DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 18. péntek

Jos Verstappen nem elégedett F1-es karrierjével

A negyedik világbajnoki címe felé robogó Max Verstappen édesapja, Jos 1994 és 2003 között 107 versenyt teljesített az F1-ben, de mindössze két dobogót szerzett, mindkettőt első szezonjában, amikor az abban az évben világbajnoki címet szerző Michael Schumacher csapattársaként teljesített 10 futamot a Benettonnal. Ezt követően kizárólag a mezőny végéhez tartozó istállókkal versenyzett, sorrendben a Simtekkel, a Footworkkel, a Tyrrell-lel, a Stewarttal, az Arrowsszal és a Minardival.

jos-verstappen-1994

Ez idő alatt mindössze négy alkalommal szerzett pontot, a csúcsot a 2000-es Olasz Nagydíjon elért 4. hely jelentette az időnként valószínűtlenül gyors Arrows–Supertec volánja mögött. Aligha meglepő tehát, hogy az idősebb Verstappen nem igazán elégedett karrierjével: „Az biztos, hogy nem tölt el túl nagy elégedettséggel, ha visszatekintek az karrieremre. Szerintem azt hiszem, rosszkor voltam rossz helyen. Persze utólag könnyű ezt mondani.”

„Egy topcsapatnál kezdtem, és ez talán nem volt ideális, de ugyanakkor nemet mondani egy ilyen lehetőségre…” – fejtette ki Verstappen. „Biztos vagyok benne, hogy elég jó voltam az F1-hez, abban viszont már kételkedem, hogy ahhoz is megvolt-e a képességem, hogy világbajnok legyek. Különösen, amikor most látom Maxot vezetni, néha felteszem magamnak a kérdést, hogy vajon elég jó voltam-e.”

jos-verstappen-austria

Közel 30 fokban kellett elforgatni Marquez felkarcsontját a negyedik műtét során

Csütörtökön sor került az Egyesült Államokban Marc Marquez néhány napja bejelentett negyedik karműtétjére, amelyre a nem megfelelően gyógyuló csont miatt volt szükség. A Repsol Honda rövid közleménye szerint a beavatkozás sikeres volt: „Csütörtökön megoperáltuk Marc Marquez jobb felkarcsontját. Az operáció nagyjából három óráig tartott. A beavatkozás összetettsége ellenére kielégítő volt a végeredmény” – mondta el a műtétet végző Dr. Joaquin Sanchez Sotelo.

Az orvos elmondta, hogy az operáció során eltávolították a 2020 decemberében behelyezett csavarokat, valamint elforgatták a jobb felkarcsontot, hogy végre jó szögben gyógyulhasson: ez az elforgatás a doktor elmondása szerint 30 fokban történt, s az új pozícióban rögzítették a csontot. A közlemény szerint Marquez néhány napig még az USA-ban marad, majd utána utazik haza Spanyolországba. A rehabilitációs idő hosszáról egyelőre még nincs információ.

marquez

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videó: Villeneuve felemelkedése

Az F1 tavaly indította útjára a Rise of the Rookie című videósorozatát, ezúttal pedig az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve van terítéken.

Itt a Monacói Nagydíj legóból

Elkészült a Monacói Nagydíj összefoglalója a The Moving Bricks jóvoltából, akik szokásukhoz - és nevükhöz - híven legóból alkották újra a múlt hétvégi versenyt. Akár a futam, úgy a videó is maratoni hosszúságúra sikerült.

Rossit szerződtette a McLaren IndyCar-csapata

Három autóra és egy nagy névvel bővül az Arrow McLaren SP 2023-ban: a 2016-os Indy 500-győztes és 2018-as bajnoki ezüstérmes Alexander Rossi csatlakozik az istállóhoz, miután többéves szerződést írt alá. Pato O’Ward helye biztos az alakulatban, az viszont kérdéses, hogy a 30 éves Rossi a harmadik autóba ül, vagy Felix Rosenqvist helyét veszi át.

A Formula-1-ben öt nagydíj erejéig megforduló Rossi IndyCar-bemutatkozása óta, az elmúlt hét szezonban az Andretti színeiben versenyzett. Szerdán erősítették meg, hogy az amerikai elhagyja az istállót, a helyére pedig Kyle Kirkwood, az Indy Lights 2021-es bajnoka érkezik.

Fotó: IndyCar

Együtt nevettek a ferrarisok és a Red Bull-osok a humorista újabb videóján

Conor Moore ismert brit humorista, neve már talán a magyar F1-rajongóknak is ismerős lehet, hiszen korábban is készített már egy-két paródiát, melyeken a pilótákat és a száguldó cirkusz fontosabb karaktereit utánozza - meglepő hitelességgel. Most újabb videót készített a humorista, amelyet meg is tekinthettek alább, ahogyan a Ferrari és a Red Bull pilótáinak reakcióját is, akik együtt nevettek az újabb videón.

@maxv1stappen So spot on YT Conor Moore #maxverstappen #carlozsainz #f1 #formula1 ♬ original sound - Maxv1stappen

 

Két év kimaradás után megtartják az Autósport Játékokat

Az FIA új kezdeményezésként 2019-ben először rendezte meg az Autósport Játékokat, az autóversenyzés olimpiáját Vallelungában. A folytatás a következő két évben a koronavírus miatt elmaradt, de a hiátust követően 2022-ben végre megtartják a játékok második, az elsőnél sokkal nagyobb szabású kiadását.

A csütörtöki bejelentés értelmében a helyszín a 2020-as terveknek megfelelően Marseille és a Paul Ricard pálya lesz. Október 26-án a városban tartják a nyitóünnepséget, majd a következő négy napban következnek a versenyek a 2019-es hat helyett nem kevesebb, mint 17 kategóriában, beleértve a különböző egyéni és váltó, junior és senior értékeléseket. A Paul Ricardon rendezik a pályaautós (endurance, GT, túraautó és F4), szlalom és gokartos versenyeket, továbbá az aszfaltcsík lesz az e-sport házigazdája is, de továbbá helyszín lesz Saint Baume régiója a ralinak, valamint Veynois autókrosszpályája.

Az első Autósport Játékokon 192-en versenyeztek, a második kiadásra azonban az FIA ambiciózusan több mint ezer amatőr és profi résztvevőt vár.

Ilyen egy onboard kör a legendás Man-szigeti pályán – videó

A héten rendezik az idei Man-szigeti TT, amelyet a világ legismertebb utcai motorversenyeként tartanak számon – s az egyik legveszélyesebbként is, amit alátámaszt a szerda esti halálos baleset is. Az alábbi videóban a versenyt már több ízben is megnyerő John McGuinesszel teljesíthetünk egy kört, amelyből még jobban átjön az őrült tempó:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Bevállalnák a kétévenkénti rendezést a Francia Nagydíj szervezői

Ha a koronavírus-járvány miatti törléseket figyelmen kívül hagyjuk, az utóbbi években egyre több versenyből állt egy Formula-1-es szezon: tavaly és idén is 22 futamos az évad. Ez a szám pedig tovább fog nőni, hiszen 2023-ban érkezik Las Vegas, a tervek szerint visszatér Kína, valamint Katar is állandó helyszínné válik – és akkor még nem beszéltünk arról, hogy az F1 szeretne Afrikában is nagydíjat rendezni a közeljövőben. Ez azt is jelenti, hogy mivel a csapatok megállapodása szerint legfeljebb 24 fordulóból állhat a szezon, egyes jelenlegi pályák veszélybe kerülhetnek.

A hírek szerint a legnagyobb veszélyben a Francia Nagydíjnak otthont adó Le Castellet van, amely a MotorsportWeek.com értesülései szerint úgy akarja megőrizni a versenynaptárban a helyét, hogy elfogadja, hogy csak kétévenként rendezhet futamot. A szervezők állítólag elfogadták ezt a lehetőséget, már csak az a kérdés, melyik másik helyszínnel rendezhetnek felváltva versenyt: a Paul Ricard pálya mellett Spa-Francorchamps-nak és Monacónak is az idei évad végén jár le a szerződése az F1-gyel.

f1-francia-dppi

Miért cserélt sisakfestést Hamilton a futam közben?

Sokaknak feltűnt, hogy Lewis Hamilton a Monacóra tervezett speciális dizájnú sisakkal vágott neki a vasárnapi versenynek, a piros zászlós megszakítás után viszont már az idei év legtöbb helyszínén használt sárga festésű bukó volt rajta. A téma előkerült a Mercedes szokásos nagydíj utáni elemző videójában is, ahol Andrew Shovlin rántotta le a leplet a titokról:

hamilton-sisak-monaco-1-dppi

„A futam rajtjánál tapasztalt sötét és vizes körülmények között átlátszó sisakrostéllyal mennek, amivel a legjobban láthatnak a vízpermetben. Amikor száraz lesz a verseny és a Nap is alacsonyabban van – a futamnak majdnem este 6-kor volt vége –, akkor a színezett plexire váltott, mert azzal jobban lát, jobb kontrasztot biztosít és nem is ver a szemébe a Nap” – magyarázta a szakember, akinek szavai alapján tehát a különleges fehér dizájnt csak egy sisakhoz készítették el Hamiltonék, a változó körülmények között pedig egyszerűbb volt egy az egyben egy másik bukót elővenni.

hamilton-sisak-monaco-2-dppi

fotók: DPPI

Fizetésemeléssel is jár Perez szerződéshosszabbítása

Néhány nappal a Monacói Nagydíjon aratott győzelme után jelentette be a Red Bull, hogy további két évre aláírtak Sergio Perezzel, így 2024 végéig ő marad Max Verstappen csapattársa. A RacingNews365.com szaklap értesülései szerint már a szezonnyitó környékén megkezdődtek az egyeztetések minderről a felek között, csupán az utolsó simítások maradtak a legutóbbi versenyhétvége idejére.

Mindenesetre a portál úgy tudja, Perez új szerződése egyúttal fizetésemelést is jelent a mexikói számára. A háromszoros nagydíjgyőztes állítólag évi 10 millió dollárt fog keresni a Red Bullnál, ami az eddigi 8 milliós keresetéhez képest 2 milliós növekedést jelent.

perez-rb-monaco

Egyetlen dobogóra a Red Bull-os rekordtól Verstappen

Monacói pódiuma már a 65. alkalom volt, hogy Max Verstappen az első háromban végzett a Red Bull versenyzőjeként – márpedig éppen ugyanennyi dobogós eredményt szerzett Sebastian Vettel is az energiaitalos csapat színeiben. Azaz elég még egy pódium, és Verstappen egyeduralkodóvá válik e tekintetben a csapat történetében, alig 24 évesen.

A Red Bull-lal szerzett győzelmek tekintetében már egészen más a helyzet, Vettel felé billen a mérleg: a német 38-szor nyert a Milton Keynes-i csapat színeiben, míg Verstappen 24 elsőségnél tart. Az említett eredményeket mindkét versenyző azonos időtartamon belül, hat év alatt halmozta fel.

Fotó: Red Bull

Ezért versenyzett trágár felirattal a sisakján Ricciardo

Az ausztrál fejvédőjének hátsó részén az FEA rövidítés díszelgett a Monacói Nagydíjon – a három betű által takart üzenetet magyarra finoman úgy lehetne átültetni: „csessze meg mindenki”. A 2022-ben szenvedő, Monte-Carlóban csupán 13. helyen végző Daniel Ricciardót megkérdezték, kinek címezte ezt a jókívánságot.

„A 2018-as szezonban is a sisakomra tettem. Szeretek rövidítéseket használni, hogy felspannoljam magam. Igazság szerint nem vonatkozott senkire, egyszerűen pár éve szoktam mondogatni, és boldog leszek tőle. Úgy gondolom, ha a sisakomra teszem, akkor fontos szerepe van, kapcsolóként működik. Ez az egyik utolsó dolog, amit látok, mielőtt felkerül a sisak. Arra emlékeztet, hogy a zónába kerüljek” – idézi Ricciardo magyarázatát az Autosport.

Sainz még a Pirelli-teszten is kavicságyban kötött ki

Tovább folytatódik a spanyol idei balesetszériája. A Melbourne-ben, Imolában és Barcelonában is kavicságyba csúszó versenyző kedden a Ferrari és Pirelli közös tesztjén vezetett a csapat hazai pályáján, Fioranóban. A fellocsolt aszfalton a gumicég esőabroncsát tesztelte, de végül – sokadik alkalommal 2022-ben – kicsúszott. A szerdai nap folyamán egyébként már Charles Leclerc vezette az F1-75-öt.

Több eddig nem látott csata került a monacói onboard videós válogatásba – videó

A Monacói Nagydíjak adásrendezőjével számos probléma felmerült az utóbbi években, s ha megtekintjük az F1 által készített belső kamerás gyűjtést, az alapján ismét sok akcióról lemaradtunk a közvetítésben. Mick Schumacher például a balesete előtt már Alexander Albonnal is összeért, Lance Stroll a Rascasse-ban vetődött be Yuki Tsunoda mellé – de persze a legemlékezetesebb momentumok, mint Guanyu Zhou mentése vagy Lewis Hamilton és Esteban Ocon koccanása, ugyancsak ott vannak az összeállításban, amely IDE vagy a képre kattintva nézhető:

onboard-monaco-f1

Távozik az FIA-tól a sportért felelős főtitkár és az F1-es ügyvezető igazgató

Szerda délután közleményben jelentette be a Nemzetközi Automobil Szövetség, hogy távozik a kötelékeikből Peter Bayer, aki 2017 óta töltötte be az FIA sportért felelős részlegének főtitkári posztját. Ebben a pozícióban ő felügyelte az összes versenytevékenységet, kezdve a gokarttól egészen a Formula-1-ig. A tavalyi esztendő során aztán az F1 ügyvezető igazgatója is lett a szövetségnél, ebben a szerepkörben ő vezényelte le a botrányos-vitatott Abu Dhabi Nagydíjon történtekkel kapcsolatos vizsgálatot is.

Az FIA azt is elárulta, hogy átmenetileg az a Shaila-Ann Rao veszi át Bayer szerepköreit, aki korábban két évig a szövetség jogi igazgatója volt, s nemrég tért vissza hozzájuk.

peter-bayer-dppi

Hamilton állítja: nem kritizálta az FIA-t

Mi is megírtuk, hogy Lewis Hamilton értetlenkedését fejezte ki annak kapcsán, hogy miért nem startolt el az eredetileg kiírt időpontban a vasárnapi F1-es Monacói Nagydíj. A brit arról beszélt, hogy pusztán az eső nem elég indok a halasztásra – egyébként mint később kiderült, áramkimaradás is nehezítette a versenyirányítás dolgát. A Mercedes hétszeres világbajnoka Instagram-sztoriban finomította az álláspontját:

„Szóval a média azt állítja, hogy kritizáltam az FIA-t a legutóbbi verseny miatt, de ez teljes marhaság” – írta Hamilton. „Úgy gondoltam, nagyszerű munkát végeztek a hétvégén. Talán elkezdhettük volna a versenyt az eredeti időpontban, de nem sokkal utána le kellett volna állítaniuk. Akkor versenyeztünk, amikor biztonságos volt, és ez a legfontosabb. Kérlek, ne használjatok arra, hogy negatív narratívát kreáltok.”

hamilton-monaco-eso-f1-dppi

Verstappen nem vágyik a tripla koronára

A Red Bull világbajnoki címvédője az F1 News oldalának elárulta, hogy nincsenek olyan vágyai, mint Fernando Alonsónak, aki azok után, hogy Monacóban már kétszer is győzni tudott és Le Mans-t is meghódította már, többször is próbálkozott a tripla korona harmadik darabjának megszerzésével az Indy 500-on - mindeddig sikertelenül.

"Nem vágyom arra, hogy a tripla koronát üldözzem. Elismerem, amit ők tesznek, ezek a pilóták fantasztikusak" - utalt az IndyCar versenyzőire Verstappen. "Azok után, hogy már ennyi időt eltöltöttem az F1-ben, rájöttem, hogy nem érné meg az egész, hogy az életem, vagy éppen a lábaim kockáztassam egy győzelemért. Le Mans-ba majd később talán elnézek, de igazából annyira nem izgat ez az egész."

Dark Mini szabotálta Leclerc versenyét

Tekintsétek meg, miként értelmezte a spanyol társaság a Monacói Nagydíjat.

 

Leclerc kiakad, Zhou új alsóneműt kér – így szólt a rádió Monacóban

Feltartás miatt reklamáló és ijedező versenyzők, káosz a Ferrarinál, öröm a Red Bullnál – a szokásos csapatrádiós válogatás a Monacói Nagydíj hétvégéjéről IDE vagy a képre kattintva nézhető:

monaco-radio-f1

Dovizioso: Ha nem vagyok versenyképes, nem maradok a MotoGP-ben

Andrea Dovizioso tavaly év közben a szezon nagy részének kihagyása után tért vissza a MotoGP mezőnyébe, köszönhetően a Maverick Vinales viharos yamahás távozása által elindított lavinának, idén pedig már teljes idényt fut az immár RNF Racing névre hallgató alakulatnál. Az eredmények azonban jócskán elmaradnak a várakozásoktól: az olasz, aki néhány éve a Ducatin még Marc Marquez fő kihívójának számított, eddig egyszer sem fért be a top 10-be, s csupán nyolc pontot gyűjtött – igaz, Fabio Quartararón kívül az összes többi yamahásról is elmondható, hogy küszködik 2022-ben.

A mezőny rangidősének maradása így eleve kérdéses volt, de ha ehhez még hozzávesszük, hogy néhány napja bejelentették, hogy az RNF jövőre már az Aprilia partnercsapata lesz, s a Yamaha csak a két gyári gépet fogja indítani, a hely is elfogyni látszik Dovizioso számára. Ám ahogy azt az Olasz GP után elmondta, ilyen eredmények mellett nem is vágyik rá, hogy tovább versenyezzen: „Pillanatnyilag nem látok rá okot, miért versenyeznék” – idézi a motoros szavait a Crash.net. „Úgy értem, nem szeretek ebben a helyzetben lenni. Mindig mondtam, hogy ha nem vagyok versenyképes, nem maradok a MotoGP-ben. Szóval egyelőre nem gondolkodom ezen. Nem számít a gyártó sem” – tette hozzá Dovizioso.

dovizioso-rnf-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!