DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Wolff is megszólalt Ricciardo leggyorsabb köre kapcsán

Kisebb vitákat váltott ki a Formula-1-es Szingapúri Nagydíj után az, hogy a verseny hajrájában a Visa Cash App RB kihívta a bokszba Daniel Ricciardót, aki friss lágy gumikon megfutotta a leggyorsabb kört az utolsó helyen haladva, ezzel elorozta azt Lando Norristól, aki így eggyel kevesebb ponttal közeledett Max Verstappenre. A McLaren-vezérkar nemtetszését fejezte ki ennek kapcsán, Zak Brown ismét rámutatott, hogy nem fair, hogy a Red Bull esetén két csapat van egy tulajdonos kezében – jóllehet, az Instagram-posztja alapján aztán megbeszélték a dolgokat Christian Hornerrel.

Mindenesetre Szingapúrban a Mercedes F1-es főnöke, Toto Wolff véleményét is kikérték az üggyel kapcsolatban, de szerinte mindez nem volt nagy dolog: „Úgy vélem, minden stratégiát be kell vetned, ami a rendelkezésedre áll. Nem gondolom, hogy piszkos játék lett volna. Egyáltalán nem volt az. Egyetlen ponton is eldőlhet a bajnokság, és a szabályok keretein belül maradtak. A versenyzők sem voltak sportszerűtlenek egymással.”

f1-wolff-mercedes

NASCAR: Izgalmas hajrá után Joey Logano lett 2022 bajnoka

Utolsó futamához érkezett el a NASCAR Cup Series 2022-es szezonja, ahol még négyen voltak esélyesek a bajnoki címre. Christopher Bell, és Ross Chastain az első, míg Chase Elliott és Joey Logano második sikerükért szálltak harcba. Közülük utóbbi szerezte meg a pole-pozíciót, Elliott az ötödik helyről indulhatott, míg Bell és Chastain a középmezőnyből várhatták a zöld jelzést. A futamot megelőző időszak sajnos nem csak a döntőről szólt, hiszen az egész szériát megrázta Joe Gibbs fia, Coy halála, aki az Xfinity Series friss bajnokának, Ty Gibbsnek az édesapja volt. A fiatal versenyző eredetileg a 23-as autóban állt volna rajthoz, ám emiatt visszalépett, és helyét ezúttal Daniel Hemric vette át.

A rajtnál Logano simán eljött és könnyedén nyerte az első szakaszt, Bell és Chastain pedig látványos felzárkózást mutattak be, így már mind a négyen a legjobb tízben autóztak. A második etapban Logano továbbra is gyors volt, ám ekkor már Ryan Blaney zárt az élen, miközben többen is eltaktikázták magukat az üzemanyaggal, ami Elliott malmára hajtotta a vizet. A Hendrick Motorsports versenyzője a legjobb pozícióba került a bajnoki esélyesek közül, de öröme nem tarthatott sokáig, mivel az egyik újraindítás során pont Chastainnel akadt össze, és az autója is megsérült, így jelentősen visszaesett, a fordulatoknak viszont korántsem volt még vége. 60 körrel a leintés előtt előbb Chastainnek, rontották el a kerékcseréjét, majd kicsivel később Bellnél is hibáztak a szerelők, amikor egy sárga zászló újabb kiállásokat eredményezett. A következő zöldre ekkor viszonylag sokat kellett várni, mivel Brad Keselowski Ford Mustangja gyulladt ki, az autó pedig már belül is füstölt, de szerencsére senkinek sem esett baja. A hajrában aztán Logano hamar elnyúlt a mezőnytől, végül senki sem tudta már megelőzni, ezzel a Team Penske pilótája 2018 után 2022-ben is felülhetett a Cup Series trónjára.

Eladóvá vált Michael Schumacher 2003-as versenyautója

A hétszeres világbajnok több ikonikus versenygépére lehetett már licitálni a közelmúltban, azonban az RM Sotheby's legújabb árverésén egy minden eddiginél különlegesebb darab találhat gazdára. Ezúttal a Ferrari F2003 GA 229-es alvázszámú autóját lehet beszerezni, amivel a német legenda megszerezte karrierje hatodik világbajnoki címét, ezzel megdöntve Juan Manuel Fangio korábbi rekordját. Az aukciósház értékesítési igazgatójának vezető asszisztense szerint amennyiben hinni lehet az előzetes jóslatoknak, úgy akár 9,4 millió dollárért is elkelhet. „Azért különleges, mert ez egyike a mindössze négy autónak, amely négynél több győzelmet szerzett a Ferrari történetében, különösen úgy, hogy ezt generációjának egyik legképzettebb pilótája, Michael Schumacher érte el” – árulta el Vincent Luzuy, aki hozzátette, az autó működőképes állapotban van, így tehát a pályára is kiviheti majd újdonsült tulajdonosa. Az aukcióra november 9-én kerül sor. 

Lewis Hamilton majdnem összetörte a Mercedest Las Vegasban

Egy egész napos partival ünnepelte meg Las Vegas visszatérését a Formula-1, ahol többek között a britek hétszeres világbajnoka is bemutatót tartott, ám nem sok hiányzott egy balesethez. Hamilton a látványos gumiégetés közben csak kevéssel kerülte el a korlátot, ahogyan az alábbi fotón is látszik, de később csak nevetve beszélt a történtekről. „Majdnem balesetem volt. Olyan sok füst volt, azt sem tudtam, hol vagyok. Teljesen eltévedtem” – mesélte a Mercedes pilótája.

A videó az alábbi linkre kattinva érhető el.

 

 

Vettel szerint túl sokat várnak a fenntartható üzemanyagok bevezetésével

2026-ban új motorszabályok lépnek életbe a Formula-1-ben, az új korszak egyik legfontosabb eleme pedig a szintetikus üzemanyagok bevezetése. Utóbbival kapcsolatban emelt szót Sebastian Vettel, aki köztudottan szívügyeként tekint a környezetvédelemre. A négyszeres világbajnok szerint a technológia már most is jelen van, így nem ért miért kell még ennyi évet várni a bevezetésével. „Szerintem 2026 túl késő ahhoz, hogy erre úttörőként tekinthessünk. A szintetikus üzemanyagok már léteznek, miért várnánk még négy évet? Az F1 túlságosan is a jelennel van elfoglalva, és nem foglalkozik eleget a jövő lehetőségeivel. A terjeszkedésre helyezik a hangsúlyt ahelyett, hogy előrelátóan a holnap mobilitásának lépéstartója lenne.  Kicsit kínosnak találom a dolgot” – mondta el a Der Spiegelnek.

Így gyártotta Sergio Perez a fánkokat Las Vegas utcáin

Egy egész napos fesztivállal vezették fel a 2023-as Las Vegas-i Nagydíjat, melynek részeként Lewis Hamilton, George Russell, valamint Sergio Perez is tartott egy látványos bemutatót a rajongók számára. Az eseményen az érdeklődők kipróbálhatták magukat egy kerékcsere közben, vagy a szimulátorban is megmutathatták mire képesek, de az este zárásaként a világhírű Alesso is fellépett az OMNIA nevű klubban. „Nagy örömmel üdvözöljük a rajongóinkat a 2023-as Las Vegas-i Nagydíj megnyitóján. A város állandó szereplővé válik a versenynaptárunkban, ezért fontos, hogy a helyi szurkolók a kezdetektől fogva velünk ünnepeljenek. Ez egy kisebb ízelítő, a jövő évi eseményekből, amikor az összes Formula-1-es csapat eljön a Stripre” – mondta el a megnyitón az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali. Az eseményről készült képekből nemrégiben mi is készítettünk egy összeállítást, amit érdemes megtekinteni.

Az Alfa Romeo akár a Haas partnere is lehet 2024-től

Hosszú idő után 2015-ben tűntek fel újra az Alfa Romeo logói a Formula-1-ben, 2018 óta pedig a Sauber csapatának névadójaként szerepelnek. Az istállóval való együttműködés 2023 végén jár le, ezt követően pedig a márka elvileg ismételten kiszáll a sportágból, amire a napokban már a Stellantis-csoport vezérigazgatója is erős utalást tett, ugyanakkor a pletykák szerint még van némi esélyük a maradásra. A Crash.net beszámolója szerint könnyen meglehet, hogy a márkanév 2024-től is jelen lesz az F1-ben egy esetleges együttműködés révén, amit a Haas csapatával köthetnek meg, ezt pedig a neves újságíró, Dieter Rencken információira alapozták. Az amerikai alakulat nemrégiben gazdagodott egy új szponzorral a Moneygram révén, amely állítólag évi 20 millió dollárral támogatja majd őket, a színösszeállításuk pedig könnyen összehangolható lenne az Alfa Romeo dizájnjával. 

Bajnoki döntő a MotoGP-ben és a NASCAR-ban is – íme a vasárnapi program

Két kategóriában is bajnokot avatunk ma, az Aréna4, valamint a Match4 jóvoltából pedig élőben izgulhatjuk végig az eseményeket. Íme a közvetítések listája:

Vasárnap (november 6.) 

11:00 Moto3, futam (Aréna4)

12:20 Moto2, futam (Aréna4)

14:00 MotoGP, futam (Aréna4)

21:00 NASCAR, futam (Match4)

Button: Nehéz végignézni Fernando folyamatos problémáit

Fernando Alonso újabb technikai probléma áldozatává vált a múlt hétvégi Mexikói Nagydíjon, a spanyol autójában ezúttal egy henger adta meg magát idő előtt, a kétszeres világbajnok pedig a levegőbe bokszolva tudatta a világgal frusztráltságát. 

A spanyol mclarenes csapattársa, Jenson Button számára nehéz korábbi riválisa folyamatos problémáival szembesülni. „Korábban nagyon pozitívan beszélt a rádióban a csapattal, és látszólag készen állt a kihívásra a kemény gumikon. Elképesztő, hogy egy jó verseny milyen gyorsan válhat katasztrofálissá. Többen is megelőzték őt, mielőtt kiállni kényszerült, ezek közül pedig az egyik autó a csapattársa volt, amit versenyzőként soha nem szeretsz átélni. A rádióban még nyugodt volt a korábbiakhoz képest, azonban amint kiszállt, kitört belőle a düh” – mondta a 2009-es világbajnok az Any Driven Monday című műsorban.

„Különösen azért nagyon kemény ezeket a problémákat látni, mert 41 évesen még mindig hihetetlen formában vezet. Tele van szenvedéllyel és nagyon szereti a sportot, ez látszott a reakciójánl is. Bízom benne, hogy jövőre megbízhatóbb autóban találja magát” – zárta Button.

Az Alpine egyelőre nem hozott döntést jövő évi tartalékpilótájával kapcsolatban

A franciák csapatfőnöke, Otmar Szafnauer elárulta, hogy a csapat részéről még nem született döntés Jack Doohan jövőbeli szerepét illetően. Az ausztrál tehetség az Alpine akadémiájának tagja, Oscar Piastri viharos távozásával pedig a franciák legmagasabban rangsorolt ifjoncává avanzsált, a Mexikói Nagydíj első szabadedzésén pedig már hivatalos F1-es hétvége keretein belül is bemutatkozhatott az enstone-i istálló színeiben. 

„Ő egy szolid fiatalember, aki véleményem szerint nagyon gyors versenyző, ezt azalatt a 13 kör alatt is be tudta bizonyítani, amit az autónkban tölthetett, mert nagyon hamar sikerült felvennie a tempót. Az edzés előtt annyit mondtunk neki, hogy vezessen a határain belül és ne erőltesse túl, ezt pedig tökéletesen végre is hajtotta. Példamutató volt a felkészülése, egyszerűen mindent tudni akart. Jó srác” – idézi az Alpine csapatfőnökét a RaceFans.

Doohan az F2-ben is remek szezont fut, hiszen újoncként a negyedik helyen áll a bajnokságban, az Abu Dhabiban esedékes szezonzáró előtt azonban az ezüstéremre is van még esélye. Szafnauer egyértelművé tette, hogy az ausztrál egy újabb évet teljesít majd az F1 előszobájában, a csapatban betöltött szerepe ugyanakkor egyelőre nem tisztázott: „Még nem született döntés. Először meg kell hoznunk azt, majd utána jöhet a bejelentés. Számára a prioritást az F2 jelenti majd.” Az amerikai–román szakember elismerte, hogy több pilótával is tárgyaltak a csapat tartalékversenyzői pozíciójával kapcsolatban.

Jimmie Johnson tulajdonosként (is) tér vissza a NASCAR-ba

Korábban beszámoltunk róla, hogy a NASCAR Cup Series hétszeres bajnoka a 2022-es IndyCar-szezon befejeztével visszavonult a teljes éves versenyzéstől, a napokban azonban lehullt a lepel a legendás amerikai pilóta további terveiről: tulajdonosként és egyben alkalmi versenyzőként tért vissza korábbi sikerei színhelyére, a NASCAR-ba. A 47 éves Johnson a Petty GMS Motorsports csapatában vásárolt magának tulajdonrészt, melynek színeiben harmadik pilótaként részt vesz majd több versenyen is, például a februári Dayton 500-on, ami egyben a 20. részvétele lesz a legendás viadalon. Az újdonsült csapattulajdonos korábban kétszer diadalmaskodott Daytonában, összesen pedig 83 győzelemmel büszkélkedhet a szériában a már említett hét bajnoki cím mellett. Érdekesség, hogy a Petty GMS Motorsport névadója és társtulajdonosa, Richard Petty szintén hét bajnoki címmel rendelkezik, a gárda tehát a sportág legeredményesebb versenyzői közül kettőt is a menedzsment soraiban tudhat. 

„Nagyszerű érzés visszatérni a NASCAR-ba. Az IndyCar szezon zárásakor indultam el ezen az utazáson. Kapcsolatba léptünk Maury-val [Gallagher], majd adódott ez a lehetőség, ami tökéletes számomra. Gondosan figyelemmel követtem a tulajdonosi oldalt, a NASCAR jelenlegi történéseivel együtt pedig én is részese szeretnék lenni a sorozatnak” – idézi Johnsont a Crash.net. A veterán versenyző számára a Daytona 500 lesz az első Cup Series-futam, amelyen nem a Hendrick Motorsports színeiben vesz részt, hiszen korábbi 686 versenye során mindig az észak-karolinai csapatot erősítette.

Pszichológus segítségét vette igénybe Daniel Ricciardo

Az előzetes várakozásokkal ellentétben csúnyán vakvágányra futott Daniel Ricciardo és a McLaren házassága, miután az ausztrál az elmúlt két évben meg sem tudta közelíteni korábbi klasszis formáját. A wokingi istálló vezetősége a gyenge eredmények következtében úgy döntött, hogy már szerződése lejárta előtt megválik az ausztrál versenyzőtől, aki valószínűsíthetően nem lesz ott a rajtrácson 2023-ban.

A közismerten jó kedélyű és mosolygós Ricciardo nemrég elismerte, hogy a nehézségek és folyamatos eredménykényszer miatt pszichológus segítségét is igénybe vette. „Akárhányszor úgy gondoltuk, hogy megoldást találtunk egy problémára, azonnal jött helyette több másik. Amikor ilyen sok energiát fordítasz valamire, és mégsem működik a dolog, akkor óhatatlanul is elszomorodsz. A tavalyi évben túlságosan is nagy hatással volt rám a kialakult helyzet. Nem voltam a szokásos pezsgő önmagam. Ha valaki elhívott egy vacsorára, akkor vonakodtam igent mondani, mert győzködésre volt szükségem. Hagytam, hogy a szituáció a befolyása alá vonjon engem, ezért elkezdtem pszichológushoz járni tavaly, ami a legnehezebb szezonom volt valaha” – utalt Ricciardo a 2021-es évadra, ami az első éve volt a McLaren színeiben.

„A versenyzés nagymértékben eredményorientált sport, ezért döntően meghatározza a vasárnapi hangulatodat. Elkezdtem hanyagolni a barátaimat, de úgy gondoltam, hogy jó lenne valaki mással megosztani az érzéseimet, hogy ne vegyüljön a magánéletemmel. Perspektívára van szükséged ilyenkor, de az F1-es naptár telítettsége miatt nincs sok lehetőséged arra, hogy elvonatkoztass a versenyzéstől és kikapcsolj” – ecsetelte megpróbáltatásait az ausztrál.

Nyck de Vries szerint a kor csak egy szám

Az AlphaTauri újdonsült versenyzője egészen különleges karrierutat járt be a motorsportok világában, mielőtt megkapta élete lehetőségét a faenzaiaktól, hiszen 2019-es F2-es bajnoki címét követően megfordult a Formula-E-ben, valamint a WEC-ben is. A holland pilóta ennek eredményeképp 28 évesen állhat majd fel a rajtrácsra első teljes F1-es szezonjában, ami meglehetősen szokatlan életkor egy újonc esetében. A Williams színeiben szenzációs beugrást produkáló De Vries azonban a Beyond the Grid podcast egyik adásában lényegtelennek titulálta életkorát.

„Mindenki a saját útját járja, ezért szerintem ez egy teljesen irreleváns dolog. Véleményem szerint végső soron az számít, hogy a megfelelő időben kapd meg a lehetőséget. Számomra meglehetősen hullámvasútszerűen alakult ez az utazás, de azt gondolom, jobb is, hogy most érkezett ez az esély. Néhányszor talán úgy éreztem, hogy kevés a valószínűsége annak, hogy valóra válthatom az álmomat, ugyanakkor soha nem adtam fel” – magyarázta De Vries.

„Monza nagyon megterhelő volt, viszont a tapasztalataim és az érettségem segített abban, hogy józan maradjak. Hihetetlen élmény volt, nagyon hálás vagyok mindenért, ami azon a hétvégén történt” – zárta a holland.

F2: Dennis Hauger új csapatnál folytatja 2023-ban

A norvég Dennis Hauger 2023-ban az MP Motorsport színeiben áll majd rajthoz a Formula-2-es bajnokság versenyein – jelentette be a holland istálló, amely az idei szezonban bajnoki címet ünnepelhetett Felipe Drugovich révén. Hauger az Aston Martin tartalékversenyzőjévé avanzsáló brazilt fogja váltani a csapatnál, amely a szezonzáró előtt pontegyenlősséggel áll a konstruktőri bajnoki tabella élén. A Formula-3 2021-es bajnoka csalódást keltő évet tudhat maga mögött az F1 közvetlen előszobájának számító kategóriában, hiszen a hagyományosan az élmenők közé tartozó Prema versenyzőjeként csupán két győzelmet tudott szerezni, a monacói sprintfutamon, valamint az azerbajdzsáni főversenyen, ezzel mindössze a 11. helyen szerénykedik az egyéni tabellán.

Szintén az utánpótlás-kategóriákkal kapcsolatos hír, hogy az idei F3-as bajnokság 15. helyén végző Gregoire Saucy a következő idényt is az ART alakulatánál teljesítheti majd, ezzel immár negyedik éve lesz a francia istálló versenyzője a különböző kategóriákban.

Bottas már most Dél-Amerikában van, de egy másik országban

A Sao Pauló-i Nagydíj előtti napokat Argentínában tölti Valtteri Bottas. Közösségi médiás posztjai szerint a fővárost, Buenos Airest és Mendoza borvidékét is meglátogatta.

Domenicali: A 2023-as szezon csak a végén fog eldőlni

Az utolsó körig tartó 2021-es vb-harc után a 2022-es év bajnoki címei hamar gazdára találtak: egyéniben már négy, konstruktőriben három nagydíjjal a szezon vége előtt behozhatatlanná vált az első helyezett. A sportág elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali 2023-ban újra szoros harcot vár:

„Ebben az esetben a Red Bull és Max Verstappen hihetetlen munkát végzett, és talán egy másik csapat nem ragadta meg a megfelelő lehetőséget. De a pályán kerék a kerék elleni versenyzést láttunk, éppen azt, amit vártunk. Teljességgel biztos vagyok benne, hogy a következő évben a harc a pályán a versenynaptár végéig zajlani” – idézi a RaceFans.net Domenicalit – azaz az F1-vezér nem számít arra, hogy a Red Bull megismétli domináns szériáját 2023-ban.

DJ és rendezvényszervező lett Nyikita Mazepin

Az év elején történtek miatt a Haas csapata eltávolította az Uralkali logóit az autóiról, a szponzor távozásával pedig Nyikita Mazepinnek sem volt maradása. Az orosz versenyző ráadásul csak semleges színekben, esetleg egy másik nemzet zászlaja alatt folytathatta volna pályafutását, ám erre nem volt hajlandó, a napokban pedig az is kiderült, mivel foglalkozik jelenleg. Az F1i.com hírei szerint a 23 éves pilóta rendezvényszervezéssel foglalkozó vállalkozást nyitott The Ninety Nine néven, valamint DJ-nek állt, amiről Instagram-oldalán is beszámolt a követőinek.  

„Idén egy időre búcsút kellett mondanom a Formula-1-nek, Ha meg akarok nyílni valami más felé, akkor pedig fontos, hogy megbirkózzak a kudarcokkal és a bajokkal. Amikor az önkifejezés egyik módja lezárul, akkor egy másikat kell keresni. Most először állok Önök elé ebben a szerepben. Király dolog, amikor egy új oldaladat fedezheted fel. és fejlődési lehetőségeket találhatsz a saját projektjeidben” – Írta közösségi oldalán.

Ezzel a Red Bull-festésű Citroennel indul a belga ralifutamon Jos Verstappen

Max Verstappen édesapja, Jos idén debütált a ralisportban: eddig négy belga és egy holland bajnoki futamon, plusz két kisebb holland versenyen állt rajthoz, az Ypres Rali pedig a belga értékelés mellett WRC-eseménynek is számított. Az eredményei eddig nem túl meggyőzőek, hiszen a bajnokság 16. helyén áll jelenleg, egyszer ért célba, akkor hatodik lett. Most péntek-szombaton rendezik a Rally du Condroz-Huyt, a legendás belga futamot, ahol Verstappen szintén rajthoz áll majd: ugyanúgy a csúcskategóriásnak számító Citroen C3 Rally2-t nyüstöli, méghozzá egy erősen Red Bull-színekben pompázó dizájnnal. Ezt mutatta meg a Citroen Racing:

 

Giancarlo Fisichella ismét együléses autóval fog versenyezni

Újra együléses gépben próbál szerencsét az egykori Formula-1-es pilóta. A háromszoros nagydíjgyőztes versenyző ezúttal a tavaly hosszú idő után újraindult Tasman Series-ben próbál szerencsét. A versenysorozatot hagyományosan ausztrál és új-zélandi pályákon rendezik, melyet korábban 1964 és 1975 között tizenkét alkalommal írtak ki, 2021-ben pedig ismét újjáéledt. Az idei szezonból az első három futamot magában foglaló forduló már lement, Nathan Herne sikereit hozva, Fisichella pedig a következő alkalommal Adalaide utcáin szerepelhet vendégpilótaként. Az olasz a BRM istállójához írt alá, a terep pedig nem teljesen ismeretlen a számára, hiszen két éve is elindult volna az Albert Park-ban rendezett eseményen, amit sajnos a világjárvány miatt végül törölni kellett.

„Izgatottan várom, hogy visszatérjek Ausztráliába, hogy végre versenyezhessek az S5000-ben. A 2020-as Ausztrál Nagydíj sajnálatos törlése után olyan, mintha befejezetlen ügyeink lennének, amelyeket el kell intéznünk. A Formula-1-es pályafutásom szó szerint néhány héttel az utolsó Adelaide-ben rendezett futam után kezdődött, így még soha nem vezettem ezen a pályán, amely most a GP-pálya kissé rövidebb változata lesz, és már nagyon várom. Arra számítok, hogy az S5000-es autó gyors lesz ott is. Az is izgalmas, hogy a BRM csapattal versenyezhetek, amelynek nagyszerű múltja van az ausztráliai versenyeken - és amelyiknél a barátom, Rubens Barrichello is indulhatott korábban” – idézte Fisichellát a Motorsport.

Akár a McLaren tartalékversenyzője is lehet Ricciardo?

Továbbra sem dőlt el, mi vár Daniel Ricciardóra 2023-ban: az ausztrál egyelőre csak annyit árult el, hogy a rajtrácson biztosan nem láthatjuk jövőre, viszont azt tervezi, hogy 2024-ben már újra a Formula-1-es mezőny tagja lesz. A híresztelések szerint addig is tartalékpilótaként tűnhet fel: eddig főként a Mercedesszel és a Red Bull-lal hozták szóba ilyen téren – sőt, érdekesség, hogy előbbi főnöke, Toto Wolff is utóbbi lehetőségről beszélt nemrég.

Elméleti síkon azonban azt sem lehet kizárni, hogy Ricciardo ebben a minőségében maradhat a McLarennél: jelenleg a wokingiaknál az Alpine-nal kötött szerződés értelmében Oscar Piastri az egyik tartalék, ám éppen ő foglalja el rutinosabb honfitársa ülését 2023-ban. A Motorsport spanyol kiadása neki is szegezte a kérdést Andreas Seidl csapatvezetőnek, hogy elképzelhető, hogy Ricciardo harmadik pilótaként fog szerepelni náluk: „Még nem beszéltünk erről. Általában télen szoktunk erről egyeztetni, hiszen mint tudható, vannak más csapatokkal megállapodásaink közös tartalékversenyzőkről. De abszolút nincsenek rossz érzésük Daniel és köztünk, szóval elképzelhető.”

ricciardo-mclaren-2022-f1-dppi

fotó: DPPI

Egy új szélcsatorna lehetett Dietrich Mateschitz egyik utolsó kívánsága

Új szélcsatorna építésén dolgozik a Red Bull istállója a The-Race hírei szerint. Ezt a csapatfőnök Christian Horner is megerősítette, aki elárulta, ez a nemrégiben elhunyt alapító, Dietrich Mateschitz utolsó terveinek egyike volt. „Ez volt az egyik kötelezettség, amit Dietrich vállalat az üzlet felé. hogy beruházunk egy új szélcsatornába. Amint bevezették az erre vonatkozó szabályokat, a mi berendezésünk hatékonysága nem volt elegendő, ezért egy nagyobb befektetésre volt szükségünk. Így hát ez az utat választottuk, persze elég bátrak is lehettünk volna ahhoz, hogy ellépjünk a szélcsatornáktól. Ahogy fejlődik a világ, a szimuláció egyre nagyobb szerepet játszik” – mondta a csapatvezető.