint Daniel Ricciardo (minden valószínűség szerint) utolsó F1-es versenye nem méltó módon alakult múlt hétvégén Szingapúrban.

„Ő egy szép búcsút érdemelne, hiszen ez volt az utolsó hétvégéje. Hivatalosan ez még nincs is megerősítve, szóval nem túl szerencsés a helyzet. Ennél jobbat érdemelne” – mondta Rosberg.

„Nem méltó módon alakult Daniel pályafutásának a vége, de ugyanez elmondható Sebastian Vettelről is. A sportban töltött utolsó pillanatok örökre az emberrel maradnak – számomra nagyon fontos volt, hogy ez megfelelő legyen. Másrészről persze tudom, hogy sok embernek nem tetszett a visszavonulásom, hiszen élvezték a Lewisszal való csatánkat. Saját magam és a családom számára viszont ez volt a jó döntés” – tette hozzá 2016 F1-es világbajnoka.

 

Pedro de la Rosa és a pályahatárok: a foci-vb-ről hozott fel példát

Pedro de la Rosa, aki az Aston Martin istállójának nagykövete lett az idén, egy igazán frappáns költői kérdést fogalmazott meg az interneten, utalva a labdarúgó-világbajnokságon esett Japán gólra, amely a németek kiesését jelentette. "Ha még erről sem tudjuk eldönteni, hogy kint volt-e, vagy bent, akkor hogy az ördögben fogunk megegyezni a pályahatárokat illetően?" - tette fel a jogos kérdést De la Rosa.

 

Melyik volt a legszebb autó 2022-ben?

Idén új éra kezdődött a Formula-1-ben, amely teljesen váratlan megoldásokhoz és új formavilághoz vezetett. Nektek melyik volt a kedvenc autótok a mögöttünk hagyott szezonban?

 

Ezek voltak a legjobb rádiózások az F2-ben

Idén is volt mit hallgatni a Formula-2-es rádiókban! A képre kattintva tekinthetitek meg a videót!

Videó: A legszebb előzések az idei szezonból

Az F1 összegyűjtötte a leglátványosabb előzéseket az összes 2022-es versenyről. Nálatok melyik a nyerő? A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Ókori egyiptomi sírba ereszkedett le Lewis Hamilton

A hétszeres világbajnok Szakkarában, az egyiptomiak legősibb temetkezési helyszínén járt. A brit régészkedett egyet, majd egy sírba is leereszkedett, szó szerint: egy kötélre rögzítve engedték le a mélybe. Hamilton egyébként a Dior márka Gízában tartott divatbemutatója miatt járt Egyiptomban.

 

Coulthard: Idióta barom, aki szerint Verstappen csak az autója miatt nyert

Erős hangvételű interjúban formált véleményt Max Verstappen kritikusairól a 13-szoros nagydíjgyőztes. David Coulthard egy holland oldalnak, a Formule1.nl-nek beszélt.

„Ahogy Lewisnak sem kell kilenc világbajnoki cím, hogy a sport egyik legnagyobb versenyzőjének tartsam, úgy Max is egyike már a nagyságoknak. Idióta barom, aki szerint csak azért érte el mindezt, mert jó autóban ült. Hiszen egyetlen csapattársa sem tudta felvenni a kesztyűt” – fogalmazott a skót.

Coulthard nem finomkodott akkor sem, mikor azt szemléltette, Verstappent hidegen hagyják a kritikus hangot: „Max a pályán szörnyeteg, egy győztes gépezet, aki le sem sz**ja, mit mondunk róla mi vagy akárki más” – mondta a Viaplay és Channel 4 szakértője.

Egykori Ferrari-versenyzőt javasolnak új csapatfőnöknek

Frederic Vasseur, Ross Brawn és Sebastian Vettel nevét is bedobták már Mattia Binotto potenciális utódjaként – a szóban forgó exversenyző azonban nem a német, hanem Gerhard Berger. A The Race szaklap újságírója, Jim Wright szerint ő lenne a tökéletes választás a Ferrari élére.

Berger 14 szezont felölő F1-es versenyzői pályafutása alatt a 80-as és 90-es évek élcsapatainál, a Ferrarinál, a McLarennél és a Benettonnál szerepelt, később a BMW sportigazgatója és a Toro Rosso társtulajdonosa volt – pár napja pedig szabaddá vált, mivel a DTM promótere, az ITR, melyet öt éven át vezetett, megszűnik.

„A nagy vezérek sokat követelnek katonáiktól, és Gerhard esetében egyértelműen ez a helyzet. Ha nem állsz készen ugyanannyi erőfeszítést beletenni, mint ő, vagy nem egyezik a víziód és hited, akkor nem vagy megfelelő személy. Ilyen egyszerű és hatékony” – nyújtott betekintést Berger vezetői módszereibe Wright, aki a két említett csapatnál három éven át dolgozott az osztrák alatt. „A Ferrarinak nem szabad beérnie a kényelmes megoldással, különben nem nyer. Kemény, sokat látott vezetőre van szüksége, aki rendelkezik a győzelemhez kellő tapasztalattal, tudással és éleslátással, és bizonyított már pályán, csapattulajdonosként és üzletemberként is.”

Ezeken helyszíneken bizonyult a legjobbnak Max Verstappen

Összesen 15 nagydíjat nyert meg idén Max Verstappen, amivel megdöntötte az egy szezonban elért futamgyőzelmek rekordját. Ezt korábban Michael Schumacher és Sebastian Vettel közösen tartotta 13 sikerrel, a holland pilóta viszont felülmúlta ezt. A csúcsdöntésre Mexikóban került sor, amikor 14. alkalommal is elsőként látta meg a kockás zászlót, majd Abu Dhabiban tovább írta ezt a rekordot. Ennek tiszteletére az F1 Instagram-oldalán megjelent egy poszt, amiben összegyűjtötték, pontosan mely futamokat nyerte meg idén a Red Bull versenyzője.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Az F2 vezére a pályahatárok miatti büntetéseket kritizálta

Kritikusan nyilatkozott a büntetések kiosztásának módjáról Bruno Michel. A Formula-2 vezérigazgatója túlzásnak érzi, hogy a pályahatárok megsértése miatt jelentős mennyiségű büntetőpontot gyűjtenek be a pilóták, ami akár eltiltásokhoz is vezethet. „A pályahatárok nagyon fontosak, másrészt viszont az, hogy emiatt eltilthatnak egy futamról, kicsit túl kemény” - magyarázta Michel a FormulaScout számára. „A pályahatárokra természetesen figyelni kell, ehhez kétség sem férhet. Volt viszont néhány olyan helyzetünk, amikor azt hiszem, hogy emiatt egy versenyző hat büntetőpontot kapott ugyanazon a futamon. Ez nyilvánvalóan probléma, ezért az FIA szakembereivel erről beszélnünk kell, mert ezt józan ésszel kellene alkalmazni” – tette hozzá.

Mesés erdélyi tájakon túrázott a Red Bull korábbi bajnokautója – videó

A Red Bull híres arról, hogy különböző tájakra viszi el a versenyautóit és forgatnak látványos videókat minderről. Most Románia és annak legszebb útja, a Transalpina volt a helyszín, ahol Patrick Friesacher hajtotta meg az RB7-est, azaz a 2011-es autót, amellyel anno Sebastian Vettel vb-címet is ünnepelt. A túra során pedig „Drakula”, egy pásztor és néhány néptáncos is az útjába keveredett. Alább a videó, IDE KATTINTVA pedig galériát is mutatunk a Red Bull legújabb akciójáról:

Valtteri Bottasról rappelt spanyolul Arcangel, Duki és Bizarrap

Ott jött velünk szembe egy F1-es versenyző, ahol nem számítottunk rá: az amerikai Arcangel új albumán található egy – argentin Duki és Bizarrap közreműködésével előadott – szám, amely a Bottas nevet viseli. A spanyol nyelvű dalban elhangzik az „Egy formula, Valtteri Bottas” sor, de valószínűleg csak azért került bele, mert ez rímel a botas (csizma) és gotas (cseppek) szavakra – a szöveg többi részének ugyanis semmi köze a pilótához. 

32 millió dollárt kell kifizetnie a Williams korábbi szponzorának

A ROKiT 2019-ben csatlakozott névadó támogatóként a Williamshez, ám az eredetileg hároméves szerződésből idejekorán visszatáncolt a szponzor: amikor a koronavírus-járvány első hulláma után útjára indult a 2020-as szezon, már nem szerepelt az autókon a matricájuk, azaz mindössze egy idényt élt meg az együttműködés. Mivel a cég nem fizette ki az esedékes pénzt az istálló irányába, a Williams jogi útra terelte az ügyet.

Ennek pedig a minap lett eredménye: egy kaliforniai bíróságon kimondták, hogy a ROKiT-nek 26 220 094,25 angol fontot kell kifizetnie a csapat részére, ami nagyjából 32,2 millió dollárnak felel meg – mindehhez pedig hozzájön még egymillió font a Williams perköltségének fedezésére.

f1-williams-rokit-2019

fotó: DPPI

Mégsem kell megműteni Quartararo ujját

Fabio Quartararo a Malajziai Nagydíj negyedik edzésén bukott úgy, hogy a balesetben eltört az ujja a bal kezén. Bár ez saját bevallása szerint nem korlátozta őt a valenciai idényzárón – amelyen igazából nem volt esélye rá, hogy elhappolja a vb-címet a ducatis Francesco Bagnaia elől –, eleinte úgy tűnt, hogy a téli szünetben így is meg fogják műteni a francia kezét. Erre azonban a Yamaha közlése szerint végül nem kerül sor: „Kielégítően felgyógyult a sérülés, s a műtét is inkább esztétikai, mintsem terápiás célokat szolgált volna” – idézi a hangvillásokat a Motorsport. Quartararónak két hónap múlva, február elején kell ismét motorra ülnie majd a sepangi teszt keretében.

Ellenben egy másik versenyzőt, a kiszálló Suzukitól az LCR Hondához igazoló Alex Rinst a minap megoperálták: a motorversenyzők karját sokszor kínzó kompartment-szindróma miatt feküdt kés alá a spanyol.

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Megszűnik a német F4-es bajnokság

Jövőre nem rendezik meg az ADAC által szervezett német nemzeti Formula-4-es bajnokságot: ezt a német autóklub jelentette be azáltal, hogy nem fogadnak nevezéseket a 2023-as szezonra. Az ADAC F4 2015-ben indult útjára az ADAC Formula Masters utódjaként (amelynek pedig a Formula BMW volt az elődje), s bár eleinte a sorozat mezőnye több mint 20 főt számlát, idén például már csak öt állandó nevezője volt a szériának. Pedig az elmúlt nyolc évben megfordult itt több olyan pilóta is, aki eljutott az F1-ig, mint például Lando Norris, Mick Schumacher vagy Guanyu Zhou, míg a bajnokok között találjuk például a Formula-2-ben szereplő Theo Pourchaire-t és Jüri Vipst (az idei kiírást egyébként a Mercedes protezsáltja, Andrea Kimi Antonelli nyerte).

Indulhat azonban a német F4 helyett egy másik bajnokság: a Formula Scout úgy tudja, egyelőre Euro 4 projektnév alatt fut az ötlet, mely szerint az ACI Sport szervezne egy új szériát Európa-szerte elsősorban azoknak az istállóknak, akik az olasz sorozatban és az ADAC egyes állomásain szoktak indulni. Ami pedig a DTM promotálását is átvevő ADAC-ot illeti: az F4-ből nem teljesen szállnak ki, ugyanis létrehozzák az ADAC Formula Junior Teamet, amelynek színeiben két tehetséges német fiatalt indítanának a francia Formula-4-es bajnokságban.

adac-f4-2022

Fotó: ADAC

Szenzációs: Bottas ausztrálra nyíratta magát – videó

Valtteri Bottas a közösségi oldala szerint jelenleg barátnője, Tiffany Cromwell hazájában, Ausztráliában tengeti a napjait. A szombaton posztolt rövid videója alapján pedig az Alfa Romeo finn versenyzője mindent megtett azért, hogy beilleszkedjen: a humoros klip szerint a frizuráját és az öltözködését is a helyi stílushoz igazította. Ezzel az egyperces videóval – ahogy mondani szokták – Bottas alighanem megnyerte a holtszezon elejét.

Furcsának találja Binotto és a Ferrari szakítását Martin Brundle

Néhány napja jelentették be hivatalosan, hogy Mattia Binotto – a hivatalos kommüniké szerint – lemondott a Ferrari F1-es csapatfőnöki posztjáról. Bár sajtóértesülések szerint az Alfa Romeót irányító Frederic Vasseur pályázik a legjobb esélyekkel a helyére, a Scuderia közleménye szerint csak az új évben döntenek és tájékoztatnak az utódról. Mindenesetre a korábbi F1-es versenyzőből lett szakértő, Martin Brundle úgy véli, valaki nagyon jó szakembernek kell érkeznie, ha a Ferrari megvált Binottótól, aki műszaki és menedzseri fronton is komoly tapasztalatokkal bírt:

„A Ferrarinál egy egész országért dolgozol, nem csak egy csapatért. Elveszítették a technikai vezetőjüket és a csapatfőnöküket, szóval hacsak nem tudják egyből valaki nagyon-nagyon jóval helyettesíteni őt, akkor ez az egész furcsának hat. De ez már csak ilyen” – idézi a Motorsport Brundle-t, aki hozzátette: valaki olyat kellene találnia a maranellóiaknak, aki nincs annyira közvetlenül kitéve az olasz média „zaklatásainak” – elvégre a legsikeresebb korszakukban is egy francia, egy brit és egy dél-afrikai (Jean Todt, Ross Brawn és Rory Byrne) töltötték be a kulcspozíciókat.

f1-binotto-2022-1

fotó: DPPI

Portimao lehet a fő opció Sanghaj pótlására – bár van egy kis bökkenő

Pénteken hivatalosan is bejelentették, hogy amint azt már jó ideje sejteni lehetett, a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos helyi korlátozások miatt 2023-ban sem tudják megrendezni a Formula-1-es Kínai Nagydíjat. A futam esetleges pótlásával kapcsolatban az F1 úgy fogalmazott, hogy vizsgálják a lehetőségeket, s később adnak tájékoztatást. Még az előzetes naptár bejelentésekor az volt a kommunikáció, ha ki is esik Sanghaj, nem fogják helyettesíteni, ám a The Race és több másik szaklap úgy tudja, hogy mivel Baku nem nyitott arra, hogy előbbre hozzák az Azerbajdzsáni Nagydíj időpontját, hogy ne keletkezett egy négyhetes szünet az ausztrál verseny után, mégis elképzelhető, hogy keresnek beugró helyszínt, s így 24 fordulós maradhat a jövő évi szezon.

Joao Carlos Costa portugál autósport-kommentátor már a törléssel kapcsolatos bejelentés előtt arról posztolt a közösségi oldalán, hogy erre a legfőbb jelölt Portimao lehet: mint írta, közel állnak a felek a megállapodáshoz, s azt a december 9-i Motorsport Világtanács-ülésen véglegesíthetik. A portugál pálya 2020-ban és 2021-ben is beugróként kapott helyet az F1-es menetrendben. A The Race is úgy tudja, hogy az algarve-i pálya az egyik opció, bár egy apró bökkenő azért van: az április 16-i hétvégén a jelenlegi tervek szerint az Endurance-világbajnokság mezőnye látogatna oda – igaz, láthattunk korábban is rá példát, hogy az F1 kedvéért módosítják más szériák versenynaptárát.

A The Race szerint amúgy szóba jöhet még az Isztambul Park is, amely állítólag a Francia GP kiesése után is megpróbált szerződést kötni az F1-gyel, de a RaceFans.net szerint az is elképzelhető, hogy a közel egy hónapos rés ellenére is úgy döntenek, hogy nem lesz helyettesítő verseny.

f1-portimao-start-2021

fotó: DPPI

Raikkönen és Latifi helyett egy F2-es kapta meg a Ganassi negyedik autóját

Két Marcus is lesz a Ganassi IndyCar-csapatában 2023-ban – Marcus Ericsson mellé Marcus Armstrong érkezik. A 22 éves új-zélandi három szezont töltött Formula-2-es szinten, ahol négy győzelmet szerzett, erős bajnoki eredményt azonban nem tudott elérni, így egy évvel ezelőtt a Ferrari versenyzői akadémiájából is kikerült. Amstrong pályafutását új utakra terelte az IndyCar-szerződéssel: kifejezetten az épített és utcai pályákon fog versenyezni, az oválokon más indul a #11-es számú autóval.

A Ganassival Armstrong egy kifejezetten versenyképes ülést kapott, amely a pletykák középpontjában volt a korábbiakban: ebben a bizonyos negyedik autóban Kimi Raikkönent és Nicholas Latifit is vizionálták, együtt az oválfutamokat kapó Jimme Johnsonnal. A Motorsport.com szerint jelen állás szerint Ryan Hunter-Reay vagy Takuma Sato vezethet azokon a versenyeken, melyeken Armstrong nem vesz részt.

Rivális szériája promóteréhez került a DTM

Az ADAC, a német autóklub fennhatósága alá került az ország első számú versenysorozata, a DTM. Szerdán jelentették be, hogy az eddigi promóter, a Gerhard Berger vezette ITR megszűnik, az egykori F1-es osztrák pedig tárgyal a széria sorsáról. Pénteken eldőlt, az ADAC veszi át a DTM promóteri teendőit.

A hír pikantériája, hogy a DTM 2021 óta GT3-as szabályrendszerrel működik, így az ADAC-hez tartozó GT Masters széria konkurense. A feltételezés szerint a két sorozat megmarad a jövőben, és akár azonos hétvégéken is versenyezhetnek. Erre már 2023-ban sor kerülhet, mivel egyelőre egyik bajnokságnak sincs versenynaptára.

A frissebb bejelentés nem tér ki a DTM jövőjére, annyit azonban leszögez, az ADAC meg akarja őrizni a világszerte elismert szériát, szinergiában a többi német kategóriával. December 8-án Münchenben tartanak sajtótájékoztatót, ahol több részletre fény derül.

Hong Kong milliárdosa is F1-es csapatot szeretne

Azt már jó ideje tudni lehet, hogy az Andretti szeretne beszállni a sportágba, illetőleg nemrégiben mi is megírtuk, hogy két másik társaság is nagy erőkkel dolgozik a háttérben azért, hogy helyet kapjon a rajtrácson. Most a Daily Star Sport híreire hivatkozva számolt be arról a Motorsport Week, hogy a hatalmas vagyonnal rendelkező Calvin Lo egy vadonatúj alakulat megalapítását tűzte ki célul.

„Még vizsgáljuk, hogy milyen minőségben vennék részt az F1-ben. Nem vagyok elég okos ahhoz, hogy csapatot vezessek! Bármilyen szerepvállalásról is lenne szó, az pénzügyi jellegű lenne. Az elmúlt néhány évben sokan megkerestek az F1 világának szereplői közül, a csapatoktól kezdve a nagyon ambiciózus potenciális tulajdonosokon át a befektetőkig. Megnéztünk egy jelenlegi csapatot, és így jött az ötlet, hogy új istállót indítsunk. Jelenleg rengeteg lehetőség van. Úgy gondolom, hogy egy új korszakba lépünk, egy fiatalabb közönséggel és egy újabb rajongói bázissal. A hozzáférhetőség könnyebbnek tűnik, mint korábban” – árulta el az üzletember, aki az RE Lee International vezérigazgatója, magánbefektetési cégén keresztül pedig korábban kapcsolatban állt a Williams F1-es csapatával.