DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Hamilton úgy érzi, jobb csapattárs lett az elmúlt években

A hosszú éveken át tartó elképesztő sikersorozatot követően két és fél szűk esztendő köszöntött Lewis Hamiltonra, hiszen az utolsó körben elveszített 2021-es szezonzáró után egészen az idei Brit Nagydíjig egyszer sem állhatott a dobogó tetejére. Miután megszakadt karrierje egyetlen tíz futamnál tovább tartó győzelem nélküli periódusa (sőt azóta egy második sikert is behúzott George Russell kizárása nyomán), a brit egy interjúban arról beszélt, mentális fronton milyen küzdelmet jelentettek ezek az évek.

„Próbáltam megőrizni az ép eszemet, igyekeztem gazdagítani az eszköztáramat” – idézi Hamiltont az Esquire. „Végső soron mindig a kitartás és az elkötelezettség számít. A kemény munka végül mindig kifizetődik. Azt hiszem, megtanultam, hogy az élet igazából arról szól, hogy mennyi fájdalmat tudsz elviselni és továbblépni, és mennyit tudsz szenvedni és továbblépni” – mondta a brit, aki úgy érzi, jobb csapattárs lett ezen évek során:

„Nem az számít, hogyan esel el, hanem az, hogy hogyan állsz fel, hogyan folytatod a munkát minden egyes nap. Hogy hogyan kapcsolódsz azokhoz az emberekhez, akikkel együtt dolgozol. Valószínűleg ebben az időszakban megtanultam, hogyan legyek jobb csapattárs, mert több időnk volt arra, hogy a kommunikációra koncentráljunk.”

hamilton-silverstone-win-3

Így ünnepelte idei első győzelmét Antonio Felix da Costa

A Techeetah pilótája nyerte vasárnap a Formula-E idei szezonjának 12. versenyét New Yorkban, amivel a portugál versenyző saját maga, és csapata első sikerét aratta ebben az idényben. Antonio Felix da Costa érthetően nagyon boldog volt a leintés után, az ünneplésnek pedig megadták a módját, amit az alábbi videó is nagyszerűen bizonyít.

 

A McLaren csapatfőnöke szerint a negyedik hely a maximum

A nehéz szezonkezdet után apránként előrelépett a McLaren istállója, ám a csapatvezető igyekszik reális maradni. Andreas Seidl nemrégiben arról beszélt, hogy szeretnének mindent kihozni a szezon második feléből, de úgy véli, a konstruktőri negyedik hely a legvalószínűbb forgatókönyv. „Mindenképpen pozitív, hogy tíz futam után a negyedik helyen állunk a konstruktőri bajnokságban. Azt hiszem, ha reálisan gondolkodunk, akkor ez a maximum, amit jelenleg csapatként elérhetünk” – mondta el a szakember a Motorsport-Totalnak.

Marko: Mérgező volt a légkör Sainz és Verstappen között

Max Verstappen, és korábbi csapattársa Carlos Sainz kiváló formában van jelenleg, így a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko felidézte milyen volt, amikor egy csapatban kezdték el F1-es pályafutásukat 2015-ben. „A Toro Rossónál elég mérgező volt a légkör kettejük között, így az akkori felállással nem láttam esélyt arra, hogy nálunk maradjon. Ezek után átment a Renault-hoz, McLarenhez, majd a Ferrarihoz. Sokáig az apja, a kétszeres ralivilágbajnok árnyékában állt. Igazságtalanul ráterhelte az elkényeztetett versenyző fiának a képét, míg Carlosnak mindig is nagyon keményen kellett küzdenie az előre jutásért.” – árulta el a szakember az energiaitalosok hivatalos oldalán.

Ezeket a ruhákat viselte Lewis Hamilton Ausztriában

Azt már megszokhattuk, hogy a britek hétszeres világbajnoka szinte mindig valamilyen feltűnő, és szokatlan szettben jelenik meg a versenyhétvégéken, ez pedig legutóbb az Osztrák Nagydíj helyszínén sem volt másképp. Három nap alatt, három különleges ruházatot is láttunk, a Mercedes pedig készített belőle egy összeállítást, amit hivatalos Twitter-oldalukon osztottak meg a rajongókkal.

Formula-E: Cassidy büntetése után Da Costa örökölte meg a pole-pozíciót

Hiába mentette át szombaton látott fantasztikus formáját a Formula-E vasárnapi időmérő edzésére is Nick Cassidy, mégsem ő, hanem a második helyet megszerző Antonio Felix da Costa indulhat majd az élről New Yorkban. Ennek oka, hogy a verseny előtt nemsokkal megbüntették az Envision Racing versenyzőjét, aki ezzel a rajrács végére esett vissza, és a futamra egy áthajtásos büntetést is begyűjtött miután a hűtőt, és az akkumulátort is cserélni kellett az autójában. A DS Techeetah pilótája mellől így Alexander Sims rajtolhat az első sorból.

David Coulthard hamarosan Esztergomba látogat

Szinte a Magyar Nagydíj hétvégéjével egyszerre, július 28. és 30. között rendezik meg Esztergom városában az MCC Feszt nevű eseményt, melyen rengeteg zenei fellépő mellett, ahogyan a fesztivál hivatalos honlapján írják, szellemi feltöltődést is nyújtanak az embereknek, így különböző előadásokon is részt vehetnek az érdeklődők. Ilyen lesz például az is, amit a korábbi F1-es pilóta, David Coulthard tart majd Inside the Mind of a Champion, magyarul Egy bajnok elméjében címmel. A rutinos pilóta július 29-én 17:00-tól beszél majd az autóversenyzésről, és a siker titkairól a Mindszenty Színpadon.

Nick Cassidy vasárnapra is megszerezte a pole-pozíciót New Yorkban

A szezon 12. versenyével folytatódik vasárnap a Formula-E New Yorkban rendezett fordulója, melynek szombati futama drámai végjátékot hozott, Nick Cassidy pedig annak ellenére győzni tudott, hogy kevéssel a megszakítás előtt összetörte a versenygépét. Az Envision versenyzője a mai napra is átmentette jó formáját, miután a második helyen könnyedén továbbjutott az időmérő edzés A jelű csoportjából, majd a kieséses szakaszban előbb tegnapi riválisát, Stoffel Vandoorne-t, majd Andre Lotterert múlta felül. A másik ágon Alexander Sims, és Antonio Felix da Costa jutott még be az elődöntőbe, közülük pedig a portugál pilóta bizonyult jobbnak. A fináléban aztán Cassidy ismételten elhozta a pole-pozíciót, az új-zélandi majdnem két tizeddel győzte le a DS Techeetah versenyzőjét. A harmadik és a negyedik pozíciót Sims és Lotterer, míg az ötödik és a hatodik helyet Sergio Sette Camara, valamint Vandoorne foglalhatják majd el a rajtnál. A futamot magyar idő szerint 19:00-tól rendezik.

Pourchaire lehetőséget kaphat az Alfa Romeótól

Az Alfa Romeo csapatfőnöke, Frederic Vasseur elismerte, hogy keresik az alkalmat, hogy lehetőséget biztosítsanak ifjú francia felfedezettjük számára egy pénteki edzésen. 

„Találni fogunk neki egy FP1-et, mert a szabály értelmében újoncokat kell az autóba ültetnünk. Mérlegeljük a lehetőségeket, de nehéz, mert az F2-es versenyekkel, a mi sprinthétvégéinkkel, valamint a gumitesztekkel nagyon nehéz megtalálni a megfelelő időpontot. Azt pedig nem szeretnénk, hogy Szingapúrban, vagy akár Japánban kelljen beülnie, mert azok a pályák hatalmas kihívást jelentenek egy újonc számára, bár ha jól emlékszem, Max épp Japánban debütált néhány éve. Nincs már hátra túl sok verseny, de ne aggódjatok, találni fogunk egy megoldást, mert ez a szabály” – idézi Vasseurt az F1 hivatalos oldala.

Pourchaire jelenleg a harmadik helyen áll az idei F2-es bajnokságban, 40 ponttal lemaradva az éllovas Felipe Drugovichtól.

Daruvala ismét tesztelheti a McLarent Portimaóban

A Red Bull indiai juniorja, Jehan Daruvala júniusban Silverstone-ban tesztelhette a McLaren tavalyi autóját, az MCL35M-et, most pedig érkezett a bejelentés, miszerint hétfőn és kedden ismét autóba ülhet Portimaóban, így Colton Herta után ő is pályára léphet a portugál aszfaltcsíkon.

„Szürreális élmény volt egy F1-es autóval körözni Silverstone-ban, ezért nagyon várom már, hogy ismét vezethessek Portimaoban. Magabiztosan távoztam Silverstone-ból, mert vezetéstechnikai, és fizikai szempontból is jól teljesítettem, hiszen több, mint két versenytávot tettem meg.  Mindig is az volt az álmom, hogy a Formula-1-ben versenyezzek, ez a teszt pedig remek alkalom arra, hogy továbbfejlesszük az ottani tapasztalatokat” – idézi az indiait a MotorsportWeek.com.

Steiner szerint Andretti megnyilvánulásai nem túl konstruktívak

Először tavaly röppentek fel a hírek, miszerint Michael Andretti F1-es csapattal bővítené cége, az Andretti Autosport portfólióját. Az előző szezon végén az Alfa Romeo felvásárlása került az amerikai üzletember célkeresztjébe, a tárgyalások azonban az utolsó simításoknál félresiklottak, Andretti pedig azóta egy teljesen új istálló felállításán dolgozik, amely 11. csapatként csatlakozna a királykategóriához. Dolgát azonban nehezíti, hogy az F1 nem titkoltan az Audi és a Porsche belépésére vár, Toto Wolff és Christian Horner pedig garanciákat szeretne arra, hogy egy esetleges új belépő tovább emeli az F1 értékét, presztízsét.

Andretti a nem túl pozitív fogadtatás láttán egy interjúban fakadt ki, „sznobnak”, valamint „európai klubnak” titulálva a királykategóriát. Günther Steiner szerint ezek a megnyilvánulások azonban egyáltalán nem segítik az amerikait céljai elérésében: „Nem tudom, mit szeretne elérni ezekkel, de ez az ő dolga. Nyilvánvalóan megvan a véleményünk a terveiről, de nem mi döntünk róla, hanem a FOM és az FIA. Fogalmam sincs, hogy nekik mit prezentált, de szerintem ezek a megszólalások nem túl konstruktívak, bár mindenki azt csinál, amit akar” – idézi a Haas csapatfőnökét a PlanetF1.com.

 

A spielbergi pályabírók hivatalos közleménnyel reagáltak a kritikákra

A múlt heti Osztrák Nagydíjon ijesztő képsoroknak lehettünk szemtanúi, amikor a motorhiba miatt félreálló Carlos Sainz próbált kiszállni az egyre nagyobb lángokkal égő, és hátrafelé guruló Ferrariból, miközben a pályabírók ide-oda szaladgáltak a poroltókkal. 

Az esetet követően maga Sainz is úgy nyilatkozott, hogy lassúnak érezte a reakciókat a sportbírók részéről, akik most egy közleményben fejtették ki ennek okait – írja az Autosport.com. A dokumentum hangsúlyozza, hogy a pályabírók csak a versenyirányítás jelzése után kezdhetik el a szükséges beavatkozásokat, emellett kiemelte, hogy több körülmény szerencsétlen együttállása is okozta a késlekedést.

„A sportbírók azt az utasítást kapták rádión, hogy poroltó készülékekkel közelítsék meg az autót, azonban amikor szembesültek a tűz mértékével, akkor úgy döntöttek, hogy egy tűzoltó jármű segítségére lesz szükség. További problémát okozott, hogy Sainz – érthető módon – egyre idegesebbé vált, ezért hamarabb engedte fel a féket, a pályabíróknak pedig egy mozgó autót kellett kiékelnünk” – olvasható a közleményben, mely azt is kiemelte, hogy a pálya mindent megtesz azért, hogy tovább javítson a beavatkozásokon.

Tatiana Calderont a hétvégén hiába keressük az IndyCar mezőnyében

A szponzori háttér miatt komoly problémákkal szembesült a 29 éves hölgy, aki ezen a hétvégén nem szerepelhet az IndyCar torontói versenyhétvégéjén. Calderon idén az AJ Foyt Racing 11-es számú autóját vezethette az épített, valamint az utcai pályákon, a ROKiT nevű cég pedig vállalta, a financiális háttér biztosítását. Mivel a telekommunikációs márka egyre nagyobb tartozásokat halmozott fel a csapat felé, így sajnos kénytelenek voltak meghozni azt a döntést, hogy visszavonják Calderon nevezését, igaz egyelőre csak egy verseny erejéig. „Sajnos nem fogok versenyezni ezen a hétvégén az IndyCarban, hiányozni fog nekem a 11-es egység. Sok sikert kívánok a csapatnak Torontóban. Szembesültem már ezzel és sok más kihívással is, de nem fogom feladni, és teljes erőbedobással dolgozunk a visszatérésért!!! Köszönöm mindenkinek a támogatást ezekben a nehéz időkben” – állt a pilóta hivatalos közleményében.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Tatiana Calderon (@tatacalde7) által megosztott bejegyzés

Hatalmas balesetekkel ért véget a Formula-E szombati futama

New Yorkban állomásozik az elektromos versenysorozat, melynek szombati versenye idő előtt ért véget a pályára zúduló jelentős eső miatt. A nedves aszfatlon többen is hibáztak, így például az a Nick Cassidy is, aki elég csúnyán megtörte az Envision Racing autóját, ám a piros zászlónak köszönhetően végül mégis az élen zárt, és megnyerte a versenyt. 

Az eseménysorozat bő 7 perccel a vége előtt indult meg a 6-os kanyarban ugyanis szinte mindenki a falban végezte az élmezőnyből, az alábbi videón pedig jól látszik, mekkora tempóval csúsztak ki a versenyzők.

Ne maradj le semmiről: íme a vasárnapi motorsport-program

Jön az IndyCar torontói futama, de a WRC, a Superbike, és a Formula-E is tovább száguld. Mutatjuk a vasárnapi menetrendet a a tv-közvetítésekkel együtt.

5:48-14:30 WRC, Észt Rali, harmadik nap (WRC+ online)

12:00 Superbike, Super Pole futam (Aréna4)

13:00-13:30 Formula-E, harmadik szabadedzés

14:40-15:55 Formula-E, második időmérő (18:20-tól Eurosport 1)

15:00 Superbike, második futam (Aréna4)

19:00 Formula-E, második futam (Eurosport 1)

21:30 IndyCar, futam (hétfő 21:00 Aréna4)

A Red Bull a 11-es szám fontosságára hívta fel a figyelmet

Sergio Perez rajtszámával egy fontos dologra irányították rá a figyelmet a Red Bull Racing Twitter-oldalán a Francia Nagydíj előtt. Az idei szezonban összesen 22 versenyt rendeznek, 11 futamon pedig már túl van a mezőny, vagyis az Ausztriában rendezett hétvégével együtt már eljutottunk a 2022-es idény feléig.   

 

Formula-E: Nick Cassidy rajtolhat az élről New Yorkban

New York városában folytatódik a Formula-E szezonja, ahol két versenyt is lebonyolítanak a hétvégén. A szombati időmérő edzést megelőzően szabadedzések viszonylag vegyes képet mutattak, miután az első gyakorláson még a Mercedes színeiben Stoffel Vandoorne, míg a másodikon már Antonio Felix da Costa bizonyult a leggyorsabbnak. A kvalifikáció aztán egy meglepetéssel indult, miután a portugál versenyző, és csapattársa, Jean-Eric Vergne sem tovább jutott a B jelű csoportból, az viszony körvonalazódott, hogy az Envision versenyzőire, figyelni kell, miután Robert Frijns és Nick Cassidy is elég gyorsnak bizonyultak és könnyedén továbbjutottak az egyenes kieséses szakaszba.

A negyeddöntős párharcok során Frijns Pascal Wehrlein ellen csatázhatott, míg Cassidy számára Sam Bird jutott ellenfélként. A másik ágon Vandoorne-ra Alexander Sims várt, Sebastian Buemi pedig Lucas di Grassi ellen készülhetett. Ezekből a párharcokból végül egy Wehrlein-Cassidy, valamint egy Vandoorne-Di Grassi csata alakult ki az elődöntőkben, ahonnan a fináléban végül az Envision, és a Mercedes versenyzője csaphatott össze. Az izgalmas döntőben Cassidy mindössze 8 ezreddel bizonyult jobbnak, mint Vandoorne, így ő várhatja pole-pozícióból az esti futamot, amely magyar idő szerint 19:00-tól rajtol.

Már zsinórban négy dobogónál jár a Mercedes

A szezon eleji nehézségek után fokozatosan egyre jobb formába lendült a konstruktőri címvédő. Bár futamgyőzelmet még továbbra sem szerzett a Mercedes, a legutóbbi négy futamon mindig ott volt valamelyik pilótájuk a harmadik helyen. „Az első 7 versenyen 3 dobogós helyezés. A legutóbbi 4 futamon, 4 dobogó. Haladunk előre. Folytatja a csapat!” – áll a Mercedes Twitter-bejegyzésében.

James Hunt ezen a napon egy fontos győzelmet aratott Silverstone-ban

Az 1977-es szezonnak címvédőként vághatott neki a McLaren brit versenyzője, ám a dolgok nem éppen a terveik szerint alakultak. Hunt az idény első kilenc versenyéből mindössze kettőn ünnepelhetett a dobogón, így hatalmas sikerként könyvelhették el, amikor hazai pályán a pole-pozícióból indulva megnyerte a Brit Nagydíjat, főként, hogy korábban ez egyszer sem sikerült neki. Ezen a futamon még a leggyorsabb kör is Hunt nevéhez fűződött, többször viszont karrierje során már nem állhatott fel a pódium legtetejére hazájában. Az ominózus Silverstone-ban rendezett versenyt július 16-án bonyolították le, erről pedig ma a wokingi istálló is megemlékezett a Twitteren.

Ha még több ehhez hasonló tartalomra vagytok kíváncsiak, akkor csatlakozzatok Formula Retro nevű Facebook csoportunkhoz. 

Grill The Grid: Ki teljesített több kört?

Megérkezett a Grill The Grid legújabb része, melyben a pilóták különböző vetélkedőkön mérik össze tudásukat. Ezúttal azt kellett kitalálniuk, hogy a képen látható versenyző több, avagy kevesebb versenykört teljesített 2021-ben, mint az előző. A szabályok egyszerűek voltak: aki rpsszul tippel, kiesik. Egyvalaki azonban letarolta az egész mezőnyt. Kire tippeltek? A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Júliusban négyből három vereséggel számol, de jobbnak tartja magukat a Ferrarinál a Honda vezére

Az elmúlt futamokon gyorsabbnak tűnt a Ferrarinál a Red Bull, de a Red Bull Powertrains névre átkeresztelt, de a valóságban továbbra is a Honda által futtatott motorprogram vezetője, Masashi Yamamoto úgy érzi, hogy a megbízhatóság miatt még mindig ők a jobbak és nem a maranellói rivális.

„A Ferrari gyorsabb és erősebb volt, de mivel Sainz motorja felrobbant, így a Honda Racing Corporation és a Red Bull Powertrains a jobb az összesített teljesítmény terén, amibe beletartozik a megbízhatóság is. Én eredetileg úgy kalkuláltam, hogy a júliusi négy futamból háromszor is erősebb lesz a Ferrari, csak Franciaországban nem. Azt gondoltam, hogy legjobb esetben két győzelem és két vereség lesz a mérlegünk, reálisan nézve pedig egy győzelem és három vereség” – magyarázta Yamamoto a japán as-webnek.

-00122004_990

fotó: dppi