DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek

Stella: Félig Lando nyerte meg ezt a futamot Oscarnak

Az Azerbajdzsáni Nagydíj első etapjában Charles Leclerc vezetett, a végül győzelmet szerző Oscar Piastri pedig második helyen haladt, viszont az ausztrálnak hátrafelé is kellett figyelnie: Sergio Perezre, aki a 14. körben tett egy elévágási kísérletet. Piastri csak a 16.-ban reagált, a kétkörös különbség pedig magában hordozta a kockázatot, hogy a Red Bull mögé tér vissza a bokszkiállás után.

Itt jött a képbe a másik McLaren segítsége: Perez a hozzá képest egy kiállás mínuszban levő Lando Norris mögé esett vissza, aki a csapat kérésére – nem kifejezetten a fair play szabályai szerint – lassította a mexikóit, éppen annyira, hogy Piastri kiautózhassa a kellő különbséget. Ez a fél győzelmet jelentette az ausztrál számára Andrea Stella csapatfőnök megfogalmazása szerint:

„Perez elévágása hatékony volt, Lando segítsége nélkül Oscar elé kerülhetett volna a kiállással, akkor pedig egészen más futam bontakozott volna ki” – mondta a sajtónak Bakuban Stella. „Ezért úgy gondolom, Oscar győzelmének az ötven százalékán Lando osztozik. Ez is azt mutatja, hogy a versenyzéshez csapatként állunk hozzá.”

„Voltak beszélgetések a hétvége előtt, hogy milyen esetekben lennénk részlehajlók ilyen vagy olyan irányba. De minden hétvégét úgy közelítünk meg, hogy igyekszünk a csapat eredményét maximalizálni, és ha egyik versenyzőnek segítségre van szüksége, akkor a másik versenyző megteszi neki” – mondta a konstruktőri világbajnokság vezetését átvevő McLaren csapatfőnöke.

Videó: „Cowboy” Ricciardo lóháton, zeneszóra vonult be az austini paddockba

Ülés nélküliség ide, rossz hangulat oda, Daniel Ricciardo megadta a módját az austini megérkezésnek:

 

Digitális logók jelennek meg a McLaren autóin

Egy új technológia debütálhat Austinban. A McLaren csapata közleményben tudatta mindenkivel, hogy következő versenyhétvége során digitális reklámképernyők jelennek meg az autókon a Seamless Digital vállalatával való együttműködés részeként. A panelek a pilótafülke két oldalán lesznek elhelyezve, ezeken pedig számos különböző támogatójuk emblémája megjeleníthető. A McLaren marketingigazgatója, Louise McEwan szerint egy forradalmi újításról van szó. „Örömmel dolgozunk együtt a Seamless Digital cégével, a digitális reklámtechnológia egyik legizgalmasabb innovációjának bemutatkozásán. Az, hogy különböző márkákat tudunk megjeleníteni az autóinkon, megváltoztatja a játékszabályokat ezen a téren, és már kíváncsian várjuk, milyen hatással lesz ez a szélesebb iparágra” – idézte a csapat sajtóközleménye a szakembert. A tervek szerint az újdonságot a szezon hátralévő részében többször is bevethetik.

O'Ward: Az amerikaiak többet tudnak az F1-ről, mint az IndyCarról

Pato O'Ward szerint ha nem történik változás, akkor a népszerűséget tekintve az IndyCar komoly bajba kerülhet a Formula-1-hez képest az Egyesült Államokban. A McLaren mexikói versenyzője úgy látja, az amerikai formaautós szériának lépnie kell. „Amikor az F1 növekedni kezdett, az egy ideig segített a világ többi sorozatának is, de eljutottunk arra a pontra, különösen itt Amerikában, hogy az emberek többet tudnak az F1-ről, mint az IndyCarról. Fontos, hogy az amerikaiak ismerjék a bajnokságot. Tisztában vannak az Indy 500-zal, és megfeledkeznek a többi 16 futamról. Én személy szerint úgy gondolom, hogy az IndyCarnak vigyáznia kell, és növekedésre van szükség. Minden lehetséges módon próbálok segíteni ebben, mert fenomenális, de ha nem lépünk feljebb, a Formula-1 el fogja nyelni a sorozatot” – idézte őt a PlanetF1.

A Hungaroring is része lehet a TCR Világsorozat naptárának

A múlt héten jelentették be, hogy a jelenleg ismert formájában megszűnik a WTCR, viszont egyúttal kiderült az is, hogy a szervezők egy új lebonyolítást találtak ki: a TCR Világsorozatot (eredetiben TCR World Tour), amely már meglévő sorozatok összesen kilenc versenyéből áll majd össze, a szezon végén pedig rendeznek a legjobbak számára egy TCR Világdöntőt. Marcello Lotti, a Túraautó-vb korábbi vezetője és a TCR-kategória megálmodója a TouringCarTimes.com szaklapnak adott interjúban vázolta azt is, konkrétan hogyan nézhet ki majd a 2023-as menetrend a TCR Világsorozatban: elmondása szerint a szezon Európában rajtol, ahol összesen négy fordulót rendeznek, majd következik két dél-amerikai és két ausztrál futam, végül pedig Makaót vennék célba utolsó állomásként (és valószínűleg csak ezt követné a Világdöntő).

Az európai helyszínek kapcsán pedig azt is elmondta Lotti, hogy a TCR Európa-kupa első három fordulója szolgálna TCR Világsorozat-eseményként is, közéjük illesztve várhatóan egy olasz futamot még (valószínűleg a TCR Italy menetrendjéből) – márpedig ha ez így lesz, akkor a Hungaroring is a részese lesz az újításnak, hiszen a TCR Europe naptárában június 16-18-i dátummal, harmadik futamként szerepel a menetrendbe 2019 után visszatérő mogyoródi pálya (Portimao és Spa után). Bár erről nem ejtett szót a szakvezető, de a dél-amerikai és az ausztrál versenyek minden bizonnyal a már meglévő helyi regionális széria két-két eseményéhez kapcsolódnának, míg a makaói forduló a TCR Asia vagy a TCR China ottani futamához. Lotti hozzátette: lát rá esélyt, hogy a TCR Világdöntő megörökölje az FIA-nál a WTCR világkupa státuszát, de a részletek még ennek kapcsán is egyeztetések alatt állnak.

tcr-eu-hun-2019

Már Austinban beállíthatja Schumacher és Vettel rekordját Verstappen

Max Verstappen a Japán Nagydíjon idei 12. nagydíjgyőzelmét aratta, ez pedig azt jelenti, hogy jó esélye van rá, hogy a hátralévő négy versenyen beállítson és megdöntse az egy szezonban elért elsőségek rekordját. Michael Schumacher 2004-ben és Sebastian Vettel 2013-ban egyaránt 13 sikerig jutott, azaz a Red Bull kétszeres világbajnok akár már a hétvégi USA GP-n beállíthatja a két német csúcsát. Igaz, Schumacher 18 versenyen, Vettel pedig 19-en érte el ezt a 13-as számot, így arányokat tekintve a holland egyelőre rosszabbul áll náluk. Ha viszont Verstappen minden hátralévő nagydíjon első lenne, ilyen tekintetben is megelőzné Schumacheréket (72,72 százalékra javítaná az arányt), s csak az 1952-ben 75 százalékos győzelmi mutatót elérő Alberto Ascari maradna előtte.

verstappen-podium-suzuka-redbull

A jelenleginél hosszabb szerződést akarnak a Las Vegas-i Nagydíj szervezői

A következő szezontól kezdve már három amerikai futamot rendeznek az Egyesült Államokban, miután Austin és Miami után Las Vegas is helyet kapott a naptárban. Utóbbi helyszín 1982 után térhet vissza, a szervezőkkel pedig egy három évre szóló kontraktust kötöttek meg, ám Emily Prazer, a Las Vegas-i Nagydíj kereskedelmi igazgatója szeretné, ha biztosabb lenne a verseny jövője. „Mi azzal a szándékkal fektettünk be ebbe, hogy itt rendezzünk versenyt. Nem hiszem, hogy csak három évre terveznénk, örökre itt akarunk lenni” – idézte a Motorsportweek Prazer szavait, aki reméli, hogy a pályát hosszabb ideig használják majd, mivel az esemény jelentős beruházást jelent a város infrastruktúrájába.

Magnussen nagyszerűnek tartja az austini pályát

Bár az USA Nagydíj már tavaly visszatérhetett, Kevin Magnussen 2019-ben versenyzett utoljára ezen a pályán, miután a dán pilóta tavaly nem volt a mezőny tagja. A Haas versenyzője már várja, hogy ismét pályára gurulhasson Austinban, nemrégiben pedig azt is kifejtette, miért. „Ez egy nagyszerű pálya, különösen az egyes szektor, ami szuper nagy sebességű. Az én ízlésemnek egy kicsit túl sok a bukótér, de maga az elrendezés nagyon király, szóval alig várom, hogy visszatérjek oda. Az 1-es kanyar igazán egyedi, mivel egy emelkedőn van, így nem igazán látod a pályát, maga a csúcspont pedig elég keskeny, ugyanakkor több ívet is kínál” – idézte Magnussent a Racefans.

 

Szöul ki-, Fokváros bekerült a Formula-E módosított 2023-as naptárába

A Motorsport Világtanács szerdai ülésén nemcsak F1-et érintő szabályokat fogadtak el, hanem a Formula-E kilencedik idényének versenynaptárát is, amely néhány ponton mósodult a korábban ismertetett változathoz képest. Egyrészt az eddig helyszín nélkül álló február 25-i verseny kapcsán kiderült, hogy a dél-afrikai Fokváros fog otthont adni neki: ez már a harmadik új helyszín lesz az indiai Haidarábád és a brazil Sao Paulo mellett. A március közepére tervezett, korábban szintén helyszín nélküli futamot ellenben törölték a menetrendből, cserébe a berlini Tempelhof repülőtéren a tervezett egy helyett újfent két versenyt rendeznek majd áprilisban.

Ami szintén változás, hogy kikerült a naptárból az előző szezonban a finálénak otthont adó Szöul: egyelőre szabadon is maradt a megüresedett május 20-i időpont. Ahogy az is kérdőjeles, hogy június 24-én hova látogat majd a mezőny – ezeket később jelenti majd be az elektromos formulaautós bajnokság. Mindenesetre jelen állás szerint összesen 12 pályán 17 futamot tartalmaz majd a 2023-as évad (Berlin mellett Dirija, Jakarta, Róma és London is duplázni fog), amely január közepén Mexikóvárosban startol egy decemberi valenciai valenciai tesztet követően.

A Formula-E 2023-as versenynaptára:

Január 14. Mexikóváros, Mexikó
Január 27-28. Dirija, Szaúd-Arábia (x2)
Február 11. Haidarábád, India
Február 25. Fokváros, Dél-Afrika
Március 25. Sao Paulo, Brazília
Április 22-23. Berlin, Németország (x2)
Május 6. Monte-Carlo, Monaco
Május 20. ???
Június 3-4. Jakarta, Indonézia (x2)
Június 24. ???
Július 15-16. Róma, Olaszország (x2)
Július 29-30. London, Egyesült Királyság (x2)

fokvaros-fe

Ki ez a középkorú házaspár és miért szorongatnak F1-es trófeákat?

Első alkalommal járt a Mercedes brackley-i főhadiszállásán Steve és Allison Russell – ahogy a nevük elárulja, ők George Russell szülei. A házaspár két trófeát is kézbe kapott, melyeket fiuk nyert az idei szezon során – úgy nézzük, az Olasz Nagydíj harmadik helyéért, valamint a Holland Nagydíj második pozíciójáért kapott trófeákról van szó, azaz a brit két legfrissebb dobogós díjáról. Ezeket a serlegeket Russell nem viheti haza, a csapat főhadiszállásán állítják ki őket az F1-es gyakorlatnak megfelelően.

„A kezdetektől részei utazásomnak, igazi családi összefogás eredménye, hogy idáig jutottam. Ez volt az első alkalom, hogy kézben tartották valamelyik F1-es trófeámat. Büszkévé tesz, hogy látom a mosolyt az arcukon” – írta a közösségi médiában a szóban forgó fotót posztoló George Russell.

Különleges dizájnt mutatott be a Williams

Az idei USA Nagydíj több szempontból is fontos a Williams számára, hiszen a tulajdonos Dorilton Capital is amerikai, és az első szabadedzésen egy hazai pilóta, Logan Sargeant kaphat lehetőséget a grove-i alakulatnál. Mindezeken túl a csapat szerdán bejelentette, hogy Miami, Montreal, London és Szingapúr után ezúttal Austinban is megnyitotta kapuit a pop-up, vagyis ideiglenes boltjuk, ami vasárnapig várja az érdeklődőket. A helyszínen sok egyéb érdekesség mellett a látogatók egy különleges festéssel láthatják a 2018-as, azóta bemutatókon alkalmazott FW41-est, melyet az Egyesült Államok zászlaján látható csillagok, csíkok és színek díszítenek. Mindemellett az autón azon pilóták nevei is megtalálhatók, akik egyéni világbajnoki címet szereztek az istállóval.

Utoljára szerepel debütálásának versenyén Vettel

A visszavonulás előtt utolsó királykategóriás nagydíjait futó Sebastian Vettel számára különleges jelentőségű az USA Nagydíj: 15 évvel korábban, 2007-ben ezen a versenyen mutatkozott be a Formula-1-ben. Az Aston Martin előzetes sajtóanyaga a következőket idézi a némettől:

„Az USA Nagydíjon, Indianapolisban történt a Formula-1-es debütáláson 15 évvel ezelőtt. Mindig nagyszerű érzés visszatérni Amerikába, különösen egy ilyen izgalmas pályára, kihívást jelentő szektorokkal. Ahogy mindig, most is nehéz lesz megjósolni, hol fogunk állni a középmezőny csatájában, de az utóbbi futamok azt bizonyították, hogy képesek vagyunk rendszeresen pontokért harcolni, ezért magabiztos vagyok” – mondta Vettel.

A szóban forgó bemutatkozás azután történt meg, hogy Robert Kubica nem indulhatott az USA-ban előző hétvégén, Kanadában történt balesete után, ezért a BMW-Sauber tesztpilótáját, a 19 éves Vettelt ültette autójába a nagydíjon, amelyet akkor még nem Austinban, hanem Indianapolisban rendeztek. Az ifjú német egyetlen versenyén a csapattal hetedik helyre kvalifikált és nyolcadik pozícióban végzett, ezzel a Formula-1 akkori legfiatalabb pontszerzőjévé vált.

Közel tíz másodperccel válhat gyorsabbá a módosuló nyomvonallal a szingapúri pálya

Mint arról mi is írtunk a múlt héten, néhányan kiszúrták, hogy a Szingapúri Nagydíj hivatalos honlapján az elindult 2023-as jegyértékesítések mellé egy némileg átalakított vonalvezetésről posztoltak fotót. Nos, a verseny szervezői ma megerősítették, hogy valóban változik 2023-ra a nyomvonal: a 16-os és 19-es kanyarok közötti rész kikerül, ennek oka pedig az, hogy építkezések zajlanak majd azon a szakaszon – konkrétan egy NS Square névre hallgató közösségi és rendezvényhelyszínt igyekeznek létrehozni. A munkálatok jövő márciusban indulnak, s várhatóan 2026-ig tartanak majd, ez idő alatt pedig az eddigi 16-os és 19-es kanyarok közötti rész (ahol amúgy Nelsinho Piquet emlékezetes szándékos 2008-as balesete is történt) helyett egy egyenes szakaszon száguldanak majd az F1-es autók.

Ez azt is jelenti, hogy a szingapúri pálya kanyarjainak száma 22-ről 19-re csökken, cserébe viszont a nagydíj 61 helyett 63 körig fog tartani. A nyomvonal viszont jelentősen gyorsulni fog a kanyarok kikerülése révén: a pálya közleménye szerint a 2020-as F1-es autókkal (amelyek a koronavírus-járvány miatt sosem versenyeztek az ázsiai helyszínen) futott szimulációk azt mutatják, hogy 1:27,7-es pole-időt lehet majd autózni. Mivel az abszolút rekord 1:36-os 2018-ból, ez nyolc-kilenc másodperces gyorsulást jelenthet.

szingapuri-palya-2023-nyomvonal-1

Így biztosíthatja be már Sepangban a vb-címet Bagnaia

A szezon felénél még 91 pontos hátrányban volt, de példátlan fordítást bemutatva már 14 pontos előnnyel utazik a MotoGP idei utolsó előtti futamára Francesco Bagnaia, aki akár már a Malajziai Nagydíjon bebiztosíthatja a vb-elsőségét. Ehhez arra van szüksége, hogy Fabio Quartararóval szemben 25 egységnyire növelje az előnyét, Aleix Espargaróval és Enea Bastianinivel szemben pedig ugyanennyit megőrizzen a 27, illetve 42 pontos fórjából (azért elegendő a 25 pontos különbség a ducatisnak, mert pontazonosság esetén mindenképp neki lenne több futamgyőzelme). Ez pedig az alábbi esetekben következne be:

- ha Bagnaia nyer, Quartararo pedig nincs a dobogón,

- ha Bagnaia második, Quartararo legfeljebb hetedik, Espargaro pedig nem nyer,

- ha Bagnaia harmadik, Quartararo maximum 11., Espargaro pedig nem dobogós,

- ha Bagnaia negyedik, Quartararo legfeljebb 14., Espargaro pedig nem végez a pódiumon,

- vagy ha Bagnaia ötödik, Quartararo pont nélkül zár, s Espargaro nincs a dobogón.

Ha Bagnaia hatodik vagy rosszabb helyen ér célba, mindenképp a valenciai szezonzáróra marad a döntés. Látható az is, hogy Bastianini önerőből semmiképp sem tudja megakadályozni a bajnokavatást: ahhoz, hogy ő meccsben maradjon, Bagnaiának mindenképp olyan helyezést kell elérnie, amely már önmagában kevés a vb-cím bebiztosításához.

bagnaia-vb-lehet-dppi-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videó: Így hajtotta meg a McLaren IndyCar-pilótája Senna 1990-es vb-győztes autóját

A hétvégén több korábbi Formula-1-es McLaren is pályára gördült Laguna Secában. A legnagyobb szenzációt kétségkívül az jelentette, hogy az 1978-as világbajnok Mario Andretti 82 évesen beült a 2013-as versenygép volánja mögé. De szintén érzelmes pillanat volt – főleg az érintett számára –, amikor a wokingiak IndyCar-csapatát erősítő Pato O’Ward pedig Ayrton Senna 1990-es vb-győztes MP4/5B-jébe pattanhatott be. O’Ward meg is osztott egy fedélzeti kamerás videót minderről:

Újabb lépést vár austini fejlesztéseitől a Mercedes

A Red Bull és a Ferrari már befejezte az idei autója fejlesztését, a Mercedes viszont az előttünk álló hétvégén még kidobja az utolsó 2022-es fejlesztési csomagját, de nem titkolja, hogy ezzel már 2023-ra is készül. 

„Az idei utolsó csomagunk Austinban jön és bár nem hoz majd drasztikus változtatást, de azt reméljük, hogy egy lépéssel megint közelebb tudunk kerülni az élcsapatokhoz. Erősen akarjuk zárni ezt az idényt, de a limitáltan rendelkezésre álló pályán eltölthető időt arra is ki kell használnunk, hogy minél többet tanuljunk a 2023-as fejlesztési versenyre. Ez a két cél most egy és ugyanaz. Szingapúrban és Japánban nem tudtuk kihozni a megfelelő versenytempót az autónkból, most még elkötelezetebbek vagyunk, hogy ezt megtegyük” – jelentette ki Toto Wolff csapatvezető.

-00122041_427

fotó: dppi

Austinban újabb tesztre készül a Pirelli

A kínálat közepéről választott a Formula-1 hivatalos gumibeszállítója az USA Nagydíjra. A csapatok ezúttal a C2, C3 és a C4 jelzésű keverékeket használhatják, miközben a Pirelli szerint nem lesz egyszerű dolguk, hiszen a pálya egyenetlensége miatt nagyobb hasmagasságra lehet szükség, ami komolyan befolyásolja az aerodinamikai teljesítményt. Az eredeti terveknek megfelelően a második szabadedzés a szokásosnál 30 perccel hosszabb lesz, hogy lehetőséget biztosítsanak a 2023-as abroncsok prototípusainak tesztelésére. „Az első szabadedzésen a pálya nagymértékben változhat, így a csapatok számára létfontosságú lesz, hogy az FP3 során gyűjtött adatokat maximálisan kihasználják a legjobb stratégia meghatározásához. A második gyakorlás a 2023-as slick gumik tesztelésének lesz szentelve, amennyiben az időjárás is megengedi. Az austini időjárási körülmények rendkívül változékonyak voltak a múltban, így ez egy olyan pálya, ahol mindenre fel kell készülni!” – idézte a cég sajtóközleménye a sportigazgató, Mario Isola szavait. 

 

Bubba Wallace csak Kyle Larsontól nem kért bocsánatot, egyversenyes eltiltást kapott

Botrányos jelenetek játszódtak le a Cup Series legutóbbi futamán, Kyle Larson és Bubba Wallace ütközését követően, amiből egy hatalmas baleset alakult ki. Az eset után Wallace ököllel támadt rá a címvédőre, emiatt a NASCAR vizsgálni kezdte az ügyet: Wallace végül egyfutamos eltiltást kapott, így nem indulhat az előttünk álló hétvégén következő versenyen. A 23XI Racing versenyzője eközben majdnem mindenkitől, így a balesetbe belekeveredő Christopher Belltől is elnézést kért, a kivételt azonban pont Larson jelentette.

„Bocsánatot akarok kérni azért, amit vasárnap a Kyle Larsonnal és az 5-ös autóval való incidenst követően tettem. A viselkedésem nem volt egyenlő a 23XI Racing és a partnerek értékeivel, melyek kulcsfontosságúak voltak a sport csúcsáig megtett utamban. Elnézést kérek a NASCAR-tól, a szurkolóktól, Christopher Belltől, a Joe Gibbs Racintől és a Toyotától is, mert olyan szituációba kerültek a rájátszásban, amit nem érdemeltek meg. A szenvedélyem hatalmas és ez néha frusztráltsággal jár. Jobban kellett volna figyelnem a támogatóink és a csapat szemléletére, ehelyett azonban hagytam, hogy frusztrációm kövessen engem az autón kívül is. Szeretnék tanulni ebből az esetből” – állt Wallace Twitter-oldalán közzétett bejegyzésben.

Videón az eddigi leggyorsabb F1-es kör a COTA-n

Valtteri Bottas nevéhez fűződik a Circuit of the Americas pályán valaha futott leggyorsabb F1-es kör: az akkor még a Mercedest erősítő finn 2019-ben 1:32,029-es idővel szerezte meg a pole-t. A fedélzeti kamerás felvétel IDE vagy a képre kattintva nézhető:

cota-record-pole-video

Ismét egy csapatban indul egy hosszútávú versenyen Kevin és Jan Magnussen

A Formula-1-et szintén megjárt Jan Magnussen komoly múltra tekinthet vissza a sportautózás terén, Le Mans-ban kategóriagyőztesnek is mondhatja magát, míg fia, Kevin tavaly kóstolt bele ebbe a szakágba, s egyúttal a legendás 24 óráson egy csapatban is szerepeltek a High Class Racing LMP2-es autójának volánjánál (a fotó is ott készült). Most újra összeáll a két dán: december 9-11-én az Intercontinental GT Challenge záró fordulójának számító Gulf 12 óráson állnak rajthoz az F1-es Abu Dhabinak is otthont adó Yas Marina versenypályán. Magnussenék az MDK Motorsports Ferrari 488 GT3 Evóját fogják majd vezetni – az idén és a jövőre is a Haas F1-es alakulatát erősítő Kevinnek ez lesz az első éles GT-s bevetése.

kevin-jan-magnussen-dppi

fotó: DPPI

A MotoGP történetének legnagyobb fordításával lehet világbajnok Bagnaia

Miután Fabio Quartararo kiesett, Francesco Bagnaia ausztráliai harmadik helye azt jelentette, hogy az olasz az élre állt a MotoGP világbajnoki összetettjében: 14 ponttal vette át a vezetést a yamahástól. Pedig a szezon közepén nem sokan mertek volna fogadni a Ducati versenyzőjére: a Német GP után konkrétan 91 pontos, azaz több mint három és fél győzelemnyi (!) lemaradásban volt a tabellán Quartararóhoz képest. Ezt fordította 14 pontos előnyre mindössze nyolc futam alatt Bagnaia, aki tehát 105 egységgel szerzett többet eddig a franciánál az idény második felében.

Ha Bagnaia világbajnok lesz, akkor mindezt a legnagyobb fordítással teszi, amit bárki bemutatott a jelenlegi pontrendszer 1993-as bevezetése óta. A korábbi csúcsot nem is oly régről, 2020-ból Joan Mir tartotta: a suzukis legnagyobb hátránya 48 pont volt a szezon egy pontján az éllovashoz képest – érdekesség, hogy az akkor is Quartararo volt. Marc Marquez is produkált két nagy felzárkózást: 2013-ban 30 pontra is leszakadt Dani Pedrosától, 2017-ben pedig 37-re Maverick Vinalestől, mégis mindkétszer világbajnok lett, ám sem az ő, sem Mir fordítása nem is említhető egy ligában Bagnaia esetleges vb-hajrájával.

bagnaia-pi-dppi-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!