DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Bírságot kapott a Williams a bizarr Albon-eset miatt, Russellt megrótták

Furcsa jelenetet hozott a Q3 hajrája a Williamsnél, Alexander Albon autóján ugyanis fent maradt a légbeömlőt hűtő eszköz. Mint azt a thai-brit pilóta elmondta: mindezt a sietség okozta, mivel nem akartak lemaradni a többiekről, hogy szélárnyékot vehessenek a többiekről. A RaceFans.net által közzétett videón látszik is, hogy a Williams úgy engedte ki az autót a garázsból, hogy még az egyik szerelő dolgozott rajta, akinek szerencséje is volt, hogy nem esett baja az incidensben:

 

A felügyelők veszélyes kiengedés miatt vizsgálták a grove-i istállót, amely végül 5000 eurós bírságban részesült a történtek miatt. A stewardok indoklása szerint Albon az első lehetőségnél, a bokszkijáratnál meg is állt, az az azonban már „nem szokványos”, hogy ledobta az autójáról az eszközt. Ugyanakkor elfogadták a Williams azon érvelését, hogy ez volt a „legkisebb rossz” opció annak érdekében, hogy megzavarják a többiek időmérőjét – és ki is hangsúlyozták, hogy ha ez további veszélyhelyzetet teremtett volna, további szankciót is foganatosítottak volna.

Albon és a végül kizárt Pierre Gasly mellett a harmadik utólagos vizsgálat George Russellt érintette, akit azért idéztek be, mert nem lassított eléggé sárga zászlós jelzésnél a Q1-ben. Ez akkor történt, amikor Carlos Sainz meglátogatta a 2-es kanyar bukóterét. A felügyelők megrovásban részesítették a Mercedes-pilótát, aki így megtarthatja az ötödik helyét a rajtrácson. A stewardok úgy ítélték meg, hogy Russell már épp kanyarodott be, amikor megjelent a sárga jelzés, így nem tudott volna észszerűen reagálni rá vagy megváltoztatni a féktávját. A megrovásra azért volt szükség, mert a kanyar után viszont normál módon gyorsított ki a brit, noha a sárga szakasz végét jelző zöld LED csak későbbi részen villogott.

Már zsinórban négy dobogónál jár a Mercedes

A szezon eleji nehézségek után fokozatosan egyre jobb formába lendült a konstruktőri címvédő. Bár futamgyőzelmet még továbbra sem szerzett a Mercedes, a legutóbbi négy futamon mindig ott volt valamelyik pilótájuk a harmadik helyen. „Az első 7 versenyen 3 dobogós helyezés. A legutóbbi 4 futamon, 4 dobogó. Haladunk előre. Folytatja a csapat!” – áll a Mercedes Twitter-bejegyzésében.

James Hunt ezen a napon egy fontos győzelmet aratott Silverstone-ban

Az 1977-es szezonnak címvédőként vághatott neki a McLaren brit versenyzője, ám a dolgok nem éppen a terveik szerint alakultak. Hunt az idény első kilenc versenyéből mindössze kettőn ünnepelhetett a dobogón, így hatalmas sikerként könyvelhették el, amikor hazai pályán a pole-pozícióból indulva megnyerte a Brit Nagydíjat, főként, hogy korábban ez egyszer sem sikerült neki. Ezen a futamon még a leggyorsabb kör is Hunt nevéhez fűződött, többször viszont karrierje során már nem állhatott fel a pódium legtetejére hazájában. Az ominózus Silverstone-ban rendezett versenyt július 16-án bonyolították le, erről pedig ma a wokingi istálló is megemlékezett a Twitteren.

Ha még több ehhez hasonló tartalomra vagytok kíváncsiak, akkor csatlakozzatok Formula Retro nevű Facebook csoportunkhoz. 

Grill The Grid: Ki teljesített több kört?

Megérkezett a Grill The Grid legújabb része, melyben a pilóták különböző vetélkedőkön mérik össze tudásukat. Ezúttal azt kellett kitalálniuk, hogy a képen látható versenyző több, avagy kevesebb versenykört teljesített 2021-ben, mint az előző. A szabályok egyszerűek voltak: aki rpsszul tippel, kiesik. Egyvalaki azonban letarolta az egész mezőnyt. Kire tippeltek? A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Júliusban négyből három vereséggel számol, de jobbnak tartja magukat a Ferrarinál a Honda vezére

Az elmúlt futamokon gyorsabbnak tűnt a Ferrarinál a Red Bull, de a Red Bull Powertrains névre átkeresztelt, de a valóságban továbbra is a Honda által futtatott motorprogram vezetője, Masashi Yamamoto úgy érzi, hogy a megbízhatóság miatt még mindig ők a jobbak és nem a maranellói rivális.

„A Ferrari gyorsabb és erősebb volt, de mivel Sainz motorja felrobbant, így a Honda Racing Corporation és a Red Bull Powertrains a jobb az összesített teljesítmény terén, amibe beletartozik a megbízhatóság is. Én eredetileg úgy kalkuláltam, hogy a júliusi négy futamból háromszor is erősebb lesz a Ferrari, csak Franciaországban nem. Azt gondoltam, hogy legjobb esetben két győzelem és két vereség lesz a mérlegünk, reálisan nézve pedig egy győzelem és három vereség” – magyarázta Yamamoto a japán as-webnek.

-00122004_990

fotó: dppi

Sainz szerint erős motorral könnyebb elfogadni a kiesést

Minimum egy második helyet vesztett el Spielbergben a kigyulladó Ferrari-motor miatt Carlos Sainz és korábban is bukott már el értékes helyezést technikai hibával – ahogy csapattársa, Charles Leclerc is, jelenleg miatt vannak jelentős hátrányban a Red Bullhoz képest. A spanyol szerint azonban még ezt is könnyebb elfogadni úgy, hogy tudja: az autó teljesítménye elegendő a győzelemhez.

„Most nehézségeink vannak, de azt gondolom erről azok után, hogy mekkora lépést tettünk meg a motorunkkal, hogy inkább megteszem ezt a lépést és vállalom a nehézségeket, mint hogy legyen egy erőtlen, de megbízható motorunk. Csapatként nagyszerű munkát végeztünk ezzel a motorral és biztos vagyok benne, hogy megoldjuk a mostani gondokat” – mondta Sainz a Formula-1 hivatalos weboldalának. 

image_5

fotó: Formula1.com

Ez a Mercedes legnagyobb erőssége idén: ők a legjobbak ebben

Egy olyan faktor van, amelyben a mezőny legjobbja eddig a Mercedes: a megbízhatóság, a stabilitás. A világbajnok istálló az egyetlen, amely eddig kivétel nélkül minden futamon pontot szerzett és a tizenegy versenyből kilenc alkalommal kettős pontszerzést ünnepelhetett a gárda - egyszer George Russell silverstone-i balesete, egyszer pedig Lewis Hamilton imolai beragadása fosztotta meg őket ettől. 

Russell a tizenegy futamból tízszer top ötös eredményt szállított, csak az említett silverstone-i baleset lóg ki a sorból és háromszor állhatott dobogóra, míg Hamilton hétszer fért be a top ötbe és ngéy dobogós helyet szállított.

pff

fotó: dppi

Ne maradj le semmiről: íme a szombati motorsport-program

WRC, Superbike, Formula-E és IndyCar is szerepel a szombati (július 16.) menetrendben, íme mindez a tv-közvetítésekkel együtt.

8:03-19:00 WRC, Észt Rali, második nap (WRC+ online)

10:00-10:30 Superbike, harmadik szabadedzés (Aréna4)

12:10-12:25 Superbike, Super Pole (Aréna4)

13:00-13:30 Formula-E, második szabadedzés

14:40-15:55 Formula-E, időmérő (18:00-tól Eurosport 1)

15:00 Superbike, első futam (Aréna4 és Eurosport 2)

16:00-17:00 IndyCar, második szabadedzés

19:00 Formula-E, első futam (Eurosport 1)

20:00-21:15 IndyCar, időmérő (Aréna4)

tanak_6

fotó: dppi

Hamilton 300. versenyére készül

A jövő heti Francia Nagydíjon 300. versenyét fogja teljesíteni Lewis Hamilton, aki az eddigi 299 futamán 103 győzelmet és pole-pozíciót szerzett, összesen 186-szor állhatott fel a dobogóra és hét vb-címet nyert. Idézzük fel ezen apropóból a brit legemlékezetesebb pillanatait. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Két dél-amerikai ország kerülhet a WTCR versenynaptárába

A Túraautó-világkupa, amely idén az előző két évhez hasonlóan kizárólag Európában szerepel, miután a tervezett ázsiai fordulókat a közelmúltban törölték, jövőre visszatérhet Dél-Amerikába, ahol utoljára 2017-ben volt verseny, ráadásul kapásból két országban.

A TouringCarTimes információi szerint az egyik verseny Argentínában lehet, Termas de Rio Hondóban, ahol öt évvel ezelőtt is szerepelt az akkor még WTCC-ként futó sorozat. A másik érdeklődő ország Uruguay: a helyi versenyzőszövetség elnöke, Julio Maglione elmondása szerint már egy éve dolgoznak a projekten. A bajnoki címért küzdő Santiago Urrutia hazájában két pálya jöhet szóba: Rivera vagy El Pinar, ahol jelentősebb átépítések szükségesek. A WTCR-t promótáló Discovery Sports Events részéről ugyancsak elismerték, egyeztetések zajlanak dél-amerikai országokkal, és jelenleg a lehetőségeket tanulmányozzák.

Videó: Hakkinen felemelkedése

Az F1 tavaly indította útjára a Rise of the Rookie című videósorozatát, ezúttal pedig a finnek kétszeres világbajnokának, Mika Hakkinennek az útját kísérhetjük végig. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Így állnak a pilóták a büntetőpontokkal

A 2022-es szezon felénél így állnak a versenyzők a bentetőpontok tekintetében:

 

7 - Verstappen, Gasly, Stroll
6 - Alonso, Tsunoda, Albon
4 - Ocon
3 - Russell, Bottas
2 - Hamilton, Ricciardo, Zhou, Magnussen
1 - Perez, Norris, Vettel, Latifi
0 - Leclerc, Sainz, Schumacher

Fontos megjegyezni, hogy 12 büntetőpont begyűjtése után automatikus eltiltás jár az adott pilótának a következő versenyről, azonban a pontokat nem cipelik magukkal életük végéig, minden egység egy év után a begyűjtése után elévül.

Újabb lépcső Marquez rehabilitációjában: megkezdheti a fizioterápiát

Az Olasz Nagydíj hétvégéjén jelentették be, hogy Marc Marquez jobb felkarját ismét meg kell műteni: a felkarcsont még a 2020-as jerezi idénynyitón sérült meg, ám a három operáció ellenére sem gyógyult megfelelően. A nyolcszoros világbajnok motoros a friss beavatkozás után hat héttel újabb orvosi vizsgálaton esett át, amely a Repsol Honda közleménye szerint biztató eredménnyel zárult, így Marquez rehabilitációja a következő lépcsőfokhoz érkezik: a spanyol megkezdheti a fizioterápiát.

„Fontos lépést tettünk a gyógyulási folyamatban. A második ellenőrzés során az orvosok megerősítették, hogy a felkarcsont megfelelően erősödik, így elkezdhetjük a fizioterápiát a jobb karomon, valamint a kardióedzéseket. Izgatottan várom, hogy újra mozgathassam a karomat, hogy folytathassam a rehabilitációt, egyúttal szeretnék köszönetet mondani a teljes orvosi csapatnak a kezelésért és a figyelemért” – mondta el Marquez, aki tehát újra mozgathatja az eddig rögzített jobb karját. Arról továbbra sincs információ, mikor ülhet vissza a motorjára a 29 éves versenyző, mindenesetre hat héten belül újabb vizsgálatra kerül majd sor.

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappen jótékonysági árverésen kínálja sisakját

Spielbergben, a Red Bull hazai versenyén különleges sisakfestést villantott a világbajnoki címvédő, amit most a VIPrize oldalán szeretne elárverezni. A holland a teljes bevételt a Wings for Life nevű alapítványnak adja majd, amely gerincsérülések gyógyításával foglalkozik. A cikk írásakor 132500 eurónál tartott a licit, ami a Holland Nagydíj vasárnapján, tehát szeptember 4-én ér véget. A legtöbbet ajánló licitáló nemcsak Verstappen sisakjával lesz gazdagabb és a tudattal, hogy jótékony célra megy a felajánlott pénze, de egy páros belépőt is kap a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjra, ahol a holland világbajnok személyesen adja majd át a bukót neki. A tervek szerint legalább 300000 euróig szeretnék feltornászni az aukciós összeget, hogy így háromévnyi tudományos kutatás anyagi terheit tudják állni.

Ha valaki szeretne licitálni Verstappen sisakjára, ide kattintva teheti meg.

Színpompás járművet mutatott be a Formula-E

Az elektromos világbajnokság a hétvégén duplafordulót tart az Egyesült Államokban, azon belül is New York városában. Ebből az alkalomból Brooklynban egy olyan autót állítottak ki, mely igazán látványos dizájnt kapott, ezzel pedig főszponzorával közösen szeretné a széria felhívni a figyelmet a fenntarthatóságra. „Egy ikonikus város élete elevenedik meg ezzel a látványos festéssel. A fenntarthatóság ilyesfajta lenyűgöző vizuális ábrázolása a pálya mellett látható ezen a hétvégén Brooklynban a New York City E-prix-n. Büszkén működünk együtt partnerünkkel az Allianzzal, hogy felgyorsítsuk a fenntarthatóságot az Egyesült Államokban” – áll a Formula-E Instagram-posztjában.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

Hamilton eddig annyi dobogót szerzett, mint Senna és Prost összesen

Bár eléggé szenvedett az idei szezon elején, Lewis Hamilton egyre jobb formába került, a Kanadai Nagydíjtól kezdve pedig egy kiváló sorozatot tudhat a magáénak, hiszen zsinórban háromszor is dobogóra állhatott. Silverstone-ban még a futamgyőzelemre is megvolt az esélye, a Red Bull Ringen szerzett pódiuma pedig már a 186. volt a karrierje során. Az Autosport ezzel kapcsolatban kiszúrt egy érdekességet, a brit versenyző ugyanis pont annyiszor állt dobogóra pályafutása során, mint Ayrton Senna, és Alain Prost együttvéve. A brazilok legendája összesen 80, míg a franciák négyszeres bajnoka 106 alkalommal ünnepelhetett.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Autosport (@autosport) által megosztott bejegyzés

Formula-E, WRC, Superbike és IndyCar a pénteki programban

Formula-1-es futam nem lesz a hétvégén, egyéb szériák viszont most is versenyeznek, íme a pénteki menetrend.

Július 14-e, péntek

6:45-19:00 WRC, Észt Rali, első nap (WRC+ online)

11:30-12:15 Superbike, első szabadedzés

16:00-16:45 Superbike, második szabadedzés

20:30-21:45 IndyCar, első szabadedzés

22:00-22:30 Formula-E, első szabadedzés

tanak_5

fotó: dppi

Új sorozat készülhet Enzo Ferrari életéről

Bár a Scuderia Ferrari alapítójáról készülő film már régóta tervben van, ezúttal az Apple TV+ platformján jelenhet meg egy új drámasorozat. Erről a Motorauthority számolt be nemrégiben, de az Apple részéről is megerősítették ezeket a híreket. A projektért ismert szakemberek felelnek, így például Steven Knight, a Peaky Blinders című brit krimisorozat alkotója, az Oscar-díjas Paolo Sorrentino, mint executive producer, a rendező pedig a számos olasz bűnügyi drámáért felelős Stefano Sollima lesz. Minderről a Deadline is beszámolt, a jól értesült portál pedig úgy tudja, hogy a sorozat a Ferrari címen futhat, és a Luca Dal Monte által írt Ferrari-életrajzon alapul majd.  

Leclerc egy jachton kapcsolt ki, Hamilton Roscoe társaságában gyúrt

Charles Leclerc kicsit kikapcsolt a spielbergi győzelme után, Lewis Hamilton viszont olyan videót posztolt, amelyen gyúr, miközben kutyája, Roscoe nézi.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Charles Leclerc (@charles_leclerc) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

 

A Ferrari győztes hétvégéje a színfalak mögött – 16 percben

A csapat közzétett egy videót az Osztrák Nagydíj kulisszák mögött zajló jeleneteiről. Interjúk, autogramosztás, a pálya körbefutása, készülődés a bokszban, egy kis eső, és természetesen a végén a nagy ünneplés.

Újra F1-es autót vezetett egy régről ismert arc

Szerdán a McLaren 2021-es autójával körözött Will Stevens Portimaóban – ő fejezte be azt a tesztet, melynek első két napján Colton Herta vezetett. Az egykor, 2015-ben Manor Marussia színeiben teljes Formula-1-es szezont futó Stevensről kevésbé ismert, hogy már 2018 óta a McLaren kötelékébe tartozik fejlesztőversenyzőként. Szimulátorban végzett számos munkaóra után a tényleges versenygépet most először vezethette.