DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 13. vasárnap

Doppingellenőrök ébresztették Zandvoortban Verstappent

Max Verstappen számára nem épp álomszerűen kezdődött a Holland Nagydíj hétvégéje, hiszen ahogy egy Twitch-stream során elmesélte, péntek reggel nem az ébresztőóra keltette, hanem a WADA doppingellenőrei. Innentől idézzük a holland versenyző elbeszélését:

„Szóval ágyban vagyok, és hirtelen megszólal a csengő. Mire én, mi a f***? Ki a f*** csenget a motorhome ajtaján? Aztán ránézek a telefonomra, hét óra van, és arra gondolok, hogy mi a f*** történik itt? Szóval odamegyek az ajtóhoz, kinyitom, és igen, doppingellenőrzés. Hét órakor! Mondom remek, micsoda remek kezdése egy hétvégének. Aztán egy órába tellett, mire vécézni tudtam, hát az is fantasztikus volt.”

Verstappen azt is elmondta, hogy meglehetősen gyakran tesztelik őt tiltott szerek használata miatt: „Nem tudom miért, de idén már ötször teszteltek, ami szerintem az F1-ben egészen sok.”

verstappen-sim

F2: Doohan simán behúzta a sprintet

Jack Doohan kezdhette az élről az F2-es sprintfutamot, mellőle pedig Enzo Fittipaldi indult. A rajtnál meg is történt a helycsere, de a kettesben Fittipaldi elfékezte magát, s visszaesett a harmadik helyre. Másodiknak az ötödik helyről induló Jüri Vips jött fel, a biztonsági autó pedig egyből szerepet kapott, miután Hauger és Sargeant összeütközött a rajtnál.

Az újraindításnál Doohan könnyedén ott hagyta Vipséket, akit Fittipaldi, Drugovich, majd Vesti követett. Előbb Nissany és Novalak összeakadása borzolta a kedélyeket, majd Vips kezdett el közelíteni az élen autózó Doohanre, mögötte pedig Vestiék fél másodperces különbséggel követték egymást.

Az utolsó körökben Lawson, Armstrong és Daruvala szolgáltatták az izgalmakat a hatodik, hetedik, nyolcadik helyen. Az élmezőnyben nem történt változás a verseny végén, így Jack Doohan magabiztos előnnyel nyerte meg a hungaroringi sprintfutamot, Jüri Vips végzett a második helyen, Enzo Fittipaldi pedig a harmadik pozícióban ért célba, míg a pontversenyt vezető Drugovich negyedik helyezésével 44 pontosra növelte előnyét.

Jos Verstappen bemutatkozik a WRC-ben

A regnáló Formula-1-es világbajnok Max Verstappen apja, az F1-et korábban szintén megjárt Jos Verstappen az idei esztendő elején kóstolt bele a raliversenyzésbe: az 50 éves pilóta a belga bajnokság versenyein állt rajthoz. A debütálásakor nyolcadik lett, legjobb eredménye pedig egy második helyezés, amelyet a Station Le Seau Monteburg Ralin ért el májusban.

Augusztus közepén azonban az eddiginél nagyobb fába vágja a fejszéjét az idősebb Verstappen, ugyanis rajthoz áll a belgiumi világbajnoki fordulón, az Ypres Ralin. A belga versenyző ugyanazt a Citroen C3 Rally2-est fogja vezetni, mint a hazai széria fordulóin, partnere pedig Harm van Koppen lesz. Verstappen értelemszerűen az összesen 37 indulót számláló Rali2-es mezőnyben fog szerepelni.

jos-verstappen-dppi

W Series: Powell megszakította Chadwick győzelmi sorozatát

Voltak még ugyan nedves foltok az aszfalton, de alapvetően felszáradt pályán rajtolt el a W Series hungaroringi versenye – igaz, a biztonsági autó mögött. Már a safety car mögött történt akció, Nerea Marti ugyanis kis híján megforgott, miközben magával vitte az egyik reklámtáblát. A tényleges start után is kalamajkába keveredett a spanyol, miután Belén Garciával ütközött. Másokkal is történtek persze incidensek: Emma Kimilainen az 1-es kanyarban próbálta megelőzni Jessica Hawkinst, aminek kontakt lett a vége, míg Bianca Bustamente egymaga forgott bele a korlátba – utóbbi versenyző pedig újabb SC-váltott ki azzal, hogy nem tudott visszatérni a bokszba.

Eközben az élen a pole-ból induló Alice Powell haladt, de egyre közeledett mögötte a fenyegetés Jamie Chadwick személyében, aki az ötödik kockából startolva folyamatosan vadászta le az ellenfeleit: előbb Marta Garciát kapta el, majd egy szép kifékezéssel Beitske Vissert is, így a biztonsági autó beküldésekor már második volt. Négy kör maradt még hátra az újraindítás után, Chadwick azonban nem tudta megtámadni honfitársát, így Powell idei első sikerét aratva megszakította az eddig 2022-ben hibátlan kétszeres bajnok hét futam óta tartó győzelmi szériáját. A címvédő persze így is növelte az előnyét a tabellán, hiszen a fő üldözőjévé előlépő Visser mögötte, a harmadik helyen futott be.

 

Alfa Romeo: Hosszabbítottunk a Sauberrel 2023-ra

Az Alfa Romeo neve 2018-ban tért vissza a Formula-1-be a Sauberrel kötött együttműködés révén, 2019 óta pedig már egy az egyben Alfa Romeo Racingnek hívják az alakulatot. A partnerkapcsolatot évről évre vizsgálja felül az olasz márka, és általában a nyári szünet során szokták bejelenteni a közös folytatást, az Alfa Romeo elnök-vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato viszont a Reutersnek nyilatkozva elárulta, hogy már megtörtént a megállapodás:

„Ma reggel írtam alá a szerződés meghosszabbítását 2023-ra. Minden évben júliusban vizsgáljuk meg a szituációt. Ha a jövőben azt észleljük, hogy már nem érdekel minket az F1 vagy nem fizetődik ki a befektetésünk, akkor meglátjuk, mit teszünk, de mindent megfelelő módon fogunk intézni” – fogalmazott az Imparato.

Bár a csapat részéről még nem történt hivatalos bejelentés, az Alfa Romeóval történő együttműködés tehát marad a következő idényre is. A Sauber hosszú távú jövője viszont még a levegőben lóg, sajtóhírek szerint ugyanis (ahogy arról a Formula Podcast adásaiban is beszéltünk) a háttérben zajlanak az egyeztetések az Audival a 2026-tól történő kapcsolatról – hasonlóan, mint a Red Bull és a Porsche között.

alfa-romeo-sauber-f1

fotó: DPPI

Biztonsági autós fázisok és brazil győzelem az F3-asok esős sprintversenyén

Igaznak bizonyultak az előrejelzések, hiszen megérkezett az eső szombat délelőtt a Hungaroringre, így vizes pályán startolt el a nap első eseménye, a Formula-3-asok sprintversenye. Emiatt biztonsági autós rajtot teljesített a mezőny, de a fordított rajtrács értelmében élről induló újonc Oliver Goethe így is egyből sok pozíciót veszített. A vezetést Franco Colapinto ragadta magához, de szinte egyből jött vissza a safety car, mivel egy ütközés után David Vidales a falba állt. Az újraindítást követő második körben pedig újabb baleset történt: Ido Cohen és Brad Benavides ütközött az 1-es kanyarban, ami miatt megint beküldték a biztonsági autót.

f3-vidales-crash-1

Az SC-fázisok közötti szabad körökben Caio Collet érezte nagyon a pályát: előbb Isack Hadjarral vívott meg a második helyért, majd Colapintót is támadta, akinek egy megcsúszását kihasználva az élre is állt a brazil. Collet innen már vissza sem nézett, az apránként száradó pályán folyamatosan növelte az előnyét, így kényelmes fórral zsebelte be első F3-as sikerét. Colapinto lett a második, Hadjar viszont rontott a hajrában, így Kush Maini állhatott még fel a dobogóra. Mögöttük az utolsó körben ütközött össze a két Prema-pilóta: Arthur Leclerc ment neki Jak Crawfordnak. Hadjar végzett így a negyedik helyen, ezzel pedig átvette a vezetést a bajnokságban az ezúttal csak hatodik Victor Martins-től: egyetlen pont a különbség közöttük – Leclerc viszont az ütközés miatt kicsúszott, ezzel pedig kissé leszakadt róluk. Folytatás vasárnap 10 órakor a főfutammal.

collet-f3-win

Üzentek az F1-esek: „Akik másokat bántalmaznak, nem a rajongóink!”

Az utóbbi versenyeken többször is előkerült témaként a szurkolók viselkedése a lelátókon: a Brit és az Osztrák Nagydíjon is többször füttyszó és pfujolás kísérte a versenyzőket, sőt Spielbergben konkrét rajongók közötti bántalmazásról is érkeztek a hírek. A Formula-1 már akkor határozott közleményben ítélte el az ilyen cselekedet és lépéseket ígértek a jelenség visszaszorítása érdekében, most pedig egy videót osztottak meg – az összes csapattal együtt, egy időben –, amelyben az F1-es versenyzők, valamint Stefano Domenicali F1-vezér és Mohammed ben Sulayem FIA-elnök küldött határozott üzenetet:

„A Formula-1 a versenyzésről és a rivalizálásról szól, de egyúttal a tiszteletről is. A tiszteletről a versenyzők között, a tiszteletről a rajongóink felé, a tiszteletről a teljes F1 család irányába. Bármiféle bántalmazás elfogadhatatlan. Ha nem tudsz tisztelettudó lenni, akkor ne legyél részese a sportunknak! Nem hagyhatjuk, hogy azok, akik azt gondolják, bántalmazhatnak másokat, megússzák ezt. A kötelességünk ezt szóvá tenni és azt mondani, hogy ’több ilyet ne’. Közösségként lépünk fel azok ellen, akik online bántalmaznak másokat. Nem fogjuk engedni a bántalmazást a versenyeinken. De szükségünk van arra, hogy a közösségi médiás felületek is orvosolják az online bántalmazás problémáját. Azok, akik a közösségi oldalak mögé bújnak bántalmazó és tiszteletlen nézeteikkel, nem a mi rajongóink. Egységesek vagyunk ebben, és arra kérünk, hogy ezt terjesszük ki minden sportra és társadalomra” – hangzott el a videóban, amellyel az F1 elindította a ’Drive it Out’ névre hallgató kampányát. Az F1 hozzátette: egyúttal a nagydíjak promótereivel is egyeztetnek a bántalmazó nézőkkel szembeni határozott fellépésekről.

Horner elárulta, hol tartanak a Porschével zajló egyeztetések

Egy ideje már arról pletykálnak, hogy a Volkswagen-konszern egyik F1-be beszállni vágyó márkája, a Porsche a Red Bull-lal működne együtt 2026-tól. A néhány napja napvilágot látott dokumentumok alapján konkrétan a német gyártó 50 százalékos részesedést vásárolna a csapatban, amellyel tíz évre terveznek. Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője a Magyar Nagydíj helyszínén a Sky F1-nek nyilatkozott a téma kapcsán:

„Nyilván rengeteg a spekuláció, és szerintem már mi is számos alkalommal elmondtuk, hogy konstruktív egyeztetéseket folytatunk a Porschével. Úgy gondolom, pozitív lenne a Porsche érkezése a Formula-1-be. De nagyon sok feltétele van ennek, a szabályzatot is össze kell rakni. Még csak a folyamat elején járunk, ahol megkezdődtek az egyeztetések. De az első igazi akadály a csatlakozó motorgyártók számára, hogy meglegyenek a 2026-tól érvényes szabályok.”

Sajtóhírek szerint az FIA rövidesen közzéteheti a 2026-os motorszabályok részleteit – akár már néhány napon belül, ami egybecseng azzal, hogy az említett dokumentumok augusztus 4-ét jelölték meg a Red Bull–Porsche együttműködés bejelentésének dátumaként. Horner egyébként arról is beszélt, hogy az energiaitalosok motorrészlege, a Red Bull Powertrains egyre erősödik, és rövidesen új szakemberek igazolásáról is hírt fognak adni.

horner-dppi-2022-f1

Az F1-es Magyar Nagydíj időmérője és futamok tömkelege a szombati programban: ne maradj le!

Csak a hungaroringi eseményekkel megtelne a napunk, hiszen jön a Formula-1-esek harmadik szabadedzése és kvalifikációja, miközben a Formula-2, a Formula-3 és a W Series mezőnye már versenyez is a mogyoródi pályán. Ha pedig mindez nem lenne elég, a Formula-E is teljesíti első londoni versenynapját, este pedig az IndyCar indianapolisi viadala zárja a programot. Íme, a szombati menü (a hétvége teljes időrendje itt található):

10:00 - 10:30 Formula-E, 2. szabadedzés  
11:00 Formula-3, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
11:40 - 12:55 Formula-E, 1. időmérő (tv: Eurosport 2, 15:00, felv.)
13:00 - 14:00 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
14:00 Superbike, 1. futam (tv: Eurosport 2 és Aréna4, élő)
14:15 - 14:45 IndyCar, Warm up  
14:40 W Series, Futam  
15:15 Supersport, 1. futam (tv: Aréna4, élő)
16:00 - 17:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)
16:00 Formula-E, 1. futam (tv: Eurosport 2, élő)
18:00 Formula-2, Sprintfutam (tv: Duna World/M4 Sport+, élő)
18:20 IndyCar, Futam (tv: Aréna4, 22:45, felv.)

f1-program-hun-dppi

Alex Palou ügyvédje reagált a Ganassi lépésére

Tovább folytatódik az IndyCar címvédője körüli botrány. Noha két héttel ezelőtt Alex Palou szerződését bejelentette a Chip Ganassi Racing, ezt a pilóta maga cáfolta meg, majd nem sokkal később kiderült, hogy a McLarenhez igazol a következő szezonra. A történet itt akár véget is érhetne, a Ganassi viszont nemrégiben kijelentette, hogy saját versenyzőjének tekinti a spanyolt, ezért jogi útra lépnek. Ezt közleményben tudatták, amire most Palou ügyvédje, Rachel E. Epstein a Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan, LLP-től is nyilvánosan reagált.

„Csalódottak vagyunk, hogy a Chip Ganassi Racing megpróbálja megakadályozni Alexet abban, hogy a Formula-1-ben versenyezhessen, és még inkább csalódottak vagyunk a CGR nyilvános bírósági beadványai és a sajtónak adott folyamatos kommentárjai miatt ebben az ügyben. Alex folyamatosan a legjobbját nyújtotta számukra, ezért sajnálatos, hogy megpróbálják megtagadni tőle ezt a lehetőséget. Reméljük, hogy a felek békésen meg tudják ezt oldani, de ha nem, akkor várjuk, hogy az ügyet a CGR kérésének megfelelően bírósági eljárásban rendezzék” – árulta el a szakember.

Nem maradhatott el a torta Alonso születésnapján a Hungaroringen – videó

Már-már hagyomány, hogy Fernando Alonso a Magyar Nagydíj hétvégéjén ünnepli a születésnapját: a kétszeres világbajnok éppen ma töltötte be a 41-et, csapata, az Alpine pedig természetesen tortával kedveskedett a spanyolnak.

Verstappen és Vettel autójában váltót cseréltek

Max Verstappen és Sebastian Vettel versenyautójában is sebességváltó-cserét kellett végrehajtani a Magyar Nagydíj előtt. Ebből az alkatrészből négy darab használható az idei szezon alatt. Verstappen ezzel a határra került, büntetést még nem kap, mert az utolsó szabadon felhasználható egységet szerelte be a Red Bull a versenyautóba. Vettel helyzete kicsit könnyebb, mert ő még csak a harmadik sebességváltót használja így. Viszont mindkettőjük autójáról elmondható, hogy jóval gyorsabban fogynak az alkatrészek, mint a szabály engedné, ezért szinte biztosra vehető, hogy kapni fognak később büntetést váltócsere miatt is. A szabály szerint minden a határszám felett beszerelt új sebességváltó esetén öthelyes rajtbüntetést kap a pilóta a következő futamon. Jelenleg a negyedik egységet használja még Mick Schumacher, Valtteri Bottas és Guanyu Zhou.

Newgarden vezethet, de újabb vizsgálatok várnak rá a verseny előtt

A kétszeres IndyCar-bajnok – Josef Newgarden, Team Penske – átesett egy orvosi vizsgálaton csütörtökön. Engedélyt kapott, hogy részt vegyen a soron következő futam első edzésén, amit az Indianapolis Motor Speedway pálya utcai nyomvonalán rendeznek. A hétvége további részében azonban csak akkor vezethet, ha egy ismételt orvosi vizsgálat is alkalmasnak találja az edzés után.

A múlt héten Iowában futott verseny első futamát uralta és megnyerte, a második futamon vezető helyről műszaki hiba miatt a falba csapódott. Közvetlenül a baleset után még nyilatkozott, de néhány perccel később elájult és kórházba kellett szállítani. Másnap elhagyhatta a kórházat, de további vizsgálatokra kötelezték mielőtt ismét versenyezhetne. Csapata készültségbe helyezte Santino Ferruccit, hogy szükség esetén be tudjon ugrani Newgarden helyére.

 

Nyúl szaladt be a pályára a Hungaroringen – videó

A Formula-2-esek mezőnyének szabadedzését tartották pénteken délelőtt a Magyar Nagydíj helyszínén, amikor egy nem várt vendég is feltűnt a célegyenesben: egy nyúl szaladt be a pályára, ami miatt rövid ideig sárga zászlót kellett lengetni.

Kiszórná a futamok harmadát a naptárból Verstappen

A Formula-1-es versenynaptár évről évre sűrűbb, 2023-ban már 24 nagydíj várható. Ha Max Verstappenen múlna, nem növekedne, hanem csökkenni a futamok száma. A holland a következő szempontok alapján szelektálna:

„Kevesebb futam” – idézi a RaceFans.net a hollandot, aki arra a kérdésre válaszolt, milyen változást szeretne a sportban. „Azt hiszem, körülbelül 16 versenyre lenne szükség. Hagyjuk meg a jó pályákat, az összes többit pedig szórjuk ki.”

A világ legnagyobb sisakjával tisztelegtek Rossi előtt

Újabb rekord fűződik Valentino Rossi nevéhez, bár ezúttal csak közvetve: a MotoGP-ből tavaly távozott, azóta GT-versenyeken szereplő olasz legenda egy hatalmas szoborsisakot leplezett le. Négyméteres magasságával és hatméteres hosszával Riccardo Sivelli többek között fából, vasból és polisztirénből készült alkotása bekerült a Guinness-rekordok könyvébe. A Sky Italia beszámolója szerint a sisakrostélyt úgy alkották meg 3D-s technológiával, hogy a szemlélődő úgy érezze, hogy Rossi szemébe néz. A szoborsisakot Pesaróban állították fel: a kilencszeres világbajnok motoros apja ott született és a szülei is ott ismerkedtek egymással.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ricciardo elmondta, van-e esély rá, hogy az Aston Martinhoz szerződjön

Sebastian Vettel visszavonulásával megüresedett az Aston Martin egyik 2023-as ülése. Több versenyzőt is szóba hozták már a csapattal: maga Vettel Mick Schumachert favorizálná utódjaként, de Fernando Alonso sem zárta ki az átigazolás lehetőségét, még ha az elsődleges szándéka az Alpine-nál maradni. A Magyar Nagydíj csütörtöki médianapján az egyik ötös sajtótájékoztató összes résztvevőjének nekiszegezték a kérdést, hogy még ha boldogok is a jelenlegi csapatuknál, van-e bármi, ami csábító lenne számukra az Astonban. A válaszadást az a Daniel Ricciardo kezdte, akinek a mclarenes jövője sokáig bizonytalannak tűnt, de a múltkori kinyilatkoztatás után most is egyértelműen fogalmazott: „Nem ellenük szól ez, de ahogy a múlt héten is elmondtam: világos a jövőm, és az itt van.”

A jelenlévők közül Alexander Albon méltatta ugyan az Aston Martint, de elmondása szerint a Williamsre és az idei szezonra koncentrál. Esteban Ocon eközben rámutatott, hogy ő anno versenyzett már náluk, csak épp még Force Indiaként: „Én már voltam ott! Ha megnézzük a Twitteremet 2018-ból, azt írja, hogy Aston Martin Aramco, szóval igazából versenyeztem már náluk. Jól érzem magam itt az Alpine-nál, de jól ismerem a csapatot, és tudom, mire képesek” – mondta el az Alpine-nal szerződéssel rendelkező francia a Formula.hu jelenlétében. Kevin Magnussen is jelezte, hogy érvényes kontraktusa van a Haasszal és elégedett is a csapattal, míg Valtteri Bottas némileg önironikusan megjegyezte, hogy a mercedeses évekkel ellentétben az Alfa Romeónál most neki is van már szerződése: „Nem hittem volna, hogy valaha ezt mondhatom, de szerződésem van! Szóval megvagyok.”

ricciardo-dppi-magyar-day0

Kezdődik a Magyar Nagydíj hétvégéje, ne maradj le semmiről pénteken

Bőséges program ár ránk a Hungaroringen, de lesz Formula-E és IndyCar is: íme a pénteki motorsport-program!

Péntek (július 29.) 

09:30 - 10:15 Formula-3, Szabadedzés 

10:40 - 11:25 Formula-2, Szabadedzés 

11:50 - 12:20 W Series, Szabadedzés 

14:00 - 15:00 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

15:30 - 16:00 Formula-3, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

15:30 - 17:00 IndyCar, Szabadedzés 

17:00 - 18:00 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

18:15 - 18:45 Formula-E, 1. szabadedzés 

18:30 - 19:00 Formula-2, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

19:00 - 20:15 IndyCar, Időmérő (tv: Aréna4, élő)

19:25 - 19:55 W Series, Időmérő

A teljes hétvégi menetrend itt megtekinthető! 

f1_9

fotó: dppi

Vettel üzenetben vigasztalta Leclerc-t a kiesés után

Természetesen Sebastian Vettel visszavonulása volt a fő beszédtéma a Hungaroringen a csütörtöki médianapon, ahol a német korábbi ferraris csapattársa, Charles Leclerc is megszólalt, és elárulta, hogy Vettel üzenetet írt neki a Francia Nagydíjon történt kiesése után.

„Rengeteg közös emlékünk van, de a legkedvesebbek azok a pályán kívüli pillanatok” – idézi a monacóit az Autosport.com. „A gyárban együtt töltött idő, valamint az, ahogyan a kapcsolatunk fejlődött az évek során, mert nagyon félénk voltam, amikor találkoztunk, és nem tudtam, mit mondjak a közelében. Szerintem furcsának talált akkoriban, de azóta nagyszerű barátok vagyunk, mindig ír nekem – ahogyan múlt vasárnap is – és próbál vigasztalni, amikor nehéz dolgokon megyek keresztül. Jó látni, hogy mennyit fejlődtem, mióta először találkoztunk.”

Sainz nem volt hajlandó aláírni a Barca-mezt

A TikTokon terjed egy videó, amelyen az látható, hogy Carlos Sainztól több szerencsés rajongó is begyűjthetett egy aláírást és néhányan még egy szelfit is lőhettek a futamgyőztes spanyol versenyzővel. Volt azonban egy szurkoló, aki egy Barcelona-mezt szeretett volna aláíratni a spanyollal, azonban ez nagy hiba volt, hiszen Sainz nagy Real Madrid-drukker. A nyilvánvalóan jó humorú rajongó a hajrá Barca szavakat mondta a spanyolnak, aki erre csak annyit válaszolt olaszul: "Forza Ferrari, ciao!", majd elhajtott a helyszínről.

 

Esős kvalifikáció várhat a mezőnyre a Hungaroringen

Noha Magyarországon jelenleg igazi nyári hőség uralkodik, a Magyar Nagydíj hétvégéjén még zivatarok sem elképzelhetetlenek. A tavalyi drámai esős futam után ezúttal az időmérő edzés napján érkezhet meg az égi áldás, amire elég jó esély mutatkozik az időjárás előrejelzések alapján. A meteorológusok szerint pénteken csak néhány felhő zavarhatja meg a napsütést, és 34 fok körüli hőmérséklet várható, ám már a szabadedzések utáni éjszaka is lehet némi csapadék, másnap pedig a 29 fokos meleg ellenére 80%, hogy komolyabb eső nehezítheti meg a pilóták dolgát a Weather.com szerint. Vasárnap már inkább a péntekihez hasonló körülmények várhatók, mindössze a délelőtti órákban lehet számolni némi csapadékkal, amire mindössze 40%-ot adnak.