DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Az Audit a BMW-re cseréli a DTM háromszoros bajnoka

René Rast, a Porsche Supercup és a DTM háromszoros legjobbja – aki negyedik német túraautós bajnoki címéért harcol, jelenleg harmadik az összetettben – meglepetést keltett múlt héten, mikor bejelentette: 2023-ra érvényes szerződéséből kilépve 12 év után távozik az Audi kötelékéből, amely márkával pályafutása legnagyobb eredményeit elérte.

Hétfőn bejelentették, hogy Rast rivális német márkához igazol, és a BMW gyári versenyzőjeként folytatja a következő szezonban. A közlemény nem tér ki arra, hogy a Mindenben született 35 éves pilóta melyik szériában szerepel, de a Motorsport.com szerint a márka LMDh-csapatában látjuk, amely jövőre az IMSA-ban versenyez, 2024-ben pedig a WEC-be lép tovább. Kapcsolódási pont, hogy a BMW gyári csapata a világbajnokságon a szintén Auditól átpártoló WRT lesz, amellyel Rast a múltban többször szerepelt GT-bajnokságokban, sőt idén is versenyez velük az LMP2-ben. A német BMW-s teendőivel megosztva várhatóan a McLarennel is szerepelni fog a wokingiak új Formula-E-csapatában.

Rast elmondta, a sikeres audis évek után új kihívást keresett, a BMW-hez pedig gyakorlatilag visszatér: első lépéseit a motorsportban közel 20 évvel ezelőtt a német Formula BMW-ben tette meg.

Ötödször tartották meg a Valtteri Bottas Duatlont – a finn és barátnője is részt vettek

A nyári szünet középső hétvégéjén Coloradóban nyert kerékpárversenyt, az utolsón pedig saját duatjonját bonyolította le Valtteri Bottas, aki szokásához híven maga is részt vett a Pajulahtiban tartott, futásból és biciklizésből álló megmérettetésen.

Bottas két célja az Athletistic.com szerint a következő volt: egyrészt megjavítani tavaly elért hatodik helyét, másrészt jobban teljesíteni, mint barátnője, Tiffany Cromwell, aki szintén részt vett az eseményen. Végül a szervező kettős kudarcot vallott, 10. lett a férfiak között, míg Cromwell, aki profi kerékpárosként az ausztrál válogatott tagja, megnyerte a női versenyt – maga az esemény azonban sikeres volt, így Bottas már leszögezte, jövő augusztusban is megtartja, de az F1-es versenynaptárt még megvárja az időpont miatt.

Drasztikus fogyókúrára foghatták a Red Bullt – új törésteszt szükséges?

Hiába emelték meg még az előzetesen tervezettnél is jobban a 2022-es Formula-1-es autók minimumtömegét (jelenleg ez 798 kilogramm, amit kifejezetten soknak találnak a versenyzők), a szezonnak a hírek szerint egyedül az Alfa Romeo tudott úgy nekivágni, hogy nem volt jelentősen súlyosabb annál a versenygépük. A többi csapat folyamatosan igyekezett faragni az autójuk tömegéből (a Williams például látványosan lekaparta a festést róla), s ezzel küzdött a világbajnokságot ennek ellenére is magabiztosan vezető Red Bull is.

Az általában jól értesült Auto Motor und Sport úgy tudja, az energiaitalosok nem lazsáltak, és egy könnyebb monocoque-kal készültek, mivel úgy érezték, a rivális Ferrari sokkal közelebb van a minimumsúlyhoz, s ez két-három tizedes előnyt biztosít számukra a gyorskörök során. Csakhogy az új monocoque nemcsak anyagi ráfordítást is igényel, hanem új töréstesztet is: csak akkor lehet élesben is bevetni, amennyiben az FIA is rábólint arra.

A német szakportál értesülései szerint egyébként egy másik csapat is bejelentkezhetett friss töréstesztre az FIA-nál, ám azt nem tudni, melyik alakulatról van szó – viszont biztosan nem a Mercedesről, mivel ők elmondták, hogy túl drága (nagyságrendileg kétmillió euró) lenne az új alváz.

redbull-rb18-hun

Raikkönen a kiesés ellenére is élvezte a NASCAR-t – nem zárja ki a visszatérést sem

Jól indult Kimi Raikkönen Watkins Glen-i szereplése a NASCAR Cup Seriesben: a 27. helyre kvalifikáló pilóta a versenyen az első tízbe is felküzdötte magát a száradó pályán. Egy újraindítást követően azonban balesetbe keveredett, így kiesett. „Azt gondoltam, jó íven vagyok ott, de úgy tűnik, mindenki balra kezdett el mozogni. Sajnos nem volt időm reagálni. Az első ütközésnél valaki eltalálta a gumit vagy magát a kereket, ezért kiforgott a kormányom. Valami nincs rendben a csuklómmal, de ez ilyen” – mesélte el a történteket a 2007-es F1-es világbajnok, aki ennek ellenére élvezte a kiruccanást:

„Jó móka volt, minden egyes alkalommal egyre magabiztosabb voltam, volt néhány remek csatám, úgyhogy igen, kár ezért. Úgy éreztem, komoly sebesség van az autóban, de néha ez megesik” – mondta el Raikkönen, aki így felelt arra a kérdésre, hogy számíthatunk-e további NASCAR-szereplésre tőle a jövőben: „Meglátjuk, nem tudom.”

Elégedett volt a finnel amúgy a Trackhouse Racing főnöke, Darian Grubb is, aki elsősorban Raikkönen gyors tanulékonyságát emelte ki, s úgy érzi, a tempó és a taktika megvolt ahhoz, hogy akár a top 10-ben is zárjon a 42 éves versenyző.

raikkonen-nascar-1_1

Így kezeli a pedálokat Misanóban Pierre Gasly

Idén az F1-es közvetítésekben hosszú időt követően visszatért a pedálkamera, melyet Silverstone-ban Lando Norris autójában szereltek fel, de az AlphaTauri csapata sem tétlenkedett. A faenzaiak nemrégiben egy látványos videót posztoltak, ahol egy lassabb körön keresztül láthatjuk, miként dolgozik a pedálokkal Pierre Gasly Misanóban.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia AlphaTauri (@alphataurif1) által megosztott bejegyzés

Daniel Ricciardo ismét dalra fakadt

Korábban pár alkalommal már megvillantotta énektudását a McLaren ausztrál pilótája, aki általában elég sok mókás tartalommal szórakoztatja követőit a közösségi médiában. Ricciardo ezúttal Instagram-oldalára töltött fel egy videót, melyen vezetés közben kezdett el énekelni, a rövidke felvételen pedig a Matchbox Twenty 3AM című dala hallató.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés

NASCAR: Larson győzött, Raikkönen kiesett Watkins Glenben

Óriási várakozás övezte a Watkins Glen International pályán rendezett versenyt, ahol hét különböző nemzet pilótái álltak rajthoz, a NASCAR Cup Series alapszakaszának utolsó előtti futamán. A beugró pilóták közül a legtöbben Kimi Raikkönenre voltak kíváncsiak, aki a 26. helyről várhatta a zöld zászlót, míg a rajtelsőséget Chase Elliott szerezte meg. Az időjárás sajnos nem volt kegyes a mezőnyhöz, az eső és a villámlások miatt két órás csúszással indulhatott el a verseny, de az ott történtek mindenkit kárpótoltak. A rajtot követően a folyamatosan száradó pályán látványos csaták alakultak ki, a folytatásban pedig azok jártak jól, akik nagyon korán száraz pályás gumikra tudtak váltani. Az első szakaszt így egy jó stratégiának köszönhetően Chase Briscoe nyerte, aki Chris Buescher és Michael McDowell ellen harcolt sokáig, utóbbi pedig egészen a végéig versenyben maradt a győzelemért, akárcsak a második etap legjobbja, Joey Logano, akivel szintén számolni kellett.

A középső szakasz elején Raikkönen és Elliott csatájára irányult a legnagyobb figyelem, miután a finn pilóta nagyszerű rajtját követően egy alternatív taktikával elég sokáig a legjobb tízben autózhatott, a 2020-as bajnoknál pedig szintén eltérő stratégiát alkalmaztak, ami úgy tűnt működhet, mivel hamar visszatért az élmezőnybe. A kezdeti eső ellenére egészen az utolsó szakaszig nem került elő a sárga zászló, végül a jégember balesete miatt lett rá szükség. Miután többen is összeértek, a szintén beugróként szereplő Loris Hezemans tehetetlenül lökte falnak a 42 esztendős pilótát, akinek az autója eléggé megtört, így féltávnál véget ért a versenye. A hátralévő körökben még Joey Hand, továbbá Hezemans újabb incidense akasztotta meg a futamot, ezek után pedig az utolsó újraindítás sorsdöntőnek bizonyult. Ekkor a címvédő Kyle Larson elment az addig vezető csapattársa, Elliott mellett, és így tett AJ Allmendinger, valamint Logano is. A legvégén aztán Larson 0,882 másodperces előnyt autózott ki velük szemben, amivel idei második győzelmét aratta. A beugrók közül említést érdemel még Mike Rockenfeller, akit a 30. helyen rangsoroltak, míg Danyiil Kvyat már elég korán feladta a küzdelmet.

A folytatás Daytonában következik augusztus 27-én, ahol eldől, kik jutnak be a rájátszásba. 

Montoya megérti Alonso döntését

Miután Sebastian Vettel bejelentette visszavonulását, nem kellett sokat várni arra, hogy megtalálják a helyettesét az Aston Martinnál. A német pilóta helyére Fernando Alonso érkezik, aki sokak meglepetésére hagyja el az Alpine istállóját, ám Juan Pablo Montoya szerint könnyen lehet, hogy a spanyol versenyző jó döntést hozott. „Ez nehéz, de ne feledjük, ha idén rosszul futnak az F1-ben, az nem jelenti azt, hogy a következő két évben is rosszak lesznek. A Mercedesnek mindig is jó motorjai voltak, az Astonnak pedig tisztességes autói. Megvannak az eszközeik és a költségvetésük ahhoz, hogy ezt az egészet összerakják” – idézte a korábbi F1-es pilóta szavait a Vegasinsider.

6,2 millió dollárért kelt el Michael Schumacher egykori versenygépe

Nem először talált új gazdára egy korábbi F1-es autó, ám az RM-Sotheby's aukciósháznál meghirdetett licit során egy igazán különleges darab került eladásra. Ezúttal a Ferrari F300-as konstrukciójának azon darabjáról volt szó, amellyel az 1998-as szezonban Michael Schumacher négy versenyen, Kanadában, Franciaországban, Nagy-Britanniában és Olaszországban indulhatott. A legérdekesebb ebben, hogy a német pilóta az említett futamok mindegyikén győzni tudott. A versenyautó végül 6,2 millió dollárért került új tulajdonosához.

Audi-pletykák ide vagy oda, az Alfa Romeóra koncentrál a Sauber

Az Alfa Romeo 2018-ban csatlakozott a Sauberhez, az elmúlt években pedig már teljes egészében a nevükre vették a Formula-1-es istállót. Az utóbbi időben azonban felröppentek olyan pletykák – s ezzel csengenek egybe a Formula.hu értesülései is –, hogy a svájci alakulat lehet a 2026-ban érkezni vágyó Audi választott partnere. Frederic Vasseur csapatvezető ugyanakkor az Alfa Romeóval való együttműködésre fókuszál:

„Több mint elégedett vagyok a velük való kapcsolattal. Nemcsak szponzorok, hanem partnerek is, együtt dolgozunk projekteken. Nagyon-nagyon jó a kapcsolat az Alfa Romeo és a Stellantis, valamint a csapat között. Talán a jó eredmények is részben annak köszönhetők, hogy együtt dolgozunk, és segítenek nekünk új partnereket is találni” – nyilatkozta a Motorsport.com lapnak.

Vasseur még arról beszélt, hogy az Audi döntéséhez eleve szükséges, hogy megállapodjanak a 2026-os motorszabályokról, ami közben már megtörtént. De még így sem akart a lehetséges kapcsolattal foglalkozni: „Nyilván mindenkivel egyeztetni fognak a paddockban. El fogják végezni a munkájukat. De a legfontosabb, hogy ma itt a projektünk az Alfa Romeóval. Nem akarok semmit keverni, a legjobbat akarom nyújtani az Alfa Romeónak.”

alfa-romeo-f1-dppi

Ha lemaradtál az IndyCar idei utolsó oválfutamáról, itt pótolhatod a lényeget!

Kétórás esőszünet és egy újonc remeklése jellemezte a versenyt – íme, a rövid videós összefoglaló minderről:

Videó: Ismerjük meg a csapatfőnököket

Az F1 legújabb videós tartalmában a csapatvezetőket ismerhetjük meg egy kicsit közelebbről. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Tömegbalesetet okozott a sár az utolsó körben Ausztráliában – videó

A népszerű Supercars helyi túraautós sorozat hétvégéjén, a Super2-es verseny fináléjában ütközött össze több autó is, miután sár került az aszfaltra:

Raikkönen: Bárcsak több köröm lehetett volna!

Kimi Raikkönen először áll rajthoz a NASCAR Cup Seriesben: a Watkins Glen-i időmérőt a 27. helyen zárta a 39 fős mezőnyben a Trackhouse Racing színeiben. A Formula-1-től tavaly visszavonult finn így értékelt a kvalifikációt követően: „Bárcsak több köröm lehetett volna, úgy érződött, van itt potenciál bőven” – idézi szavait a Motorsport. „De még nem pontosan tudtam, milyen íveket használjak, nem volt elegendő kör, hogy minden összeálljon. De jó móka volt. Nagyjából az volt, amire számítottam a szimulátorozás után, még ha persze mindig vannak is eltérések. Legalább a pályát ismertem, de igen, néhány helyen jobbnak kellett volna lennem. Más helyeken úgy éreztem, rendben voltam. De eddig jó, nem vártam semmit, és valahol a mezőny közepén vagyunk.”

Arra a felvetésre, hogy árthat a megítélésének, ha esetleg leszerepel a NASCAR-ban, a tőle megszokott módon reagált Raikkönen: „Én nem látok rizikót. Miért ne csinálnám? Milyen veszítenivalóm van? Hogy rosszul teljesíthetek egy NASCAR-futamon vagy bármilyen versenyen? Nem érdekel, magamért csinálom. Jó vagy rossz eredmény akkor is előfordulhat, ha húsz versenyt teljesítek. Én nem látok semmi negatívumot” – fogalmazott a 2007-es világbajnok, aki a vasárnap magyar idő szerint 21 órakor kezdődő versenyre kitűzött céljai kapcsán a következőt mondta: „Szeretném jól érezni magam, de persze a lehető legjobban is teljesíteni.”

raikkonen-nascar-1

Mit választanál inkább? Nehéz döntések elé állították az F1-eseket

Hideg vagy meleg? Rock vagy hiphop? A csúcson lévő Senna vagy a csúcson lévő Schumacher ellen versenyeznének inkább az F1-esek? A videót a képre kattintva tekinthetitek meg!

Raikkönen a NASCAR-ban, itt a vasárnapi program!

Spielbergben versenyez a MotoGP mezőnye, Belgiumban randevúznak a WRC csapatai, de lesz IndyCar is, Raikkönen pedig NASCAR-ozik: mutatjuk a vasárnapi menetrendet a közvetítésekkel együtt.

Vasárnap

8:43-19:00 WRC, harmadik versenynap (WRC+ online)
11:00 Moto3, futam (Aréna4)
12:20 Moto2, futam (Aréna4)
14:00 MotoGP, futam (Aréna4)
15:30 MotoE, második futam
21:00 NASCAR, futam (Aréna4)

NASCAR: Raikkönen a mezőny közepéről indul Watkins Glenben

Chase Elliott szerezte meg a rajtelsőséget a NASCAR Cup Series Watkins Glen-i időmérő edzésén. A hétvége pikantériája, hogy több neves versenyző is rajthoz áll, akik más sorozatokban értek el sikereket, a legnagyobb sztár pedig egyértelműen a 2007-es Formula-1-es világbajnok, Kimi Raikkönen. A finn 11 év után vesz részt újfent NASCAR-hétvégén, ám a 39 fős mezőnyben csak a 27. helyre kvalifikálta magát, persze ha azt nézzük, hogy a Jégember nem hajtja ezeket az autókat hétről hétre, akkor ez nem is rossz teljesítmény. A másik egykori F1-es, Danyiil Kvjat a 36. helyet szerezte meg Watkins Glenben. A verseny vasárnap este 9 órakor kezdődik, melyet a televízió is élőben közvetít!

 

Videó: Webber felemelkedése

Az F1 YouTube-csatornájának legújabb videója Mark Webber nagyszerű karrierjét eleveníti fel egészen az ausztrál gokartos időktől a Formula-1-es dobogó legtetejéig. A Rise Of The Rookie legfrissebb epizódját a képre kattintva tekinthetitek meg!

Masi tagadja, hogy máris visszatér a motorsport világába

A tavalyi szezonzárót követően egy több hónapos vizsgálat után Michael Masit menesztették a versenyigazgatói pozícióból, majd nem sokkal később az FIA-ból is kilépett az ausztrál, aki most úgy festett, hazájában kaphat majd munkát. A hírek ugyanis arról szóltak, ő lehet az új elnöke a Supercars Bizottságnak, ami nem ismeretlen terep Masi számára, hiszen mielőtt csatlakozott volna 2018-ban az FIA-hoz, a széria ügyintézője volt.

Azóta azonban az ausztrál tagadta, hogy igaz lenne a hír: "A világ minden szegletéből ajánlottak nekem munkát. Több érdekes feladat is akad közöttük, de én nem szeretnék semmit sem elkapkodni. Van néhány meglepő és pár kevésbé meglepő ajánlat is, egyelőre szeretném a legapróbb részleteket is tisztázni, és majd csak később hozom meg a döntésem."

Így alakulnak át a MotoGP-hétvégék a sprintversenyekkel

Szombat délben hivatalosan is bejelentették, hogy már 2023-ban érkeznek a sprintfutamok a MotoGP-be: az F1-es változattal ellentétben itt minden hétvégén rendeznek a főversenyhez képest féltávú viadalt, amely viszont nem befolyásolja a rajtsorrendet, azt továbbra is az időmérő határozza meg (ahogy a sprintét is).

Később a közleményben azt is felvázolták, pontosan hogyan fognak festeni a királykategória hétvégéi a következő évtől kezdődően. Pénteken két szabadedzést rendeznek, ahogy eddig is, ezek összesítése alapján dől el, melyik tíz motoros jut automatikusan a Q2-be és kiknek kell a Q1-ben küzdeniük. Szombat délelőtt jön egy újabb félórás tréning (ami a jelenlegi FP4-nek felel meg), amelyet egyből követ a továbbra is kétrészes kvalifikáció, majd délután 15 órakor rendezik meg a sprintfutamot. A vasárnapi futamok lebonyolítása változatlan, s azt is kihangsúlyozták, hogy immár minden edzés és nap során Moto3, Moto2, MotoGP sorrendben fognak következni a kategóriák programjai, amikor csak lehetséges (eddig az edzések esetén ez legtöbbször nem így volt).

Az is kiderült, hogyan fog kinézni a pontrendszer a sprinteken: a győztes 12 egységet kap, a második helyezett 9-et, a harmadik 7-et, majd onnantól a negyediktől a kilencedikig rendre 6-ot, 5-öt, 4-et, 3-at, 2-t és 1-et. Így egy hétvégén immár 37 világbajnoki pont lesz majd szerezhető.

motogp-start-2022-dppi-2

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!