DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 22. kedd

Hét éve nem történt olyan, mint most Sargeanttal

Érdekes statisztikára világított rá a Racingnews365.com: utoljára 2017-ben váltottak le egy F1-es pilótát szezon közben úgy, hogy az illető nem a Red Bull valamelyik csapatánál versenyzett. Hét évvel ezelőtt a Renault döntött a csere mellett, Jolyon Palmer F1-es karrierje ért véget év közben, de itt is megjelent a Red Bull: az energiaitalosoktól szerezte meg Enstone Carlos Sainzot Palmer helyére.

f1-zandvoort-saturday-5

fotó: Ollé Iván

Videó: Ilyen egy silverstone-i kör a 2022-es Williamsből

A Mercedes után a Williams is megosztott egy onboard felvételt a 2022-es F1-es autójukkal megtett első köreik egyikéről – a főszerepben az FW43 és Nicholas Latifi a videóban, amely IDE vagy a képre kattintva nézhető:

williams-onboard-video

Az egyik élcsapatba vágyik, a másik az üléséért harcol

Alighanem jelenleg az AlphaTaurinál a legnagyobb a különbség a két versenyző ázsiója között: míg Pierre Gasly az elmúlt két évben a mezőny egyik legértékesebb és legmegbízhatóbb pilótájává nőtte ki magát, addig Yuki Tsunodának azért is meg kell küzdenie, hogy egyáltalán végigcsinálhassa a 2022-es szezont. Ezért is volt nehéz dolgunk a faenzai kettős helyezésének meghatározásakor a Formula Podcast legutóbbi, pilótapárosokat rangsoroló adásában – hogy mire jutottunk, az 48:37-től hallható.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Mit tett volna Charlie Whiting jobb keze a szezonzárón?

A 2021-es szezon a két vb-aspiráns, Max Verstappen és Lewis Hamilton a szokottnál is intenzívebb harcáról szólt, a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj pedig feltette a pontot az i-re. Olyannyira, hogy felül is vizsgálták a versenyigazgató, Michael Masi hajrában mutatott tevékenységét, az ausztrál pedig végül az állásával fizetett a történtekért.

Alig akadt olyan, aki ne mondta volna el a véleményét az ügyben, legyen kívülálló vagy szakértő. Herbie Blash, Charlie Whiting egykori tanácsadója csupán nemrég beszélt arról, ő mit tett volna Masi helyében. „Én akkor épp Barbadoson voltam, és a barátaimmal néztem a versenyt. Egyáltalán nem voltam nyomás alatt, amikor láttam, mi történt Latifivel. Az ideális az lett volna, ha megállítjuk a versenyt, és lett volna egy fantasztikus sprintünk. De hogy én ezt tettem-e volna, ha ott vagyok Abu Dhabiban? Nem tudom. A barátaim körében üldögélve ezt mondtam. De Michael óriási nyomás alatt volt. Nagyon sajnálom őt és Lewist is” – nyilatkozta a sokat látott tanácsadó, akit az F1 vezetősége 2022-től visszahív, hogy segítse a versenyigazgatókat.

Óriási lyuk keletkezett az interlagosi pálya aszfaltján – fotó

Elképesztő képek járták be a hétvégén a közösségi médiát a Formula-1-es Brazil Nagydíjnak is otthont adó helyszínről, amelyen az látszik, hogy egy hatalmas lyuk tátongott a pálya egy pontján. A RacingNews365.com szaklap beszámolója szerint a helyi autósportszövetség szóvivője arról beszélt, hogy a lyukat a csatornarendszer szivárgása okozta.

A dologban a leghihetetlenebb, hogy a pályahiba ellenére is zajlottak versenyek a hétvégén Interlagosban, csupán abban a szekcióban leszűkítették a nyomvonalat. A legfrissebb fotók szerint egyébként már kijavíthatták a hibát.

Kristoffersson hatalmas hajrája után Rosbergék nyerték az Extreme-E idénynyitóját

Kis túlzással mondhatjuk azt, hogy úgy kezdődött az elektromos tereprali-bajnokság második, 2022-es szezonja a Desert X-Prix-vel, ahogy néhány hónapja az első véget ért. A Lewis Hamilton által alapított X44 gárdája volt a leggyorsabb a kvalifikációk során – ezzel a tekintetben továbbra is veretlen a Sebastien Loeb, Cristina Gutierrez duó! –, a vasárnapi fináléban azonban már a címvédő Rosberg X Racing diadalmaskodott, miután Johan Kristoffersson nagyszerű hajrával levadászta az ellenfeleket. A Kristoffersson, Mikaela Ahlin-Kottulinsky páros mögött ráadásul nem is Loebék végeztek, hanem a Carlos Sainz, Laia Sanz kettős, így az X44 a harmadik helyre szorult a döntőben.

A finálé krónikájához tartozik, hogy egy ízben piros zászlóval is meg kellett szakítani, mivel a sorozathoz most csatlakozó McLaren XE autója fejre állt Tanner Fousttal a volánnál. A hétvége teljes összefoglalója, valamint maga a döntő az alábbi videóban nézhető vissza:

Jónak tűnik a Honda új motorja – jaj lesz a mezőnynek, ha Marquez rá is érez!

Bár szinte minden ízében átalakított versenygéppel rukkolt elő a 2022-es MotoGP-szezonra a Honda, a második téli teszten mégis a leggyorsabbnak bizonyult vele Pol Espargaro, ami bizakodással töltheti el a gyártót – ráadásul Marc Marquez is jól ment a motorral, pedig saját bevallása szerint még nem is érzi teljesen komfortosan magát rajta! A Honda téli formájáról a Formula Motocast legutóbbi adásában is beszéltünk, a vonatkozó rész 9:19-től hallható:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Így nézne ki ma Senna és a többiek

Jó is látni és ijesztő is. Így lehetne értékelni az alábbi videót, melyen olyan F1-es pilóták láthatóak, akik fiatalon vesztették életüket. A csavar a történetben, hogy azt próbálták meg visszaadni a videóban, hogy miként festene ma Ayrton Senna, Bruce McLaren, Gilles Villeneuve és a többiek, ráadásul mozgóképen.

Hatalmas balesettel ért véget a NASCAR-futam

Látványos balesettel ért véget a Daytonában a NASCAR kvázi másodosztályának, az Xfinity Seriesnek a futama, melyet Austin Hill nyert meg. A befutónál egy újraindítást követően az utolsó körben nagy volt a tömörülés, a 8-10. helyen autózó Myatt Snider pedig elvesztette uralmát autója felett. A Jordan Anderson Racing 27 éves pilótája a levegőbe repült a mezőny sűrűjében, autója pedig lángra kapott, miközben többször is átfordult. A hatalmas esést végül egy karcolás nélkül megúszta Snider, csakúgy mint a többi érintett.

Rali, RoC, F1: Motorsporthíradó a FIX TV-n

Érdemes lesz ma 13 órakor a FIX TV-re kapcsolni, hiszen érkezik a Motorsporthíradó újabb adása, amelyben többek között megszólal Luigi, szót ejtünk a Monte-Carlo Raliról és a Bajnokok Tornájáról, valamint az Aston Martin és a Mercedes F1-es csapata is szerepet kap a műsorban!

Bemutatta idei sisakját Albon és Schumacher is

Az autóbemutatókkal egy időben zajlik egy másfajta leleplezés is, egymás után mutatják meg büszkén a pilóták 2022-es sisakdizájnjukat. Daniel Ricciardo és Max Verstappen után most a Formula-1-be visszatérő Alex Albon és a második szezonját kezdő Mick Schumacher tett közzé fotókat fejvédőjéről.

Maldonado, Schumacher, Senna – gyűjtemény az F1 történetének legváratlanabb hibázásaiból

Újabb érdekes összeállítást hozott az F1, ezúttal a legfurcsább, vagy épp legkínosabb hibázásokról készített egy top 10-es listát. Van, hogy a pole-pozíciós már a felvezető körön elbukja a versenyt, de az is előfordul, hogy a bokszutcába hajtva úszik el a jó eredmény. Ezek pedig még a sportág történetének legnagyobb alakjaival is megesnek.

A videó a képre kattintva indul.

Bajnok lett Leclerc öccse

A Ferrari Versenyzői Akadémiáját idén is a Formula-3-ban képviselő Arthur Leclerc a szezon kezdete előtt egy másik kontinensen versenyezve melegít; a Formula Regional Asian Championship versenyein áll rajthoz, és szépen is szerepel. Bár a bajnokság hivatalosan még tart, a kisebbik Leclerc-fivér négy győzelmével és további négy dobogós helyezésével már most, az utolsó forduló első futamán bebiztosította a bajnoki címet, így sikerélménnyel várhatja az F3-as startot.

Honfitársunk, Révész Levente szintén szerepel a sorozatban, legjobb eredménye eddig egy 9. hely.

Ennyit fizet a Mercedes, hogy versenyezhessen

A Formula-1-re mindig is a gazdagok sportjaként tekintettek, ezt pedig már az is bizonyítja, hogy mennyit kell fizetni a részvételért. Most nyilvánosságra került a lista, mekkora összeget kell a csapatoknak kicsengetniük 2022-ben nevezési díj gyanánt.

A legtöbbet, több, mint 4,8 millió dollárt természetesen a tavalyi konstruktőri világbajnok, a Mercedes fizeti. Ez több, mint a tavaly summa, de a rekordot jelentő közel 5,5 milliót, ami a domináns 2019-es szezon után volt a nevezési díjuk, nem éri el.

Láthatjuk, hogy a listán szépen sorrendben követik őket a bajnokság végeredménye alapján a csapatok, ami nem is véletlen, hiszen a fizetendő összeg nagyobb részét a megszerzett pontok alapján kalkulálják. Egységesen minden istálló alapdíja 577 278 dollár, és ezen felül minden megszerzett pont után 5770 dollárt kell még fizetniük, kivéve a konstruktőri világbajnokság győztesének, akiknél egy pont 6926 dollárral ér fel.

A Mercedest tehát győzelme és 613,5 világbajnoki pontja emelte ismét a nevezési lista élére, ám a sikeres 2021-es szezont a Red Bull is megérzi, akiknek egymillió dollárral növekedett a nevezési díja tavalyhoz képest.

A csapatok nevezési díjai 2022-ben:

Csapat Pontok Nevezési díj a pontok alapján Nevezési díj összesen
Mercedes 613.5 $4,249,101 $4,826,379
Red Bull 585.5 $3,378,335 $3,955,613
Ferrari 323.5 $1,866,595 $2,443,873
McLaren 275 $1,586,750 $2,164,028
Alpine 155 $894,350 $1,471,628
AlphaTauri 142 $819,340 $1,396,618
Aston Martin 77 $444,290 $1,021,568
Williams 23 $132,710 $709,988
Alfa Romeo 13 $75,010 $652,288
Haas 0 0 $577,280

 

Ezek pedig a 2021-es nevezési díjak voltak:

Csapat Pontok Nevezési díj a pontok alapján Nevezési díj összesen
Mercedes 573 $3,913,590 $4,482,898
Red Bull 319 $2,178,770 $2,748,078
McLaren 202 $1,379,660 $1,948,968
Racing Point 195 $1,331,850 $1,901,158
Renault 181 $1,236,230 $1,805,538
Ferrari 131 $894,730 $1,464,038
AlphaTauri 107 $730,810 $1,300,118
Alfa Romeo 8 $54,640 $623,948
Haas 3 $20,490 $589,798
Williams 0 $0 $569,308

Ezeket az F1-es autókat ismerjük eddig

A Formula-1-es mezőnyt alkotó tíz csapatból eddig nyolc rántotta le a leplet legújabb versenyautójáról. Az istállók közül már csak az Alpine és az Alfa Romeo adós a maguk bemutatójával, igaz utóbbi már pályára hajtott nemrégiben, még a hivatalos eseményük előtt. Az alábbi Instagram posztban az eddig bemutatott autókat hasonlíthatjuk össze.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Racing • F1 • Memes (@formula.aerodynamics) által megosztott bejegyzés

Sainz és Leclerc nem feledkeztek meg a szurkolókról

A hivatalos bemutató után egy nappal máris pályára vitte legújabb versenygépét a Ferrari. A próbakörök helyszíne Fiorano volt, ahol a pálya menti kerítéseknél már megszokott módon rengeteg szurkoló volt kíváncsi az eseményekre. A csapat két pilótája ezt nem felejtette el, így Carlos Sainz és Charles Leclerc kiosztottak néhány aláírást a rajongók számára.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari) által megosztott bejegyzés

Ilyen egy kör Lewis Hamiltonnal az új Mercedesben

Pénteken délelőtt leplezték le a konstruktőri világbajnoki címet tavaly is megszerző alakulat autóját. A német istálló a bemutató után már pályára is vitte az újdonságot, melyet előbb a csapat új igazolása, George Russell, majd a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton próbálhatott ki. Utóbbi alkalomról egy onboard felvétel is felkerült a Mercedes közösségi oldalaira, melyen több kamera képéből is élvezhetjük a Silverstone-ban futott kört.

 

Egy korábbi F1-es világbajnok is indul a Daytona 500-on

Rajthoz állhat a NASCAR-szezonnyitóként funkcionáló Daytona 500-on az 1997-es év világbajnoka, Jacques Villeneuve. A kanadai versenyzőnek ehhez kvalifikálnia kellett magát, ám ezt az akadályt végül sikerrel vette, így 14 évvel az előző próbálkozása után most végre részt vehet a legendás versenyen.

„Egy ilyen nagy versenyt, ilyen magas szinten teljesíteni csodálatos. Amikor a versenyautóban ülök, észre sem veszem, hogy 50 éves vagyok, ami nagyon jó. Amíg ez így folytatódik, nem tudom elképzelni, hogy abbahagyjam a versenyzést. Ez egy kielégítő és fantasztikus érzés, mert elég sokszor mondták már, hogy túl vagyok rajta és adjam fel. Az éhség viszont sosem szűnt meg. Ez egészen addig a napig így van, amikor elkezded levenni a lábad a gázról, mert egy kicsit megijedsz, vagy már nem érzed azt az adrenalin löketet, amire szükség van. Akkor kell majd abbahagyni” – idézte Villeneuve szavait a PlanetF1.

A versenyt magyar idő szerint vasárnap este rendezik 20:30-tól.

Robert Svarcman történelmet írhat a Ferrarival

Nem volt még példa olyanra a múltban, hogy a maranellóiak egy fiatal pilóta számára biztosítottak volna lehetőséget egy szabadedzésen, ám az idei esztendőben ez is megváltozik. Azt már korábban bejelentették, hogy a Scuderia versenyzői akadémiájához tartozó Robert Svarcman is tesztpilóta pozíciót kap, melynek értelmében szimulátoros munkával segíti a csapatot, a 2022-es szezonra vonatkozó új sportszabályzat pedig előírja, hogy az év során minden csapatnak legalább kétszer lehetőséget kell biztosítania egy kevés tapasztalattal rendelkező pilótának. Svarcman már korábban bejelentette, hogy a Formula-2-ben nem folytatja pályafutását, ugyanakkor továbbra is a Ferrari kötelékében maradt, így az olaszoknak rá esett a választása.

Több mint 2000 kilométert teljesített első igazi tesztjén a Porsche LMDh-autója – fotók

Néhány hete már bejáratták az autót a Porsche weissachi tesztpályáján, a napokban azonban végre egy „igazi” versenyhelyszínen, a barcelonai Circuit de Catalunyán körözött a német márka LMDh-gépe, amellyel 2023-ban már az Endurance-világbajnokságon, így a Le Mans-i 24 óráson is rajthoz terveznek állni. Felipe Nasr és Dane Cameron a közlemény szerint több mint kétezer kilométert tett meg a spanyol pályán az új autóval – utóbbi elmondta, hogy bár egyelőre nem a nyers tempó a fontos, így is folyamatosan és jelentősen javult a teljesítményük, ahogy haladtak előre a munkával. Íme, néhány fotó a barcelonai gyakorlásról:

porsche-lmdh-1

porsche-lmdh-2

porsche-lmdh-3

Miért Perez a tökéletes csapattárs?

Az Abu Dhabiban futott szezonzárón sorsdöntő szerep jutott a Lewis Hamiltonnal szemben Paolo Maldinit is megszégyenítő védekezést bemutató Checo Pereznek, aki a szezon korábbi részében is igazolta, hogy ő a tökéletes szárnysegéd Verstappen oldalán. A Formula Podcast legutóbbi, a versenyzőpárosokat értékelő adásában a Red Bull duójáról és Perez sajátos helyzetéről 01:26:27-től beszélgettünk.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict