DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 10. csütörtök

Ilyen idő várható az F1-es Magyar Nagydíjon

Hazánkban rendezik a 2024-es F1-es világbajnokság 13. fordulóját, ennek apropóján pedig megnéztük, hogy milyen idő várható a Magyar Nagydíj ideje alatt.



Csütörtök – High Speed Test és boxutca látogatás

Előrejelzés: Napos idő

Hőmérséklet: 36°C

Eső valószínűsége: 3%

Péntek – FP1 és FP2

Előrejelzés: Napos idő

Hőmérséklet: 36°C

Eső valószínűsége: 6%

Szombat – FP3 és Időmérő edzés

Előrejelzés: Napos idő

Hőmérséklet: 34°C

Eső valószínűsége: 2%

Vasárnap – Futam

Előrejelzés: Napos idő, zápor előfordulhat 

Hőmérséklet: 34°C

Eső valószínűsége: 38%

Ralis vezetés a Formula.hu közönségszavazásán

Jó szokásunk szerint az év végén megjelenő Autósport évkönyv című szezonösszefoglaló kiadványban nem csupán szerkesztőségünk toplistáját közöljük az év legjobb autóversenyzőiről, de egyúttal olvasóközönségünket is megszavaztatjuk, hogy szerintük kik voltak az év legjobbjai.

Tizenkét napos szavazásunk a harmadához érkezett, s egyelőre tavalyi győztesünk, Csomós Miklós meggyőző fölénnyel áll az élen. Dobogós helyen van kamionos Európa-bajnokunk, Kiss Norbert is, a legjobb tíz között pedig több országos bajnok mellett a gokart-világbajnokságon szenzációs ezüstérmet szerző Hideg Ádám is feltűnik. Már többezren szavaztatok, de még bőven tart a versengés – mondjátok el a véleményeteket ti is, méghozzá ide kattintva.

Bárki felkerülhet Vettel utolsó F1-es sisakjára

A jövő hétvégi Abu Dhabi Nagydíj lesz Sebastian Vettel Formula-1-es karrierjének utolsó versenye, amelyre a rendhagyó bukófestésekről ismert német egy igazán különleges sisakkal fog készülni. Az Instagram-oldalán közzétett bejegyzés alapján ugyanis „Az utolsó közös kör” névre keresztelt kezdeményezés keretében bármely rajongó arcképe felkerülhet majd a szezonzárón használandó sisakjára: ehhez csak regisztrálni és egy szabadon választott összeget kell adományozni, valamint értelemszerűen egy fotót feltölteni a megadott felületen. Vettel a videóban elmondta, hogy a felajánlásokat a szívéhez közel álló jó ügyekre és projektekre fordítják majd.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Sebastian Vettel (@sebastianvettel) által megosztott bejegyzés

Gasly az eltiltás küszöbén: „Nem érzem úgy, hogy veszélyesen vezetnék”

Mint arról beszámoltunk, a Mexikóvárosi Nagydíjon kapott büntetőpontjaival már tíznél jár Pierre Gasly, a szabályok értelmében pedig akinek összegyűlik a tizenkettő egy éven belül, azt automatikusan eltiltják egy futamról. Márpedig az AlphaTauri pilótája jövő májusig még nem is veszít a jelenlegi büntetőpontjaiból, így fél évet kellene kihúznia voltaképpen újabb büntetés nélkül.

A francia mindennek kapcsán úgy nyilatkozott, hogy nem érzi veszélyesnek a vezetését, egyúttal arra is utalt, hogy szerinte nem jó, ha apró kihágásokból is összegyűlhet az eltiltás: „Elég közel járok ahhoz, hogy egy versenyre eltiltsanak, de nem érzem úgy, hogy annyira veszélyesen versenyeztem volna az elmúlt 12 hónapban. Kár lenne azért eltiltást kapni, mert túlságosan lelassítottam a safety car mögött vagy néhányszor elhagytam a pályát. Az FIA dolgozik ezen, és jövőre talán változtatnak is, amit jó hallani” – idézi Gaslyt a GPFans.

gasly-dppi-2022-f1

fotó: DPPI

Verstappen szerint közel álltak a tökéletességhez

Bár a szezon elején technikai problémákkal küzdöttek, később dominálni tudott a Red Bull istállója Max Verstappennel. A holland pilóta így könnyedén megvédte címét, az osztrák csapat pedig 2013 után nyerte el újfent a konstruktőri vb-címet. A kétszeres világbajnok az F1 hivatalos oldalának elárulta, idén majdnem tökéletesek voltak, amire saját bevallása szerint nem számított a megbízhatósági gondokat követően. „Határozottan nem számítottunk ilyesmire. Versenyképesen kezdtünk, de háromból kétszer kiálltunk. Nem ez volt a legjobb kezdés ahhoz, hogy megpróbáljuk megvédeni a bajnoki címet. Csapatként aztán nagyon kevés hibát követtünk el. Nem lehetsz tökéletes, de a versenyek nagy részében közel álltunk a tökéletességhez” – mondta el a 25 éves versenyző.

Tragédia: ketten meghaltak és legalább kilencen megsérültek egy ralibalesetben

A hétvégi belga raliversenyen, a Condroz Ralin tragikus baleset történt: az esős, csúszós körülmények között egy helyi versenyző, Emeric Rary elvesztette uralmát a Skoda Fabiája felett, lecsúszott az útról, ahol több nézőt is elsodort. A szervezők jelentése szerint a szurkolók egy olyan zónában álltak, ahol nem lett volna szabad, többször jelezték is nekik, hogy veszélyben vannak, hagyják el a kanyarnak azon pontját. A tragédia viszont megtörtént: ketten meghaltak és legalább kilencen megsérültek a balesetnél. A pilótát és navigátorát, Fabrice Henryt kórházba szállították.

Fg5YcOEWYAAchrM

fotó: Sotiridi / Twitter

A Sky Sports kommentátorával viccelődött George Russell

A neves sportcsatorna kollégái is jelen voltak az F1 Las Vegasban tartott nagyszabású eseményén múlt szombaton, ahol néhány pilóta, így például George Russell is bemutatót tartott a közönségnek. A rendezvényen része volt egy színpadi beszélgetés is, ahol a fiatal brit mellett Lewis Hamilton és Sergio Perez is jelen voltak, utóbbit pedig a Sky Sports kommentátora, David Croft akarta megkérdezni, amikor Russell a következő kérdést szegezte neki: „Szabad kérdéseket feltenned a Red Bull pilótáinak, Crofty?” – ugratta őt nevetve. A Mercedes versenyzője ezzel az energiaitalosok bojkottjára utalt, mivel a csapat tagjai Mexikóban nem nyilatkoztak a csatornának Ted Kravitz sértő szavai miatt. A közönség előtt Perez végül válaszolt a kérdésekre, Russell poénján pedig mindannyian jót derültek.

NASCAR: Izgalmas hajrá után Joey Logano lett 2022 bajnoka

Utolsó futamához érkezett el a NASCAR Cup Series 2022-es szezonja, ahol még négyen voltak esélyesek a bajnoki címre. Christopher Bell, és Ross Chastain az első, míg Chase Elliott és Joey Logano második sikerükért szálltak harcba. Közülük utóbbi szerezte meg a pole-pozíciót, Elliott az ötödik helyről indulhatott, míg Bell és Chastain a középmezőnyből várhatták a zöld jelzést. A futamot megelőző időszak sajnos nem csak a döntőről szólt, hiszen az egész szériát megrázta Joe Gibbs fia, Coy halála, aki az Xfinity Series friss bajnokának, Ty Gibbsnek az édesapja volt. A fiatal versenyző eredetileg a 23-as autóban állt volna rajthoz, ám emiatt visszalépett, és helyét ezúttal Daniel Hemric vette át.

A rajtnál Logano simán eljött és könnyedén nyerte az első szakaszt, Bell és Chastain pedig látványos felzárkózást mutattak be, így már mind a négyen a legjobb tízben autóztak. A második etapban Logano továbbra is gyors volt, ám ekkor már Ryan Blaney zárt az élen, miközben többen is eltaktikázták magukat az üzemanyaggal, ami Elliott malmára hajtotta a vizet. A Hendrick Motorsports versenyzője a legjobb pozícióba került a bajnoki esélyesek közül, de öröme nem tarthatott sokáig, mivel az egyik újraindítás során pont Chastainnel akadt össze, és az autója is megsérült, így jelentősen visszaesett, a fordulatoknak viszont korántsem volt még vége. 60 körrel a leintés előtt előbb Chastainnek, rontották el a kerékcseréjét, majd kicsivel később Bellnél is hibáztak a szerelők, amikor egy sárga zászló újabb kiállásokat eredményezett. A következő zöldre ekkor viszonylag sokat kellett várni, mivel Brad Keselowski Ford Mustangja gyulladt ki, az autó pedig már belül is füstölt, de szerencsére senkinek sem esett baja. A hajrában aztán Logano hamar elnyúlt a mezőnytől, végül senki sem tudta már megelőzni, ezzel a Team Penske pilótája 2018 után 2022-ben is felülhetett a Cup Series trónjára.

Eladóvá vált Michael Schumacher 2003-as versenyautója

A hétszeres világbajnok több ikonikus versenygépére lehetett már licitálni a közelmúltban, azonban az RM Sotheby's legújabb árverésén egy minden eddiginél különlegesebb darab találhat gazdára. Ezúttal a Ferrari F2003 GA 229-es alvázszámú autóját lehet beszerezni, amivel a német legenda megszerezte karrierje hatodik világbajnoki címét, ezzel megdöntve Juan Manuel Fangio korábbi rekordját. Az aukciósház értékesítési igazgatójának vezető asszisztense szerint amennyiben hinni lehet az előzetes jóslatoknak, úgy akár 9,4 millió dollárért is elkelhet. „Azért különleges, mert ez egyike a mindössze négy autónak, amely négynél több győzelmet szerzett a Ferrari történetében, különösen úgy, hogy ezt generációjának egyik legképzettebb pilótája, Michael Schumacher érte el” – árulta el Vincent Luzuy, aki hozzátette, az autó működőképes állapotban van, így tehát a pályára is kiviheti majd újdonsült tulajdonosa. Az aukcióra november 9-én kerül sor. 

Lewis Hamilton majdnem összetörte a Mercedest Las Vegasban

Egy egész napos partival ünnepelte meg Las Vegas visszatérését a Formula-1, ahol többek között a britek hétszeres világbajnoka is bemutatót tartott, ám nem sok hiányzott egy balesethez. Hamilton a látványos gumiégetés közben csak kevéssel kerülte el a korlátot, ahogyan az alábbi fotón is látszik, de később csak nevetve beszélt a történtekről. „Majdnem balesetem volt. Olyan sok füst volt, azt sem tudtam, hol vagyok. Teljesen eltévedtem” – mesélte a Mercedes pilótája.

A videó az alábbi linkre kattinva érhető el.

 

 

Vettel szerint túl sokat várnak a fenntartható üzemanyagok bevezetésével

2026-ban új motorszabályok lépnek életbe a Formula-1-ben, az új korszak egyik legfontosabb eleme pedig a szintetikus üzemanyagok bevezetése. Utóbbival kapcsolatban emelt szót Sebastian Vettel, aki köztudottan szívügyeként tekint a környezetvédelemre. A négyszeres világbajnok szerint a technológia már most is jelen van, így nem ért miért kell még ennyi évet várni a bevezetésével. „Szerintem 2026 túl késő ahhoz, hogy erre úttörőként tekinthessünk. A szintetikus üzemanyagok már léteznek, miért várnánk még négy évet? Az F1 túlságosan is a jelennel van elfoglalva, és nem foglalkozik eleget a jövő lehetőségeivel. A terjeszkedésre helyezik a hangsúlyt ahelyett, hogy előrelátóan a holnap mobilitásának lépéstartója lenne.  Kicsit kínosnak találom a dolgot” – mondta el a Der Spiegelnek.

Így gyártotta Sergio Perez a fánkokat Las Vegas utcáin

Egy egész napos fesztivállal vezették fel a 2023-as Las Vegas-i Nagydíjat, melynek részeként Lewis Hamilton, George Russell, valamint Sergio Perez is tartott egy látványos bemutatót a rajongók számára. Az eseményen az érdeklődők kipróbálhatták magukat egy kerékcsere közben, vagy a szimulátorban is megmutathatták mire képesek, de az este zárásaként a világhírű Alesso is fellépett az OMNIA nevű klubban. „Nagy örömmel üdvözöljük a rajongóinkat a 2023-as Las Vegas-i Nagydíj megnyitóján. A város állandó szereplővé válik a versenynaptárunkban, ezért fontos, hogy a helyi szurkolók a kezdetektől fogva velünk ünnepeljenek. Ez egy kisebb ízelítő, a jövő évi eseményekből, amikor az összes Formula-1-es csapat eljön a Stripre” – mondta el a megnyitón az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali. Az eseményről készült képekből nemrégiben mi is készítettünk egy összeállítást, amit érdemes megtekinteni.

Az Alfa Romeo akár a Haas partnere is lehet 2024-től

Hosszú idő után 2015-ben tűntek fel újra az Alfa Romeo logói a Formula-1-ben, 2018 óta pedig a Sauber csapatának névadójaként szerepelnek. Az istállóval való együttműködés 2023 végén jár le, ezt követően pedig a márka elvileg ismételten kiszáll a sportágból, amire a napokban már a Stellantis-csoport vezérigazgatója is erős utalást tett, ugyanakkor a pletykák szerint még van némi esélyük a maradásra. A Crash.net beszámolója szerint könnyen meglehet, hogy a márkanév 2024-től is jelen lesz az F1-ben egy esetleges együttműködés révén, amit a Haas csapatával köthetnek meg, ezt pedig a neves újságíró, Dieter Rencken információira alapozták. Az amerikai alakulat nemrégiben gazdagodott egy új szponzorral a Moneygram révén, amely állítólag évi 20 millió dollárral támogatja majd őket, a színösszeállításuk pedig könnyen összehangolható lenne az Alfa Romeo dizájnjával. 

Bajnoki döntő a MotoGP-ben és a NASCAR-ban is – íme a vasárnapi program

Két kategóriában is bajnokot avatunk ma, az Aréna4, valamint a Match4 jóvoltából pedig élőben izgulhatjuk végig az eseményeket. Íme a közvetítések listája:

Vasárnap (november 6.) 

11:00 Moto3, futam (Aréna4)

12:20 Moto2, futam (Aréna4)

14:00 MotoGP, futam (Aréna4)

21:00 NASCAR, futam (Match4)

Button: Nehéz végignézni Fernando folyamatos problémáit

Fernando Alonso újabb technikai probléma áldozatává vált a múlt hétvégi Mexikói Nagydíjon, a spanyol autójában ezúttal egy henger adta meg magát idő előtt, a kétszeres világbajnok pedig a levegőbe bokszolva tudatta a világgal frusztráltságát. 

A spanyol mclarenes csapattársa, Jenson Button számára nehéz korábbi riválisa folyamatos problémáival szembesülni. „Korábban nagyon pozitívan beszélt a rádióban a csapattal, és látszólag készen állt a kihívásra a kemény gumikon. Elképesztő, hogy egy jó verseny milyen gyorsan válhat katasztrofálissá. Többen is megelőzték őt, mielőtt kiállni kényszerült, ezek közül pedig az egyik autó a csapattársa volt, amit versenyzőként soha nem szeretsz átélni. A rádióban még nyugodt volt a korábbiakhoz képest, azonban amint kiszállt, kitört belőle a düh” – mondta a 2009-es világbajnok az Any Driven Monday című műsorban.

„Különösen azért nagyon kemény ezeket a problémákat látni, mert 41 évesen még mindig hihetetlen formában vezet. Tele van szenvedéllyel és nagyon szereti a sportot, ez látszott a reakciójánl is. Bízom benne, hogy jövőre megbízhatóbb autóban találja magát” – zárta Button.

Az Alpine egyelőre nem hozott döntést jövő évi tartalékpilótájával kapcsolatban

A franciák csapatfőnöke, Otmar Szafnauer elárulta, hogy a csapat részéről még nem született döntés Jack Doohan jövőbeli szerepét illetően. Az ausztrál tehetség az Alpine akadémiájának tagja, Oscar Piastri viharos távozásával pedig a franciák legmagasabban rangsorolt ifjoncává avanzsált, a Mexikói Nagydíj első szabadedzésén pedig már hivatalos F1-es hétvége keretein belül is bemutatkozhatott az enstone-i istálló színeiben. 

„Ő egy szolid fiatalember, aki véleményem szerint nagyon gyors versenyző, ezt azalatt a 13 kör alatt is be tudta bizonyítani, amit az autónkban tölthetett, mert nagyon hamar sikerült felvennie a tempót. Az edzés előtt annyit mondtunk neki, hogy vezessen a határain belül és ne erőltesse túl, ezt pedig tökéletesen végre is hajtotta. Példamutató volt a felkészülése, egyszerűen mindent tudni akart. Jó srác” – idézi az Alpine csapatfőnökét a RaceFans.

Doohan az F2-ben is remek szezont fut, hiszen újoncként a negyedik helyen áll a bajnokságban, az Abu Dhabiban esedékes szezonzáró előtt azonban az ezüstéremre is van még esélye. Szafnauer egyértelművé tette, hogy az ausztrál egy újabb évet teljesít majd az F1 előszobájában, a csapatban betöltött szerepe ugyanakkor egyelőre nem tisztázott: „Még nem született döntés. Először meg kell hoznunk azt, majd utána jöhet a bejelentés. Számára a prioritást az F2 jelenti majd.” Az amerikai–román szakember elismerte, hogy több pilótával is tárgyaltak a csapat tartalékversenyzői pozíciójával kapcsolatban.

Jimmie Johnson tulajdonosként (is) tér vissza a NASCAR-ba

Korábban beszámoltunk róla, hogy a NASCAR Cup Series hétszeres bajnoka a 2022-es IndyCar-szezon befejeztével visszavonult a teljes éves versenyzéstől, a napokban azonban lehullt a lepel a legendás amerikai pilóta további terveiről: tulajdonosként és egyben alkalmi versenyzőként tért vissza korábbi sikerei színhelyére, a NASCAR-ba. A 47 éves Johnson a Petty GMS Motorsports csapatában vásárolt magának tulajdonrészt, melynek színeiben harmadik pilótaként részt vesz majd több versenyen is, például a februári Dayton 500-on, ami egyben a 20. részvétele lesz a legendás viadalon. Az újdonsült csapattulajdonos korábban kétszer diadalmaskodott Daytonában, összesen pedig 83 győzelemmel büszkélkedhet a szériában a már említett hét bajnoki cím mellett. Érdekesség, hogy a Petty GMS Motorsport névadója és társtulajdonosa, Richard Petty szintén hét bajnoki címmel rendelkezik, a gárda tehát a sportág legeredményesebb versenyzői közül kettőt is a menedzsment soraiban tudhat. 

„Nagyszerű érzés visszatérni a NASCAR-ba. Az IndyCar szezon zárásakor indultam el ezen az utazáson. Kapcsolatba léptünk Maury-val [Gallagher], majd adódott ez a lehetőség, ami tökéletes számomra. Gondosan figyelemmel követtem a tulajdonosi oldalt, a NASCAR jelenlegi történéseivel együtt pedig én is részese szeretnék lenni a sorozatnak” – idézi Johnsont a Crash.net. A veterán versenyző számára a Daytona 500 lesz az első Cup Series-futam, amelyen nem a Hendrick Motorsports színeiben vesz részt, hiszen korábbi 686 versenye során mindig az észak-karolinai csapatot erősítette.

Pszichológus segítségét vette igénybe Daniel Ricciardo

Az előzetes várakozásokkal ellentétben csúnyán vakvágányra futott Daniel Ricciardo és a McLaren házassága, miután az ausztrál az elmúlt két évben meg sem tudta közelíteni korábbi klasszis formáját. A wokingi istálló vezetősége a gyenge eredmények következtében úgy döntött, hogy már szerződése lejárta előtt megválik az ausztrál versenyzőtől, aki valószínűsíthetően nem lesz ott a rajtrácson 2023-ban.

A közismerten jó kedélyű és mosolygós Ricciardo nemrég elismerte, hogy a nehézségek és folyamatos eredménykényszer miatt pszichológus segítségét is igénybe vette. „Akárhányszor úgy gondoltuk, hogy megoldást találtunk egy problémára, azonnal jött helyette több másik. Amikor ilyen sok energiát fordítasz valamire, és mégsem működik a dolog, akkor óhatatlanul is elszomorodsz. A tavalyi évben túlságosan is nagy hatással volt rám a kialakult helyzet. Nem voltam a szokásos pezsgő önmagam. Ha valaki elhívott egy vacsorára, akkor vonakodtam igent mondani, mert győzködésre volt szükségem. Hagytam, hogy a szituáció a befolyása alá vonjon engem, ezért elkezdtem pszichológushoz járni tavaly, ami a legnehezebb szezonom volt valaha” – utalt Ricciardo a 2021-es évadra, ami az első éve volt a McLaren színeiben.

„A versenyzés nagymértékben eredményorientált sport, ezért döntően meghatározza a vasárnapi hangulatodat. Elkezdtem hanyagolni a barátaimat, de úgy gondoltam, hogy jó lenne valaki mással megosztani az érzéseimet, hogy ne vegyüljön a magánéletemmel. Perspektívára van szükséged ilyenkor, de az F1-es naptár telítettsége miatt nincs sok lehetőséged arra, hogy elvonatkoztass a versenyzéstől és kikapcsolj” – ecsetelte megpróbáltatásait az ausztrál.

Nyck de Vries szerint a kor csak egy szám

Az AlphaTauri újdonsült versenyzője egészen különleges karrierutat járt be a motorsportok világában, mielőtt megkapta élete lehetőségét a faenzaiaktól, hiszen 2019-es F2-es bajnoki címét követően megfordult a Formula-E-ben, valamint a WEC-ben is. A holland pilóta ennek eredményeképp 28 évesen állhat majd fel a rajtrácsra első teljes F1-es szezonjában, ami meglehetősen szokatlan életkor egy újonc esetében. A Williams színeiben szenzációs beugrást produkáló De Vries azonban a Beyond the Grid podcast egyik adásában lényegtelennek titulálta életkorát.

„Mindenki a saját útját járja, ezért szerintem ez egy teljesen irreleváns dolog. Véleményem szerint végső soron az számít, hogy a megfelelő időben kapd meg a lehetőséget. Számomra meglehetősen hullámvasútszerűen alakult ez az utazás, de azt gondolom, jobb is, hogy most érkezett ez az esély. Néhányszor talán úgy éreztem, hogy kevés a valószínűsége annak, hogy valóra válthatom az álmomat, ugyanakkor soha nem adtam fel” – magyarázta De Vries.

„Monza nagyon megterhelő volt, viszont a tapasztalataim és az érettségem segített abban, hogy józan maradjak. Hihetetlen élmény volt, nagyon hálás vagyok mindenért, ami azon a hétvégén történt” – zárta a holland.

F2: Dennis Hauger új csapatnál folytatja 2023-ban

A norvég Dennis Hauger 2023-ban az MP Motorsport színeiben áll majd rajthoz a Formula-2-es bajnokság versenyein – jelentette be a holland istálló, amely az idei szezonban bajnoki címet ünnepelhetett Felipe Drugovich révén. Hauger az Aston Martin tartalékversenyzőjévé avanzsáló brazilt fogja váltani a csapatnál, amely a szezonzáró előtt pontegyenlősséggel áll a konstruktőri bajnoki tabella élén. A Formula-3 2021-es bajnoka csalódást keltő évet tudhat maga mögött az F1 közvetlen előszobájának számító kategóriában, hiszen a hagyományosan az élmenők közé tartozó Prema versenyzőjeként csupán két győzelmet tudott szerezni, a monacói sprintfutamon, valamint az azerbajdzsáni főversenyen, ezzel mindössze a 11. helyen szerénykedik az egyéni tabellán.

Szintén az utánpótlás-kategóriákkal kapcsolatos hír, hogy az idei F3-as bajnokság 15. helyén végző Gregoire Saucy a következő idényt is az ART alakulatánál teljesítheti majd, ezzel immár negyedik éve lesz a francia istálló versenyzője a különböző kategóriákban.

Bottas már most Dél-Amerikában van, de egy másik országban

A Sao Pauló-i Nagydíj előtti napokat Argentínában tölti Valtteri Bottas. Közösségi médiás posztjai szerint a fővárost, Buenos Airest és Mendoza borvidékét is meglátogatta.