DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda

Jos Verstappen nem elégedett F1-es karrierjével

A negyedik világbajnoki címe felé robogó Max Verstappen édesapja, Jos 1994 és 2003 között 107 versenyt teljesített az F1-ben, de mindössze két dobogót szerzett, mindkettőt első szezonjában, amikor az abban az évben világbajnoki címet szerző Michael Schumacher csapattársaként teljesített 10 futamot a Benettonnal. Ezt követően kizárólag a mezőny végéhez tartozó istállókkal versenyzett, sorrendben a Simtekkel, a Footworkkel, a Tyrrell-lel, a Stewarttal, az Arrowsszal és a Minardival.

jos-verstappen-1994

Ez idő alatt mindössze négy alkalommal szerzett pontot, a csúcsot a 2000-es Olasz Nagydíjon elért 4. hely jelentette az időnként valószínűtlenül gyors Arrows–Supertec volánja mögött. Aligha meglepő tehát, hogy az idősebb Verstappen nem igazán elégedett karrierjével: „Az biztos, hogy nem tölt el túl nagy elégedettséggel, ha visszatekintek az karrieremre. Szerintem azt hiszem, rosszkor voltam rossz helyen. Persze utólag könnyű ezt mondani.”

„Egy topcsapatnál kezdtem, és ez talán nem volt ideális, de ugyanakkor nemet mondani egy ilyen lehetőségre…” – fejtette ki Verstappen. „Biztos vagyok benne, hogy elég jó voltam az F1-hez, abban viszont már kételkedem, hogy ahhoz is megvolt-e a képességem, hogy világbajnok legyek. Különösen, amikor most látom Maxot vezetni, néha felteszem magamnak a kérdést, hogy vajon elég jó voltam-e.”

jos-verstappen-austria

Miniék sprintje máris megérkezett

A szombati sprintfutam összefoglalója már el is készült a MiniDriverstől, a futam kifigurázása pedig szokás szerint kedden várható.

Rajtbüntetést kapott Ricciardo a búcsúversenyre

Három hellyel hátrasorolják Daniel Ricciardót az Abu Dhabi Nagydíjon: az ausztrált a Kevin Magnussennel a Sao Pauló-i Nagydíj első körében történt ütközés miatt büntették meg, amely következtében mindkét versenyző kiesett. A McLaren forgatta meg a Haast, de a baleset azért végződött dupla nullázással, mert a pörgés után guruló Magnussen eltalálta az őt kikerülő Ricciardót.

Az első körben történt ütközésekért általában nem osztanak büntetést, a stewardok szerint azonban az eset nem volt tipikus első körös incidens, mivel nem játszott szerepet benne más autó. A felügyelők megállapították, Magnussen nem mozdult kiszámíthatatlanul, és bár Ricciardo sem volt figyelmetlen, ő okolható teljes mértékben a balesetért. Az ausztrál egyébként azzal érvelt, hogy Magnussen a többi autónál lassabb volt a 8-as kanyar kijáratán, és bár ő lassított, kis mértékben rosszul mérte fel a helyzetet, ezért ütköztek.  

Ricciardo két büntetőpontot is kapott, így már nyolcnál jár – de mivel jövőre nem lesz a mezőnyben, a pontok pedig 12 hónap után nullázódnak, ennek gyakorlati jelentősége nincs.

Ezért Verstappent büntették a stewardok

Max Verstappen és Lewis Hamilton 7. körben történt ütközését látva sokan a britet érezték hibásnak, amiért nem hagyott helyet a hollandnak – öt másodperces időbüntetést mégis a Red Bull versenyzője kapott. Íme a versenyfelügyelők indoklása a hivatalos dokumentumból:

„A stewardok megállapították, hogy Verstappen megpróbálta megelőzni Hamiltont az egyes kanyar külső ívén egy nagyon késői fékezéssel. Nem sikerült befejeznie az előzést az egyes kanyarban, és sebességtúllépése akadályozta a bemenetet a kettes kanyarba, ahol összeért Hamiltonnal. Bár a stewardok elismerik, hogy Hamilton kicsit több helyet hagyhatott volna a kettes kanyar csúcspontján, a stewardok arra a megállapításra jutottak, hogy túlnyomórészt Verstappen hibáztatható.”

Verstappen két büntetőpontot is kapott az incidensért, akárcsak a néhány kanyarral később Charles Leclerc-t kiforgató, szintén öt másodperccel szankcionált Lando Norris. Pierre Gasly azonban csupán időbüntetést kapott öt másodperc formájában 1,8 km/h mértékű bokszutcai sebességátlépésért, amely következtében két helyet veszített célba érő 12. pozíciójához képest, neki nem írtak ki büntetőpontot. Ez fontos a francia számára, aki 10 ponttal már rendelkezik, így még kettő eltiltást jelentene számára.

Marko: Csak a szezon után ülünk le beszélni az új vezetőséggel

Miután a Red Bull alapítója, Dietrich Mateschitz október végén elhunyt, a vállalkozás 29 éves fiára, Markra szállt át, aki azonban háttérben maradna, így azt már korábban eldöntötte, hogy három vezérigazgatóra bízza majd a céget, akik közül a sportért felelős részleg vezetője Oliver Mintzlaff lesz. A Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéjén meg is jelent Mark Mateschitz, hogy beszéljen a Formula-1-es csapat vezetésével a változásokról, erről Dr. Helmut Marko beszélt: "Jó, hogy itt van, kihasználjuk az alkalmat, hogy megbeszélhessünk bizonyos dolgokat" - idézi a csapat főtanácsadóját az osztrák sajtó.

Ami Mintzlaffot illeti, az üzletember korábban a három magyar labdarúgót is foglalkoztató RB Leipzig futballcsapatánál töltött be vezető pozíciót, vele egyelőre azonban még nem tudtak beszélni Markóék: "Minden olyan gyorsan történt. Azt gondolom, hogy most a legfontosabb, hogy az utolsó két futamra koncentráljunk, aztán a szezon végeztével minden bizonnyal leülünk megbeszélni a dolgokat."

Ez történt tavaly Brazíliában

Miután Lewis Hamiltont kizárták az időmérő edzésről szabálytalan hátsó szárnya miatt, a sprinten megkezdte a felzárkózást a hétszeres világbajnok, a vasárnapi futamon pedig be is teljesítette visszavágását, hiszen óriási tempófölényét kihasználva nyerte meg a Sao Pauló-i Nagydíjat. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Red Bull-mérnök: Max rendkívül tehetséges műszaki téren – de fejlődhet

Néhány napja tett egy érdekes nyilatkozatot Guillaume Rocquelin, a Red Bullnál korábban Sebastian Vettel mellett dolgozó, majd a vezető mérnöki pozíciót betöltő, jelenleg az utánpótlásprogram élén tevékenykedő szakember, amikor arról beszélt, hogy Max Verstappen viszonylag gyengének számít műszaki fronton, ezért továbbra is Vettel számít az energiaitalosok legteljesebb pilótájának. Erről az álláspontról kérdezték Paul Monaghant, a Red Bull vezető mérnökét a Sao Pauló-i Nagydíj szombati sajtótájékoztatóján:

„Az egy rosszul sikerült fordítása volt az egyik kollégám által adott interjúnak, kicsit félreidézték őt” – fogalmazott Monaghan a Formula.hu jelenlétében. „Max rendkívül tehetséges műszakilag: nagyon sokat dolgozott ezen fiatalként, gyakran az apja által vezérelve. Láthatjuk ennek az örökségét, hiszen tudja, miről beszél az autóban, és tudja, mit akar. A mérnökeivel együtt tudják, hogyan kell egy jó balanszú, könnyen vezethető autót beállítani, miközben a gumikat is óvni tudja. Ha megnézzük a nálunk elért eredményeit az elmúlt néhány idényből, az lenyűgöző. Nem jött volna ez össze, ha nem lenne kivételes versenyző.”

„Hogy fejlődhet-e? Persze, hogy fejlődhet: nem fogja megköszönni, hogy ezt mondom, de úgy gondolom, vannak területek, ahol kicsit még jobbá válhat. Mélyre fog ásni, hogy átgondolja, mit csinálhat jobban a következő szezonra, s aztán rajtunk múlik, hogy olyan autót adjunk alá, amellyel meg tudja mutatni ezeket a képességeit.”

verstappen-f1-brazil-dppi

fotó: DPPI

Még három napig szavazhatsz az év versenyzőjére!

Legszebb hagyományainkhoz híven az Autósport évkönyv című szezonösszefoglaló kiadványunk nem csupán szerkesztőségünk 50-es toplistáját tartalmazza majd, hanem az év magyar autóversenyzőjéről szóló rajongói szavazás eredményét is. Sokezer szavazó adta már le voksát, de még minden megváltozhat: a listát továbbra is Csomós Miklós vezeti Kiss Norbert előtt, de remek hétvégéjével Michelisz Norbert is előretört, másik világbajnoki ezüstérmesünk, Hideg Ádám viszont kissé visszacsúszott – szólj bele te is, ki legyen a 2022-es év magyar autóversenyzője a rajongók szerint! A szavazást ide kattintva érheted el!

Itt a Sao Pauló-i sprint összefoglalója

Az eddigi talán legjobb sprintfutamot láthattuk szombaton, a 2022-es Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéjén, melyen Magnussen indult a pole-ból, majd Verstappen átvette a vezetést, de a Red Bull taktikai hibája miatt végül még a top 3-ba sem fért oda a holland. A videó a képre kattintva megtekinthető!

Michelisz: Hiányzott ez az érzés

Karrierje egyik legerősebb hétvégéjét teljesítette Bahreinben Michelisz Norbert: a pénteki első futamon második lett, a szombati fordított rajtrácsos versenyen pedig a hetedik helyről rajtolva, egy parádés előzést is bemutatva – amelyről az ellenfél Esteban Guerrieri is elismerően nyilatkozott – győzni tudott. Ezzel a 2019-es bajnok először zárt úgy egy fordulót a WTCR-ben, hogy egy első hely mellé még egy dobogós pozíciót szerzett, a tavalyi csehországi diadala óta elért első győzelmének köszönhetően pedig összetettben már az ötödik helyen áll.

„Hiányzott ez az érzés. A győzelem mindig csodálatos. Az idei nem volt könnyű szezon számomra, de végre összeálltak a dolgok. Az autóm tökéletes volt egész hétvégén, hálás vagyok a csapatnak. És köszönöm mindenkinek, aki hitt bennem!” – posztolta a bahreini állomás végén Michelisz.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Norbert Michelisz (@nmichelisz) által megosztott bejegyzés

A MotoGP trónját el-, a Superbike-ét visszafoglalta a Ducati: Bautista a világbajnok

Parádés egy hete van a Ducatinak a motorsportokban: azok után, hogy múlt vasárnap Francesco Bagnaia révén 15 év után nyertek egyéni vb-címet a MotoGP-ben, ma a Superbike-világbajnokságon is révbe értek. A bolognaiakhoz visszatérő Alvaro Bautista ugyanis a mandalikai forduló utolsó futamon szerzett második helyével már a Phillip Island-i évadzáró előtt bebiztosította a vb-címét. A spanyol szinte egész évben késhegyre menő csatákat vívott a címvédő yamahás Toprak Razgatliogluval, valamint a hatszoros vb-első kawasakis Jonathan Rea-vel, ám összességében végig Bautista tűnt a legmeggyőzőbbnek, amit 14 futamgyőzelme is bizonyít (bár ebben éppen ma egyenlített a török), valamint a tény, hogy mindössze két kiesés és két negyedik hely alkalmával nem fért fel a dobogóra.

A spanyol 16 évvel a gyorsaságimotoros-vb 125 köbcentis géposztályában elért 2006-os diadala után nyert ismét világbajnoki címet. A Ducati pedig Carlos Checa 2011-es sikere után jutott ismét a csúcsra a Superbike-ban, azaz itt is tizenegy esztendőt kellett várniuk – ám míg a MotoGP-ben csak az említett két címük van, a WSBK-ban toronymagasan az olasz gyártó számít a legsikeresebbnek: korábban 14 alkalommal szereztek versenyzői titulust, s a 390 futamgyőzelem is több mint kétszerese az örökranglista második helyén álló Kawasaki mutatójának.

bautista-wsbk-vb

A Supersportban amúgy szintén eldőlt a vb-cím Indonéziában, de már szombaton: Dominique Aegerter domináns teljesítménnyel védte meg a címét. Elképesztő (két) éve van a svájcinak, hiszen idén ráadásként a MotoE Világkupát is megnyerte.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Alpine-főnök: Mindkét versenyző cserbenhagyta a csapatot

Kétszer is összeért a brazíliai sprint első körében Esteban Ocon és Fernando Alonso, aminek köszönhetően szinte a mezőny végén zártak, így onnan is kell majd rajtolniuk a vasárnapi Sao Pauló-i Nagydíjon. Az első esetet, ahol Alonso kívülről próbálkozott a 4-es kanyarban és a rázókövön haladva megbicsaklott alatta az autót, nem is vizsgálták, a célegyenesben történt kontaktért viszont a spanyolt meszelték el. Az Alpine csapatfőnöke, Otmar Szafnauer viszont az istálló közleményében a hivatalos csapatkommünikéktől szokatlanul kemény hangnemben dorgálta meg mindkét pilótáját:

„Rettenetesen csalódottak vagyunk a sprintkvalifikáció eredménye miatt, amely rossz helyzetbe hozott minket a vasárnapi rajtrácson is. Egy nagyon kiélezett és kemény csatában vagyunk a konstruktőri negyedik helyért – egy olyan célért, amelyért több mint ezer ember dolgozik fáradhatatlanul. Őszintén: Estebannak és Fernandónak is jobb munkát kell végeznie abban, hogy meghálálják a csapatban dolgozók erőfeszítéseit azzal, hogy elkerülik a pályán történő incidenseket, amelyekkel kompromittálják az egész csapat teljesítményét. Ma mindkét versenyző cserbenhagyta a csapatot. Többre számítok tőlük vasárnap, amikor minden tőlünk telhetőt meg kell tennünk, hogy visszahozzunk néhány pontot azért a hétvégén. A célunk, hogy olyan helyzetben utazzunk Abu Dhabiba, hogy elérhessük a céljainkat. A vasárnap egy új nap lesz.”

alonso-ocon-brazil-dppi-sprint-2

fotó: DPPI

Gasly és Hamilton megúszta, Alonsót megbüntették az Ocon-ütközésért

Sűrű késő délutánja van a felügyelőknek szombaton Interlagosban, hiszen összesen hat versenyzőt rendeltek be magukhoz a sprintkvalifikációt követően. Pierre Gasly esete lehet a legérdekesebb, hiszen tíz büntetőpontjával az eltiltás küszöbén táncol, most pedig állítólag túl lassan haladt a rajtrácsra kivezető körök során. Azért valószínűleg nem kell túlságosan félnie a franciának, két hete Mexikóban ugyanis Nicholas Latifi csak figyelmeztetést kapott hasonlóért.

FRISSÍTÉS: Az AlphaTauri versenyzője végül szintén megúszta figyelmeztetéssel (méghozzá az ő szempontjából legfontosabb, hogy büntetőpont nélkül!), hogy túl lassan tette meg a két safety car-vonal közötti szakaszt a versenyigazgató által előírt maximumidőhöz képest.

gasly-dppi-interlagos

Gasly mellett vizsgálják Lewis Hamiltont, Guanyu Zhout és Daniel Ricciardót is a rajtprocedúrával kapcsolatos kihágás miatt. Vélhetően a rajthelyek pontos elfoglalásával kapcsolatos mindez, de a Mercedes részéről például Andrew Shovlin úgy fogalmazott a futam után, hogy nem tartanak büntetéstől.

FRISSÍTÉS: Igaza lett a Mercedes szakemberének, mindhárom érintett pilótát felmentették a stewardok, így már Hamilton első soros indulása sincs veszélyben.

Végezetül pedig vizsgálják még a stewardok a Fernando Alonso és Esteban Ocon között a célegyenesben történt kontaktot is.

FRISSÍTÉS: Ebben az incidensben a felügyelők teljes mértékben Alonsót találták vétkesnek, ezért öt másodperces időbüntetést és két büntetőpontot adtak a spanyolnak, aki ezzel a 18. helyre, épp Ocon mögé sorolódott. Az indoklás szerint Ocon szokatlanul lassan haladt a korábban történt kontakt miatti autósérülése miatt, míg Alonso maga is elismerte, hogy kissé rosszul mérte fel, hogy ennek fényében mikor húzza ki az autóját a csapattárs szélárnyékából.

alonso-ocon-crash

A leintés után kapott lángra Ocon autója – videó

Akciódúsan alakult az Alpine-ok számára a brazíliai sprint eleje: Esteban Ocon és Fernando Alonso kétszer is összeértek az első körökben. Bár mindketten célba értek, a pontszerzők közül egyaránt kicsúsztak. Ezzel pedig még nem értek véget a megpróbáltatásaik: mint az az alábbi felvételen is látható, Ocon autója lángra kapott a leintés után, miután kigyulladtak a fékjei.

Ha pedig mindez nem lenne elég, Oconékat még a felügyelők is beidézték – ahogy egyébként az Pierre Gaslyt is, aki állítólag túl lassan ment a kivezetőkörök során (bár az AlphaTauri pilótája tíz büntetőpontjával az eltiltás küszöbén áll, ezért a kihágásért aligha részesül abban).

Pár éven belül jöhet a tökéletes versenynaptár – ígéri az F1

A Formula-1 sportigazgatója, Steve Nielsen elmondása szerint a sport folyamatosan közeledik az optimális versenynaptárhoz. Noha az F1 az utóbbi években igyekezett csökkenteni ökológiai lábnyomát, továbbra is vannak olyan részei a versenynaptárnak, amelyek nem sugallják ezt a környezetbarát felfogást, gondoljuk csak a Brazília és Abu Dhabi között megtett 15 órás repülőútra. A Formula-1 célja a futamok olyan módon történő átcsoportosítása, hogy minimalizálják a sport logisztikájából származó széndioxid-kibocsátást. 

„Minden évben próbálunk közelebb kerülni ehhez a tökéletes menetrendhez azáltal, hogy egy-két futamot eltolunk pár héttel. Viszont ez egy fokozatos folyamat, mivel nincs teljeskörű szabadságunk bizonyos történelmi futamok elmozgatása felett a versenynaptárban. Emellett egyéb nehézségek is vannak, például hogy némely országok nem szeretnének futamot rendezni az év egy bizonyos részében az az időjárás vagy egy másik éppen akkor zajló fontos esemény miatt” – mondta a sportigazgató a Motorsport.com-nak. 

Mindezek mellett a Formula-1-nek a koronavírus-járvány hatásaival is meg kell küzdenie, a Kínai Nagydíj jövő évi sorsa is még bizonytalan az országban bevezetett járványügyi intézkedések miatt. „Az a fontos, hogy megtettük a kezdő lépéseket, felismerjük és értékeljük a regionalizációval járó előnyöket” – jelentette ki Nielsen.

f1-paddock-dppi

fotó: DPPI

Most már a Fittipaldi név is a Red Bullt ékesíti

A kétszeres világbajnok brazil pilóta, Emerson Fittipaldi unokája, Enzo Fittipaldi saját közösségi oldalán jelentette be, hogy a Red Bull családjának kötelékében folytatja pályafutását. A 21 éves versenyző korábban a Ferrari akadémiájába tartozott, azonban 2021 februárjában elvált egymástól a csapat és Fittipaldi. A brazil pilóta 2017-ben megnyerte az olasz F4-es bajnokságot, jelenleg pedig a Formula-2-ben versenyez, ahol idén futja első teljes szezonját. Az évadzáró forduló előtt a hatodik helyen áll a tabellán, azonban pontegyenlőség áll fenn az előtte levő két versenyzővel, míg a harmadik helyen álló Logan Sargeant csupán kilenc ponttal van előtte, így könnyedén a pódiumon is találhatja magát Fittipaldi.

A Red Bull kötelékébe kerülés jó lépés lehet a fiatal pilóta számára, hiszen a jelenlegi Formula-1-es pilótákból közel a mezőny fele kötődik az osztrák gárdához, köztük Sebastian Vettel és Max Verstappen, akik többszörös világbajnokokká is váltak. A Formula 2-ben jelenleg Ayumu Iwasa, Dennis Hauger, Liam Lawson és Jehan Daruvala neve fűzhető a csapathoz, azonban közülük csupán utóbbi van a pontversenyben Fittipaldi előtt, de ő is csak holtversenyben. 

 

Éld át újra Kevin Magnussen nagy napját – íme az időmérő edzés hivatalos összefoglalója

Eső, újabb Ferrari–baki, piros zászló, majd hatalmas Haas–öröm. A videó a képre kattintva tekinthető meg.

Szabad az út Piastri előtt, már idén a McLarenbe ülhet

Megállapodott a McLaren és az Alpine Oscar Piastri korai elengedéséről, így a wokingiak 2023-as ausztrál versenyzője az év végén már jövő évi csapata színeiben vehet részt az új gumik tesztelésével egybekötött fiatal pilóták tesztjén Abu Dhabiban. Miután a 2021-es Formula-2-es bajnok leigazolása körül nézeteltérés alakult ki a McLaren és korábbi csapata, az Alpine között, a franciák eredetileg nem akarták idő előtt felbontani tartalékpilótájuk szerződését, a csapatfőnök, Otmar Szafnauer nyilatkozata szerint azonban mégis egyezségre jutottak a felek: „Megállapodás született arról, hogy miként váljanak el útjaink Piastrival. Pontot teszünk az ügy végére, a szezon végeztével elmehet és azt csinál, amit akar” – írja a spanyol Motorsport.com.

A megegyezésnek már a része volt azon kétnapos privát teszt is, amelyet Piastri a franciaországi Paul Ricard pályán bonyolított le a McLarennel, igaz, ez a teszt hivatalosan nem lett megerősítve a britek által. Szafnauer elmondása szerint Daniel Ricciardo utódja az Abu Dhabi Nagydíj szabadedzésein még nem vehet részt új istállójával, az utolsó futam utáni fiatal pilóták tesztjén viszont már a McLaren volánja mögött láthatjuk, hiszen az már nem része a 2022-es szezonnak. Nem ő lesz az egyedüli versenyző, aki jövő évi csapatával vesz részt a teszten, az AlphaTaurit Nyck de Vries, az Alpine-t Pierre Gasly, míg az Aston Martint Fernando Alonso vezeti majd.

Sky-bojkott: Kravitz elbeszélgetett Verstappennel

A Mexikói Nagydíjon Max Verstappen bojkottjától (is) volt hangos a sajtó, a holland sztár ugyanis nem volt hajlandó interjút adni a Sky Sports televíziós társaság helyszíni stábjának. A kétszeres világbajnok bevallása szerint Ted Kravitz, a csatorna bokszutcai riporterének folyamatos megjegyzései miatt jutott erre az álláspontra, a brit szakember ugyanis tiszteletlen módon nyilvánult meg Verstappennel szemben, többek között azt állítva, hogy Lewis Hamiltontól „elrabolták” a világbajnoki címet 2021-ben.

A Sao Pauló-i Nagydíj csütörtöki sajtónapján azonban megtört a jég, hiszen Verstappen a Sky Sports mikrofonjai előtt is válaszolt a kérdésekre, valamint elárulta, hogy lezártnak tekinti ezt az ügyet. Kravitz mindeddig nem nyilvánult meg a témában, a pénteki kvalifikációt követően azonban elárulta, hogy négyszemközt tisztázták a helyzetet Verstappennel: „Visszatérve ahhoz, ami Max Verstappen és köztem történt Mexikóban, leültünk, jól elbeszélgettünk róla, és ahogy ő is mondta, lezártuk az ügyet, és már csak előre tekintünk” – osztotta meg a brit riporter elő adásban.

Századik haasos nagydíján jött Magnussen csodája

A mezőnybe idén visszatérő pilóta és csapata nagy mérföldkőhöz érkezett a Sao Pauló-i Nagydíjon az időmérős döbbeneten kívül is, hiszen Kevin Magnussen századik versenyét futhatja az amerikai alakulat színeiben a hétvégén. Erre az alkalomra tette rá a koronát a pénteki napon a dán, amikor megszerezte saját maga, hazája és csapata első pole-pozícióját. A 30 éves versenyzőnek 141 nagydíjhétvégére volt szüksége ahhoz, hogy megszerezze az első rajtkockát, amellyel a mostani hétvége formátuma miatt csupán a szombati napra vívta ki magának a rajtrács elejét. Ennél több versenyre csupán Carlos Sainznak és Sergio Pereznek volt szüksége az első pole megkaparintásához, melyet mindketten ebben a szezonban értek el.

A Haas számára pedig Magnussennél két futammal több, 143 alkalom kellett ahhoz, hogy elérjék ezt az eredményt, a csapat 2016 óta szerepel a száguldó cirkuszban és ezelőtt az ötödik hely volt a legjobb időmérős eredményük. Az 1975-ös Brit Nagydíj óta a Haas az első amerikai gárda, aki pole-pozíciót szerez, legutóbb a Shadow csapat színeiben Tom Pryce volt képes erre. A nemzetek kapcsán pedig Dánia a 24. ország, amely feliratkozik az első rajtkockát szerzők listájára. 

A Formula-1 közösségi felületein slágertéma volt a tegnapi eredményeket követően, hogy a mezőny tulajdonképpen Haas-szendvicsbe került, hiszen Magnussen az első, Mick Schumacher pedig a huszadik helyen végzett az időmérőn. Ilyenre, hogy egy csapat keretbe foglalja a rajtrácsot a szombati napon, legutóbb a 2018-as Monacói Nagydíjon volt példa, amikor Daniel Ricciardo szerezte meg a pole-pozíciót, míg csapattársa, Max Verstappen az utolsó helyen végzett. A holland a harmadik szabadedzésen történt balesete miatt nem tudott mért kört teljesíteni.

Még Gasly is örül Magnussennek, pedig nem szabadna

A Sao Pauló-i esős időmérő két hőse volt Kevin Magnussen és Pierre Gasly – a francia a Q1-ben parádézott, ő volt az első slick abroncsra váltó versenyző, aki az eredménylistát is vezette. Végül a középső szakaszban kiesve csak 12. helyen zárta az időmérőt, így a bokszból nézhette végig dán riválisa szürreális pole-pozícióját.

„Ezt szeretem az F1-ben! Hihetetlen eredmény, de számunkra szörnyű, hiszen a Haas ellen küzdünk a bajnokságban, kérdezzék meg Franzot. Ennek ellenére is ámul az ember, hogy Kevet és a Haast látja az első pozícióban. Bárki megszerezhette volna, mégis azt kell mondanom, megérdemelte” – nyilatkozta a Haas sikerén fellelkesülve Gasly.

A két csapat közt valóban szoros az állás, a Haasnak 36, az AlphaTaurinak 35 konstruktőri pontja van, ráadásul hasonló a helyzet a két pilótával is: Magnussen 24, Gasly 23 pontot szerzett eddig a szezonban.