MotoGP: Marquezé a péntek Aragonban, a Balaton Park bekerülhet a 2025-ös naptárba?
https://formula.hu./parc-ferme/38357
Két edzéssel vette kezdetét pénteken a MotoGP aragóniai fordulója. A nap egyértelműen Marc Marquezről szólt, aki mindkét alkalommal behúzta az első helyet, a tétre menő délutáni tréningen ráadásul 1:45,801-es új pályarekordot is felállított. A Gresini Ducati Aragonban rendre erős spanyolja mögött az Aprilia duója következett Aleix Espargaróval és Maverick Vinalesszel.
A két vb-aspiráns közül az ötpontos hátrányban lévő Jorge Martin a negyedik, az éllovas Francesco Bagnaia a hatodik időt futotta. Közéjük Alex Marquez fért be, míg a top 10-es és ezáltal a holnapi Q2-es mezőnyt Franco Morbidelli mellett és a két Trackhouse Aprilia mellett meglepetésre az LCR Hondát erősítő Johann Zarco tette teljessé. Q1-es szereplésre kényszerül viszont az összes KTM, valamint Enea Bastianini a gyári Ducatival.
A nap magyar szempontból lényeges fejleménye, hogy a Balaton Park Circuit és a Magyar Nagydíj bekerülhet jövőre a MotoGP versenynaptárába. A lap úgy tudja, a jövő hónapban jelenthetik be a helyi hatóságok és a Dorna mindezt. A Balaton Park már idén is tartalékhelyszín volt, de a törlések ellenére sem került be a menetrendbe, a Superbike-vb ottani fordulóját pedig le kellett fújni, mivel a szükséges munkálatokkal/átalakításokkal nem készültek el időre – további részletek és hírek a Formula MotoGP Facebook-csoportunkban.
A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'45.801 | |
2. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'46.073 | 0.272 |
3. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'46.117 | 0.316 |
4. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'46.379 | 0.578 |
5. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'46.406 | 0.605 |
6. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'46.591 | 0.790 |
7. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'46.705 | 0.904 |
8. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'46.732 | 0.931 |
9. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'46.840 | 1.039 |
10. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 1'46.855 | 1.054 |
11. | Brad Binder | KTM | 1'46.884 | 1.083 |
12. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'46.932 | 1.131 |
13. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'46.946 | 1.145 |
14. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'47.029 | 1.228 |
15. | Enea Bastianini | Ducati | 1'47.031 | 1.230 |
16. | Jack Miller | KTM | 1'47.269 | 1.468 |
17. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'47.280 | 1.479 |
18. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'47.302 | 1.501 |
19. | Alex Rins | Yamaha | 1'47.400 | 1.599 |
20. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'47.401 | 1.600 |
21. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'47.664 | 1.863 |
22. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'48.441 | 2.640 |
Helyszíni: ez történt csütörtökön az F1-es paddockban
https://formula.hu./parc-ferme/35957
Mészáros Sándor, a Formula.hu utazó tudósítója az F1-es Osztrák Nagydíj paddockjából jelentkezett be videó formájában, amelyben elmondta a legfontosabb tudnivalókat.
A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!
Már megint kirabolták Norrist
https://formula.hu./parc-ferme/35954
Lando Norris az F1-es Osztrák Nagydíj csütörtökjén a PA hírügynökségnek megerősítette, hogy kirabolták az elmúlt hetekben, amikor Spanyolországban nyaralt – bár túl sok részletet nem árult el az incidensről: „Elmentünk vacsorázni, és ez alatt kirabolták a helyünket. Sokféle dolgot loptak el. Egyes dolgok drágák voltak, mások kevésbé. Még tart a vizsgálat, úgyhogy nem mondhatok sokat” – fogalmazott Norris. A társaságában volt állítólag többek között az influenszer Jennie Dimova is, aki egy TikTok-videóban szintén arról beszélt, hogy szinte mindenét ellopták a villájukból.
Nem ez az első alkalom, hogy meglopták a McLaren pilótáját: két éve a labdarúgó-Eb döntőjét tekintette meg a Wembley Stadionban a fiatal F1-es pilóta, akinek ott a több tízezer font értékű karóráját tulajdonították el.
Leclerc és a Ferrari utolsó győzelme – ez történt tavaly Spielbergben
https://formula.hu./parc-ferme/35953
Igazán eseménydúsan alakult a tavalyi Osztrák Nagydíj, amely egy izgalmas, ötfős csatáról, Leclerc és Verstappen csatáiról, Sainz kigyulladó Ferrarijáról és csapattársa és a teljes Scuderia máig utolsó győzelméről maradt emlékezetes. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Íme, a Ferrari új első szárnya – fotók
https://formula.hu./parc-ferme/35952
Mint arról mi is írtunk, a héten Fioranóban tartott filmforgatási napot a Ferrari, amelyen a jelentések szerint a fejlesztéseket is kipróbálták Carlos Sainzék: ezzel akart időt nyerni a csapat, hiszen az Osztrák Nagydíj sprintlebonyolítása miatt egyetlen szabadedzést előzi meg az időmérőt. Az újítások közé tartozott egy új első szárny is, amely fel is tűnt a spielbergi paddockban, és köszönhetően Albert Fabrega fotóinak, közelről is megcsodálhatjuk a fejlesztést.
A leglátványosabb újdonság, hogy a korábbiakkal ellentétben az új szárny lekerekített véglappal rendelkezik, de változott például az orrvég kialakítása is:
Detalles de la nueva pletina lateral del Ferrari
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 29, 2023
Details of new Ferrari's front wing sideplate.#f1 #AustrianGP pic.twitter.com/Ohz4N6UxPO
La punta de la tapa del ala delantera Ferrari también es nueva.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 29, 2023
Ferrari's nose tip vanity panel is also new. https://t.co/5I27oBMC8Q pic.twitter.com/v3BKRCmVAe
Perez rosszul lett, kihagyja a csütörtöki médianapot
https://formula.hu./parc-ferme/35951
Már csütörtökön indul a program az F1-es Osztrák Nagydíjon a médianappal és a sajtótájékoztatókkal, lesz azonban egy hiányzó a mezőnyből. A Red Bull ugyanis rövid közleményben arról tájékoztatott, hogy Sergio Perez rosszullét miatt kihagyja a napot: „Checo nem lesz jelen ma a pályán. Tegnap este rosszul lett, s a mai napot pihenésre fordítja, hogy a lehető legegészségesebb állapotban legyen a hétvégi versenyre” – írta a csapat.
Perez tehát egyelőre csak a csütörtöki napot hagyja ki Spielbergben, a hétvégi edzéseken, időmérőkön és futamokon való részvétele jelen állás szerint nincs veszélyben. A rosszullét pontos jellegéről nem tájékoztatott a Red Bull.
Nem bővítik a MotoGP-s mezőny létszámát
https://formula.hu./parc-ferme/35950
Azok után, hogy a Suzuki az előző idény végén váratlanul kiszállt, 24-ről 22-re csökkent a rajtrácson álló motorok száma a gyorsaságimotoros-vb királykategóriájában. Az elmúlt hetekben ugyanakkor felröppentek olyan pletykák, miszerint a KTM indítana egy harmadik csapatot is a gyári alakulat is a Gas Gas néven futó Tech3 mellett, amely akár a Husqvarna márkanevet is behozhatná a MotoGP-be – méghozzá annak érdekében, hogy így csináljanak helyet a jelenleg a Moto2-ben a vb-címért harcoló feltörekvő tehetségüknek, Pedro Acostának. A fiatal spanyol úgyis kijelentette, hogy nem akar még egy évet a középső géposztályban maradni, hanem fel akar lépni a MotoGP-be, márpedig eközben a KTM-nél Brad Bindernek, Jack Millernek és Pol Espargarónak is van szerződése 2024-re, Augusto Fernandez pedig nem fut rossz idényt újoncként a Gas Gas Tech3-nél.
A plusz csapat érkezését azonban most kizárta a Dorna sportigazgatója, Carlos Ezpeleta a Catalunya Radiónak adott interjúban: „Nincs terv arra, hogy több mint 22 motor legyen jövőre a rajtrácson. Valójában az ideális szám számunkra a 20. Amennyire tudom, abban az örömben lesz részünk, hogy Pedro a MotoGP-ben fog indulni. Ugyanakkor még bizonyos egyeztetésekre sort kell keríteni Pedro, valamint a csapata és a gyártója között” – tette hozzá az ifjabb Ezpeleta, utalva arra, hogy a KTM-nek még azért okozhat fejtörést Acosta elhelyezése a jövő évi rajtrácson.
Ugyanebben az interjúban Ezpeleta amúgy azt is megerősítette, hogy amint arról a minap már írtunk, a Dorna fontolgatja a kedvezmények rendszerének felélesztését – pontosabban annak módosítását –, hogy ezzel segítsék az ütemet vesztett Yamahát és Hondát – erről bővebben itt lehet olvasni.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ausztriában Hamilton csatázhat Alonsóval a győzelemért a kétszeres világbajnok szerint
https://formula.hu./parc-ferme/35949
A nyolcból nyolc nagydíjat megnyerő Red Bullé mellett Max Verstappen győzelmi szériája is meggyőző, a holland már négy futam óta veretlen. A csapat hazai versenyén, az Osztrák Nagydíjon azonban több tényező is megnehezítheti, hogy a címvédő folytassa a sorozatot – ezekről beszélt Mika Hakkinen.
„Hétvégén látjuk a 2023-as szezon második sprinthétvégéjét. Ez az eső esélyével kombinálva lehetőséget biztosíthat valakinek, aki nem Max Verstappen, hogy győzzön. Ha ez így lesz, akkor, figyelembe véve, hogy a Mercedes szerint ez a verseny még Kanadánál is jobban kedvez az autójuknak, Lewis Hamilton keményen oda fog lépni, hogy legyőzze Fernando Alonsót a győzelemért. A Red Bull mind a nyolc versenyt megnyerte eddig, talán ez lesz a változás hétvégéje!” – írta az Unibet-féle rovatában az Osztrák Nagydíj egykori kétszeres győztese.
Fotó: DPPI
Videó: Ken Block 16 éves lánya egy 1400 lóerős Porschével állt rajthoz
https://formula.hu./parc-ferme/35948
A 16 esztendős Lia Block édesapja tiszteletére vett részt a legendás hegyi felfutáson, a Pikes Peaken: a Hoonipigazis névre keresztelt, 1400 lóerős Porschével nem mért időt futott, de felment a pálya tetejéig.
Egy-két videó az eseményről:
Ez lesz az Osztrák Nagydíj kulcsa a Ferrari szerint
https://formula.hu./parc-ferme/35947
Tavaly egészen jó teljesítményt nyújtott Spielbergben a Ferrari, talán az Osztrák Nagydíj volt az utolsó, amikor jobbnak bizonyult a csapat a Red Bullnál, így most is bizakodva várja a hétvégét a maranellói alakulat.
Davide Mazzoni, a belsőégésű motorok vezetője pedig kiemelte, hogy mi lesz a legfontosabb az ausztriai helyszínen.
„Egy viszonylag rövid pályán három DRS-zóna is megtalálható, van néhány kemény féktáv, de csak rövid ideig: ez egészen extrém optimalizálást igényel a motor energiamenedzselése szempontjából. Az ERS, az MGU-H, az MGU-K és a belsőégésű motor is komoly stresszhatás alatt lesz a folyamatos energiavisszanyerés és energiakibocsátás közötti átmenet miatt, de ez itt elengedhetetlen a jó köridőhöz” – mutatott rá a legfontosabb feladatra a szakember.
Bejelentés: átnevezik az AlphaTauri F1-es csapatát
https://formula.hu./parc-ferme/35946
Dr. Helmut Marko megerősítette azt, amiről korábban már szóltak a hírek: új névvel folytatja majd a jövőben a korábbi Scuderia Toro Rosso, a ma AlphaTauriként ismert faenzai istálló, amely továbbra is a Red Bull juniorcsapataként funkcionál majd.
„Az AlphaTaurinak 2024-től két új vezetője lesz Laurent Mekies és Peter Bayer révén. Új szponzorok is lesznek, és egyúttal új neve lesz a csapatnak. A cél világos: amennyire a szabályok megengedik, a Red Bullra kell alapozni, a 'csináld magad' konstrukció hibás elképzelés” – mondta Marko az osztrák Kleine Zeitungnak.
Az új nevet nem mondta ki konkrétan a Red Bull tanácsadója, de korábban beszélt már arról, hogy valami olyat szeretnének, amely jobban képviseli a Red Bullt a világ minden pontján, mert az AlphaTauri csak néhány országban ismert márka. Ez a név így összesen négy szezont él meg, 2020-ban keresztelték át erre a Toro Rossót, 2024-ben, tehát már jövőre pedig jöhet az új elnevezés.
Verstappen overallját és egy teljes autóját elárverezi az AlphaTauri
https://formula.hu./parc-ferme/35945
Árverésre bocsátja gyűjteménye számos darabját az AlphaTauri: összesen 300 tárgyat adnak el öt lépcsőben. Az első kör most indult és július 12-ig tart, a folytatásban augusztusban, szeptemberben, novemberben és decemberben indul egy-egy aukció.
Az első kör legértékesebb tétele egy komplett Formula-1-es autó, a 2016-os Toro Rosso STR11: ezt a konkrét, négyes számú karosszériát Carlos Sainz és Danyiil Kvjat vezette a szóban forgó évben. A motor hiányzik, de egyébként mindennel fel van szerelve, a kormánymű, elektronika és felfüggesztés is működőképes. Jelenleg 450 ezer euróért szóló ajánlatot tettek rá (közel 170 millió forint), de a szakértő 500-750 ezer euró közé becsüli értékét.
Számos alkatrészt árverez el még a csapat, találunk szárnyat, motorborítást, ülést, fejtámaszt vagy kerékfelnit a gyűjtői darabok között. A másik kategóriát a tűzálló ruházat jelenti, Max Verstappen, Alex Albon, Yuki Tsunoda vagy Daniel Ricciardo overallját is áruba bocsátják – a holland 2016-os öltözetét már 7500 euróért, majdnem hárommillió forintért vinnék. A tételek többsége az elmúlt tíz évből származik, a kivételek egyike Sebastian Vettel 2008-as aláöltözete.
Az árverésből származó bevétellel az AlphaTauri a faenzai – itt található a csapat székhelye – áradások károsultjait segíti. A későbbi négy aukció nyeresége pedig a Red Bull alapítványa, a Wings for Life számára megy.
Reagált az F1-es pletykákra az IndyCar-bajnok
https://formula.hu./parc-ferme/35944
Mint arról mi is írtunk nemrég, felröppentek olyan értesülések, miszerint a Formula-1 irányába kacsingathat Alex Palou. A spanyol versenyző 2021-ben bajnok lett az IndyCarban, s az utóbbi futamokon nyújtott teljesítménye – az elmúlt négy versenyből hármon győzött – alapján jó esélye van idén behúznia a második címét. A Chip Ganassit erősítő, jövőre már az Arrow McLarennel szerződéssel rendelkező pilóta menedzsmentje az IndyStar szerint a Spanyol Nagydíj hétvégéjén „gyakorlatilag az összes” F1-es csapattal felvette a kapcsolatot – kérdés persze, hogy van-e olyan alakulat, amely nyitott lenne Palou alkalmazására.
Mindenesetre most magát a 26 éves pilótát is megkérdezték arról, hogy szerinte az idei produkciója növeli-e az F1-es váltás esélyeit: „Nem igazán gondolom. Hogy őszinte legyek, nem hiszem, hogy azzal, hogy több futamot nyerünk, megkapnánk ezt vagy azt az ülést az F1-ben” – idézi szavait a PlanetF1.com portál. „Nem gondolom, hogy az eredmények változtatnak a következő évünkön. Úgy vélem, már az óriási eredmény volt, amit 2021-ben elértünk, amire roppant büszke vagyok, hiszen a második évemben megszereztem az első bajnoki címemet az IndyCarban. Nem hiszem, hogy amit idén csinálunk… az nagyon más, mint amit 2021-ben. Úgyhogy igen, nem igazán változtat a dolgokon.”
Palou F1-es esélyeiről a Pitwall hétfői adásában is beszéltünk:
Tesztnek használja a spielbergi F1-es sprinthétvégét a Haas
https://formula.hu./parc-ferme/35943
Nemrég mi is hosszasan elemeztük, mi lehet az oka annak, hogy a Haas rendszeresen pocsékul szerepel a vasárnapi futamokon az olykor villantásokat is hozó szombati időmérők után. Legutóbb Kanadában például Nico Hülkenberg szerepelt remekül szombaton, a pontszerzésre azonban végül esélye sem volt a VF-23-as borzalmas gumikezelése miatt. Günther Steiner csapatvezető is elismerte, hogy a legfontosabb a versenytempót érinti gondjaik megoldása – ennek érdekében pedig félig be is fogják áldozni a hétvégi F1-es Osztrák Nagydíjat, ahol a sprintfutam extra lehetőséget kínál a Haasnak az ilyen irányú kísérletezésre:
„Részben kicsit tesztként is közelítjük meg ezt a hétvégét” – idézi Steinert a MotorsportWeek.com. „Rengeteg dolgot kell kipróbálnunk, hogy orvosoljuk a problémáinkat a versenytempó tekintetében, úgyhogy van néhány ötletünk. Mivel két versenyünk lesz ezen a hétvégén, duplaannyi időnk van, hogy kipróbáljunk különböző dolgokat. Természetesen mindig igyekszünk a legjobb eredményt elérni, ugyanakkor ezt most némileg kompromittálhatjuk annak érdekében, hogy megértsük, mi történik az autónkkal a futamokon.”
Mindhárom napra esőt jósolnak az F1-es Osztrák Nagydíjon
https://formula.hu./parc-ferme/35942
Az előrejelzések alapján ismét olyan hétvége várhat a Formula-1-es mezőnyre, amelyet jelentősen befolyásol a csapadék. Már a pénteki szabadedzés során is megérkezhetnek a záporok a Red Bull Ringre, a késő délutáni időmérőre pedig még nagyobb eséllyel jósolnak esőt, amely déltől egészen estig bármikor lecsaphat a spielbergi pályára. Szombaton is a várakozások szerint 20 fok alatt marad a hőmérséklet, a sprintszétlövést pedig újfent esőben rendezhetik, s bár a délután előrehaladtával a Nap is előbújhat, bőven van esély arra is, hogy magát a sprintet is vizes pályán rendezzék.
Úgy fest aztán, hogy Kanadához hasonlóan ismét a vasárnap lehet a legjobb időjárás: némileg melegebb, 23 fokos hőmérséklet várható, ugyanakkor az eső visszatérése sem kizárható, bár valószínűleg jóval kisebb mennyiségű csapadék hullhat, mint az előző két nap során – ez viszont akár a legkiszámíthatatlanabb és legvegyesebb körülményeket is eredményezheti a vasárnapi Osztrák Nagydíjra.
A hétvége teljes menetrendje itt érhető el.
Meggyilkolták Jimmie Johnson feleségének szüleit és unokaöccsét
https://formula.hu./parc-ferme/35941
Borzalmas tragédia rázta meg Jimmie Johnson családját: a hétszeres NASCAR Cup Series-bajnok feleségének, Chandrának a szüleit és mindössze 11 éves unokaöccsét gyilkolták meg. A rendőrség gyanúja szerint lövöldözés történt, az elkövető pedig Chandra anyja, Terry Janway lehetett, aki előbb a férjével és az unokájukkal, majd magával is végezhetett.
A történtek után Jimmie Johnson visszalépett a hétvégi chicagói utcai NASCAR-futamtól. A pilóta idén eddig három versenyen állt rajthoz, valamint tagja volt a Le Mans-i 24 óráson szereplő átalakított NASCAR-géppel induló egységnek is.
„Lovaggá kellene ütniük azért, amit csináltam” – Lawrence Stroll
https://formula.hu./parc-ferme/35940
Az idei F1-es idény kellemes meglepetése az Aston Martin: a tavaly még hetedikként végző istálló sorra szállítja a dobogós helyezéseket Fernando Alonsóval, s a konstruktőrök között is a harmadik helyet foglalja el. A spanyol pilóta többször is kiemelte, hogy mindez nem kis részben a tulajdonos Lawrence Stroll nagyratörő víziójának köszönhető. Az idősebb Stroll által vezetett konzorcium még 2018-ban vásárolta fel a Force Indiát, megmentve ezzel a csődtől: előbb Racing Pointtá neveztek át, majd amikor az Aston Martin Lagonda tulajdonosa lett és az autógyártót is növekedő pályára állította, 2021-től az F1-es alakulat felvette a legendás brit márka nevét. A kanadai milliárdos nem is próbálta kisebbíteni az érdemeit:
„Lovaggá kellene ütniük azért, amit csináltam. Munkahelyek ezreit mentettem meg, és felépítettem egy új Formula-1-es gyárat több százmilliós befektetéssel” – utalt az eddigi invesztációira az F1i.com által idézett Stroll. „Elképesztő a befektetés. És ez komoly bizonyítéka a vállalatba vetett hitemnek. Senki nem fektet pénzt olyan üzletbe, amelynek nem bízik a jövőjében” – fogalmazott az üzletember. Amikor arról kérdezték, hogy hisz-e abban, hogy győzhet az F1-ben, nemes egyszerűséggel úgy válaszolt: „A többi bizniszem esetében nyertem.”
fotó: DPPI
SuperMax vs. Yukinator: gigantikus „Mega Truckokkal” csapott össze Verstappen és Tsunoda
https://formula.hu./parc-ferme/35939
Hazai nagydíja előtt ismét bizonyította a Red Bull, hogy világbajnoki sikerek ide vagy oda, még mindig élen járnak a komolytalan versenyek és videók terén (is) az F1-ben. Folytatva a Miamiban látott minimotorcsónakos szériát, ezúttal Max Verstappen és Yuki Tsunoda óriási „Mega Truckok” volánja mögé pattant be az Osztrák Nagydíj előtt, a Red Bull Ringtől nem messze fekvő vasbánya területén. A gépek mérete tényleg döbbenetes volt, főleg Tsunodához képest, akinél konkrétan a kerék is nagyobbnak tűnt… Ennek ellenére az AlphaTauri japánja nem vallott szégyent, sőt – mutatjuk videón az őrült összecsapást:
Bioüzemanyaggal és széllel működő erőművet visz az Osztrák Nagydíjra a zöld F1
https://formula.hu./parc-ferme/35937
A Formula-1 a 2022-es spielbergi versenyen becslései szerint 200 tonna szén-dioxid bocsátott ki: ezt akarja a sorozat egészen 10 tonnáig lecsökkenteni. Ehhez pedig egy saját erőművet használnak, amelyet a hétvégi Osztrák Nagydíjon próbálnak ki.
Az utolsó kanyar belső oldalánál elhelyezett erőművet hidrokezelt növényi olaj és 600 négyzetméternyi napelemtelep működteti, és ez az erőmű látja el energiával a teljes paddockot, garázssort és bokszutcát, beleértve a tévéközvetítés vezérlőjét is. Az erőművel a csapatok saját aggregátorait váltják ki. Ausztria egyszeri próbaüzem lesz, de a jövőben bevezethetik a rendszert – tekintve, hogy a széria 2030-ig karbonsemlegességet akar elérni.
Azért eszünkbe jut, hogy csak az idei szezon versenyein láttunk már áramkimaradást (Monacóban) és problémát a biztonsági kamerákkal (a Kanadában), ezért reméljük, az új rendszer nem fog meghibásodni Ausztriában, ahol ráadásul a sprintformátum miatt már pénteken időmérőt tartanak.
Fotó: Red Bull Content Pool
Duplán ünnepli a Brit és Magyar Nagydíjakon a 800. F1-es futamát a Williams
https://formula.hu./parc-ferme/35938
Komoly mérföldkőhöz érkezik a Formula-1 harmadik legrégebbi istállója, a Williams, hiszen éppen nálunk, a Magyar Nagydíjon fogja teljesíteni a 800. nagydíját a száguldó cirkuszban. Ám az imolai forduló törlése nélkül ez a jubileum éppen a hazai versenyükre esett volna, a grove-i alakulat úgy döntött, duplán fogja megünnepelni a kerek számot. A csapat közleménye szerint Silverstone-ban egyedi festést kap az idei versenygép, amellyel a csapat brit gyökereinek és az alapítójának, Sir Frank Williamsnek állítanak emléket, míg a Hungaroringen egy egyedi logó kerül majd fel Alexander Albon és Logan Sargeant autójára.
Ha pedig mindez nem lenne elég, az egyik leglegendásabb F1-es Williamst is pályára viszik majd a Brit Nagydíj: Nigel Mansell vb-címet nyerő 1992-es FW14B-jének volánja mögé pattan majd be az istállónál nagyköveti szerepet betöltő Jenson Button és tesz még több bemutatókört is majd a hétvége során.
Stormzy klipjében bukkan fel Hamilton és egy rakás F1-es Mercedes
https://formula.hu./parc-ferme/35936
Ismerős arcot szúrhatunk ki a rapper Stormzy tegnap kiadott videójában. A Longevity Flow klipjének egy rövid jelenetében (0:59 másodpercnél) Lewis Hamiltont látjuk a főszereplő társaságában, ahogy a Mercedes egyik korábbi F1-es modelljét mutatja a rappernek. A háttérben – a Kensington Palace udvarában – számos másik Mercedes parkol a 44-es rajtszámmal.
Stormzy nagy F1-es rajongó hírében áll, több versenyen is felbukkant már, 2019-ben ő intette le a Brit Nagydíjat, amelyet Hamilton nyert meg. A videóban, melyet az első 16 órában közel 300 ezren láttak, egyébként egy másik világsztár is szerepel rövid időre, Tom Cruise.
Kis utánajárás után kiderül, a londoni kastélynál tavaly nyáron állították ki a Mercedes 2014 és 2021 közötti F1-es modelljeit, ekkor készülhetett a felvétel, amelyet a mostani kliphez használtak fel.