DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
15:28

Szerencsére Wehrlein ki tudott szállni az autóból:

 

Mi ezzel meg is köszönjük Olvasóink figyelmét: két hét múlva Kanadában folytatódik az F1-es szezon, de ma se menjen senki sehova, hiszen természetesen jövünk majd a versenyzők nyilatkozataival, 18 óra után pedig következik az Indy500 Fernando Alonsóval a mezőnyben!

Miközben hallgathatjuk a német és az olasz himnuszt, elkészült futamösszefoglaló cikkünk is - ide kattintva olvashatjátok el, mi is történt a Monacói Nagydíjon.

Abban viszont nincs változás, hogy a győztesnek Albert herceg adja át a trófeát.

A hagyományoktól eltérően most tényleg dobogón pezsgőzhet majd a Vettel, Raikkönen, Ricciardo trió.

Az ünneplés pillanata:

 

Íme, a futam teljes végeredménye:

Vettel idén harmadszorra nyert, ráadásul mivel Hamilton csak hetedik lett, kettejük között 25 pontra hívott a különbség a világbajnoki összetettben.

ITT A VÉGE: SEBASTIAN VETTEL NYERI A MONACÓI NAGYDÍJAT! Ezzel a Ferrari első sikerét jegyzi 2001 óta a hercegségben. Raikkönen második helye ráadásul kettős győzelmet jelent a maranellóiak számára - a 2010-es Német Nagydíj óta az elsőt. A dobogó harmadik fokára Ricciardo állhat fel.

Megkezdődött az utolsó kör Monacóban, Vettel senkitől sem zavartatva vezet.

Közben a Ricciardo, Bottas, Verstappen vonat megérkezett Raikkönenre, de már csak két kör van hátra, ebből aligha lesz előzés.

Perez balul elsült előzési kísérlete Kvjat ellen:

 

Danyiil Kvat versenyének is vége: Perez próbált túl merészen előzni, összeértek az orosszal - a mexikói egyértelműen idegből vezet ezen a futamon.

Vettel ellógott közben Raikkönentől, az egyetlen egy másodperc alatti különbséget Bottas és Verstappen között láthatjuk a 4-5. helyeken. De vajon lesz-e előzés?

Itt van még Ericsson kicsúszása mozgóképen:

 

Ez azt jelenti, hogy a McLaren ezúttal sem szerez pontot - az egyetlen csapat, akiknek ez még nem sikerült a 2017-es szezonban...

Vandoorne a falban! Perez az 1-es kanyarban próbálta őt előzni, be is ment mellé, a belga pedig nem tudott elfordulni, így a falba tette a McLarent.

Kiállt a biztonsági autó! Óriási verseny Ricciardo, Bottas és Verstappen között!

Dupla nulla a Saubernél: Ericsson a biztonsági autó előtt haladva csúszott bele a falba az 1-es kanyarban!

Másik szögből is ugyanez az eset:

 

Videón az elsőre ijesztőnek tűnő jelenet:

 

A visszajátszásokból kiderült: Button és Werhlein ért össze, ezért állt félre a McLaren is. Szerencsére a sauberes is jól van a rádióban elhangzottak alapján.

Nagyon reméljük, hogy a németnek nincs baja - egyelőre nem igazán tudtak hozzányúlni az autójához. Verstappen a biztonsági autót kihasználva kereket cserélt, Button autója pedig leállt.

ATYAÚRISTEN, MEKKORA BALESET! Az oldalára dőlve áll egy autó a szalagkorlátnál az alagút előtt! Wehrlein Sauberje az!

Már többeket figyelmeztetnek, hogy törnek fel a pálya egyes részei - elképzelhető, hogy a rázókővel vannak gondok.

Mindeközben Ricciardo folyamatosan lopja a távolságot Raikkönenhez képest, és Hamilton is közeledik Sainzhoz - ez a két csata várhat még ránk a hátralévő bő húsz körben.

"Elképzelhető, hogy felszakítottak egy csatornafedelet" - figyelmeztetik Bottast a rádión.

Vettel rettenetesen lerázta magáról Raikkönent: a két ferraris között tíz másodperc a különbség. Az egyetlen érdemi csata Bottas és Verstappen között alakulhat ki a negyedik helyért.

Hogy kik voltak eddig a leggyorsabbak az egyes szektorokban? Mutatjuk:

 

Hamilton is túljutott a bokszkiállásán, és csak egy helyet veszített Sainzcal szemben, azaz a hetedik pozícióba tért vissza.

Így került Vettel Raikkönen elé:

 

Hamilton eközben még mindig a pályán: a többiek kiállásának köszönhetően a brit már a hatodik helyen halad.

"Ez katasztrófa" - mondta pár kisípolt szó kíséretében Verstappen, miután kiderült, hogy Ricciardo a maga kerékcseréje után is előttük marad.

A helycsere a Ferrarik között:

 

Vettel is a bokszban, és meg is előzte Raikkönent - a négyszeres világbajnok átvette a vezetést!

Ricciardo is megejtette a maga kötelező kerékcseréjét, s ezzel meg is előzte Bottast és Verstappent - az ausztrál a harmadik helyre tért vissza!

A finnt és a hollandot ráadásul pár kanyarig feltartotta Sainz is, aki aztán végül kiállt előlük a bokszba.

Az élmezőnyből Vettel és Ricciardo nem járt még a bokszban, az ausztrál pedig irtózatos tempót diktál - ő lehet a nevető harmadik a Bottas és Verstappen elleni csatában?

Gyönyörű szóváltás a Force India és Sergio Perez között: arra kérték a mexikóit vagy előzze meg Strollt, vagy maradjon le tőle, különben túlmelegszik a motor, mire a pilóta azzal vágott vissza, hogy már nem érdekli a korábbi orrkúpcserés kiállás után...

Raikkönen is megejtette a maga kiállását - természetesen mindannyian szuperlágy abroncsokra váltanak.

Egy körrel később hozták Bottast is, aki még épp Verstappen elé tudott visszatérni.

Verstappent ki is hozták a bokszba, miután azt kérték, hogy pont az ellenkezőjét csinálja, amit Bottas - megpróbálkoznak az elévágással!

Jelenleg főként a Red Bullok kezdenek fenyegető közelségbe kerülni Bottashoz - a Mercedes még nem veheti biztosra a dobogót sem?

Az élmezőny tagjai egyesével áthámozták magukat Buttonékon, ezalatt ismét két másodpercre hízott Raikkönen és Vettel távolsága, és Bottas is három szekundumre került a némettől.

A Ferrarik hamarosan forgalomba kerülnek, ennek köszönhetően Bottas és a Red Bullok is közeledni kezdtek Raikkönenékre. Stratégiailag ez még érdekes lehet.

Így alakult eddig a verseny:

 

"Vezethetetlen az autó, semmi tapadás!" - kiabálta a rádión Ericsson, aki valóban megcsúszott a Sauberrel az Uszoda-szekciónál.

Raikkönen és Vettel között már csak egy másodperc körül mozog a különbség - ez még a későbbi bokszkiállások szempontjából lényeges lehet.

Az egyetlen igazi versenyszerűséget a 15-16. helyen látjuk: Perez üldözi Strollt.

Hülkenberg kiállásával és Perez orrkúpcseréjével Hamilton még két helyet javított, így már az egy pontot érő 10. pozícióban autózik.

Így füstölt el a Renault:

 

Hülkenberg leálló autója miatt természetesen sárga zászló van érvényben a 2-es szektorban, az alagút bejárata előtti szakaszon.

Sergio Perez a bokszban járt, le kellett cserélni a mexikói Force Indiájának orrkúpját. Még nem tudni, pontosan mi történt az autóval.

Nico Hülkenberg Renault-ja elfüstölt! A csapat szerint a sebességváltóval vannak gondok - vége a német versenyének.

Vettel begyújtotta a rakétákat: másfél másodpercre megközelítette Raikkönent.

Egyelőre nem rágjuk le a körmünket az izgalmaktól, addig is nézzük vissza a rajt pillanatait:

 

Ahogy az várható volt, Wehrlein öt másodperces büntetést kapott a bokszból való veszélyes kiengedése miatt.

Vettel próbálja nem engedni Raikkönent: két másodperc alá csökkent kettejük között a differencia.

Bottas apránként, de folyamatosan szakad le a Ferrarikról, akik egymásnak adogatják a legjobb szektoridőket.

Kissé szétszakadt a mezőny az élen: Raikkönen előnye bő két másodperc Vettel előtt, míg Bottas hátránya további három szekundum.

Itt a rajt előtti elképesztő jelenetsor Alonso rádiós bejelentkezésével - zseniális!

 

A visszajátszásokon látszott, hogy Wehrlein és Button kis híján ütközött a bokszban. Nem mondanánk, hogy unalmas a beugró brit versenye.

Raikkönen, Vettel, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Sainz a sorrend az első körök után, Hamilton egy helyet javítva a 12. pozícióban halad.

Ahogy az várható volt, Wehrlein máris bejött a bokszba ultralágyra cserélni, Buttonnál viszont pont a fordítottját játszották el az első kör révén.

RAJT! Raikkönen maradt az élren, Vettel a második, Bottas a harmadik, és a Red Bullok között sincs változás a sorrendben.

Hoppá! Fernando Alonso köszöntötte a start előtt Jenson Buttont a csapatrádión! "Vigyázz az autómra!" - kérte a spanyol. "Bele fogok pisilni" - ígérte a brit. Szenzációs! 

78 körös lesz amúgy a futam - legalábbis ennyit terveznek, de ha sok baleset és biztonsági autós fázis lenne, előfordulhat, hogy a kétórás időlimit lép életbe.

Elkezdődött a felvezetőkör, most már tényleg csak nagyjából két perc a startig!

A Saubereken kívül mindenki ultralágy keveréken rajtol - Ericsson és Wehrlein a szuperlágyat választotta, de elképzelhető, hogy már az első körökben cserélnek ők is.

A futam egyik nagy kérdése, hogy vajon Hamilton mennyit tud előrelépni a 13. helyről, és vajon milyen taktikát választanak csapatával.

 

A rajt előtt gyorsan tekintsük át a világbajnokság állását: Vettel 104 ponttal vezet a 98 pontos Hamilton előtt, míg Bottas 63, Raikkönen pedig 49 egységet gyűjtött az eddigi versenyeken.

A pilóták már a nemzeti himnuszon is túl vannak a helyszínen - bő öt perc múlva kezdődik a felvezető kör!

 

Hogy milyen idő van Monacóban? Mondhatjuk, hogy tulajdonképpen kellemes:

 

A versenyzők természetesen a rajtrácson állva is megemlékeztek a néhány nappal ezelőtti manchesteri robbantás áldozatairól:

 

A Ferrari legutóbb 2001-ben tudott diadalmaskodni Monte-Carlóban - vajon ma megtörik ez a 16 éve tartó széria?

A Renault-nál rohamosztagosokat láthattunk nemrég, a Williamsnél pedig, úgy tűnik, egy szellemirtó tűnt fel a rajtrácson:

 

A versenynek van egy beugró szereplője is: Jenson Button az Indy500-on szereplő Fernando Alonsót helyettesíti a McLarennél. A brit csak a bokszból indulhat ma, ha viszont valóban elrajtol, 306. nagydíjstartjával utoléri a vonatkozó örökranglistán Michael Schumachert.

A pole-ból kilenc év elteltével indulhat újra Kimi Raikkönen, Sebastian Vettel révén pedig a Ferrari Szocsi után ismét kisajátította az első sort. Bottas a harmadik, Hamilton ellenben csak a 13. kockából startolhat - ide kattintva a teljes sorrendet átböngészhetitek.

Köszöntjük kedves Olvasóinkat, alig bő negyed óra múlva megkezdődik az idei Formula-1-es évad hatodik versenye, a szezon ékkövének számító Monacói Nagydíj. Tartsatok velünk a következő két órában!