Ricciardo már egy ideje a pályán van, csak lassú, Verstappent viszont az első körei óta nem láthattuk. Aligha tervezett ez a hosszú várakozás a Red Bullnál.
Ennyi volt mindenesetre, a végén az összes pilóta kihajtott, de minden autó egészben maradt. A tabella élén pedig Hamilton, Vettel és Bottas zártak 74 ezredmásodpercen belül egymáshoz képest. Tartsatok velünk a 14 órakor kezdődő időmérőn is.
Képek Ricciardo megpördüléséről.
Ricciardo nearly spins into the pit wall
— Sky Sports F1
LIVE:
Sky Go: https://t.co/HfMoaTwNvg
Blog: https://t.co/EyPDH4I63r#SkyF1 #BritishGP #F1 pic.twitter.com/U56YrRz5Zb
Ericsson is megpördült. Kár, hogy itt a kockás zászló, mert most kezdett volna érdekessé válni!
Ricciardo az első, akit komolyabban megtréfált az eső. Egy megcsúszás után sikerült elkerülnie a fallal való találkozást, de 180°-os fordulatot tett a célegyenesben.
Szinte mindenki a pályán, micsoda fordulat - erre aligha lehetett számítani még pár perce. De úgy tűnik, senki nem akar kimaradni a vizes körökből. A csapatok úgy reagálnak egymásra, mint egy versenyen a bokszkiálllásoknál.
Egész sokan kiviharzottak hirtelen a bokszból, köztük a két Mercedes és Ricciardo is. Azért nem árthat egy kis adatgyűjtés az intermediate gumikkal.
Sőt, Kvjat és Ericcson is kihajt.
Verstappen a következő vállalkozó szellem.
Azért küldték ki a belgát, mert gondokat észleltek a váltásokkal, és ennek akartak a végére járni. Miközben a pályán volt, Vandoorne és a csapat megerősítették egymásnak, hogy minden rendben, és már vissza is tért a garázsba a 2-es számú McLaren.
És egy McLaren az első vállalkozó: Stoffel Vandoorne a pályán intermediate gumikkal.
Másrészt persze egy csapat saját magával tolhat ki, ha most kiküldi a versenyzőjét, aki összetöri az autót, mert akkor ezzel ugrik is az ebédszünet a szerelőknek.
Valószínűleg a fő kérdés az utolsó 12 percre az lesz, hogy így csendben lepereg a számláló, vagy valaki kísérletezik még egy kicsit a vizes pályára való gumikkal. Elképzelhető ugyanis, hogy a két óra múlva kezdődő időmérőn is szükség lesz rájuk...
"Sárga zászló van érvényben a 7-es kanyarban" - közölte a mérnöke Verstappennel.
"Igen, miattam!" - hangzott a nevetésre sarkalló válasz a hollandtól.
Az intermediate gumikat még senki nem vette elő, inkább behajtanak a bokszba a versenyzők. Utolsóként Alonso és Verstappen is feladja az elemekkel való küzdelmet, és biztonságosan visszatérnek csapatukhoz. A hollandnak azért volt egy megcsúszása út közben.
Verstappen végre visszatért, de lehet, hogy az eredményének javításához már későn. A 8. helyen áll csak.
Na jó, most már tényleg rákezdett egy enyhébb szitálás, mondják a helyszíni jelentések.
Grosjean jelzi, hogy esik, de azért közben fut egy 1:29,8-at, amivel felugrik a 7. helyre.
A meteorológiai radarok azt mondják, hogy MOST fog jönni az erősebb eső a pályára. Egyelőre azonban mindenki rendben végzi a dolgát, szóval lehet, hogy csak a nagy esőnek felejtettek el szólni, hogy időpontja van Silverstone felett.
Bottas eddig is közel volt Hamiltonhoz, de most még tovább közeledik: 1:28,137 az ideje, így 74 ezred van a két Mercedes között, meg egy Vettel.
Hülkenberg fejlött az ideiglenes 5. helyre a szuperlágyakon. 1,4 másodperccel lassabb Hamiltonnál.
Raikkönen viszont csak 1:28,9. Lehet, hogy neki tényleg esik az eső, másoknak viszont nem. Most jönnek még a Red Bullok...
És itt a hétvége első meggyőző köre a Ferraritól: Vettel 1:28,095, csupán 32 ezreddel Hamilton mögött. Bottas további egy tizeddel van mögötte.
Ah, a Mercedeseket nem nagyon érdekli az eső, vagy csak Raikkönen látott rémeket: Hamilton 1:28,063-mal tovább javítja Silverstone legjobb köridejét.
Raikkönen újabb időjárás-jelentése: "Elég erősen esik a 3-as kanyarban."
Lehet, hogy nem is látunk már javulást a köridőkben?
Némi csend után ismét érkeznek az élcsapatok pilótái. Hamilton most futhatja meg hétvégi első épkézláb szuperlágyas körét.
Szikrahegyek!
Sparks pic.twitter.com/mzbP4lUnnH
— Gianlu D'Alessandro (@Gianludale27) July 15, 2017
A McLarenek már megint egészen elöl, a 8. és a 10. helyen állnak - valami tényleg javulhatott, hiszen ettől a pályától tényleg nem számítottak sokra. Egyre nagyobb kár Alonso büntetéseiért...
"Nem nyomom tovább a határokig, nem bízok az autóban" - hangzik a szokatlan rádióüzenet Kvjattól. A beállításokkal lehet baja.
Most küldte ki a Haas Magnussent, lassan mindenki feliratkozik a köridőtáblára. Az eső közben továbbra is szemel, de ez még mindig nem vészes.
Egyelőre 13 pilótának van mért ideje, de jönnek még többen is. Magnussen a látványosan csendes, egyetlen kör után a bokszban van, míg a Sauberek már a 10. körüknél járnak.
És a Mercedesek még mindig nem fejezték be: Hamilton 1:28,747-tel az élen, Bottas nem tudott javítani legutóbb.
Jönnek az idők: Bottas 1:28,8, Hamilton 1:29,0, Vettel 1:29,2, Raikkönen 1:29,3.
Raikkönen unott hangon (máshogy nem is tudná) közölte a rádión, hogy elkezdett esni. Egyelőre azonban ez még enyhe, nem túl zavaró a versenyzők számára.
Az S-kanyarokban szinte hányják magukból a szikrát az autók - a látványra nem lehet panasz.
Az edzés előtt érkezett friss hír, hogy a Mercedes és névadó szponzora, a Petronas meghosszabbították partnerségüket, ezzel rácáfolva azon értesülésekre, hogy a Malajziai Nagydíj jövő évi kiszállásával az F1 legnagyobb maláj szponzora is távozna a sportból.
A brit tegnap hibázott leggyorsabbnak szánt körén, így nem derült ki, mire képes a szuperlágy keverékeken.
Pénteken Bottas 1:28,496-os idővel zárta az élen a második edzést, ma tehát ehhez érdemes viszonyítanunk. Hamilton például rögtön egy 1:29,5-tel kezdett.
A pilóták többsége úgy érezte, nincs vesztegetni való ideje, és máris róják a köröket.
Bár az eddigi edzéseredmények még semmiről sem döntöttek, két idei győztes máris hátrányos helyzetbe került. Bottas után Ricciardo is öt rajthelyes büntetést kapott, Alonsót pedig ismét a mezőny végére száműzik a motorcserék.
Kigyulladt a zöld lámpa a bokszutca végén.
Nemrég szemelő esét jelentettek a helyszínről, de mostanra ez is elállt. Szraz pályán kezdődik meg tehát a körözés, de arra azért ne fogadjunk, hogy a végéig ilyenek maradnak a körülmények.
Már csak egy óra téttelenség (nem tétlenség) van hátra az idei Brit Nagydíjból, hiszen a most induló harmadik szabadedzés után az időmérőn elért eredménynek már fontos szerepe lesz a vasárnapi eredmények alakulásában. Nézzük hát, hogyan alakulnak az erőviszonyok ebben az egy órában Silverstone-ban!