DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
14:59

Üdvözlünk mindenkit, pillanatokon belül indul a Szingapúri Nagydíj időmérője, ami a legkiszámíthatatlanabbnak ígérkezik a szezonban, hiszen a három élcsapat nagyon hasonló időket ért el az edzéseken, a szombati gyakorláson ráadásul a McLaren is nagyot robbantott.

Izgalmas futamnak ígérkezik ez a vasárnapi, tartsatok velünk akkor is!

Hülkenberg végül bejött a két McLaren elé a 7. helyre, Alonso 8. Vandoorne 9., Sainz 10.

Vettel, Verstappen, Ricciardo, Raikkönen, Hamilton, Bottas az első hat sorrendje. A Mercedes az előzetes várakozásoknak megfelelően most tényleg nem tudott a pole-ért harcba szállni, három másik autó férkőzött be a két fő bajnoki rivális közé.

A közvetlen üldözők közül csak Ricciardo és Hamilton javított egy cseppet, de nem változott a sorrend. Sebastian Vettelé a pole a 10. Szingapúri Nagydíjra.

Vettel 1:39,491, senki a közelében!

Az első szektorban három tizeddel jobb a Ferrarik részideje, mint a Red Bulloké.

Na nézzük, érkeznek az autók az utolsó menetre.

Vettel mögött két tizeden belül vannak a Red Bullok - vajon vissza tudnak majd vágni a második körök során?

Hamilton nincs messze Raikkönentől, a McLarenek viszont messze leszakadva a Mercedesek mögött: valószínűleg a 7-8. hely lesz az elérhető maximum Alonsóék számára.

Woah, micsoda első körök! Azt hihettük, hogy Raikkönen 1:40,0-ja remek idő, de Vettel és a két Red Bull is jobbat futott nála. Vettel 1:39,669-cel az élen! Mögötte Verstappen, Ricciardo, Raikkönen, Hamilton, Bottas, a két McLaren, valamint Hülkenberg és Sainz. 

Indul a Q3, vagyis az időmérő utolsó 12 perce.

Red Bull vagy Ferrari? Ez kell, hogy legyen most a fő kérdés a pole-ért folyó harcban, és ha bármi más történik, azt meglepetésként könyvelhetjük majd el. 

Hamilton csak ötödik lett ugyan, de csupán 245 ezred az elmaradása a legjobb időtől, viszont a hatodikként végző Vandoorne-nak már több mint 8 tized. Azért ha a Mercedesek összerakják a köreiket, akkor nem kell a wokingiaktól tartaniuk, ám Bottasnak ez egyelőre nem sikerült, most csak nyolcadikként jutott tovább.

Búcsúzik a Q2-ben: Palmer, Perez, Kvjat, Ocon és Grosjean.

Verstappen még egy kicsivel tovább javított, 1:40,332. Ricciardo feljött másodiknak, mögötte a Ferrarik, de gond nélkül továbbjutottak a Mercedesek és a McLarenek is.

"Istenem, mit csináltatok a gumikkal? Egyáltalán nincs tapadásom" - jelentkezik be Perez a rádión. Mindkét Force India búcsúzik a Q2-ben.

És mind a 15 pilóta kihajtott - senki nem érzi magát biztonságban, még az élen álló Red Bullok és Ferrarik sem.

Verstappen van leginkább nyeregben, így talán ő tűnik a legesélyesebbnek a mai pole megszerzésére. Ez az utolsó lehetősége, hogy még tinédzserként megszerezze első időmérős győzelmét, hiszen két hét múlva éppen a sepangi kvalifikáció napján tölti majd be a 20-at. 

Alonso köre most nem volt túl jó, csak a 11. helyen áll jelenleg. Most mindenki a bokszban, de az autók felkészítése után jöhet a Q2 utolsó menete.

Az első négy helyen a Ferrarik és a Red Bullok osztoznak, mögöttük pedig még Vandoorne is bejött a két Mercedes közé. Hamiltonéknak alighanem jönniük kell majd még egy próbálkozásra.

Verstappen 1:40,379! Vajon ezzel az iramváltással is tudják majd tartani a lépést a Mercedesek?

Raikkönen 1:40,999-nel kezd be. Na, ez már egy erős idő. És Vettel rátromfol: 1:40,529!

Indul a Q2. 15 résztvevő a pályán, a 15 perc elteltével újabb öt versenyzőtől veszünk búcsút.

A kiesők névlistája nem változott, csak a sorrendjük: Magnussen, Massa, Stroll, Wehrlein és Ericsson nem folytatja. A Williamsek ismét gyengélkedtek, de Massát a korábbi falazása nem segítette, Stroll pedig a hajrában hibázott.

A végén a McLarenek ugrottak fel ezekbe a pozíciókba, de erőset ment Palmer is - sokat gyorsulhatott a pálya az időmérő kezdete óta.

Sainz és Kvjat nagy kört futottak, a 3. és 5. helyre ugrottak fel.

Az első nyolc helyezett nem hajt már ki a végén (a három élcsapat és a Force India pilótái), a többiek mind tesznek még egy utolsó próbát.

Már csak 2 perc van hátra a Q1-ből, a Williamsek, a Sauberek és Magnussen állnak kiesőhelyen jelenleg.

Kvjat hatalmas füstöt eregetve érkezett vissza a bokszba, de a csapaton nem látszik aggodalom emiatt. 

Ocon is adott egy puszit a falnak, mint ahogy sokan megtették már a hétvége során. Az ebben az igazán nagy művészet, hogy így is csak elvétve koccannak annyira, hogy az sérüléssel járjon, szóval tényleg milliméterre érzik a pálya határait.

Massa defekttel hajt vissza a bokszba. Az autó jobb oldalával elég erősen lekoccolta a falat, ez okozta a defektet, és talán komolyabb gondokat is...

De most megérkezett egy halom erős idő: már Ricciardo, Hamilton, Verstappen, Raikkönen a sorrend, 1:42,8 most a legjobb eredmény.

Grosjean közben már másodszor is meglátogatott egy bukóteret röpke hét percen belül.

Hú, Alonso is egy nagyon csúszkálós kört vitt végig a célig, de ideiglenes második helyre ez is jó volt. Most pedig már csapattársa, Vandoorne az első.

A visszajátszásokból láthattunk egy kicsúszást Grosjeantól, és egy látványos ellenkormányzást Strolltól, akinek éppen sikerült távol tartania a Williamst a faltól. Mindketten folytatni tudták.

Raikkönené az első mért idő, 1:44,060. Ennél még sokkal jobbak várhatók, a második edzésen 1:40,8-ig sikerült lefaragni az etalont, ami a jelenlegi körrekord is.

A McLarennél lépésről lépésre bemutatják Alonso rutinját, aki mindig a bal oldalról száll be az autójába. Vajon ezúttal tényleg szerencsét hoz számára?

Elstartolt a 18 perces Q1, a versenyzők jelentős része máris a pályára rohant.

Amikor már azt hittük volna, hogy a monzai zűrzavar után végre lesz egy olyan hétvégénk, amikor senkire nem vár rajtbüntetést, bejelentették Marcus Ericsson váltócseréjét, amit az edzésen megsérült autója miatt kellett elvégeznie a Saubernek - ez plusz öt rajthelyet jelent a svéd számára.