DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd

Újra a padlólemezekkel kísérletezik a monzai F1-es edzésen a Mercedes

Még a nyári szünetet megelőző Formula-1-es Belga Nagydíjon vetett be egy új padlólemezt a Mercedes, amelyet azonban Spában a kétséges pénteki eredmények után mégsem használtak. Zandvoortban viszont újra felkerült a W15-ösre a fejlesztés, a Holland Nagydíjon pedig csak negyedik erőként zárt a csapat, amely előtte négyből három versenyt megnyert – közte a belgiumit is. James Allison, a Mercedes F1-es technikai igazgatója elismerte: egyelőre nem tudják, hogy problémás-e az újításuk, mivel a várt leszorítóerőt ki tudják mutatni mérésekkel, de elképzelhetőnek tartják, hogy megbontotta az autó egyensúlyát.

Mindenesetre a Mercedes a hétvégi Olasz Nagydíj első szabadedzésén – amelyen Andrea Kimi Antonelli debütál majd George Russell autójában – összehasonlító teszteket igyekszik majd végezni a régi és az új specifikációval, hogy megállapítsák, hogy a padlólemez tehetett-e a hollandiai küszködésről.

Russellnek egyébként meggyőződése, hogy nem vagy legalábbis nem teljesen: szerinte ha egy gyenge hétvége egybeesik egy fejlesztés bevetésével, akkor az emberek könnyen arra mutogatnak, pedig valójában amúgy is ingadozhat egy alakulat teljesítménye. „Biztos vagyok benne, hogy a padlólemez a várakozásoknak megfelelően működik, és szerintem a zandvoorti problémáink nem annak voltak betudhatók. De most újabb lehetőségünk van ezt felmérni, és talán valami másra jutunk Monza után” – mondta el az Autosport által idézett brit.

f1-russell-mercedes

„Nem lenne tragédia Barcelona elvesztése” – id. Sainz

Ahogy arról mi is beszámoltunk már, lehetséges, hogy a jövőben Madrid utcáin is F1-es versenyt rendeznének, a spanyol fővárosba tartozó idősebb Carlos Sainz pedig üdvözölné, ha szülővárosa is csatlakozna a száguldó cirkuszhoz.

"Ez Carlos számára is nagyszerű pillanat lenne, hiszen nem mindenkinek adatik meg, hogy a saját városában versenyezhet. Az bitos, hogy Spanyolországnak szüksége van egy F1-es versenyre, s szerintem nem lenne tragédia, ha nem két helyszín lenne, hanem csak egy: Madrid!"

"Sokáig volt F1 Barcelonában, de ez nem jelenti azt, hogy nem rendezhetnék máshol a Spanyol Nagydíjat a jövőben. Ne feledjük el, hogy korábban Jerezben volt a verseny. Elképpesztő látványosság lenne, ha Madrid utcáin Formula-1-es versenyt láthatnánk" - mondta az idősebb Carlos Sainz az AS-nak.

Hornert annak idején legyőzte Max Verstappen édesanyja

Christian Horner az Eff Won podcastben ejtett el egy megjegyezést Sophie Kumpennel kapcsolatban: a holland hölgy Max Verstappen édesanyja, de korábban tehetséges gokartversenyző volt, és nyolc évvel a regnáló F1-es világbajnok születése előtt még később alaposan felértékelődő sikereket könyvelhetett el…

„1989-ben a Junior Karting Championshipben versenyeztem, és ott versenyeztem Max Verstappen anyukája ellen. Akkoriban top tízes volt világszinten, fantasztikus volt. Hogy legyőzött-e? Igen, legyőzött” – ismerte el a Red Bull későbbi F1-es csapatfőnöke, Horner.

f1-verstappen-redbull-horner

Most szerezhetsz egy saját Red Bull-os szimulátort!

Jótékonysági aukció keretein belül árverez el a Red Bull az F1 Authenticsen keresztül egy szimulátort, ami azon felül, hogy a Las Vegas-i Nagydíjon használt festésben pompázik, alá is lett írva Max Verstappen, Sergio Perez és Christian Horner által a Red Bull karácsonyi buliján. Ide vagy a képre kattintva lehet licitálni!

 

Évkönyvek, falinaptár: tökéletes karácsonyi ajándékok F1-es és autósport-rajongóknak!

Nem tudod, mivel ajándékozd meg autósportőrült rokonodat vagy barátodat az ünnepekre? Van több ajánlatunk is! Ahogy az elmúlt években, idén is elkészítettük szerkesztőségünk két évösszefoglaló kiadványát: az F1-es szezon minden lépését bemutató és összegző Száguldás és Cirkusz 2023-ban megtalálható az idény teljes összefoglalója, a szakma által összeállított toplista és az év legfontosabb sztorijai is; a több mint ötven motorsportos széria évét összefoglaló Autósport Évkönyv 2023-ban pedig a rengeteg összefoglaló, beszámoló és értékelés mellett idén is megtalálható az esztendő legjobb hazai és nemzetközi versenyzőinek aktuális rangsora. Ha pedig mindez nem lenne elég, megjelent 2024-es F1-es falinaptárunk is, amelynek lapjain mind a tíz csapat autóiról láthatók fotók, valamint szokás szerint feltüntettük a jövő évi nagydíjak időpontjait is.

Az említett termékeinkért és további ajánlatokért látogass el a Formula.hu webshopjába IDE vagy a képre kattintva:

Hamilton meglepte a mangrove erdők önkénteseit

Lewis Hamilton meglepte Malajziában a mangrove erdők megóvásáért küzdő önkéntes csoportot, s a Mercedes hétszeres F1-es világbajnok pilótája maga is jelen volt a 30000. fa elültetésénél. A projektet a PETRONAS támogatja, amely a Mercedes névadó szponzora az F1-ben. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

A fecskében, lassítva futó Bottastól ma nem láttok furábbat

Az Alfa Romeo versenyzője nem megy a szomszédba egy kis meztelenkedésért, ezt jól tudjuk róla, hiszen a Drive to Survive-ban, jótékonysági naptárában és egy fotón is villantott már Valtteri Bottas. A finn pilóta az elmúlt napokat Kaliforniában töltötte, s ezzel a zavarba ejtő videóval intett búcsút a tengerpartnak. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Ez volt a legnagyobb F1-es lecke az újonc Piastri számára

Oscar Piastri mondhatjuk, hogy berobbant a Formula-1-be, hiszen bár csak egy sprintgyőzelmet szerzett, de Lewis Hamilton 2007-es bemutatkozása óta az ausztrál az első, aki bármilyen formában futamot tudott nyerni az F1-ben, újoncként. A McLaren ígérete elmondta, hogy mi volt számára a legfontosabb lecke, amit a Formula-1-ről tanult: "Itt nem fér bele egyetlenhiba sem. Ha hibázol, az sokkal többe kerül, mint bárhol máshol" - nyilatkozta a Speedcafénak Piastri.

"Minden pilóta elképesztően gyors és versenyképes, ami a csapatokra is igaz, és ha csak egy kicsit is elmélázol, könnyen sok időt vagy pozíciót veszíthetsz. Valószínűleg ez volt a legnagyobb lecke számomra, persze a vezetési stílusomat és az energiafelhasználást illetően is sokat tanultam, szóval sűrű évem volt."


Fotó: McLaren

Hivatalos: Elmarad a Szilveszter Rali

A Rally Szakági Bizottság közleményben erősítette meg, hogy elmarad a 2023-as Szilveszter Rali. Alább olvasható a hivatalos közlemény:

 

Hamilton újabb rekordjára közelít Verstappen

Több cikkünkben is említést tettünk már arról, mennyi-mennyi rekordot döntött meg idén a Red Bull és Max Verstappen kettőse, ahogyan arról is, hogy minden létező rekordot mégsem tudtak átírni. Viszont van egy olyan toplista, amelyen a következő szezon első felében ugorhat Lewis Hamilton elé a holland, ez pedig a legtöbb pontszerzés zsinórban. Érdekesség, hogy a Magyar Nagydíj nagyon gyakran volt fordulópont a listán.

  Versenyző Nagydíj Legtöbb egymást követő pontszerzés
1 Lewis Hamilton Brit 2018 – Bahrein 2020 48
2 Max Verstappen Imola 2022 - Abu Dhabi 2023 (folyamatban) 41
3 Lewis Hamilton Japán 2016 – Francia 2018 33
4 Kimi Raikkonen Bahrein 2012 – Magyar 2013 27
5 Michael Schumacher Magyar 2001 – Malajziai 2003 24
6 Fernando Alonso Európa 2011 – Magyar 2012 23
7 Valtteri Bottas Brit 2018 – Brit 2019 22
  Lewis Hamilton Bahrein 2023 - Abu Dhabi 2023 (folyamatban) 22
9 Sebastian Vettel Brit 2014 – Magyar 2015 21
  Max Verstappen Belga 2018 – Magyar 2019 21

Évkönyvek, falinaptár: tökéletes karácsonyi ajándékok F1-es és autósport-rajongóknak!

Nem tudod, mivel ajándékozd meg autósportőrült rokonodat vagy barátodat az ünnepekre? Van több ajánlatunk is! Ahogy az elmúlt években, idén is elkészítettük szerkesztőségünk két évösszefoglaló kiadványát: az F1-es szezon minden lépését bemutató és összegző Száguldás és Cirkusz 2023-ban megtalálható az idény teljes összefoglalója, a szakma által összeállított toplista és az év legfontosabb sztorijai is; a több mint ötven motorsportos széria évét összefoglaló Autósport Évkönyv 2023-ban pedig a rengeteg összefoglaló, beszámoló és értékelés mellett idén is megtalálható az esztendő legjobb hazai és nemzetközi versenyzőinek aktuális rangsora. Ha pedig mindez nem lenne elég, megjelent 2024-es F1-es falinaptárunk is, amelynek lapjain mind a tíz csapat autóiról láthatók fotók, valamint szokás szerint feltüntettük a jövő évi nagydíjak időpontjait is.

Az említett termékeinkért és további ajánlatokért látogass el a Formula.hu webshopjába IDE vagy a képre kattintva:

Horner: Verstappenre nincs hatással a pénz és a hírnév

A hírek szerint 2023 világbajnoka nagyjából 70 millió amerikai dollárnak megfelelő összeget vágott zsebre az idény során, azonban Christian Horner szerint sem a pénz, sem a sikerek, sem a hírnév nem változtatta meg Max Verstappent. 

"Szerintem nem változott meg azóta, hogy 18 éves korában csatlakozott hozzánk2 - mondta Horner a Sky Sports-nak. "Persze érettebb lett és most már egy fiatal férfi, de a lelkesedése, az odaadása és természetesen a fantasztikus vezetési készsége mit sem változott. Nem szállt a fejébe sem a hírnév, sem a vagyon, még mindig ugyanaz a srác."


Fotó: Red Bull Content Pool

Egy Mercedes-rekordnak a közelébe sem ért idén a Red Bull

Összesen tizenhat F1-es rekordot írt felül ebben a szezonban Max Verstappen – a Red Bull klasszisa a száguldó cirkusz történetének legdominánsabb szezonját hozta össze, és bár több helyen a versenynaptár vagy a pontrendszer is a kezére játszott, de így is elképesztő magasságokban jár. Van azonban egy rekord, amelyet csapata a Red Bull nem tudott megdönteni – noha ez aligha a hollandon múlt –, ugyanis az egy szezonban megszerzett legtöbb dobogós helyezés továbbra is a Mecedesé a 2016-os szezonból. Szám szerint 33 pezsgőt bonthatott meg a dobogókon Hamilton és Rosberg abban az évben, a második és harmadik helyen is a Mercedes áll egyaránt 32 dobogóval 2015-ből és 2019-ből, 2014-ben pedig 31 alkalommal állhatott fel a pódiumra a Hamilton–Rosberg kettős, s csak ezt követi az ötödik helyen a Red Bull idei 30 dobogója.

 

FIA-státuszt kap a TCR World Tour, itt a 2024-es naptár

A WTCR megszűnése után idén vette át a túraautózás nemzetközi csúcsszériájának szerepét az újonnan létrehozott TCR Világsorozat, amelynek fordulóit az egyes regionális vagy helyi TCR-szériák versenyeihez hozzácsapva rendezték meg. A széria, amelynek bajnoka Michelisz Norbert lett a BRC Hyundai színeiben, a második idényére rangot lép, ugyanis immár az FIA által szankcionált versenysorozat lesz, így a hivatalos neve is FIA TCR World Tour lesz 2024-ben (kiegészülve a névadóként is funkcionáló gumipartnerrel, a Kumhóval). Az FIA és a TCR jogait birtokló WSC között három évre szól a megállapodás.

Egyúttal a 2024-es versenynaptárt is közzétették a szervezők, amely ugyanúgy kilenc fordulóból áll majd, mint idén, viszont sokkal nemzetközibb lesz, hiszen a WTCC-s évekből ismert Marrakesh révén Afrikába, Mid-Ohiónak köszönhetően pedig Észak-Amerikába is ellátogat a sorozat. Ez viszont azzal jár, hogy Európában négy helyett mindössze egyetlen fordulót rendeznek majd: az évadnyitó vallelungai futamokat – ami azt is jelenti, hogy a felújítás alatt álló Hungaroring, a címvédő Michelisz hazai pályája sem szerepel a menetrendben. Összesen tehát egy európai, egy afrikai, egy észak-amerikai, két dél-amerikai, két ausztrál és két ázsiai helyszín szerepel a naptárban: a brazil állomás pontos helyszíne még ismeretlen, az említett Marrakesh és Mid-Ohio mellett pedig újdonság lesz a szeptemberi kínai pálya is.

Az FIA TCR World Tour 2024-es versenynaptára:

Április 19-21. Vallelunga, Olaszország
Május 3-4. Marrakesh, Marokkó
Június 7-9. Mid-Ohio, Egyesült Államok
Július 19-21. ???, Brazília
Augusztus 2-4. El Pinar, Uruguay
Szeptember 20-22. ZhuZhou International Circuit, Kína
November 1-2. Sydney Motorsport Park, Ausztrália
November 7-9. Bathurst Mount Panorama, Ausztrália
November 14-17. Makaó, Kína

tcr-makao_1

Videó: hány másodperc alatt cserélnek kereket a Red Bull F1-es szerelői totális sötétségben?

Érdekes kísérlet a világbajnok csapattól: vakon cseréltettek kereket a szerelőikkel. Az eredmény magáért beszél: az izommemória dolgozik...

„Mindenki Verstappent támogatná, ha Hamilton a csapattársa lenne”

Valószínűtlen párosítás, de időről időre mégis megpendítik, hogy Lewis Hamilton esetlegesen Max Verstappen csapattársa lehetne a Red Bullnál. A háromszoros nagydíjgyőztes tévés szakértő, Johnny Herbert azt fejtegette, miért nem működne egy ilyen kombináció, különösen abban az istállóban, ahol Hamilton lenne az új fiú.

„Az ilyet nem lehet kontrollálni. Megpróbálhatnak bármit, külön szobába zárhatják őket a hétvégére, ha a versenyre kerül sor, gondok lesznek, jönnek az incidensek, mint Senna és Prost között. Ugyanez lenne Lewisszal és Maxszal is, két ilyen elit versenyző azonos csapatban nem lehet, mert képtelenség kézben tartani” – mondta a PlanetF1.com-nak Herbert.

„Lewis tisztában lenne vele, hogy Christian Horner, Helmut Marko és a csapatban mindenki elsődlegesen Maxot támogatja, mert tudják, ő hozza az eredményeket. Megosztanák ezt a támogatást, hogy ugyanazt kapja Lewis Hamilton is? Nem működne. Szerintem a versenyzők tudják, hogy ez nem működne. Azt mondanám, Max lenne előnyben, mert Lewis érkezne a csapatába, de végül irányíthatatlan egóharccá fajulna a dolog. És ki nyerne? Gyanítom, hogy egyszerűen az, aki többet mesterkedne.”

Alonso: Más a fontos nálunk, mint az Alpine-nál, mi nyerni akarunk

Bevitt egy újabb horgot volt csapatának Fernando Alonso – a spanyol nem tért ki a válaszadás alól, mikor arra kérték, hasonlítsa össze az Alpine és az Aston Martin prioritásait, a felelt pedig csípősre sikerült.

„Talán van különbség az Alpine-hoz képest, sőt biztosan. Szerintem ez a csapat arra fókuszál, hogy nyerjen, és a következő évek versenyeire. Ez nem azt jelenti, hogy nem akarunk autókat eladni, mert az is segíti ezt a projektet. De igen, az elsődleges fontosságú a győzelem a Formula-1-ben, és csak azután jön magától a többi dolog” – idézi a PlanetF1.com Alonsót – a sorok között olvasva Alpine-nál épp ellentétes sorrendet tapasztalt.

Fotó: Aston Martin

Hivatalosan is nevet módosított az Aston Martin F1-es csapata

Nem kell nagy változásra gondolni, csak a már korábban bejelentett módosítás vált hivatalossá: az Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team elhagyja egyik névadó szponzorát, és 2024-ben már Cognizant nélkül, egyszerűen Aston Martin Aramco Formula One Team néven fog működni.

Az Aramco 2022-ben csatlakozott az istállóhoz névadó partnerként, és 2024-ben már megkérdőjelezhetetlen főszponzora lesz Lawrence Stroll istállójának.

GP2302_142524MS1_6207_resize

Rangos F1-es díjat ítéltek Lando Norrisnak

A Lorenzo Bandini trófeát vehette át Lando Norris Olaszországban: a díjat nem az elért eredmények alapján ítélik oda, hanem a karakterért, a hozzáállásért, és azt, hogy hogyan tudott sikeres lenni. Az egyes F1-es nagydíjgyőztesről elkeresztelt elismerés neves díjnak számít, és 2023-ban Norrisnak ítélték oda: 2022-ben Kevin Magnussen kapta, de Max Verstappen, Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Kimi Raikkonen, Michael Schumacher, Jenson Button és Jacques Villeneuve is elnyerte korábban.

 

Perez: A második hely után az F1-es vb-cím a célom

A világbajnoki cím Sergio Perez célja 2024-ben – ugyan idén minden idők legnagyobb különbségével lett második a csapattársa mögött, de nem tűzhet ki maga elé mást azok után, hogy 2021-ben  negyedik, 2022-ben harmadik, 2023-ban pedig második helyen zárt az év végén.

„Ez a fő cél számomra, mert második helyezett már voltam. Leginkább az érdekel, hogy egy helyezéssel jobbat érjek el, és tisztában vagyok az ezzel járó kihívással. Tényleg arra kell szánni ezt a téli időszakot, hogy megpróbáljuk a szezont magasan kezdeni, majd azt a magas szintű kiegyensúlyozottságot fenntartani az idény során” – mondta Perez.

SI202303190526_hires_jpeg_24bit_rgb_resize

„Ha úgy koncentrálnának, mint Max, talán elérnék a szintjét” – Villeneuve üzent az F1-eseknek

Max Verstappen valósággal letarolta a 2023-as Formula-1-es idényt, hiszen a 22 futamból 19-et megnyert, és csupán egyetlen futamon nem fért fel a dobogóra. A holland rengeteg rekordot döntött meg a harmadik világbajnoki címe felé vezető úton, és bár ezt sokan a Red Bull RB19-es technikai fölényének tudják be, az 1997-es F1-es világbajnok Jacques Villeneuve ez nincs így:

„A Red Bull nem jár annyival mindenki előtt. Amikor a pole-pozícióikat szerezték, fél-egy tizedmásodperc volt az előnyük, azaz rendkívül szoros volt, ez nem dominancia. Ez nem olyan, mint a Mercedes évei voltak, amikor egy másodperccel voltak mindenki előtt, és ez mindenkinek megfelelt, ott nem volt ebből gond” – magyarázta a PlanetF1.com portálnak nyilatkozva a kanadai expilóta, aki Verstappen riválisainak is üzent:

„Max jelenti a különbséget, mivel a nap 24 órájában ezzel foglalkozik. Sosem fárad el. Kiszáll a versenyautóval, de még akkor is a versenyzésre gondol. Csak ez létezik számára. A szimulátorban, gokartban, bármiben. Nem látom, hogy más versenyző ezt csinálná. Talán Fernando még kicsit, de mindenki más elfoglalt más dolgokkal. Kiszállnak az autóból és számos más egyebet csinálnak. Ha ugyanúgy fókuszálnának, mint Max, talán az ő szintjén lennének.”

f1-verstappen-vegas-podium

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!