DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 24. csütörtök

Hét éve nem történt olyan, mint most Sargeanttal

Érdekes statisztikára világított rá a Racingnews365.com: utoljára 2017-ben váltottak le egy F1-es pilótát szezon közben úgy, hogy az illető nem a Red Bull valamelyik csapatánál versenyzett. Hét évvel ezelőtt a Renault döntött a csere mellett, Jolyon Palmer F1-es karrierje ért véget év közben, de itt is megjelent a Red Bull: az energiaitalosoktól szerezte meg Enstone Carlos Sainzot Palmer helyére.

f1-zandvoort-saturday-5

fotó: Ollé Iván

Marad eddigi csapatánál a Sauber F2-es akadémistája

Theo Pourchaire 2022-ben is az ART alakulatát fogja erősíteni a Formula-2-ben – jelentette be hétfőn a csapat. A fiatal svájci sorozatban a harmadik idényét tölti majd az istállónál: 2020-ban velük lett második a Formula-3-ban, tavaly pedig újoncként ötödik az F2-ben. A Sauber akadémiájához tartozó tehetségnek a híresztelések szerint jó esélye van arra, hogy 2023-ban már a Formula-1 mezőnyét erősítse – igaz, az Alfa Romeónál Valtteri Bottas helye stabil a szerződése alapján, s a tőkeerős háttérrel rendelkező Guanyu Zhou egy év utáni távozása sem tűnik túl valószínűnek.

pourchaire-f2-dppi

Russell már mercedeses uniformisban feszít

A jelek szerint megejtette első látogatását a Mercedes központjánál a nyolcszoros konstruktőri világbajnok új igazolása, George Russell, amiről mind a fiatal brit, mind az istálló lelkesen posztolt a közösségi médiában:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

George Russell (@georgerussell63) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Gasly: Remélhetőleg akkora meglepetést okozunk, mint a Brawn GP

Az Auto Motor und Sport Pierre Gaslyt kérdezte arról, hogy mit gondol a 2022-es F1-es autókról a szimulátorban elvégzett tesztek alapján. A francia pilóta nem mondott semmi konkrétumot, csak annyit, hogy ilyenkor a versenyző dolga semmi más, mint a megfelelő visszajelzés közlése, világos információk átadása az érzéseiről - neki kell megmondania, hogy mi nem úgy van, ahogy azt a mérnökök elképzelték, meg kell határozni, hogy hol vannak az autó legnagyobb korlátai és hogy hol lehetne sok időt nyerni, majd a csapat ebbe az irányba indul el.

Azt hozzátette, hogy a korábbi évekhez képest ez most nagyon más, mert teljesen új alapokra épült az autó és az lesz a döntő, hogy az első tesztektől kezdve hogyan tudja valaki fejleszteni az autóját. A francia végül azzal zárt, hogy bár ezek az új szabályok mindenki számára nagy lehetőséget rejtenek, de az eddigi érzései nagyon pozitívak az autóval kapcsolatban.

"Remélhetőleg akkora meglepetést okozunk, mint annak idején a Brawn GP" - zárta gondolatait. 

gly

fotó: dppi

A Coronel testvérek számára véget ért a Dakar

Bár jó az elmúlt hét jól alakultak a népszerű holland páros számára, a pilóta sérülése miatt kénytelenek voltak feladni az idei Dakar-ralit. Mint ahogyan arról már korábban beszámoltunk a testvérpár kifejezetten élvezte a viadalt és az összetettben is jól álltak, hiszen a 20. helyen kezdhették meg a hétfői szakaszt, végül Tim Coronel sérülése miatt döntöttek úgy, hogy nem folytatják. Pénteken egy nagyobb ugratás után kezdett el fájdalmakat érezni, vasárnapra viszont jobban érezte magát. A hetedik szakaszt így még teljesíteni tudták, de a nyolcadiknak már nem vágtak neki, mert a helyzet rosszabbra fordult.

„Ez tényleg szívás. jó helyzetben voltunk, de ha a tested nem működik rendesen, abba kell hagynod. Láttam, hogy Timnek mekkora fájdalmai vannak, úgyhogy féltettem őt. Szerencsére szombaton pihenőnapunk volt, szóval vasárnap újra próbálkoztunk, de valójában nem volt igazi versenynapunk, nem tudtunk elég gyorsak lenni. Hallottam, hogy Timnek fájdalmai vannak, reggel pedig a sátrából is alig tudott kimászni. Ekkor döntöttem úgy, hogy nem folytatjuk, mert nincs értelme. Ez volt a tizenötödik Dakarja, nekem a tízedik, de jövőre is lesz verseny” – idézte a WTCR-ben is versenyző Tom Coronelt a RacingNews365.

 

Csak nem hagyja békén Raikkönent a MiniDrivers

Megjelent a Minihíradó második adása, melyben beszámolnak arról, hogy Otmar Szafnauer távozott az Aston Martin éléről, pozícióját pedig Lawrence Stroll veszi át - ez utóbbi természetesen csak vicc. Eközben Raikkönent még a wc-n ülni sem hagyják nyugodtan a "nyugdíjas" éveiben.

Húsz éve nem néztek Ausztriában ennyien Formula-1-et

Két évtizedes csúcs dőlt meg a szomszédban: a Speedweek beszámolója szerint 1,2 millióan nézték Ausztriában a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjat. Ez a legnagyobb nézettségi szám a 2000-es Osztrák Nagydíj óta. A brit székhelyű, de osztrák licensz alatt futó Red Bull Racing révén erős F1-es érdekeltsége van a szomszédos országnak, ahol az ORF és a Servus TV megosztva rendelkezik a közvetítési jogokkal.

Fotó: Red Bull

Megmutatta új hibrid raliautóját a Hyundai - fotók

A Hyundai mutatta meg először, hogy milyen is lesz a WRC új korszakában csúcskategóriás autója: a gyártó képeket közölt a vadonatúj hibrid i20 Rally1-ről.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

 

Oltási akció: Sergio Perez is megkapta a harmadikat

Vakcinát vett fel a Red Bull pilótája: a Formula-1 mexikóija megkapta a Covid-19 elleni védőoltást. „Nekem, neked, és mindenkinek” – írta a posztban. Perezről ismert, hogy Bahrein F1-nek tett ajánlatát elfogadva a szezonnyitó helyszínén megkapta a vakcinát, így feltételezhetően most a harmadik adagot vette fel.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Checo Pérez (@schecoperez) által megosztott bejegyzés

Gyorsan nő Jenson Button kisfia és kislánya

A 2009-es világbajnok két képet is posztolt mostanában családjáról. A hétvégén Malibuból tett közzé egy csokor fotót, melyeken Hendrix és Lenny, valamint az édesanya, Brittny Ward látható. Pár héttel korábban, december 26-án Lenny első születésnapja kapcsán mutatta meg a lejjebb látható képet.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Jenson Button (@jensonbutton) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Jenson Button (@jensonbutton) által megosztott bejegyzés

Kamionos bukás és felfordulás a motorosoknál: Ez történt a Dakar 7. napján

Maurik van den Heuvel kamionos borulása volt a pihenőnap után vasárnap folytatódó Dakar Rali aktuális nagy balesete – a motorosok közül pedig Daniel Sanders már az etapon bukott, így kiesett a küzdelemből. A nap szöveges összefoglalója itt található.

Bunyózással tartja formában magát Gasly a téli szünetben

„Reggeli izzadság. Szeretem a bokszot, ahol a koordináció, a sebesség és a pontosság számít. Jó gyakorlás” – írta az AlphaTauri pilótája az Instagramon az alábbi fotóhoz, amely Los Angelesben készült: itt edzőtáborozik trénerével, Pyry Salmelával.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

PIERRE GASLY

Ez volt az év öt legjobb futama a rajongók szerint

A Formula-1 hivatalos csatornáin indított szavazást arra irányulóan, a 2021-es szezon 22 versenye közül melyik volt a nézők kedvence. Ismerve a parádés év történéseit, volt miből válogatni, a legtöbben pedig – összesen 52 ezer szavazó 19 %-a – a bajnoki esélyesek ütközését és Daniel Ricciardo győzelmét hozó Olasz Nagydíjra voksolt, többen, mint a szezonzáróra, amelyet 16 % választott. A dobogó harmadik fokára jelentősebben lemaradva a brazil futam került, az azerbajdzsáni és magyar verseny végzett még az első ötben.

A rajongók kedvenc öt futama 2021-ből: 1. Olasz Nagydíj (19 %), 2. Abu Dhabi Nagydíj (16 %), 3. Sao Pauló-i Nagydíj (10 %), 4. Azerbajdzsáni Nagydíj (8 %), 5. Magyar Nagydíj (7 %).

A Formula.hu nagy F1-es szezonértékelőjében mi is megszavaztuk az év versenyét, jelentősen eltérő eredménnyel a mostani rajongói szavazáshoz képest: nálunk a Magyar Nagydíj nagy különbséggel nyerte a szavazást, az Orosz Nagydíj, valamint a holtversenyben végzett Azerbajdzsáni és Abu Dhabi Nagydíj előtt. A globális rajongótábor kedvence, Olasz Nagydíj csak hatodik lett saját listánkon.

Hidrogénhajtású Dakar-autó mutatkozott be

A Guerlain Chicherit nevével fémjelzett, Ralikrossz-világbajnokságon induló GCK – 2022-ben ők állítják csatasorba az ikonikus Lancia Delta Integralét feltámasztó Delta Evo-e-t – a Dakar Ralin is jelen van, ahol szintén az alternatív megoldásokat képviseli. Chicherit az aktuális futamon a bioüzemanyagos GCK Thundert vezeti, szombaton pedig bemutatták a 2024-es versenyre szánt hidrogéncellás modellt.

A GCK a 2021-es Dakar Ralin jelentette be, hogy versenyképes hidrogénhajtású autót fejleszt, a 2022-es verseny szombati pihenőnapján pedig be is mutatták a beépített üzemanyagcellával ellátott GCK e-Blast H2 modellt, melyet a német FEV-vel közösen fejlesztettek ki.

Az e-Blast H2 700 bar nyomású hidrogénnel működik, amelyből négy tartályban összesen 30 kilogrammot képes tárolni, melyből 200 kW energia nyerhető. Az üzemanyagcella a házi gyártású lítiumion-akkumulátorhoz kapcsolódik, amely 50 kW-ot generál. A GCK kétsebességes elektromos motorja pedig 320 kW (430 lóerőnek megfelelő) teljesítmény leadására képes. A rendszernek köszönhetően a hidrogénhajtású modell 250 kilométeres speciált lesz képes teljesíteni kizárólag zöld energiával.

Az idei Dakart követő hónapokban folytatódik az üzemanyagcella és az autó próbapados tesztelése, majd az év második felében megkezdődnek a terepen való tesztek. 2023-ban a GCK e-Blast H2 kiválasztott Dakar-szakaszokon vesz részt, 2024-ben pedig bemutatkozik a maratoni tereprali teljes távján.

A szakértő a Red Bullra tenné a pénzét 2022-ben

A Formula-1-es sajtó neves szakírója Gary Anderson, aki a Jordan egykori műszaki igazgatójaként a technikai témákra specializálódott. A mérnök azt gyanítja, hogy a 2022-es szabályváltozásból a Red Bull tud a legnagyobb hasznot húzni.

„Ha fel kellene tennem a pénzem arra, ki találja meg a legjobb megoldást az új karosszéria- és aerodinamikai szabályokra, a Red Bull lenne az. Jó oka van, amiért sokszor azt mondják, Adrian Newey ’látja’ a légáramlást. Bár ezzel az állítással nem értek egyet, az biztos, hogy ösztönző vízióval és odaadással képes koncepciót alkotni. A Honda is nagy szerepet fog játszani. Igen, 2022-re kiszálltak, de a háttérben rengeteget dolgoztak az idei erőforrás csomagján” – írta a The Race szaklapnak Anderson.

„Newey-t és a körülötte levő csapatot serkenti az egyéni bajnoki siker, ha pedig Sergio Perez erősebb pozícióba kerül, a konstruktőri bajnoki cím is könnyen elérhetővé válhat.”

Podcast, MotoGP, Retro, Aréna, Girls, Insta: itt még többet találsz a Formula tematikus tartalmaiból

Formula.hu 145 ezer kedvelővel rendelkező Facebook-oldalát már sokan ismerik olvasóink közül, aki viszont a közösségi oldalon járva-kelve sohasem akar lemaradni az aktualitásokról, annak ajánljuk figyelmébe a Formula alá tartozó tematikus csoportjainkat is, ahol családiasabb körben beszélhetjük ki a témákat, és akár a tagok is megoszthatnak újabb tartalmakat.

Formula Aréna - Egy helyen csak a nap legfontosabb Formula-1-es és autósportos hírei, amiket biztosan nem fog elrejteni a titokzatos algoritmus.

Formula Podcast - A már lassan másfél éve futó podcastadásunk Facebook-csoportja, még több háttérinformációval és exkluzív tartalommal.

Formula MotoGP - A motorversenyzés igazi szerelmeseinek a weboldal tartalmánál is mélyebb részletességgel. 

Formula Retro - Évfordulók, visszaemlékezések a Formula-1 több mint 70 és az autóversenyzés több mint 100 éves történelméből.

Formula Girls - A csinos járművek és a csintalan hölgyek kéz a kézben járnak - ez ideális szemlegeltető terep mindkettőhöz!

Formula Instagram - A legjobb képek a motorsport világából, exkluzív tartalmakkal!

Mit tanultak gokartos éveikből az F1-es pilóták?

A Formula-1 YouTube-csatornájának készítői arra voltak kíváncsiak, mi az, amit még a mai napig is hasznosítanak a versenyzők a gokartos éveikből. Változatos válaszok érkeztek: Carlos Sainz például megtanulta, hogy „ha én nem harapok, akkor engem fognak megharapni”; Mick Schumacher a későbbi fékezést, Charles Leclerc a csapatmunkát emelte ki; Sergio Perez a ’sose add fel’ mentalitást; míg Sebastian Vettel és néhány társa elsősorban arra tették a hangsúlyt, hogy élvezni kell a versenyzést – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

gokart-f1-video

24 millió forintos Rolexet villantott Max Verstappen

Vincenzo Landino szerint egy Rolex Daytona Cosmograph karóra figyelhető meg Max Verstappen egyik fotóján - az F1 holland világbajnoka gyakran visel hasonlókat, ahogy Sergio Perez is, hiszen a Red Bullt támogatja a TAG-Heuer. Landino szerint ez a darab 76.500 dollárba kerül, ami átszámítva valamivel több, mint 24 millió forintnak felel meg.

 

Videó: A 2022-es Dakar első hetének legjobb felvételei

Felénél jár a világ legismertebb terepraliversenyének idei kiírása – az alábbiakban az eddigi legszebb szuperlassításos és onboard felvételeket gyűjtötték össze, valamint azt is megcsodálhatjuk, milyen csodálatos tájakon jártak a versenyzők:

 

Videó: Így alakult a középmezőny harca 2021-ben

Nyilván a Red Bull és a Mercedes, azon belül is Max Verstappen és Lewis Hamilton világbajnoki küzdelmén volt a fő fókusz a tavalyi Formula-1-es szezonban, de a két élcsapat mögött is izgalmas csaták zajlottak. A Racing Statistics YouTube-csatorna készítője látványos videós infografikán mutatja be a „futottak még” versenyzők, valamint csapatok versenyfutását a 22 futamos idény során:

Részleteket villantott meg 2022-es autójából a McLaren

„Nincs itt semmi látnivaló”, valamint „Munka folyamatban…” felirattal osztott meg néhány fotót a McLaren az Instagram-oldalán két lapozható bejegyzésben, amelyen az MCL36-os névre hallgató idei Formula-1-es versenygépének egy-egy apró részletét is kiszúrhatjuk, kezdve az 1-es számú karosszériával – persze a képek szándékosan úgy készülnek, hogy ne sokat áruljanak el:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés