DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 15. kedd

Doppingellenőrök ébresztették Zandvoortban Verstappent

Max Verstappen számára nem épp álomszerűen kezdődött a Holland Nagydíj hétvégéje, hiszen ahogy egy Twitch-stream során elmesélte, péntek reggel nem az ébresztőóra keltette, hanem a WADA doppingellenőrei. Innentől idézzük a holland versenyző elbeszélését:

„Szóval ágyban vagyok, és hirtelen megszólal a csengő. Mire én, mi a f***? Ki a f*** csenget a motorhome ajtaján? Aztán ránézek a telefonomra, hét óra van, és arra gondolok, hogy mi a f*** történik itt? Szóval odamegyek az ajtóhoz, kinyitom, és igen, doppingellenőrzés. Hét órakor! Mondom remek, micsoda remek kezdése egy hétvégének. Aztán egy órába tellett, mire vécézni tudtam, hát az is fantasztikus volt.”

Verstappen azt is elmondta, hogy meglehetősen gyakran tesztelik őt tiltott szerek használata miatt: „Nem tudom miért, de idén már ötször teszteltek, ami szerintem az F1-ben egészen sok.”

verstappen-sim

A Pirelli szerint a gumiknak nincs köze a pattogáshoz

Az idei szezontól kezdve új aerodinamikai szabályok léptek életbe a Formula-1-ben, ez azonban egy kellemetlen problémát, a delfinezés jelenségét is magával hozta. Utóbbi jelentős pattogást eredményez az egyenes szakaszokon, amivel főként a Mercedes szenvedett eddig a legtöbbet. Egyes hírek arról szóltak, hogy a 2022-től használatos 18 colos kerekek is tehetnek erről, ám a Pirelli részéről egyértelműen cáfolták ezt. Az F1 beszállítójának főnöke úgy véli, az új abroncsok inkább segítenek a problémán, mint hogy előidéznék azt. „Most az autók merevebbek, ahogyan a gumik is merevebbek, ezzel viszont a csapatoknak kell foglalkozniuk” – idézte Mario Isola szavait az Autosport.

Így változott meg az Aston Martin logója 1921 óta

Egy felettébb érdekes összeállítást készített, és tett közzé a minap a Racing House, és a Torqeeza Instagram-oldala. A közös munka eredményeként egy képen láthatjuk, hogyan formálódott át az Aston Martin logója a kezdetektől fogva. Az 1921-es első embléma óta összesen tíz változat készült.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Így szórakoztatta a közönséget Esteban Gutierrez Goodwoodban

A Goodwoodi Sebességfesztiválról általában elég menő videók készülnek, az alábbi felvételek pedig szintén izgalmasra sikerültek. A videót a Mercedes készítette, ahol három kameraállásból nézhetjük meg a mexikói versenyző bemutatóját a legendás eseményen.

Mégsem vonul vissza a NASCAR egyik legrutinosabb pilótája

A korábbi hírekkel ellentétben tovább folytatja pályafutását Martin Truex Jr. A 19-es Toyotát vezető pilóta hamarosan aláírhatja új szerződését csapatával a Joe Gibbs Racinggel, erről pedig a Nashville Superspeedwayen beszélt pénteken. A 41 esztendős versenyző még 2004-ben kezdte meg pályafutását a Cup Seriesben, első teljes szezonját 2006-ban futotta, jelenlegi alakulatához pedig 2019-ben került. Idén még nem tudott győzni, karrierje során viszont utoljára 2014-ben fordult elő olyan, hogy futamgyőzelem nélkül zárt egy szezont, ám egyelőre nem alakultak jól a dolgok számára, miután továbbra sem tudott igazán megbarátkozni az új generációs autókkal. Ezek után több helyen is arról lehetett hallani, hogy az idény végén szögre akasztja bukósisakját.

Jövőre is visszatérek a 19-es Toyotába. Mindent összevetve tényleg ezzel akarok foglalkozni, de nem csak egy dologról volt szó, hanem sok mindenről. A versenyzői énem azt mondta, hogy még dolgom van, és továbbra is harcolnom kell, szóval itt vagyok. Itt volt az ideje átgondolni a dolgokat, a döntésben pedig a családom, és a barátaim is sokat segítettek. Biztos akartam lenni abban, hogy jól választok, és elégedett leszek. Boldog vagyok jelenleg” – árulta el Truex Jr. a nashville-i edzés után, ahol azt is megerősítette, hogy egyelőre még nem írták alá a kontraktust, de mindenben megállapodtak, ennek időtartama pedig csak a következő évre szól.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NASCAR (@nascar) által megosztott bejegyzés

WTCR: Taroltak az Audik, Michelisz az első sorból indulhat a második futamon

A Motorland Aragon pályán folytatódik a Túraautó-világkupa idei szezonja, melynek szabadedzései elég vegyes képet mutattak. Az első gyakorláson a Zengő Motorsport versenyzője, Robert Huff volt a leggyorsabb, míg a második edzésen már Yann Ehrlacher bizonyult a legerősebbnek. Utóbbi alapján a Lynk&Co és a Hyundai pilótái bizakodhattak az időmérő edzés előtt, melynek első szakaszában viszont az Audik is megmutatták mit tudnak, itt ugyanis Gilles Magnus volt a leggyorsabb, ám az említett márkák versenyzői továbbra is jól mentek, ellentétben a Hondás pilótákkal, közülük ugyanis kizárólag Esteban Guerrieri jutott be a Q2-be, így tehát Tassi Attila is kiesett az elején. A fiatal magyar versenyző a 14. helyet szerezte meg, míg Michelisz Norbert és Nagy Dániel kifejezetten jó tempóra voltak képesek.

A folytatásban előbbi aztán nem tudott igazán jó kört összerakni, de az ideje elég volt ahhoz, hogy a fordított rajtrácsos futamon az első sorból indulhasson, utóbbi pedig a másodikból, miután a kilencedik, és a hetedik helyen zártak a kvalifikáció második etapjában, ami magyar szempontból azért is jól alakult, mivel a Zengő autójával Huff futotta meg a legjobb időt. A Q3-ban rajta és Magnuson kívül három francia, Yvan Muller, Yann Ehrlacher, és Nathanael Berthon jutott még be, végül az Audisok örülhettek, miután Magnus szerezte meg a pole-pozíciót márkatársa, Berthon, valamint, Huff, Ehrlacher, és Muller előtt.

A folytatás vasárnap 11:15-kor az első futammal!

A szezon végén elhagyja a Formula-E sorozatát André Lotterer

Ahogyan az már ismert, André Lotterer visszatér a sportautózás világába, mégpedig jelenlegi munkaadója, a Porsche színeiben. A német pilóta jelenleg a Formula-E-ben erősíti a márkát, most pedig azt is megerősítették, hogy egy fejezet lezárul a karrierjében, mivel az idény végén elhagyja az elektromos szériát. Erről Thomas Laudenbach, a Porsche motorsportfőnöke beszélt nemrégiben. „André nem fog az FE csapatunkban versenyezni. Nyilvánvalóan sok éves tapasztalattal rendelkezik ebben a sorozatban, így hülyeség lenne, ha nem használnánk fel ezt, de hatalmas tudása van a prototípusokról is, ami a hasznunkra válhat, ezért közösen döntöttünk úgy, hogy az LMDh programba kerül” – idézte a szakembert a Motorsport.

 

Szakadt nadrággal távozott egy partiról Nico Rosberg

A 2016-os világbajnok általában elég aktív a közösségi médiában, és igyekszik minél többet posztolni a zöld technológiákról. Legutóbb éppen a Greentech Festival nevű rendezvényen volt, ahonnan előbb egy robotról tett közzé egy videót, majd a berlini Hotel de Rome előtt fényképezték le őt szakadt nadrágban. A fotóhoz Rosberg az alábbit fűzte hozzá: „Az after buli rosszul sült el. Mi Történt itt?” – írta Instagram-oldalán a német versenyző.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NICO ROSBERG (@nicorosberg) által megosztott bejegyzés

Valószínűleg az ESPN birtokában maradnak a közvetítési jogok az Egyesült Államokban

Mint az kiderült, a Drive to Survive nevű sorozatot készítő Netflix is beszállt a versenybe a közvetítési jogokat illetően, így azok jelenlegi birtokosa, az ESPN, valamint az Amazon, és a korábban közvetítő NBCUniversal mellett ők is leadták a pályázatukat, ezekről pedig a Sports Business Journal értesülései szerint már döntés is született. A lap úgy tudja, hogy az F1 vezetői világossá tették, még nem állnak készen arra, hogy az összes futamot egy streaming szolgáltatáson keresztül tegyék elérhetővé, így a tendert az ESPN nyerte, és a közvetítési jogokra vonatkozó szerződésüket 2025-ig hosszabbíthatják meg, amiért évi 75-90 millió dollárt kell kifizetniük. Bár hivatalos bejelentés még nem érkezett erről, a hírek szerint az is nyomós érv lehetett a csatorna mellett, hogy saját streaming szolgáltatással rendelkeznek, így több platformon is képesek lesznek elérni a rajongókat.

Feltámasztják a Lola márkát

Úgy tűnik június 24-e volt a nagy bejelentések napja a sportautózás világában, hiszen kevéssel azok után, hogy a Porsche leleplezte vadonatúj LMDh autóját, az esti órákban kiderült, hogy egy legendás márka térhet vissza. A Lola Eric Broadley munkásságának köszönhetően jött létre még 1958-ban, és egészen 2012-ig működött, ezen idő alatt pedig háromszor is megnyerték autóikkal az Indy500-at összesen 181 CART/Champ Car-győzelmet arattak, jelen voltak a különböző formaautós utánpótlás szériákban, felejthetetlen versenygépeket indítottak a hosszútávú versenyeken, és többször is szerencsét próbáltak a Formula-1-ben, igaz utóbbival nem voltak sikeresek.A márka tíz évvel ezelőtt csődöt jelentett, vevő pedig nem volt rá, egészen mostanáig, amikor egy brit üzletember, Till Bechtolsheimer úgy döntött, megvásárolja a komplett szellemi tulajdont, hogy új életet leheljen a Lolába.

Bár terveiről egyelőre nem sokat árult el, annyit már tudni lehet, hogy az első sportautójuk 2024-ben érkezhet meg, a közeljövőben pedig a Le Mans-i 24 órást is megcélozzák. „Az egyik kulcsfontosságú projektünkkel együtt az lenne a cél, hogy 2024-től pályán legyen egy autó. Úgy gondolom, 2025 talán egy kicsit reálisabb lenne, de vannak bizonyos lehetőségek, amelyekkel még korábban is pályára kerülhetne. Szeretném, ha a Lola ismét olyan erőt képviselne, amely képes mérnöki megoldásokat nyújtani az ügyfeleknek, legyen szó arról, hogy valaki egy versenyzői csomagot vásárol, amelyet aztán elindít egy versenypályán, arról, hogy kész terméket biztosít egy gyártónak, vagy a kirakós játék egy kis darabját egy harmadik félnek” – árulta el Bechtolsheimer az Autosportnak.

 

Goodwoodban parádéztak a Formula-E Gen3-as autójával

A hivatalos leleplezés óta már több csapat is bemutatta saját festését az elektromos széria legújabb versenygépén, melyet a 2022/23-as szezontól kezdve vetnek be élesben először. Azóta már a Porsche és a DS TECHEETAH is megjáratta az autót, nemrégiben pedig Goodwoodban tartottak vele egy bemutatót a közönség előtt. A híres sebességfesztiválon Nick Heidfeld hajtott vele pályára, ahol a hivatalos kommunikáció szerint a német pilóta nem fogta vissza magát, és igyekezett a lehető legjobban kiszolgálni a közönséget.

 

Így állt a mezőny négy világbajnoka 150 F1-es nagydíj után

Max Verstappen a múlt hétvégén, Montrealban teljesítette 150. Formula-1-es nagydíját, ennek apropóján pedig az F1 Instagramja összeszedte, hogyan is állt a különböző statisztikák terén a jelenlegi rajtrács másik három világbajnoka ugyanennyi futam után. Az látszik, hogy minden tekintetben Sebastian Vettel első 150 versenye volt a legsikeresebb, de például vb-címek számában Fernando Alonso és Lewis Hamilton is felülmúlja Verstappent. A holland számai a leginkább Alonsóéhoz vannak közel: dobogók tekintetében épp csak felül-, pole-ok terén pedig minimálisan alulmúlja a spanyolt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Megérkezett a Porsche LMDh autója

A Goodwoodi Sebességfesztivál keretei között leplezték le a Porsche 963 LMDh-t, mellyel jövőre visszatérnek a Le Mans-i 24 órásra, ráadásul nem is akárkivel. A német márka az autó mellett hat versenyzőt is bejelentett, köztük egy igazi legendát, aki velük tér vissza a hosszútávú versenyek világába. A Porsche csapatát ugyanis Andre Lotterer is erősíteni fogja Kevin Estre, Michael Christensen, Laurens Vanthoor, Matt Campbell és Matthieu Jaminet mellett, akik szintén a gyári csapat pilótái lesznek. Ezzel együtt összesen már nyolc emberről tudni, miután Felipe Nasrt és Dane Cameront még tavaly év végén jelentették be.

A márka hiperautóját egy ikerturbós V8-as motor hajtja, ami a 4,6 literes egységen alapul, mely a 918-as plug-in hibrid utcai autót is hajtotta normál szívócsöves formában. A most bemutatott dizájnt a WEC, és az IMSA bajnokságban is egyaránt használni fogják, amivel a hivatalos közlemény szerint a Porsche hagyományai előtt tisztelegnek. A bejelentés során elárulták, hogy az új versenygépet már a bahreini WEC szezonzárón bevetik, amennyiben 963-as tesztprogramja a terveik szerint alakul.

Túrázós képekkel üzent Valtteri Bottasnak a McLaren

Nemrégiben túrázott egy nagyot Daniel Ricciardo, és csodálatos fotókat osztott meg Instagram-oldalán, a McLarennél pedig úgy tűnik mókás kedvükben voltak, miután ezt egy igazán elmés megjegyzéssel tették közzé a Twitteren. „Csak Valtterit keressük” – állt a bejegyzés leírásában. Az utalás nem véletlen, hiszen Valtteri Bottas nagyon szeret a természetben kalandozni, erről pedig általában jó néhány képet megoszt a követőivel.

Csaknem 30 évvel a lebénulása után vezette ismét egykori motorját Wayne Rainey – videó

Wayne Rainey a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulójának meghatározó motorversenyzője volt: 1990-től 1992-ig zsinórban háromszor lett világbajnok az akkori királykategóriának számító 500 köbcentis géposztályban. 1993-ban is eséllyel pályázott a címvédésre, ám a misanói Olasz Nagydíjon olyan bukást szenvedett el, amely miatt az amerikai mellkastól lefelé lebénult.

Rainey az utóbbi időben több speciálisan átalakított motorra is felülhetett, most azonban a Goodwoodi Sebességfesztiválon konkrétan az egykori 500-as Yamahája nyergébe ült vissza (természetesen szintén átalakított verzióban) – íme, egy videó minderről:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Silverstone bírósághoz fordul, 8 millió fontra perli a pályát felújító céget

A silverstone-i F1-es pálya 8 millió fontos pert fontolgat az Aggregate Industries ellen, amely cég 2018-ban a pálya újraaszfaltozásáért volt felelős. A pályafelújítási munka nem sikerült tökéletesre és mindössze egy évvel később ki kellett javítani.

Az új felület nem nyerte el a versenyzők tetszését, a hétszeres F1-bajnok Lewis Hamilton pedig nagyon kritikus volt: „A valaha volt legrosszabb munkát végezték” – mondta Hamilton a Brit Nagydíj hétvégéjén. „Ez a leghepehupásabb pálya, amin valaha versenyeztem, jobban ráz, mint a 100 éves Nordschleife. Ettől eltekintve fantasztikus, de nem tudom, hogyan tudtak ilyen rossz munkát végezni.”

Az Aggregate Industries 2 millió fontot kapott a javítási munkákért 2018-ban. Míg az F1 hétvégéje viszonylag simán lezajlott, ugyanez nem mondható el az augusztusi MotoGP-ről. A hétvége nem a tervek szerint alakult, mivel a heves esőzés miatt végül törölték a versenyt. Öt versenyző sérült meg, köztük Tito Rabat, aki az időmérőn eltörte a lábát. Mivel az eseményt törölték, a szervezők kénytelenek voltak kárpótolni a rajongókat, ami további veszteségeket okozott Silverstone számára. Miután a törölt 2018-as hétvége miatt elvesztették a MotoGP rendezői jogát, állítólag 3,5 millió fontot veszítettek.

2019 óta nem volt ilyen probléma, miután Silverstone a Tarmac Trading Ltd-del kötött szerződést az aszfaltréteg kijavítására. A pálya így pert indít az elveszett MotoGP hétvége költségeiért, a második felújításért és a további elmaradt haszonért, így a teljes összeg megközelíti a 8 millió fontot.

 

Roscoe-val készül a folytatásra Hamilton

Régen posztolt kutyás képeket Lewis Hamilton, most azonban "követelésnek eleget téve" ismét megmutatta ezt az oldalát.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Túl a McLaren-teszten a Red Bull indiai védence

Két napon át körözött Silverstone-ban Jehan Daruvala a McLaren 2021-es autójával, az MCL35M-mel – a felállás már csak azért furcsa, mert a háromszoros Formula-2-es futamgyőztes, a bajnokság jelenlegi harmadik helyezettje a Red Bull pilótaprogramjának tagja.

„Micsoda két nap volt! Valószerűtlen élmény volt első alkalommal vezetni Formula-1-es gépet Silverstone-ban. Hatalmas köszönet jár mindenkinek, aki ezt lehetővé tette, nagyon élveztem és rengeteget tanultam ez alatt a két nap alatt” – írta a közösségi médiában Daruvala, néhány fotót is mellékelve: az indiai pilóta fekete sisakban és McLaren-overallban tesztelt, semmi sem utalt Red Bull-kötődésére. Érdekes, hogy az eseményről egyelőre csak Daruvala és az őt támogató Mumbai Falcons számolt be, a McLaren nem posztolt a tesztről.

Nehéz az élet a kenyai WRC-futamon

Legalábbis erről tanúskodik Kalle Rovanpera arca: a vb-listavezető így nézett ki az autóban a mai első kör végén. Az iszonyatos por és az autóban uralkodó 50 Celsius-fok körüli hőmérséklet ezt eredményezi - nem mellesleg már több autónak is eltömődött a hűtője, az első szakaszt megnyerő Sebastien Loeb például már fel is adta emiatt a küzdelmet. A legutóbbi futamot behúzó Ott Tanaknak három kilométer után eltört a váltókarja, onnantól a rudazaton próbált meg váltani, majd navigátorával egy kerékkulcsot szereltek be a kar helyére...

rova_1

Az F1 jobban befogadja az LMBTQ-közösséget, mint más autósport – mondja az Alpine csapattagja

Az Alpine szivárványos mintával és a Racing Pride mozgalom logójával tiszteleg a Pride-hónap előtt. Ennek kapcsán több interjút is közzétesznek, melyek közül a legfrissebb Matt Groommal, a stratégiai partnermenedzserrel készült – ő felelős a főszponzor BWT-vel való együttműködésért.

Groom elmondta, mikor munkába állt jelenlegi pozíciójában, nagyon pozitív első benyomásokat szerzett az F1-ről, amely barátságos, nyitott és befogadó: sokkal kedvezőtlenebb tapasztalatai vannak más motorsportos kategóriákból, melyeknek van még hova fejlődnie elfogadás terén, elsősorban az LMBTQ irányába. Groom maga is versenyez az Egyesült Királyságban egy Renault Clióval, amelyre felragasztotta az LMBTQ autósportban való elfogadásáért harcoló Racing Pride logóját, ezzel is segítve a szervezet munkáját.

Visszatérhet a versenypályára Danyiil Kvjat

A háromszor dobogóra álló egykori Formula-1-es pilóta is azon számos orosz versenyző közé tartozik, akik az ukrán háború kitörésével eltűntek a nemzetközi versenypályákról 2022-ben. Miután az előző évet az Alpine tartalékpilótájaként töltötte, az idei szezonra éppen a WEC LMP2-es kategóriájában szereplő orosz G-Drive-val szerződött le, amely két héttel a szezonnyitó előtt kiszállt a bajnokságból az FIA szankciói miatt. Maga Kvjat is elítélte ezeket a korlátozásokat, arra hivatkozva, hogy nem szabadna politikát keverni a sportba.

Most a Red Bull és AlphaTauri egykori versenyzője egy gokartos fotót tett közzé, és maga hintette el, a körözgetés egy nagyobb dolog előjele lehet. „Jó újra versenypályán lenni! Ki tudja, lehet, hogy készülök valamire…” – írta rejtélyesen.