DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 10. csütörtök

Ilyen idő várható az F1-es Magyar Nagydíjon

Hazánkban rendezik a 2024-es F1-es világbajnokság 13. fordulóját, ennek apropóján pedig megnéztük, hogy milyen idő várható a Magyar Nagydíj ideje alatt.



Csütörtök – High Speed Test és boxutca látogatás

Előrejelzés: Napos idő

Hőmérséklet: 36°C

Eső valószínűsége: 3%

Péntek – FP1 és FP2

Előrejelzés: Napos idő

Hőmérséklet: 36°C

Eső valószínűsége: 6%

Szombat – FP3 és Időmérő edzés

Előrejelzés: Napos idő

Hőmérséklet: 34°C

Eső valószínűsége: 2%

Vasárnap – Futam

Előrejelzés: Napos idő, zápor előfordulhat 

Hőmérséklet: 34°C

Eső valószínűsége: 38%

De la Rosa: Bemutattam magam, hogy harmadik lettem a Magyar Nagydíjon... aztán egy kisgyerek szólt, hogy nem igaz

Érdekes történetet osztott meg az Aston Martin sajtótájékoztatóján Pedro de la Rosa: a csapat nagykövetévé kinevezett spanyol expilótát a saját karrierjéről és a 2006-os Magyar Nagydíjon elért dobogójáról kérdezték. Mint mondta, egy jobb stratégiával akár nyerhetett is volna, végül második lett Jenson Button mögött az emlékezetes futamon, de már egyáltalán nem bánja, hogy így alakult az a verseny és bevallotta: igazából nem is számított neki, hogy hányadikként állhatott fel a dobogóra. Hogy mennyire nem?

„Az mindig nagyon jó, amikor azt látjuk, hogy a fiatal generációt érdekli az autósport, ebben az esetben a Formula-1. Spanyolországban ez most változik, a fiatalok visszataláltak az F1-hez, ezt látom, tapasztalom. Emlékszem, hogy az említett futam után sokan mondták, hogy ha nem hibázunk a stratégiával, akkor nyerhettünk volna, de engem ez nem érdekelt. Úgy voltam vele, hogy ott vagyok a dobogón, ilyen az élet, nem bánom, hogy nem nyertem, bár akkor persze úgy gondoltam, hogy lesz még lehetőségem. Nemrég voltam egy spanyol iskolában, ahol prezentációt tartottam a fiataloknak az F1-ről és a karrieremről, és úgy mutattam be magam, hogy harmadik lettem a Magyar Nagydíjon. Majd egy fiatal srác szólt, hogy bocsánat, de szerintem második lettél. Mondtam, hogy oh, tényleg...” – mesélte el a mulatságos történetet a Formula.hu jelenlétében.

dela

fotó: dppi

Mi történt a vietnámi pályával?

Egyre halványabbak a remények a Vietnámi Nagydíj jövőbeli megrendezését illetően, hiszen előbb a Covid, majd a hanoi polgármester, Nguyen Due Chung korrupciós botránya - és tízéves börtönbüntetése - miatt folyamatosan csúszott a 2020-ra, mintegy 600 millió dollárért megépített pálya felavatása.

A Racing News 365 járt utána, hogy mi a helyzet a vietnámi aszfaltcsíkkal, s mint megtudták, azóta 1500 darab kerítést, a verseny lebonyolításához szükséges elektronikus felszereléseket és a TecPro falak nagy részét is eladták már, így olybá tűnik, hogy az enyészeté lesz a tervezett Vietnámi Nagydíj helyszíne. Az ideiglenesen felhúzott lelátókat azóta már lebontották, a pályát körülvevő utakat pedig visszafoglalták a helyi lakosok.


Fotó: F1 Vietnam Grand Prix/Twitter

A Haas rendkívüli sajtótájékoztatót tart

A Haas csapata egy rendkívüli sajtótájékoztatót tart az USA Nagydíjat megelőző csütörtökön helyi idő szerint délben, ami Magyarországon este hét órát jelent. Egyelőre nem egyértelmű, hogy mi lehet majd a nagy bejelentés témája, azonban várhatóan bejelentheti Kevin Magnussen csapattársát a hazai pályán szereplő amerikai istálló. A hírek szerint a jelenleg is náluk versenyző Mick Schumacher mellett Nico Hülkenbergnek is jó esélye van rá, hogy megkapja Günther Steinerék egyik ülését.

David Schumacher csigolyája eltört a DTM horrorbalesetében

Csúnyán végződött a legfiatalabb Schumacher, David első szezonja a Német túraautó-bajnokságban. A német is részese volt a hockenheimi évadzáró legijesztőbb tömegbalesetének: a bajnokesélyes Thomas Preininggel ütköztek össze az újraindítás után a hetedik helyért csatázva, az irányítást vesztett Porsche és Mercedes a betonfalnak ütközött ás totálkárosra tört.

A ludwigshafeni kórházba szállított Schumachernél az első vizsgálat csak térdhorzsolást és a gerinc ágyéki részének zúzódását állapította meg. A versenyző apja, Ralf Schumacher azonban a sajtónak elmondta, David hazatérés után hátfájdalomra panaszkodott, ezért MRI-vizsgálatra mentek, amely kimutatta, hogy a sérülés komolyabb, egy ágyékcsigolyája eltört. Jó hír, hogy műtétre nincs szükség, de az orvosok hat hét pihenést írtak elő.

A 2021-ben FIA Formula-3-ban futamgyőzelmet is szerző David Schumacher a szezont pont nélkül zárta a DTM-ben, 28. helyen végzett az összetettben, utolsóként az összes versenyen részt vett pilóták közül. A német a Mercedes-AMG Team Winward istállót képviselte, amellyel Lucas Auer bajnoki ezüstérmet szerzett.

Austinban F1-es autóba ül a Formula-2 ezüstérmese

Újabb fiatal ejti meg bemutatkozását Formula-1-es nagydíjhétvége keretein belül: az Alfa Romeo bejelentette, hogy a jövő hétvégi USA Nagydíj első szabadedzésén lehetőséget biztosít Theo Pourchaire-nek. A fiatal francia a Sauber versenyzői akadémiájának a tagja, jelenleg a második helyen áll a Formula-2-ben, ahol a második szezonját teljesíti. Pourchaire Valtteri Bottas helyét foglalja el az austini első edzésen, mivel a szabályok előírják, hogy minden csapatnak két FP1-en lehetőséget kell biztosítania fiatal versenyzőknek a körözésre.

„Másodszor fogok Formula-1-es autó volánja mögé ülni, de bizonyos szempontból olyan érzés, mintha az első lenne, hiszen ezúttal egy nagydíjhétvége hivatalos edzésén fogom megtenni. Olyan ez, mint egy valóra vált álom, és köszönöm a bizalmat és a lehetőséget az Alfa Romeónak” – fogalmazott Pourchaire, aki tavaly épp a Hungaroringen vezethetett először F1-es versenygépet. Nem ő lesz az egyetlen beugró az USA Nagydíj nyitó gyakorlásán: a Ferrari Robert Svarcmant, a Williams pedig Logan Sargeantet ülteti autójába (a Haas pedig Antonio Giovinazzit, de a három F1-es idénye révén ő nem minősül fiatal pilótának értelemszerűen).

pourchaire-alfa-f1

Az Aston Martin F1 nagykövete lett Pedro de la Rosa

A most 51 éves spanyol versenyző hosszú pályafutása során számos Formula-1-es csapatnál megfordult: versenyzett az Arrowsnál és a Jaguarnál, tesztpilóta, majd fél szezonon át beugró volt a McLarennél (a Hungaroringen egyetlen dobogóját szerezve), már 40 körül kétszer is visszatért az F1-be a Sauberrel és a HRT-vel, aztán a Ferrari tesztpilótája volt 2014-ig. A hosszú listára most egy újabb csapat kerül: De La Rosa az Aston Martin márkanagykövete lett a csapat bejelentése értelmében.

„Tapasztalatommal és szakértelmemmel a csapat gyarapodásához járulok hozzá, hogy a 2023-as szezon előtt növekvő lendületet tovább fokozzuk, a cég marketing- és kereskedelmi tevékenységeire kifejezetten összpontosítva” – kommentálta a hírt De la Rosa. „Számomra egyértelmű, hogy az AMF1 óriási potenciállal rendelkezik, az új technikai vezetők és kereskedelmi partnerek névsora pedig briliáns, és hozzájuk jön még Fernando jövő évi érkezése. Alig várom, hogy együtt dolgozhassak Fernandóval, régi barátommal és honfitársammal, valamint a tehetséges Lance Stroll-lal, aki a Formula-1 felé tartva minden alacsonyabb kategóriát megnyert.”

A két spanyol útja többször keresztezte egymást: De la Rosa tesztpilóta volt a McLarennél és a Ferrarinál is, miközben Alonso a csapatoknál versenyzett. A márkanagykövet elsősorban a médiában fogja képviselni az Aston Martint, de tanácsadóként alkalmazzák a pilótaprogramban is – melynek eddigi egyetlen tagja a Formula-2-es bajnok Felipe Drugovich.

Újabb F2-es pilóták teszteltek az IndyCarban

A tengerentúli együléses széria 2022-es szezonjának legjobb újonca Christian Lundgaard lett, aki korábban nem megszokott pályaúton érkezett az IndyCarba: a korábbi két évben Formula-2-ben versenyzett, ahol az Alpine akadémiájának támogatását élvezte, de kiugró eredmények hiányában nyilvánvalóvá vált, hogy a Formula-1-ig nem fog eljutni.

Lundgaard útját követve két újabb, az idei szezonban futamot is nyerő F2-es pilóta köthet ki az IndyCarban. Jüri Vips és Marcus Armstrong szerdán túlesett első tesztjén a sorozatban, a Red Bull-kötődésű észt a Rahal Letterman Racing autóját vezette, amely csapatnál Jack Harvey helyét veheti át, míg az új-zélandi a Dale Coyne Racing színeiben körözött, amely istálló a három autóra bővülést tervezi.

Szintén ott volt a teszten két másik európai sorozatokban nevelkedett versenyző, Jake Dennis, aki az Andretti versenyzője a Formula-E-ben, valamint Tom Blomqvist, aki az IMSA-ban képviselte a Meyer Shank Racinget – mindketten csapataik IndyCar-autóját próbáltak ki. Az öt csapat részvételével zajló gyakorlás legjobb köridejét 52,708-cal Blomqivst autózta, Vips és Dennis előtt.

Elárasztotta az esővíz a Phillip Island-i pályát – videó

Három év kihagyás után tér vissza a rajongók és a versenyzők körében is népszerű ausztrál pályára a MotoGP, csütörtökön azonban az időjárás nem a szebbik arcát mutatta Phillip Islanden. Az eső ugyanis olyan intenzitással szakadt egész nap, hogy mint az a videón is látható, a pálya egyes mélyebben fekvő részeit elárasztotta a víz. A Motorsport.com úgy tudja, a MotoGP illetékesei egyelőre nem tartanak attól, hogy a pénteki szabadedzések veszélyben lennének – annak ellenére, hogy az előrejelzések szerint még holnap is esőzések várhatók (viszont a későbbiekre legalább jobbak a kilátások: szombaton még felhős, vasárnap viszont már napsütéses időt jósolnak az Ausztrál GP-re).

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Vettel elárulta, ki volt a legnagyobb ellenfele F1-es karrierje során

Másfél évtizedes pályafutás végére tesz pontot bő egy hónap múlva Sebastian Vettel, aki 53 nagydíjgyőzelmével és négy vb-címével a Formula-1 legsikeresebb pilótái közé tartozik. Ellenfelekből persze nem volt hiány a német számára, az Aston Martin interjújában pedig rá is kérdeztek, hogy kit tartott közülük a legkeményebbnek, ki nehezítette meg leginkább az életét: „Lewis, különösen akkor, amikor a Ferrarinál versenyeztem. Lewis mindig ott volt az elejében. Előtte pedig valószínűleg Fernando, amikor ő szerepelt a Ferrarinál” – utalt Hamiltonra és Alonsóra Vettel.

Érdekesség, hogy épp Alonso fogja elfoglalni a visszavonuló pilóta ülését az Aston Martinnál, így adta magát a kérdést, hogy milyen tanáccsal látná-e el a spanyolt? „Fernandónak nincs szüksége semmilyen tanácsra. Nem is vagyok benne biztos, hogy fogad el egyáltalán tanácsokat, de nincs is szüksége rájuk. Olyan régóta itt van és annyi mindent látott – rendben lesz.”

vettel-alonso-hamilton-dppi

fotó: DPPI

Briatore felbosszantotta magát Leclerc büntetésén

Már a Szingapúri Nagydíj után sem értett egyet a stewardok döntéseivel Flavio Briatore. Az egykori csapatfőnök, aki jelenleg az Formula-1 kereskedelmi oldalán dolgozik, őszintén elmondta véleményét a Japán Nagydíjon történtekről. A saját Instagram-fiókjára feltöltött felvételeken azt ugyan elismerte, hogy Max Verstappen világbajnoki címe megérdemelt volt, Charles Leclerc öt másodperces büntetésén viszont már kissé felhúzta magát.

„Ugyanolyan előnnyel tért vissza a pályára, mint a Red Bull. Legfeljebb egy megrovásra lett volna szükség” – fejtette ki véleményét az olasz szakember.

Vandoorne és Vergne csapattársak lesznek a Formula-E-ben

Stoffel Vandoorne sikeresen biztosította jövőjét az elektromos szériában. A címvédő eddig a Mercedes istállóját erősítette, ám a márka 2022-ben hivatalosan is befejezte a Formula-E-ben folytatott programját, így új csapat után kellett néznie. Nemrégiben hivatalosan is megerősítették, hogy a versenysorozat kilencedik szezonjában a DS Penske alakulatát erősíti, akárcsak a kétszeres bajnok Jean Eric-Vergne. „Nagyon boldog vagyok, hogy a következő szezontól a DS PENSKE csapatához csatlakozom. Nagy változás ez a Mercedesnél eltöltött négy év után, de nagyon izgatottan várom, hogy elkezdhessem a munkát. A DS kiváló eredményeket ért el a múltban, kétszer nyert bajnokságot egyéniben és csapatban, ami egy jó rekord, és remélem, hogy hamarosan én is hozzátehetek ehhez!” – idézte az FE hivatalos oldala Vandoorne szavait, de a közleményből Vergne nyilatkozata sem maradhatott ki.

„Rendkívül boldog vagyok, hogy a DS-nél folytathatom a kalandomat. A legelső közös versenyünk még 2015-ből származik, és úgy gondolom, hogy a mi együttműködésünk nagy hatással volt a Formula-E történetére. A márka és a briliáns mérnökeik évek óta velem vannak, nyolc dobogós helyezést és tíz győzelmet értünk el, valamint kétszer is megnyertük az egyéni és a konstruktőri bajnoki címet. Emberileg és a sport szintjén is erős kapcsolat alakult ki közöttünk, így nagyon várom a Penske-vel való partnerséget is, amely hatalmas név a világ motorsportjában, és azt, hogy Stoffellel szilárd versenyzőpárost alkossunk” – tette hozzá a francia pilóta.

Gasly a fizetés tekintetében is jól járhat új csapatával

Akár évi 15 millió eurót is kereshet az Alpine csapatánál Pierre Gasly. A korábbi híreknek megfelelően a 26 esztendős pilóta jövőre csatlakozik Esteban Ocon mellé a francia istállóhoz, most pedig a lehetséges fizetéséről is megjelent néhány pletyka. Nemrégiben az F1i.com és a Sportune.fr is arról számolt be, hogy amennyiben Gasly maradt volna az AlphaTaurinál, akkor 10 millió ütötte volna a markát 2023-ban, így azonban ez az összeg magasabb lehet, főként a teljesítménye okán. Elképzelhető ugyanis, hogy a megfelelő eredmények után még ennél is többet kaszálhat az egyszeres futamgyőztes.

Statisztikailag az idei Japán Nagydíj lett minden idők leglassabb F1-es versenye

Bár csak 28 kört tudott teljesíteni a mezőny a suzukai esőben vasárnap, hivatalosan több mint három órán át tartott a Japán Nagydíj, köszönhetően annak, hogy a második körben belengetett piros zászlót követően bő két órán át állt a verseny. Ahogy a RaceFans.net szaklap pedig rámutatott: ezzel statisztikailag hivatalosan ez lett minden idők leglassabb Formula-1-es futama. Max Verstappen ugyanis 3 óra 1 perc 44,004 másodperc alatt teljesítette a távot, amely így 53,583 km/h-s átlagsebességet eredményez – természetesen a kétórás kényszerszünet okán.

Az eddigi csúcsot is egy hasonló, két óráig álló verseny tartotta: „természetesen” a legendás 2011-es négyórás Kanadai Nagydíjról van szó, ahol Jenson Button 74,864 km/h-s átlagot produkált. Ami viszont érdekes, hogy a vonatkozó ranglistán harmadik helyezett futam viszont megszakítás nélkül ért el elképesztően alacsony átlagot: az 1950-es Monacói Nagydíjon 98,701 km/h-s átlaggal teljesítette a százkörös távot a győztes Juan Manuel Fangio.

f1-suzuka-start-2022-dppi

fotó: DPPI

Jövőre is új lelátókat épít az F1-re a Hungaroring

Már most is csak elvétve lehet ülőhelyet találni a 2023-as Magyar Nagydíjra, éppen ezért a Hungaroring vezetősége úgy döntött, az ideihez hasonlóan jövőre is felépíti a plusz lelátókat – jelentette be közleményében a pálya. Hozzátették: erre idén csak februárban volt szükség, nem pedig a versenyt megelőző évben.

„Csak ismételni tudom magam: a Formula-1 népszerűsége folyamatosan nő” – nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. „Az idei Magyar Nagydíj vasárnapján kitehettük a megtelt táblát: százezer ember szurkolta végig a helyszínen a futamot, és minden jel arra utal, hogy jövőre is meg tudjuk ezt ismételni, sőt, gondolkodunk különféle megoldásokon, amelyekkel akár túl is szárnyalhatjuk. Nagyon jó érzés, hogy a szurkolók ennyire szeretik a pályánkat, s hogy ennyire szeretik az autósportot.”

Az elnök-vezérigazgató azt is elárulta: elsőként a Silver6 tribünt nyitják meg, amelyre a belépőket a www.gpticketshop.hu oldalon lehet megváltani. A magyar szurkolók figyelmét felhívta: a kifejezetten nekik kijelölt, kedvezményes árú Klub tribünre már elfogytak a jegyek, és Klub álló jegyből sincs már túl sok.

hungaroring-lelato-2022

Forrás és fotó: Hungaroring Press

Tartotta szavát és tetováltatott egy Latifi-rajongó a pontszerzés után

Egy williamses rajongói oldal üzemeltetője még júliusban tett ígéretet, hogy Nicholas Latifivel kapcsolatos tetoválást varrat magára, ha a kanadai pontot szerez az évben. Akkor még úgy tűnhetett, könnyelmű ígéretet tett, amit úgysem kell beváltania, Japánban azonban megtörtént a Latifi-csoda a versenyző kilencedik helyezésével az esőben. Az amerikai rajongó szavát beváltva két nappal később már a tetoválással jelentkezett, egy Williams-logó és a közvetítésben használt hárombetűs LAT rövidítés került a karjára. A szurkoló cserébe azt kéri, hogy Austinban találkozhasson kedvencével.

Ezért nem motorversenyző lett Jack Doohanből

Olyan erős újonc szezont teljesít a Formula-2-ben az ausztrál Jack Doohan, hogy még az Alpine lehetséges versenyzőjeként is felmerült a neve Pierre Gasly leigazolása előtt. A francia istálló akadémistája ikonikus nevet visel: édesapja az ötszörös motoros világbajnok, Mick Doohan. Egy gyerekkori lábtörés volt az oka, hogy Jack végül mégis az autósportban kötött ki.

„Amikor ötéves voltam, a születésnapomon az otthoni gokartpályán motorozgattunk a barátokkal, és eltörtem a lábán. Azelőtt mindig a két kerék érdekelt, abba az irányba akartam menni. Szóval ha nem törtem volna el a lábam, valószínűleg nem féltem volna fiatal koromtól fogva a motoroktól, és nem térek át emiatt a négy kerékre, azaz most sem lennék itt a paddockban” – mondta az F2 hivatalos oldalának adott interjúban Jack. „A következő két évben BMX-eztem, aztán gokartozni kezdtem. Féltem a zajtól, a sebességtől a baleset miatt, de kizárólag a motoron.”

Fotó: DPPI

Perez gyorsan törölte a szerencsétlenül időzített posztot

A héten az FIA bejelentette, a Red Bull a híreknek megfelelően valóban megszegte a költséglimitet 2021-ben 5 % alatti mértékben – ami így is akár 7 millió dolláros összeget jelenthet. A holland De Telegraaf információi szerint a gyakorlatban 1-2 milliós átlépés történt, ehhez pedig – olvasható a furcsa magyarázat – hozzájárult, hogy az ezer dolgozót számláló Milton Keynes-i központban ingyen ebéd járt az alkalmazottaknak.

Ennek fényében volt balszerencsés Sergio Perez kedd este közzétett szponzorált posztja a közösségi médiában: a reklámfilmben Red Bull-csapattagok vacsoráznak a győzelmet ünnepelve, a mexikói pedig, aki rendelkezik a szóba forgó alkalmazással, gyorsan kifizeti a számlát. „Ez pénz” – mondja be az app szlogenjét Perez, ami az utóbbi hetek vezető témája tükrében szintén nem hangzik jól. Valószínűleg egy előre beidőzített reklámposztról lehetett szó, amelyet rövidesen töröltek a pilóta oldaláról – de a Twitter résen levő használói lementették a bejegyzést és a videót.

Rosberg az Extreme-E-be csábítgatja Vettelt

A 2021-ben létrehozott elektromos sorozat, a klímaproblémákra rávilágító Extreme-E egyik csapata, a Rosberg X Racing vezetője a 2016-os világbajnok Nico Rosberg: az ő formációja – amelynek egyik fő ellenfele a Lewis Hamilton nevével fémjelzett X44 – nyerte az első bajnoki címet, és jó az esély az ismétlésre az uruguayi szezonzárón. Rosberg örömmel fogadná a környezettudatosság másik nagy harcosát, a Formula-1-től visszavonult Sebastian Vettelt is az extrém sorozatban, amit honfitársának is tudtára adott.

„Sebastian elképesztően passzolna az Extreme-E-be, hiszen a versenyzést az ő környezetvédelem iránti szenvedélyével kombinálja. Az igazság az, hogy már írtam is neki, hogy megtudjam, nőni fog-e az érdeklődése” – mondta a DirtFishnek Rosberg, hozzátéve, Vettel eddig nem igazán lelkes, pedig „lenne benne ráció, hogy legalább foglalkozzon a dologgal.”

Rosberg szerint optimális lenne Vettel számára a szellős versenynaptár is: a német családjára akar összpontosítani, márpedig a jövőre már 24 nagydíjból álló Formula-1-gyel szemben az Extreme-E csak évi öt versenyhétvégén jelent elfoglaltságot. A korábbi világbajnok azt nem tette hozzá, Vettelt versenyzőként látná szívesen, vagy saját magához hasonlóan csapatvezetőként.

Ricciardo menedzsere: „Nem az egóról szól a távozása”

Miután a Japán Nagydíj szombatján kiderült, hogy Pierre Gasly átigazol az Alpine-hoz, Nyck de Vries pedig átveszi a helyét az AlphaTaurinál, s ezáltal már csak a Haasnál és a Williamsnél maradt szabad ülés a 2023-as szezonra, Daniel Ricciardo gyakorlatilag megerősítette, hogy jövőre nem lesz ott a Formula-1-es mezőnyben. A McLarentől az idény végén távozó ausztrál menedzsere, Nick Thimms elmagyarázta, mi is áll a döntés hátterében:

„Ez nem az egóról, teljesíthetetlen követelményekről vagy épp a lehetőségek hirtelen hiányáról szól. Ez egy emberről szól, akinek balszerencsés körülményekkel kellett megbirkóznia, és most keresi a következő megfelelő lehetőséget” – idézi a menedzsert a Crash.net szakoldal. „Felfedezni egy új projektet, ahol együtt dolgozhat egy csapattal, amely megragadja az egyedi képességeit. Daniel érettségével és tapasztalatával kevesen tudnak versenyezni a mezőnyből: ez most még inkább igaz, mint eddig. A Méhészborz így is a lehető legközelebb marad az F1-es rajtrácshoz 2023-ban. Még nem végzett ezzel, és mint idén is láthattuk, bármi megtörténhet.”

ricciardo-f1-dppi-2022

fotó: DPPI

Pietro Fittipaldi Mexikóban és Abu Dhabiban a Haas kormánya mögé ül

A jelenlegi szabályok értelmében minden csapatnak legalább két szabadedzést kell biztosítania újonc, kevés F1-es tapasztalattal rendelkező versenyzők számára a száguldó cirkuszban egy szezonon belül. Ez az előírás (ami 2022-től érvényes) olyan „kezdő pilóták” szerepeltetésére vonatkozik, akik kettőnél többször még nem vettek részt Formula-1-es nagydíjon.

A szabályok betartásának érdekében a Haas istálló Pietro Fittpialdit fogja majd Kevin Magnussen és Mick Schumacher autójába ülteti, a Mexikói Nagydíj és az Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésein. Fittipaldi, az amerikai istálló brazil tartalékpilótája eddig két F1-es versenyen próbálhatta ki magát Romain Grosjean balesetét követően 2020-ban.

„Izgatottan jelentem be, hogy én fogok vezetni Mexikóban és Abu Dhabiban az első szabadedzések során” – közölte a 26 éves pilóta abban a videóban, melyet a Haas osztott meg a közösségi médiában. „Szeretném megköszönni a lehetőséget a Haas csapatának. Idén év elején már vezethettem az autójukat Bahreinben, de most egy újabb esélyt kaptam arra, hogy beülhessek a VF-22-esbe, ami igazán nagyszerű. Ez egy nagyon gyors autó, úgyhogy alig várom, hogy vezethessem majd Mexikóban és Abu Dhabiban.”

Fotó: Haas