DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 22. kedd

Tom Coronel fia bekerült a Red Bull juniorprogramjába!

A 13 esztendős Rocco Coronel, a túraautós közönségkedvenc Tom Coronel fia pályafutását ezentúl a Red Bull fogja terelgetni, a gokartos tehetség ugyanis bekerült az energiaitalosok juniorprogramjába. A holland tehetség egy F4-es autót tesztelhetett Jerezben, s mivel megfelelő teljesítményt nyújtott, egy korábbi GP3-as versenygépet is kipróbálhatott, az eredmények pedig kellően meggyőzőek voltak, így megkapta a lehetőséget.

rocco-coronel-1

„Megtiszteltetés számomra, hogy a jerezi szétlövést követően engem választottak a Red Bull juniorversenyzői közé. Ez egy jól bevált program, amely már sok versenyzőt juttatott az autósport csúcsára. Az álmom természetesen az, hogy F1-es pilóta legyek, és ezzel a lehetőséggel ez az álom reálissá válik. Mindig is követtem a Red Bull versenyzőit, és figyeltem, hogyan fejlődtek a sportban, és most én is közéjük tartozhatok” – olvasható a közösségi médiában.

rocco-coronel-2

Ha lemaradtál az idei első szabadedzésekről, itt pótolhatod

Pénteken visszatért a Formula-1, megrendezték a 2022-es szezon első két szabadedzését. A Ferrarik ezeken igencsak biztatóak voltak, míg a Mercedes egyelőre tényleg csak vakarja a fejét. A képre kattintva visszanézhetitek, mi mindennel indult az első F1-es hétvége.

Az első szabadedzés eseményei:

A második, villanyfényes edzés összefoglalója:

Ejnyével megúszta Tsunoda és Stroll a feltartást

A pénteki szabadedzések után három versenyzőt hívtak be a stewardok meghallgatásra: Charles Leclerc-t, Yuki Tsunodát és Lance Strollt. A második tréningen két feltartás is történt, mindkettő a 8-as kanyarban: Tsunoda Leclerc-t, Stroll pedig Tsunodát akadályozta, utóbbi esetben a két autó össze is ért.

A versenyfelügyelők a két pilótát vétkesnek nyilvánították és egységes büntetést szabtak ki: megrovásban részesítették Tsunodát és Strollt – azaz büntetőpont nélkül megúszták az esetet. A felügyelők 15-ös és 16-os számú dokumentumából kiderül, Tsunoda azzal védekezett, hogy teletankolt autóval volt kivezető körön, Stroll pedig azzal, hogy próbarajtra készült, és figyelte a tükrét, de a nagy tempókülönbség miatt az AlphaTauri nagyon gyorsan érkezett. A stewardok figyelmeztették őket, hogy ilyen esetekben is a pilóták felelőssége ügyelni az érkező gyorsabb autókra.

Tsunoda, Leclerc és Stroll behívót kapott a stewardokhoz

Három versenyzőnek kell megjelennie az este folyamán a felügyelők előtt – valójában két esetről van szó, Yuki Tsunoda ugyanis Charles Leclerc-t, Lance Stroll pedig Tsunodát tartotta fel a második szabadedzés során.

A stewardok helyi idő szerint 19:30-ra hívták be a japánt és a monacóit – az AlphaTauri és Ferrari csapatmenedzserével együtt –, hogy adják elő saját nézőpontjukat. A 8-as kanyarban kis híján ütközés is történt a két autó között a másodéves figyelmetlenségéből fakadóan. Kicsit később, 19:45-kor Tsunoda és Stroll esete kapcsán hallgatják meg az érintetteket. A japán gondban lesz, ha büntetőpontokat is kap: nyolc egység áll a licenszén, melyek közül az elsőket csak a szezon negyedik versenyén, Imolában törlik, 12 után pedig eltiltás jár.

Szintén az FIA-személyzet dokumentumai között találjuk a 13-as számú technikai jelentést, melyből kiderül, hogy Valtteri Bottas, akinek az első szabadedzésen motorgondjai voltak, már most új vezérlőelektronikát (CE) kapott. Ebből a motorkomponensből mindössze kettő használható fel a teljes szezon folyamán.

Újonc csapaté és pilótáé a pole az F3-ban, félig újoncé az F2-ben

Miközben a Formula-1-ben a két szabadedzés napja volt a pénteki, az idéntől újra kéz a kézben szereplő F2-ben és F3-ban már az időmérőt futották. A Formula-3 kvalifikációjára a két F1-es gyakorlás között került sor, és ahogy a nevelősorozattól megszokhattuk, tartogatott némi váratlan eseményt. 2022-ben érkezett meg a szériába a Van Amersfoort Racing, és a vasárnapi főfutamról döntő etapot meg is nyerték, a szintén újonc Franco Colapinto révén. Az argentin pilóta az F3-ban már rutinosnak számító Roman Staneket előzte meg, a harmadik pedig szintén egy újonc lett, az indiai Kush Maini.

A Formula-2 időmérője piros zászlóval indult, miután Ayumu Iwasa a kivezető körben kicsúszott a pályáról. Miközben az újraindítás után a két Red Bull-növendéknek, Dennis Haugernek és Jüri Vipsnek volt egy forró pillanata, amikor a bokszutca bejáratánál félreértették egymást, két holland csapat, az MP Motorsport és a Van Amersfoort Racing vívta a harcot az első helyért, amit végül egy harmadik nevető fél, Jack Doohan happolt el. Doohan első teljes szezonját tölti a Formula-2-ben, így tulajdonképpen újoncnak számít, ám a tavalyi szezon végén már szerezhetett két versenyhétvégényi tapasztalatot. 

Mindkét széria a sprintfutammal folytatódik szombaton.

Hamilton rövidesen maga mögött hagyja az F1-et?

Lewis Hamilton már kifejtette, hogy egyelőre úgy érzi, nem szeretne 40 éves kora felett száguldozni. Többek szerint sem tervez hosszútávra a brit klasszis: Karun Chandhok is úgy véli, a hétszeres világbajnok lassan befejezheti versenyzői pályafutását, így nyilatkozott az Express Sportnak: „Személyes meggyőződésem, hogy ez lehet az utolsó Mercedes szerződése.”

A Sky Sports szakértőjének véleménye alapján már csak azért is sanszos, hogy a többszörös bajnok befejezi, mert inkább a pályán kívüli kötelezettségeire akar nagyobb hangsúlyt fektetni: „Az elmúlt két-három évben megmutatta, hogy több sporton kívüli projektet is képes bevállalni. Mondhatjuk, ő egy aktivista, plusz ezen kívül sok más egyébbel is foglalatoskodik.” 

A lassan minden rekordot megdöntő ászt a következő szezon végéig köti a szerződése az Ezüst Nyilakhoz, ekkor a 38. életévét fogja taposni. Az elmúlt években a fő kezdeményezője volt olyan projekteknek, amelyek a sokszínűséget támogatják, ilyen a Hamilton Bizottság, vagy akár a Mission 44 jótékonysági alapítvány. Az indiai exversenyzőnek ennek kapcsán vannak információi: „Rengeteg hozzá kötődő mozgalom van, decemberben volt szerencsém találkozni a Mission 44 néhány figurájával, hogy belelássak, mire készülnek, s vannak terveik a jövőre vonatkozóan. Ez káprázatos” – mondta Chandhok.

hamilton-bahrein-ruha-dppi

Írta: Varga Dávid; Fotó: DPPI

Vettel előtt egy másik pilóta is kiállt a béke mellett

Továbbra is háborús helyzet uralkodik Ukrajnában, ezért a pilóták a bahreini teszt előtt közösen igyekeztek felhívni a békére a figyelmet, Sebastian Vettel pedig megváltoztatta szokásos sisakfestését. A négyszeres világbajnok sisakját az ukrán zászló díszitette a szezonnyitó előtti utolsó háromnapos teszten, ám nem ő az első F1-es pilóta, aki ilyen módon próbálta a békét hirdetni. 1995-ben Gerhard Berger is így tett a Ferrari pilótájaként. Az osztrák pilóta akkor az Európa Nagydíj hétvégéjén használt egy különleges dizájnt, amin a „Nincs háború a világon” felirat volt olvasható a sok-sok zászló között. Az Aston Martin német versenyzője vélhetőleg a Bahreini Nagydíjon is használta volna az említett festést, de sajnos ki kell hagynia az idei első futamot

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

GP CORNER (@gp_corner) által megosztott bejegyzés

Hamilton: Pénzbírságot fogok kapni a gála miatt

Emlékezhetünk rá, hogy a 2021-es világbajnoki kudarc utózöngéjeként Lewis Hamilton teljes hallgatásba borult, és nem ment el az FIA év végi díjátadó ünnepségére. Ezzel gyakorlatilag a sportszabályzat ellen vétett, amely előírja, hogy a Formula-1 első, második és harmadik helyezettjének kötelező megjelennie.

„Valamilyen pénzbírságot fogok kapni a gála miatt” – árulta el a Formula.hu részvételével zajló pénteki sajtótájékoztatón Bahreinben Hamilton, aki nem sokkal korábban az FIA elnökével, Mohammed ben Sulayemmel találkozott. A hétszeres világbajnok nem fogja sajnálni a csekk befizetését, mivel megbeszélték, az összeg jó célra megy: „Együttműködtünk annak érdekében, hogy a pénz biztosan hátrányos helyzetű fiatalokhoz kerüljön, és a motorsport mérnöki területére való bejutásukat szolgálja.”

Hamilton egyben üdvözölte Ben Sulayem kinevezését a szövetség elnöki posztjára – az emírségekbeli szakvezető jó ismerőse: „Régesrég találkoztam először Mohammeddel, egy dubaji eseményen. Jó látni ebben a pozícióban, megint csak a diverzitást segíti elő, amelyért küzdünk” – mondta.

Vissza a gyökerekhez: újra sárgába borult Hamilton sisakja

Nem sokkal a szezonnyitó Bahreini Nagydíj első szabadedzése előtt mutatta be a nagyvilágnak 2022-es sisakfestését Lewis Hamilton: az előző évekkel ellentétben a karrierje korábbi szakaszának meghatározó színe, a sárga dominálja a dizájnt. „Erre az évre ki akartam mutatni a kötődésemet a kezdetekhez. Noha nagyon szeretem a lilát és a feketét, a sárga a történetem része. Ugyanolyan eltökéltséggel, motivációval és szenvedéllyel vágok neki ennek a szezonnak, mint a gokartos években” – írta a közösségi oldalain a Mercedes-pilóta.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Az F1 mellett az F2-ben és az F3-ban is egy Red Bull-festésű autó viseli az 1-es rajtszámot

Nemcsak Max Verstappen Red Bullján virít majd 2022-ben az 1-es rajtszám: a cég festését a Formula-2-ben és a Formula-3-ban is egy nagy 1-es egészíti majd ki. Az F2-ben Dennis Hauger a Prema autójára ragasztotta rá ezt, az F3-ban pedig Jonny Edgar "viselheti" majd a számot - természetesen mindketten az energiaitalosok juniorprogramjában kapnak szerepet.

275973370_2410345232455778_1629272345075719456_n

Így újulnak meg az F1-es tv-közvetítések grafikái

Megszokhattuk, hogy a Formula-1-ben néhány évenként megújulnak (hasonlóan a főcímhez) a közvetítésben látható feliratok és grafikák. Dean Locke, az F1 közvetítésekért és médiáért felelős igazgatója az Autosportnak elmondta: úgy döntöttek, a legújabb frissítés időpontja essen egybe a 2022-es új szabályok és új autók érkezésével, így az idei évben már némileg megújult dizájnt láthatunk az edzések és a versenyek során. Megújul a baloldali sáv, amelyen az aktuális állást követhetjük mindig figyelemmel, de némileg változik a különböző zászlójelzések grafikája, nem beszélve a futam előtti rajtrács-animációt – íme, néhány minta ezekről a FOM jóvoltából:

f1-grafika-1

f1-grafika-3

f1-grafika-4

f1-grafika-2

Fotók: FOM; Forrás: Autosport

Előrelépők és visszaesők: ki mozog a legtöbbet a mezőnyben?

A Formula Podcast legutóbbi adásában 13+1 kérdés mentén fogalmaztunk meg jóslatokat a 2022-es szezonra vonatkozólag, s többek között arra is megpróbáltunk válaszolni, hogy mely csapatok mozdulnak el a legjobban tavalyi helyezésükhöz képest a konstruktőri tabellán? Nem értettünk egyet egymással, hárman három különböző csapatot jelöltünk meg, kedves hallgatóink pedig egy negyediket választottak. A nagy szezon eleji jósda e szakaszát meghallgathatod 28:22-től, persze nagyon erősen ajánljuk az egész adás elfogyasztását is!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

WEC: Az Alpine-é a sebringi pole, a Toyoták csak a 4. és 7. helyen

Csütörtök este rendezték az Endurance-vb szezonnyitójának, a Sebringi 1000 mérföldes versenynek a kvalifikációját. Az időmérőn visszaigazolódott az edzéseken látott forma: Nicolas Lapierre 1:47,407-es ideje révén az Alpine zsebelte be a rajtelsőséget. Ezzel több mint egy másodperccel múlta felül a francia a #708-as Glickenhaust. A Toyota ellenben nem szerepelt túl jól: a Brendon Hartley által vezetett #8-as hiperautó elé még az LMP2-kategória legjobbja, az AF Corse Oreca is megelőzte Nicklas Nielsennel a volánnál, így csak a negyedik rajthelyet kaparintották meg, míg a vb-címvédő testvérautó, a #7-es csak a hetedik pozícióból indulhat Jose Maria Lopezzel.

A GTE Pro kategóriában a Porschék taroltak, a pole a Michael Christensen, Kevin Estre fémjelezte duóé lett, míg a GTE Amban a #98-as Aston Martin volt a leggyorsabb. A sebringi futam magyar idő szerint pénteken 17 órakor startol, s az Eurosport 1 teljes hosszában élőben közvetíti.

alpine-wec-pole

A Chrome-logó tényleg megjelent a McLaren kerekein

A korábbi híreknek megfelelően a McLaren szerdán hivatalosan is bejelentette, hogy több évre szóló partneri szerződést kötött a Google cégével. Ennek értelmében a keresőóriás termékeit is hirdetni fogják, így például a Chrome névre hallgató böngészőt, melynek ikonikus emblémája a csapat által először közzétett képen az MCL36-es kerékborításain tűnt fel. A wokingiak nemrégiben már egy valódi fotót is posztoltak erről a közösségi médiában, melyhez az alábbiakat fűzték hozzá: „Hé Google! Mutasd meg nekem a Chrome kerekeket egy F1-es autón” – írták viccesen a bejegyzés alá.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

Így dobolja el az F1 főcímdalát egy magyar fiú

Kedves olvasóink olykor nagyon különleges dolgokat küldenek el részünkre, melyeket természetesen igyekszünk megosztani mindenkivel. Ezúttal egy tehetséges dobos, a 10 esztendős Bakacsi Bence videója kerül bemutatásra, melyben a Formula-1 főcímzenéjére játszik. Bence a világhírű olasz dobos, Andrea Vadrucci feldolgozását adja elő, és édesanyja szerint a fiatalember nagy vágya, hogy mindezt a Magyar Nagydíj előtt vagy a sportághoz köthető egyik promóciós eseményen is megtegye. A felvétel a képre kattintva tekinthető meg.

 

Onboard felvétel: ilyen egy kör a felújított spái pályán

Az utóbbi hónapokban több átalakítást is végrehajtottak a Formula-1-es Belga Nagydíjnak is otthont adó ikonikus helyszínén, hogy az biztonsági szempontból alkalmas legyen akár motorversenyek megrendezésére is (júniusban a kétkerekűek Endurance-világbajnoksága fut ott 24 órás versenyt). Emiatt több bukótérbe visszakerült a sóderágy, de egyéb változtatásokat is kiszúrhatunk a spái pálya által feltöltött onboard felvétel során:

Videó: íme, az F1 megújult intrója

Amióta a Liberty Media átvette a Formula-1 irányítását, minden szezonra átesett néhány változtatáson a közvetítések elején bejátszott intro. Idén sincs ez másként – ismerős dallamok, átalakuló mezőny és az új 2022-es autó az eddiginél némileg hosszabb főcímben:

Életük versenye: A 2022-es mezőny tagjainak legjobb eredménye

Minden 2022-es F1-es versenyző legjobb eredménye – ezt a címet viseli a Formula-1 YouTube-válogatása. Yuki Tsunoda Abu Dhabiban elért negyedik helye, Mick Schumacher hungaroringi 12. pozíciója, Esteban Ocon és Pierre Gasly egyetlen győzelme tűnik fel többek közt a válogatásban. Lewis Hamilton 103 vagy Sebastian Vettel 53 győzelme azért nem szerepel egyesével, az ilyen esetekben mindig a legutolsó siker jelenik meg. A videó ide vagy a fotóra kattintva indul el:

A tervezett 23 helyett 24 verseny is lehet idén

A Formula Podcast legutóbbi adásában 13+1 kérdés mentén fogalmaztunk meg jóslatokat a 2022-es szezonra vonatkozólag, melyek között egy-két merész vállalás akadt, mint például az, mely szerint a háború miatt kieső Szocsit nem egy, hanem rögtön két helyszín pótolja majd – hogy mi vezethet ehhez, meghallgathatod 01:09:55-től, persze nagyon erősen ajánljuk az egész adás elfogyasztását is!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Videó: Már pályán a WEC mezőnye

A sebringi 1000 mérföldes versennyel veszi kezdetét a napokban az Endurance-világbajnokság 2022-es idénye. Szerdán már szabadedzéseket rendeztek a mezőny számára: az első tréningen a Glickenhaus, a másodikon az Alpine volt a leggyorsabb a Hypercar kategóriában. Az időmérőt csütörtök éjszaka, magát a versenyt pedig magyar idő szerint pénteken 17 órától rendezik – hangolódásképp néhány mozgóképes felvétel a szerdai edzésekről:

Három szakaszon nyílhat a DRS Bahreinben

A hétvégén végre megkezdődik a Formula-1 2022-es idénye, melynek első állomása Bahrein lesz. A csapatok már az előző héten is itt tartózkodtak a szezonnyitó előtti utolsó háromnapos teszt miatt, ahol természetesen a DRS hatását is volt lehetőségük elemezni az új szabályok szerint épült autókon, ám élesben csak most használhatják először. Az F1 hivatalos oldalának információi szerint a korábbiakhoz hasonlóan idén is három DRS-zóna lesz érvényben, ami ezen a pályán már lassan megszokottá válik. Ennek megfelelően ezúttal is a célegyenesben, a 3-as és a 4-es, valamint a 10-es és a 11-es kanyarok között nyitjatják a hátsó szárnyat a pilóták.