DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Zandvoortban komoly tényező lehet az eső

Spában megúsztuk a komolyabb esőzést az F1-es időpontok alatt, ezen a héten azonban jó esély mutatkozik rá, hogy előkerülnek az esőgumik, de legalább az intermediate-ek Hollandiában. A tavaly 1985 után visszatérő Zandvoortban a második versenyre készülnek a modern érában, a pénteki napon pedig semmi különleges nem várható: az első szabadedzésen 20-22 fokban gyűjthetnek információt és tapasztalatokat a csapatok és pilóták, majd a 16:00-kor startoló második edzésen is napsütésben lesz része a helyieknek.

Szombatra azonban az előrejelzések szerint fordul a kocka! Amellett, hogy a nappali csúcshőmérséklet négy fokkal is visszahűl, pont az időmérő idejére jósolnak jelentősebb mennyiségű csapadékot, így könnyen lehet, hogy egy klasszikus esős időmérőnek lehetünk majd szemtanúi szombaton délután. A versenyre már nem valószínűsítenek esőt, a hőmérséklet nagyjából 24°C lesz a rajt idején.

A hétvége teljes programja ide kattintva megtekinthető!

Három hónap után újra motorra ült Marc Marquez – videó

A legutóbbi orvosi vizsgálat arra jutott Marc Marqueznél, hogy a nyár elején negyedszerre is megműtött jobb felkarcsontja megfelelően forrt össze, így a doktorok engedélyezték a spanyolnak, hogy növelje az edzéseinek az intenzitását, sőt azt is, hogy motorra ülve tréningezzen. Nos, a nyolcszoros világbajnok nemigen húzta az időt: szerdán a Motorland Aragon gokartpályáján egy CBR600-as nyergébe pattant fel, hogy felmérje, milyen állapotban van a karja – azaz a május végi Olasz Nagydíj óta először ült motorra. A közösségi oldalain közzétett fotók és szöveg alapján a teszt jól sikerült: „Ma nem tudtam abbahagyni a mosolygást” – írta Marquez, míg a Repsol Honda videójában arról beszélt, hogy pillangókat érzett a gyomrában, mielőtt motorra ült.

A nagy kérdés ezek után, hogy MotoGP-gépen mikor láthatjuk újra a 29 éves versenyzőt. A Honda főnöke, Alberto Puig nemrég arról beszélt, hogy azt szeretné, hogy ha néhány kör erejéig is, de Marquez részt tudna venni a misanói teszten, amelyen már a 2023-as versenygép fejlesztése lesz a fókuszban, s amelyet a most hétvégi San Marinó-i Nagydíj után rendeznek. A tegnapi körözés után ez egy fokkal már elképzelhetőbb forgatókönyvnek tűnik, de így is kissé elkapkodott visszatérésnek érződne – főleg annak fényében, hogy Marquez (akivel kapcsolat hír még egyébként, hogy testvérével, Alexszel együtt csaknem két évtized után szakítottak eddigi menedzserükkel, Emilio Alzamorával) egyszer már ráfázott arra, hogy túl gyorsan akart újra MotoGP-motorra ülni.

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ezzel a körrel szerezte meg a tavalyi pole-t Zandvoortban Verstappen

A képre kattintva megtekinthetitek Max Verstappen tavalyi pole-pozíciót érő körét a Holland Nagydíj hétvégéjén.

Videó: Az első kör Albon szemszögéből

Nem tudunk betelni a pilóták sisakjában elhelezett kamera képével, amelyen keresztül most megnézhetjük a Belga Nagydíj első versenykörét Alexander Albon szemszögéből. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Három éve hunyt el Anthoine Hubert

2019. augusztus 31-én szomorú hírek érkeztek  kora este Spa-Franchorchampsból. A Formula-2 belga hétvégéjének szombati versenyén három versenyző, Juan-Manuel Correa, Giuliano Alesi és Anthoine Hubert keveredett hármas balesetbe a Kemmel-egyenes elején. Correa keresztben, óriási sebességgel találta el Hubert autóját, amely az ütközés erejétől kettészakadt. A baleset helyi idő szerint 17:07-kor történt, majd az FIA közleménye szerint Anthoine Hubert 18:35-kor elhunyt. 22 éves volt.

Hubert a GP3 2018-as bajnokaként már két versenyt is nyert addig az F2-ben és abba a társaságba tartozott, amelyből például Charles Leclerc és Pierre Gasly addigra már F1-es sztárnak mondhatta magát. Leclerc másnap ugyanott aratta karrierje első F1-es győzelmét, amelyet elcsukló hangon Hubert-nek ajánlott. 

„Egyrészt volt egy álmom gyerekkorom óta, ami most valósággá vált, másrészt azonban ez egy nagyon nehéz hétvége tegnap óta. Elvesztettünk egy barátot, ez pedig nagyon nehéz, úgyhogy neki ajánlom a győzelmemet. Együtt nőttünk fel és hétévesen, amikor az első versenyemet teljesítettem, ő is ott volt. Nem tudom teljesen kiélvezni az első győzelmemet, de ez emlék, ami örökké velem marad” – mondta akkor Leclerc.

A baleset is jelentősen hozzátett ahhoz, hogy a spái pálya mára már biztonságosabb, változásokat eszközöltek a tragédia helyszínén is. Szörnyű, hogy ehhez meg kellett halnia. Nyugodjon békében!

hubert-f22

 

Verstappen vagy Tsunoda a gyorsabb tolatva Zandvoortban?

Max Verstappen és Yuki Tsunoda egy PR-eseményen feszült egymásnak, ahol az volt a feladatuk, hogy a Zandvoorti aszfaltcsíkon külön erre a célra kialakított pályán tolatva versenyezzenek egy-egy egyedi festésű DAF-fal. Szerintetek ki nyert?

Videó: Ez történt tavaly a Holland Nagydíjon

1985 után tért vissza az F1 tavaly Zandvoortba, ahol a világbajnoki címért küzdő Max Verstappen magabiztosan húzta be a győzelmet saját közönsége előtt. Idézzük fel a képre kattintva, mi is történt tavaly a Holland Nagydíjon!

Hamilton repülése, Ocon dupla előzései – a legjobb spái onboard videók

A két Alpine-versenyző többször is feltűnik a Belga Nagydíj hétvégéjéről készült fedélzeti kamerás válogatásban, de Charles Leclerc, a mezőny egy részén már az első körben átgázoló Max Verstappen, valamint Nicholas Latifi és Valtteri Bottas incidense is helyet kapott a tízes gyűjtésben – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

onboard-spa-video-1

Piastrin kívül is számos opciója van a McLarennek

A héten tárgyalja Oscar Piastri ügyét az FIA szerződéseket elismerő bizottsága, így hamarosan eldőlhet, hogy az ausztrál szolgálataira az Alpine vagy a McLaren tart-e igény jogilag megalapozottan. Bár a hírek szerint a francia alakulat már eleve nem a tavalyi Formula-2-es bajnokot preferálja, hanem Pierre Gaslyt, így a CRB-vizsgálattól függetlenül jobb esély van rá, hogy Piastri a McLarennél fog debütálni, a wokingiak vezérigazgatója, Zak Brown a SpeedCity Broadcastingnak nyilatkozva elmondta, hogy nem csak őt tudnák a távozó Daniel Ricciardo helyére ültetni:

„Több tervünk is van. Van ez a CRB-ülés, amiről szerintem jobb, ha utólag nyilatkozunk csak. Számos opciónk van, és nyilván ő is közéjük tartozik, különben nem lennénk ott az ülésen. Meglátjuk, hogyan alakul a tanácskozás, aztán utána haladunk tovább” – fogalmazott Brown. A McLaren elsősorban természetesen az IndyCarban leigazolt pilótái, így a már jelenleg is náluk szereplő Pato O’Ward, a következő évre szintén ellentmondásos módon szerződtetett Alex Palou, valamint a napokban már az AlphaTauri ülésével is szóba hozott Colton Herta közül válogathat:

„Próbáltam magam az ülésbe juttatni, de Andreas ezt megakadályozta, úgyhogy én vagyok az egyetlen versenyző, akit eddig kizártunk!” – viccelődött Brown. „Van a tesztprogramunk: Colton Herta remek munkát végzett, ahogy Pato is, aki tavaly év végén ült be az autóba. Természetesen ott van az ügyünk Alexszel is, meglátjuk, ott mi lesz, de őt is szándékunkban áll az F1-es autónkba ültetni. Ők mindannyian sok futamot nyertek egy rendkívül versenyképes bajnokságban. A legmagasabbra értékelem az IndyCart, szóval szerintem számos opciónk van.”

zak-brown-f1-2022-dppi

fotó: DPPI

„Fernandónak” – Instagram-posztban szúrt oda Alonsónak Hamilton?

A Belga Nagydíjon kisebb ellentét alakult ki a két korábbi csapattárs és rivális, Fernando Alonso és Lewis Hamilton között, miután az első körben a Kemmel-egyenes végén ütköztek. A spanyol a csapatrádión idiótának nevezte a britet, aki szerinte csak az élről indulva és ott haladva tud vezetni. A mercedeses elismerte, hogy ő hibázott a balesetben, de amikor meghallotta, mit mondott róla az Alpine versenyzője, úgy döntött, nem akar beszélni vele inkább. „Jó tudni, hogyan érez irántam” – jegyezte meg Hamilton.

Kedden aztán a spái hétvégét összegző Instagram-poszttal jelentkezett a hétszeres világbajnok, s a lapozható bejegyzés utolsó fotóján egy dedikált mercedeses sapkát láthatunk „Fernandónak” felirattal, amely alighanem egyfajta üzenet és odaszúrás Alonso irányába. A poszt mellé egyébként a következőt írta Hamilton: „Bár a hétvége nem úgy alakult, ahogy szerettük volna, jó érzés volt a nagyszerű szünet után ismét munkába állni. Imádom a munkámat, a csapatomat és a Spában kapott energiákat. Köszönet a csapatnak a kemény munkáért, valamint a rajongóknak, akik eljöttek, hogy kimutassák a szeretetüket, értekelem!”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Steiner: Zandvoortban és Suzukában erősek lehetünk

A Haas F1 Team futamelőzetesében Günther Steiner csapatvezető nyilatkozott arról, hogy Monzában gyenge, de a Holland és a Japán Nagydíjon erős szereplésre számít: „Monza biztosan nem lesz jó számunkra, nem szerepel a kedvenceink között. Ezzel szemben Zandvoortban és Suzukában jó szereplésben reménykedek. Austinban minden alkalommal sokat küszködtünk, de bízom benne, hogy idén valamivel jobb lesz a produkciónk.”

A Holland Nagydíjnak otthont adó pályáról így vélekedett: „A legjobb példa arra, hogy miként kell egy régi vágású helyszínnek új értelmezést adni. A szervező és a promóter kiváló munkát végzett, a régi pálya újragondolásával alkalmassá tették azt a modern F1 korszakára. Mindenki nagyon várja már, hogy ismét ott versenyezhessünk, le a kalappal előttük!”

MiniDrivers: Verstappenből rakéta, Leclerc-ből Raikkönen lett

A Belga Nagydíjat a 14. helyről nyerte meg rendkívül kényelmes előnnyel a címvédő és egyben második világbajnoksága felé haladó Max Verstappen, miközben a futam Alonso és Hamilton ütközéséől, valamint a Ferrari és Leclerc újabb bénázásától volt hangos. Így értelmezték Miniék a Spába látottakat.

Három század hiányzott az Alpine-nak az idei kerékcsererekordhoz

Az Azerbajdzsáni és a Brit Nagydíjak után idén harmadszor bizonyult a leggyorsabbnak a bokszban az Alpine, ráadásul az a 2,22 másodperc, amennyi idő alatt Fernando Alonso kerékcseréjével végeztek, csupán három századdal maradt el a Red Bull Hungaroringen felállított 2,19 szekundumos idei csúcsától. Az energiaitalosok Spában is dobogósok voltak ezen a téren Sergio Perez révén, míg a képzeletbeli pódiumot a McLaren és Daniel Ricciardo tette teljessé – íme, a három leggyorsabb kerékcsere a Belga GP-ről:

Hamilton: Az F1-nek szüksége van Dél-Afrikára!

Sokáig realitásnak tűnt, hogy már 2023-ban visszatér a Formula-1-es naptárba Dél-Afrika, így a hatodik kontinenssel szó szerint világbajnoksággá válik a széria. Sajtóhírek szerint azonban Kyalami egy évet csúszik, elsősorban a hiányzó kormányzati támogatás és a szűk határidők miatt – ennek is köszönhető, hogy a Belga Nagydíj a következő szezonra megmenekült.

A mezőny egyetlen afrikai gyökerekkel rendelkező tagja, Lewis Hamilton (újra) hangot adott annak, úgy véli, Kyalaminak egyértelmű helye van a versenynaptárban:

„Sokat tettem azért a háttérben, hogy legyen ott nagydíj. Örülök az eddigi párbeszédnek, és annak, hogy Stefano (Domenicali) csodálatos munkát végzett a megvalósulás érdekében. Továbbra is reménykedek, hogy lesz ott verseny a következő évben, sosem lehet azt mondani, hogy soha. Amíg úgy néz ki, sikerül a naptárba kerülnie, boldog vagyok. Szükségünk van egy nagydíjra ott!” – mondta a sajtónak Spában Hamilton.

Édesapjának mond köszönetet holland sisakfestésével Verstappen

"Neki köszönhetem, hogy elkezdhettem gokartozni és idáig jutottam mostanra, így szeretnék édesapám előtt tisztelegni ezzel a sisakkal, ami az ő ikonikus festését idézi, természetesen a szponzorokkal és a saját logómmal is ellátva" - ezekkel a szavakkal mutatta be az immár világbajnokként érkező Verstappen az idei Holland Nagydíjra készült sisakfestését, amely dizájnnal egyébként maga is versenyzett a korai időkben. A gyűjtőknek jó hír, hogy a világbajnok honlapján már 1:2-es és 1:4-es méretarányban meg is rendelhető a relikvia.

 

Hamiltont idiótázó Alonso, konzultáló Leclerc – így szólt a rádió Spában

Megérkezett a Belga Nagydíjról az F1 szokásos csapatrádiós válogatása, benne többek között a rajt utáni történések főszereplőivel, a forró ülésére panaszkodó Schumacherrel és az ünneplő Verstappennel – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

radio-spa-f1-video

Érkezik a Brawn GP-sztori a Disney+-ra

Egy rövid dokumentumsorozat készül a Brawn GP mesébe illő 2009-es szezonjából, melynek végén a csapatot és Jenson Buttont is a száguldó cirkusz királyaivá koronázták. A tényt maga Button jelentette be a Twitteren: "Izgalmas híreim vannak! Egy négyrészes sorozaton dolgoztam az elmúlt időben, aminek a címe "Brawn: Az egyfontos Formula-1-es csapat".

Nem meglepő módon a történet a Honda kiszállása után a Ross Brawn által egy fontért megvett istálló elképesztő világbajnoki sikeréről fog szólni, melyet a 2009-es szabályváltozások alkalmával szereztek meg. A bemutatóról egyelőre nincs pontos információ, minden továbbiról majd a Disney tájékoztatja a nagyközönséget.

Egy tartalékos poszttal beérné a Formula-2 bajnoki favoritja

Belgiumban fontos lépést tett meg a Formula-2-es bajnoki cím felé Felipe Drugovich, aki már 43 egységgel vezeti a ponttabellát. Ő a 2022-es szezon fő esélyese, mégis valószínűtlennek tűnik, hogy bármelyik F1-es istálló igényt tartana rá – az élmezőny majd összes másik tagjával ellentétben ráadásul utánpótlásprogramnak sem tagja. Az elhanyagolt brazil beletörődött, hogy valószínűleg akkor sem jut a Formula-1-be, ha megnyeri a bajnoki címet – akárcsak a 2019-es nyertes Nyck de Vries –, ezért egy tartalékpilóta állással már beérné.

„Valamilyen formában valamit vezetni fogok jövőre. Továbbra sem tudom, mit, de igen, járhatok úgy, mint Nyck. Úgy látom, az F1-be jutás manapság nagyon-nagyon nehéz, egy jövő évi ülés lehetőségei pedig rendkívül korlátozottak. De úgy gondolom, lehetséges tartalékos ülés azért van valahol. Ezt a lehetőséget kell szem előtt tartanunk, versenyezni pedig más kategóriában is lehet. De egyelőre erre a bajnokságra koncentrálok, próbálom megnyerni, az eredmény pedig remélhetőleg egy nap az F1-be juttat” – idézi a Racefans.net Drugovichot.

Próbaüzem: A szabadedzésen tesztelik a DRS-t a zandvoorti döntött utolsó kanyarban

A 2021-es szezonban visszatérő holland pálya átépítésének egyik újdonsága az utolsó kanyar 18 fokos megdöntése volt a sebesség és előzési lehetőségek megnövelésének érdekében. Az eredeti tervek arról szóltak, hogy az állítható hátsó szárnyat már az Arie Luyendyk kanyar előtt nyitni lehet majd, de ezt biztonsági megfontolásból elvetették a Holland Nagydíjra. A verseny nem hozott túl sok előzést, az izgalmak elősegítése érdekében ezért a pénteki edzésnapon tesztelni fogják a DRS-nyitást a kanyarban.

Az FIA együléses bizottságát vezető Nikolas Tombazis a Viaplay-nek elmondta, a csapatoktól már előzetesen kértek szimulációkat, az első szabadedzés után pedig további visszajelzéseket kapnak tőlük, melyek alapján eldöntik, mi legyen érvényes a hétvége további részében.

A Red Bull stílusosan ünnepelte meg kettős győzelmét

Lehengerlő teljesítménnyel sima kettős sikert ért el az osztrák istálló Belgiumban, ami után természetesen a megérdemelt ünneplés sem maradt el. Az energiaitalosoknál ezúttal még a sombrero kalapok is előkerültek a közös fotó elkészítésekor.