DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 24. csütörtök

Dupla műszak: Lawson Red Bullt és Visa RB-t is tesztel Monzában

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj után sem csendesedett el teljesen a monzai pálya, a Pirelli ugyanis kétnapos gumitesztet teljesít(ett) kedden és szerdán. Kedden a Mercedes és a Red Bull volt ebben a gyártó segítségére: előbbieknél George Russell teljesített szolgálatot 127 megtett körrel, amelyek közül 1:20,747 volt a leggyorsabb, míg utóbbiaknál a hivatalos teszt- és tartalékpilóta, Liam Lawson ült a volán mögé és futott 104 kört, amelyek közül 1:22,126 volt a legjobb idő.

A Pirelli-teszt szerdán is folytatódik Monzában, ám ezúttal már a Visa RB lesz a gumigyártó segítségére – viszont az ő autójukat is Lawson fogja vezetni. Ennek kapcsán az érdekesség, hogy az új-zélandi jó eséllyel pályázik a Red Bull két csapatának valamelyik ülésére 2025-re: Helmut Marko sportszakmai tanácsadó szeptemberre ígért bejelentést a pilóta kapcsán.

Szerdán amúgy Fioranóban is dolgozni fog a Pirelli, ahol az esős abroncsok tesztjében fog segédkezni nekik a Ferrari és Oliver Bearman.

f1-lawson-redbull-teszt-pirelli

„A Formula-E olyan, mint az F1 esőben”

2021-ben egyelőre véget ért Antonio Giovinazzi F1-es pályafutása, bár tartalékosként továbbra is számítanak rá. Az olasz, hogy ne essen ki a formából, a Formula-E-ben próbál szerencsét, ahol a szezon eleji teszten – melyet decemberben tartottak – részt is vehetett. Igen eltérő szerinte a két kategória…

„Sejtettem, hogy nem lesz egyszerű, pláne, hogy a 2018-as autót vezethettem csak. Persze ez is remek, de arra számítottam, hogy azért kicsit egyszerűbb lesz. Fékezni elég bonyolult vele. Az első nap teljesen el is voltam veszve, mert ez az autó teljesen más, mint amit eddig valaha vezettem. Ezzel nagyon finoman kell fékezned, nincs túl sok tapadásod, és nem száguldhatsz át akkora tempóval a kanyarokon. Minden annyira új, és egyáltalán nincs hangja sem” – jellemezte az elektromos szériát Giovinazzi, aki hasonló óvatos vezetést csak akkor tapasztalt, amikor esőben kellett Formula-1-es versenygépet vezetnie.

Szabadedzésekkel közelíthet az F1 felé a McLaren új sztárja

A McLaren nemcsak a Formula-1-ben, de az IndyCarban is szerepel, a tengerentúlon versenyző ifjú pilótájuk, Pato O’Ward pedig eddig igen ígéretesnek tűnik. Olyannyira, hogy a mexikói már vezethette is a csapat F1-es versenygépét: ahogy azt Zak Brown megígérte neki, Abu Dhabiban beülhetett az idei autó volánja mögé, és szinte eufórikus állapotban szállt ki belőle.

O’Ward célja így nem más lett, mint a száguldó cirkusz, amihez a McLaren is szeretné hozzásegíteni. Brown rendkívül meg volt elégedve a fiatal mexikóival, és úgy érzi, jöhet is a következő lépés. „Jövőre két első szabadedzésen kell fiatal pilótákat szerepeltetnünk. A végén ez úgyis Andreas [Seidl] javaslata alapján alakul majd. Alaposan elemezni fogunk mindent, de ez egy remek első lépés volt tőle” – lengette be az esetleges F1-es debütálást a vezérigazgató.

Kiitos, Valtteri – így köszönt el a Mercedes Bottastól (sokadjára)

Láthatóan nagyon szerethették az Ezüst Nyilaknál a finn pilótát, ugyanis megadták a módját a 2022-ben az Alfa Romeóhoz távozó pilóta búcsúztatásának. A Mercedes-gyárban szervezett autós „elengedés” után most egy videóban köszöni meg a csapat számos tagja, többek között Toto Wolff és Lewis Hamilton is Bottas munkáját. „Kiitos, Valtteri!”, vagyis „Köszönjük, Valtteri!”

Csodás emlékekkel búcsúzik 2021-től Nico Hülkenberg

Nico Hülkenberg bár már nem tagja a Formula-1-es mezőnynek, rendre hallunk róla, 2021-et pedig a szokottnál is tartalmasabban töltötte, ráadásul csodás dolog történt vele: Apa lett. 12 másodpercben mutatta meg, milyen emlékekkel zárja az évet.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nico Hülkenberg (@hulkhulkenberg) által megosztott bejegyzés

A Maldív-szigetekről üzent a Räikkönen család

Kimi Räikkönen első nyugdíjas napjait tölti mostanság, jelenleg épp a Maldív-szigeteken, természetesen a családjával. Felesége, Minttu Räikkönen egy kedves családi fotót posztolt a közösségi oldalán, melyben „Boldog egészséget” kívánnak 2022-re!

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Minttu Räikkönen (@mintturaikkonen) által megosztott bejegyzés

Íme, néhány igazán egyedi F1-es ébresztő

Újabb zseniális, rövid összeállítást készített az F1. Idei videóikban sok dologra megkérték a versenyzőket, például az F1 és a NASCAR hangjainak prezentálására, és a furcsa kívánságaik között szerepelt, hogy a pilóták képzeljék magukat egy ébresztő helyébe… Íme az eredmény!

(A videóért katt a képre.)

Elevenítsük fel az örökké emlékezetes 2021-es F1-es idény legfontosabb történéseit!

Közel félórás összefoglalóval jelentkezett a Formula-1 YouTube-csatornája a sokak szerint minden idők egyik legjobbjává avanzsáló idei szezonról: a legfontosabb történeteket és eseményeket felidézve nézhetjük végig, hogyan is zajlott Bahreintől Abu Dhabiig a világbajnoki küzdelem – de nem is csak Verstappenre és Hamiltonra koncentrál az összeállítás, hanem helyet kapnak benne a többek is, így például Leclerc monacói drámája, Ocon hungaroringi győzelme és a McLaren kettős diadala Monzában. A videó IDE vagy a képre kattintva indul:

f1-2021-video_1

Személyesen köszöntötte a Williamsnél Albont Russell

Néhány hónapja vált biztossá, hogy a Mercedeshez távozó George Russell utódja a száguldó cirkuszban egykor vele együtt debütáló jóbarátja, Alex Albon lesz. A két fiatal viszonya azóta is baráti, Russell támogatta a brit-thai szerződtetését, most pedig, amikor az év végeztével eljött a búcsú ideje is, személyesen adta át neki a stafétát. Némi meglepetéssel is készült neki, amik az ő pótlásához feltétlenül szükségesek, például egy PowerPoint használati útmutatóval…

Bottas már 2022-ben jár

A finn pilóta nem is olyan régen még az Északi-sarkkörről jelentkezett be, ám úgy tűnik, az újévi ünneplésben az elsők között szeretett volna lenni, ugyanis már fel is töltött egy tűzijátékos-ünneplős képet Sydney-ből.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

Bakiparádé, Miller-taxi és borulások: a MotoGP-szezon legviccesebb pillanatai

Videós összeállítást készített a MotoGP YouTube-csatornája 2021-ről, s nem meglepő módon talán Jack Miller szerepel benne a legtöbbet, többek között az emlékezetes pénzes-marquezes jelenet révén, de láthatjuk azt is, hogyan ugrik medencébe és mennyire nem tud golfozni a világbajnok Fabio Quartararo. A videó IDE vagy a képre kattintva indul:

motogp-poenok-video

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Különleges díjkiosztót tartott az F2

Akciódús évet zárt az F1 nevelőszériája is, ám nemcsak ebben, hanem a humorban is hasonlítanak a nagyokhoz. A szezon végét egy mini Oscar-gálával ünnepelték, ahol kiosztották többek között a legjobb musicalnek vagy a legjobb atlétának járó díjat is.

A teljes videó a képre kattintva érhető el.

Hosszú hónapok huzavonája után eldőlt, mi lesz Rossiék csapatának névadó szponzora

Amikor bejelentették, hogy a VR46 2022-ben már teljes értékű csapatként indul a MotoGP-ben, azt is közölték, hogy a szaúdi olajvállalat, az Aramco lesz a névadó támogatója az alakulatnak. Csakhogy a cég állította, hogy egyáltalán nem írtak alá semmiféle megállapodást, miközben Valentino Rossi többször is arról beszélt, hogy tudomása szerint van szerződés a felek között.

A néhány hete kiadott nevezési listán már nem szerepelt az Aramco a VR46 neve mellett, most pedig úgy tűnik, végre lezárult a hercehurca, ugyanis a csapat rövid közleményben jelentette be, hogy a Mooney olasz bankvállalat lesz a főszponzoruk a királykategóriában és a Moto2-ben egyaránt, így Mooney VR46 Racing Team névre fog hallgatni hivatalosan a MotoGP új istállója. További részleteket január elejére ígért az alakulat, amely egyébként két Ducatit fog indítani, amelyeken Rossi féltestvére, Luca Marini és a Moto2-ből érkező Marco Bezzecchi fog ülni.

vr46-motogp

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

 

Húsz lóerőt találhatott 2022-es motorjához a Ferrari

A fenntarthatóság felé vezető úton indult el a Formula-1, ennek jegyében pedig 2022-től már 10% etanolt kell használni az üzemanyagoknál, ami a várakozások szerint nagyjából húsz lóerős teljesítményvesztést jelent az idei szezonhoz képest. Olasz sajtóértesülések azonban arról számoltak be, hogy a 2021 második felére látványos javulást elérő Ferrari egy új üzemanyaggal már meg is ugrotta ezt a lécet és eltüntette ezt a húsz lóerőt. A helyi Motorsport szerint a maranellóiak a partnerükkel, a Shell-lel együtt már jó ideje dolgoznak az ügyön és kiemelt projektként kezelték a probléma megoldását, tekintettel a motorfejlesztések befagyasztására. Állítólag ezzel a fejlesztéssel már szinte utolérhetik a Mercedes-Honda párost.

00121047_020

fotó: dppi

Megérkezett Toto Wolff újévi üzenete

A Mercedes is készül a jövő évre, a német istálló csapatfőnöke, Toto Wolff pedig a közösségi médiában közzétett videóban beszélt arról szűkszavúan arról, hogy milyen kihívásokat tartogatott nekik ez az esztendő, és hogy mit kíván maguknak 2022-re.

„Üdv mindenkinek! Ezzel vége, 2021 véget ért. Voltak magasságok, voltak mélységek. Volt némi dicsőség és némi dráma, de ilyen érzések vannak a végén. Csodálatos szilvesztert kívánok és boldog 2022-t! Előre és felfelé” – mondta Wolff.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Új kihívás előtt áll Sébastien Loeb

A franciák legendás versenyzője 2022-ben már hatodik alkalommal vág neki a Dakar Ralinak, és ezzel tovább üldözi az álmát, hogy megnyerje a nívós viadalt. A verseny január 1-én indul, a kilencszeres rali világbajnok számára pedig ezzel egy új korszak veszi kezdetét, miután az idei esztendőben hosszú idő után szakadt meg a kapcsolata korábbi navigátorával, Daniel Elenával. Loeb új partnere a belga Fabian Lurquin lesz, akivel eddig mindössze egyszer, a Baja Aragonon indult. A Bahrain Raid Xtreme nevű csapattal is mindössze második alkalommal fog indulni, a francia pedig elárult pár dolgot a jelenlegi helyzetről.

„Nem telt teljesen versenyzés nélkül az idei év, inkább csak a tereprali maradt ki. Teszteket végeztünk, de talán nem annyi kilométeren keresztül, mint szerettük volna, mert voltak visszaeséseink. Az autó azonban nagyon jól működik, és igazán jó érzéseim vannak az új navigátorommal kapcsolatban. Még csak most kezdtünk el együtt versenyezni, így meg kell győződnünk arról, hogy minden a helyére került. A Dakar egy nagyon bonyolult verseny, szóval meg kell találnunk a megfelelő tempót, és alázatosnak kell maradnunk. A legfontosabb, hogy megbízható autónk legyen, de úgy érzem, hogy elég jól felkészültünk” – idézte 47 éves pilótát a Dakar hivatalos oldala.

Nem válnak rendszeressé a speciális festések a McLarennél

A McLaren 2021-ben kétszer is különleges dizájnnal lepte meg a szurkolókat. Monacóban a szponzoruk, a Gulf ikonikus festését öltötték magukra, míg legutóbb Abu Dhabiban egy másik támogatójukkal való együttműködés révén egy helyi női művész dizájnja jelent meg az autókon. Mindkét színezés elnyerte a szurkolók tetszését, de Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója hangsúlyozta: továbbra is csak egy-egy alkalommal fognak eltérni a megszokott festésüktől.

„A rajongói reakció nagyszerű volt. Szerintem éppen megfelelő egyensúlyban voltunk így, amennyiszer idén csináltuk. Meg akarjuk tartani az identitásunkat, s azt akarjuk, hogy a speciális dizájnok tényleg különlegesek legyenek, mert ha túl sokszor vannak, akkor elveszítik a különlegességüket” – mutatott rá Brawn, hozzátéve, hogy bár a mostani két esetben egyaránt egy szponzori együttműködés része volt a dizájn, ennek nem feltétlenül kell támogatókhoz kötődnie a jövőben.

mclaren-monaco-2021-dppi

Montázzsal búcsúztatja világbajnoki szezonját a Red Bull

Az energiaitalosok videóban foglalták össze a 2021-es Formula-1-es idényt, amelynek végén Max Verstappen révén megszakították a Mercedes sikersorozatát a hibrid érában:

Quartararo bajnoki előretörésétől a bokszutcából aratott győzelemig – az idei legnagyobb felzárkózások

Top 5-ös válogatást készített a MotoGP a 2021-es évad versenyein bemutatott legnagyobb felzárkózásokból. A listán helyet kapott mind a világbajnok, mind fő üldözőjének egy-egy bravúrja, ahogy Enea Bastianini szenzációs dobogója is, de az első helyet nem hozhatta el más, mint a későbbi Moto3-as világbajnok, Pedro Acosta, aki karrierje második vb-futamát a bokszutcából indulva nyerte meg:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Videós infografikán a 2021-es F1-es egyéni világbajnoki pontverseny alakulása

Elképesztően izgalmas és fordulatos volt az idei szezon a Formula-1-ben, mindenekelőtt Max Verstappen és Lewis Hamilton világbajnoki párharca miatt – ennek alakulását is nyomon követhetjük a Racing Statistics videós infografikájában:

Visszatérhet az ezüst festéshez a Mercedeshez

A Mercedes hagyományos színe az autósportokban az ezüst – nem véletlen hívják őket Ezüst Nyilaknak –, az elmúlt két Formula-1-es idényben ugyanakkor feketébe öltöztek a versenygépeik. Ez mindenekelőtt azt szimbolizálta, hogy pilótájukkal, Lewis Hamiltonnal egyetemben kiálltak a Black Lives Matter-mozgalmak mellett.

A német Bild azonban úgy tudja, 2022-ben visszatérhetnek a tradicionális színek a konstruktőri világbajnok istállónál: erről állítólag a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj során születhetett döntés. Az ezüst festés visszatérését egyébként már korábban is pletykálták, s akkor Hamilton elmondta, hogy egyáltalán nem lenne gondja ezzel, sőt igazából nem is számított rá, hogy ilyen sokáig kitart a csapat a fekete dizájn mellett.

mercedes-ezust-f1-2019-dppi