DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
18:00

A végére viszont elmaradt a tűzitájék: néhányan forgalomba kerültek, mások már nem is nyomták annyira. Szóval úgy tűnik, eredményt is hirdethetünk.

Tartsatok velünk a közép-európai idő szerint 20 órakor kezdődő időmérőn, amelynek a végén már számottevően okosabbak leszünk!

Max Verstappen is behúzott egy edzéselsőséget, mögötte Hamilton, Vettel, Bottas, Ricciardo, Raikkönen. Hatesélyes? Paul di Resta a Sky-nál csak Raikkönent húzná ki az esélyesek közül, aki eddig többnyire elmaradt Vettel mögött.

Ricciardo az egyetlen (Gasly mellett persze), aki nem hajtott ki a pályára az utolsó percekre. A Sky Sports megtudta ennek az okát: egyszerűen azért nem erőlteti már az ausztrál, mert az ő motorja már életciklusa előrehaladottabb stádiumában jár (ellenben Verstappenével, aki múlt héten kapott új elemeket), ezért inkább spórol vele.

Jelen állás szerint nagyon szorosnak tűnik a csata a Ferrarik, a Red Bullok és a Mercedesek között - négy tized választja el a hat versenyzőt. Ilyenkor szoktuk mondani, hogy hatesélyes lehet az időmérő, de aztán az esetek többségében Lewis Hamilton "el szokta rontani" a bulit.

Gaslyról közben az a hír, hogy egy újabb motorelemet kellett kicserélni az autójában, így jelenleg 15 rajthelyes büntetésnél tart.

Beléptünk viszont az utolsó tíz percbe, valószínűleg jönni fog még egy gyorskör a többségtől.

Hamilton még mindig a pályán, és még mindig a motorra, konkrétabban a hibrid hajtás nem megfelelő szintjére panaszkodik. Ennek ellenére futott egy második legjobb időt, 75 ezreddel követi Verstappent. Azért lehet ekkora különbséggel második, mert a holland közben tovább javított és már 1:17,113-mal áll az első helyen.

Ricciardo feljött harmadiknak. Közben a képen látható rangsoron át is tekinthető az utóbbi percekben alaposan átrendeződött élmezőny.

Wehrlein gondjait közben megoldotta a Sauber, így már a német is köröz. A McLarenek adósak még egy-egy erős körrel, hiszen pénteken megmutatták, hogy ismét képesek odaérni a mezőny első felének végére. Alonso és Vandoorne viszont most még csak a 17-18. helyen állnak.

Jöttek a Mercedesek is egy új menetre, de nem igazán állt össze a gyorskörük. Bottas csak néhány századot javított, Hamilton viszont ennyit sem. "Van valami gond a hajtással" - jelezte a brit.

De Verstappen már túl is szárnyalta őt, méghozzá hét darab ezredmásodperccel: 1:17,223!

És Sebastian Vettelé az új körrekord: 1:17,230-cal ugrott a tabella élére. Raikkönen pedig befészkelte magát a két Mercedes közé a harmadik helyre.

Gasly autóját vissza tudták vinni a bokszba, mivel a pálya "jó oldalán" parkolt le ehhez. A szerelők javában dolgoznak rajta, így még az is lehet, hogy a franciának juthat egy-két további kör az edzés végén.

Nagyjából fél óra elteltével így áll az eredménytábla:

EasyCapture1_10

 

Pascal Wehrleinnak ég még rosszul a szénája ma: egyetlen installációs kört tett meg, viszont meghibásodást észlelt a csapat az ERS-ben, most azt javítják.

A Renault-nál pedig a kipufogó körüli karosszériakialakítás változott.

Néhány érdekes technikai újítás is megjelent az autókon Mexikóra - érdekes ez a szezon ilyen késői szakaszában is a középmezőnyben. A Force India oldalsó terelőlapjai igencsak szembetűnőek.

A Red Bull hollandja a gumijaira panaszkodik, lassan melegszenek be. Köze lehet ennek a mára érkezett lehüléshez, hiszen az aszfalt is csak 28 fokos, de Verstappen autóján a beállításokat is alaposan megváltoztatták mára.

Verstappen a harmadik helyre lőtt fel elsőre a két Mercedes mögé és Vettel elé. Ricciardo pedig csak most hajt ki a pályára, utolsóként.

Furcsa látvány, hogy ilyen hosszú szakaszt kell megtenniük a füvön a hibázóknak. De ha előbb visszahajthatnának az aszfaltra, fennállna a veszélye, hogy tulajdonképpen időt nyernek a kanyarkombináció átvágásával.

És Bottas 1:17,681, ezzel tovább javítja a pénteken felállított körrekordot. És ez még aligha a vége.

Sainz és Ocon is kimentek füvezni ugyanott, mint az előbb Hülkenberg. Jó nagy ívben kell haladniuk, mielőtt visszacsatlakoznának a pályára, köszönhetően a kanyarba berakott lassítóknak.

Hamilton rögtön egy tekintélyes idővel köszön be. "Bumm, 1:18,081" - írják a Mercedesnél.

Hülkenberg csúnyán elfékezte magát a célegyenes végén, kénytelen volt keresztülszánkázni a füvön.

A mezőny felének van már mért ideje. Most hajtottak ki a Mercedesek, a Red Bullok viszont még várakoznak. Közben Ocon vette át a vezetést 1:18,8-cal. Tegnap 1:17,8 volt az etalon, tehát van még mint farigcsálni.

De az autója legalább eltűnt a veszélyes helyről, szabadon lehet száguldozni immár a stadionrészben is. A többség ezt ki is használja: Kimi Raikkönen ugrott most az élre 1:18,9-es körével.

"Ugorj ki, és bocs" - zárja végül rövidre a beszélgetést a mérnök. Ez is történt. Gasly szörnyű helyzetben, tegnap összesen 10 kört tudott megtenni, ma pedig csak egy teljeset. Se az időmérőre, se a versenyre nem volt ideje felkészülni, ráadásul a pályát sem ismerte korábban, és el is mondta pénteken, hogy még ennek megtanulására is időt kell majd fordítania. Hát, úgy tűnik, a versenyre marad a tanulás.

Ja, és motorcserék miatt rajtbüntetése is van a franciának. Nem nagyon jönnek neki össze mostanában a versenyhétvégék, de ez azért annál talán még mindig jobb, mint amikor teljesen elmaradt a Super Formula fináléja a múlt hétvégén Suzukában.

Rádión még magyarázzák neki azt az egészen összetett folyamatot, hogy milyen gombok és karok segítségével próbálhatja meg újraindítani a motort. Nem sikerül.

A francia autója a stadionrészben parkolt le. Még mindig lengetik a sárga zászlót a hármas szektorban, Gasly pedig még mindig az autóban ül. Pályabírók nem érkeznek hozzá.

És íme, Gasly autója már megint a pálya mellett parkol! "Motorhiba" - tájékoztat a francia a rádión.

A mezőny két franciája, Romain Grosjean és Pierre Gasly úgy érezhetik, hogy ma kezdődik számukra a Mexikói Nagydíj. Pénteken az első edzést kénytelenek voltak kihagyni csapatuk tesztpilótája kedvéért, a másodikon pedig a Haast a különös defekt, a Toro Rossót pedig motorhiba korlátozta csak néhány megtett körre.

Kevin Magnussen pénteken betegen hagyta el a pályát, de az orvosok engedélyezték számára a folytatást, így ő is itt van, és már meg is tette installációs körét.

Megkezdődött az egyórás utolsó edzés, Pascal Wehrlein és a Sauber az első a pályán.

A hőmérséklet alacsonyabb, mint tegnap, mindössze 20 °C-os a levegő, Toto Wolff is magára dobott egy kabátot, de Lewis Hamilton sem tartotta elégnek az overall melegét, amikor a Mercedes vendéglátó-egységéből elindult a boksz felé.

A hangulat a paddockban már megvan.

Pénteken az első gyakorláson Valtteri Bottas, a másodikon Daniel Ricciardo volt a leggyorsabb. A fő figyelem azonban bizonyára ma is Lewis Hamiltonra és Sebastian Vettelre helyeződik majd, hiszen ezen a hétvégén jobb esély van arra, hogy eldől az egyéni bajnokság, mint hogy nem! A britnek elég 10 pontot szereznie, hogy már befoghatatlan legyen.

Napos napot mindenkinek, perceken belül kezdődik az utolsó szabadedzés Mexikóváros pályáján.