Féltávnál tart a Spanyol Nagydíj: a 33. körben Vettel, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Perez, Ocon, Wehrlein, Hülkenberg, Magnussen és Sainz a pontot érő top 10-ben.
Élő közvetítésünk végéhez ért. Reméljük, két hét múlva Monacóban is hasonló versenyt látunk!
A megszokott közönségszavazás Sebastian Vettelt választotta a nap versenyzőjének.
Hamilton most fél méterrel a föld felett jár örömében…
Vettel (104) 6 ponttal áll Hamilton (98) előtt a bajnokságban. A harmadik Bottas továbbra is 63 ponttal rendelkezik.
Alonso 12. lett, pontot végül nem sikerült szereznie, idén először azonban beért a célba. Ez is siker.
A többi pontszerző között is találunk érdekes neveket: Wehrleinnek meglett a 7. hely az autóval, amely eddig a top 10 közelébe sem került.
Hiába volt sokáig nyerő pozícióban, Vettel a második, Ricciardo pedig harmadik helyen ért célba – a Mercedes, Ferrari, Red Bull trió fele leamortizálódott, ennek köszönhetően Perez és Ocon 4-5. helyet szerzett a Force Indiának.
Hamilton az utolsó előtti körben megfutotta a verseny leggyorsabbját, most pedig megnyerte a Spanyol Nagydíjat.
Lassú defekt Magnussennek, aki eddig pontszerző helyen állt. A 10. pozíciót viszont csapattársa, Grosjean örökölte meg.
Alonso szárnyal friss lágy gumikon a McLarennel, és még az előzés élményét is megtapasztalja: mind a két Williamst megelőzte, a 13. helyen a spanyol.
Nem szoktunk elfogultak lenni, de Wehrleinnek mégis szurkolunk, aki a mezőny papíron leggyengébb autójával próbál csodát tenni (akárcsak tavaly a Manorral): jelen állás szerint az 5 másodperces büntetéssel csak egy helyet fog bukni, nyolcadik pozíció néz ki a németnek.
Most már aligha lesz meglepetésszerű harmadik kiállás a végén. Hamilton 4,3 másodpercre szakította le Vettelt, minden jel szerint második idei győzelmét fogja ünnepelni.
Ha már Alonso: a spanyol mögött, aki 7. lett az időmérőn, már csak Jolyon Palmer van…
Egy pillanatra Hamilton, Perez és Alonso tűnt fel egymás mögött: csakhogy Perez egy, a spanyol pedig már kettő kör hátrányban van. 11 kör maradt a leintésig.
A szomorkodó kis Raikkönen-rajongó története vidám véget ért: sapka a kedvenctől.
Vettel csak nagyon lassú tempóban szakad le Hamiltontól a második helyen: 2,078 másodperc a német hátránya.
A Sauber német pilótáját, a futam egyik hősét azonban 5 másodpercre büntették a bokszutcába való szabálytalan behajtás miatt, amit leintéskor adnak idejéhez (hacsak nem jár addig bokszban). Ez nem valami jó hír: Sainz, Magnussen és Kvjat is a távolságon belül van.
Ne csak az élmezőnnyel foglalkozzunk, mert igen szokatlan sorrend állt fent mögöttük: Ricciardo a dobogón (már 50 másodperc hátrányban), két Force India a 4-5. helyen, Wehrlein a 7. pozícióban.
És a rádiózás tanúsága szerint a Mercedesen már most sincs minden rendben a lágy gumikkal…
A Ferrari arra számít, hogy Hamilton abroncsai elfogynak a végéig. Még mindig 20 kör van hátra.
1:23.663-mal a leggyorsabb kört is megfutotta a háromszoros világbajnok.
Hatalmas tempókülönbség a célegyenes végén, Hamilton a 44. körben megelőzte Vettelt, és pár kanyar alatt egy másodpercre leszakította.
Bottas Mercedese lángra kapott, ezért állt félre a 4-es kanyarban.
Bottas a pálya szélén, autója füstöl! Nem tudjuk, mi történt pontosan a finnel. Ricciardo dobogós helyen.
27 kört van vissza a versenyből: Vettel közepes, Hamilton lágy gumikon. A puhább keverék gyorsabb, de kevésbé tartós.
Vettel is bokszba jött, pont Hamilton mellé ért vissza, az első kanyarban ki is szorította a Mercedest. A német megőrizte a vezetést.
Wehrlein nyolcadik helyen áll a Sauberrel. Sainz követi, akinek a második kiállások során csak sikerült megelőznie Magnussent.
A VSC alatt a két Force India is bokszba jött, aztán Hamilton – sárga jelzésű lágy gumik az autón.
Szegény Massa nem élete versenyét futja, előbb Alonsóval ütközött, most pedig a másik McLarennel. Háromszor járt a bokszban.
A virtuális biztonsági autó alatt Wehrlein, Hülkenberg, Magnussen, Kvjat és Stroll látogatott a bokszba. Wehrlein közepesre váltott, sikerült megspórolnia egy kiállást.
Massa az egyenesben előzte Vandoorne-t, aki ráhúzta a kormányt a Williamsre. A McLaren felfüggesztése kitört, az autó a sóderágyban maradt.
„Óvatosabbnak kellene lenniük, és elengedni engem” – mondta diplomatikusan Hamilton Ericsson lekörözése után. A brit már 7,5 másodpercre van Vetteltől.
Az egyetlen, aki még nem teljesítette kiállását, Pascal Wehrlein a 7. helyen. Massa és Palmer már kétszer is voltak a bokszban.
Alonsót eközben megelőzte Marcus Ericsson Sauberje, aztán Vettel körözte le: a spanyol a 14. helyre esett vissza, nem tartott sokáig a McLaren-csoda.
A manőver a Raikkönen kiesése után pityergő ifjú rajongót is jó kedvre derítette.
Vettel bravúros előzése – Bottas nem számított rá, hogy átvág a belső oldalra.
Hamiltont természetesen nem akadályozta csapattársa, már a brit a második helyen.
A 25. kör végén Vettel átvette a vezetést, cikázás után, a fűre is lehajtva előzte meg a Mercedest a DRS-zóna végén.
Hamilton 4 másodpercre csökkentette a lemaradását. Bottas elfékezte magát, de Vettel így sem tudott előzni.
Bottas most jó szívességet tesz Hamiltonnak.
A Red Bull fejében is hasonló járhatott, Ricciardo szintén közepes gumira váltott. Az élmezőnyből már csak a vezető Bottas nem járt a bokszutcában. Megemlítenénk, hogy Wehrlein van a 6. helyen, aki a körülötte levőktől eltérően szintén nem cserélt még kereket.
Hamilton a 21. kör végén jött a bokszba, lágy helyett közepes került fel. A Mercedes teljesen más taktikát választott, mint a Ferrari!
Sainz és Magnussen incidenséért nem osztottak ki büntetést.
Öt kör eltelt Vettel kiállása óta, de Hamilton még mindig kint van. Előnye csak 15 másodperc a némethez képest, jócskán mögé fog visszaérni, de a Mercedes fejében már hosszabb távú terv jár.
Sainz sem gondolhatta, hogy itt sikerül előznie. A spanyol arra panaszkodott, hogy Magnussen szorította le, a dán szerint pedig őrült volt a Toro Rossós rivális.
A 15. körben Vettel is kiállt kerékcserére, Ricciardót azóta vissza is előzte, már a 3. helyen a német.
A 8-9. Magnussen és Sainz egyszerre jöttek ki a bokszutcába: a Toro Rosso csaknem egy időben végzett a Haasszal, a spanyol a bokszutcában is kinézett a Haas mögül, aztán a kijáratánál a füvön kísérelt meg egy merész előzést.
A 13. körben Alonso is kiállt, aki a 10. helyen levő Grosjean mögé ragadt be.
Az első kanyarban történtek Raikkönen szemszögéből.
Kimi pretty calm on the radio. pic.twitter.com/2tI02JoDkb
— Ky (@FiftyBuckss) 2017. május 14.
Érdekes a mezőny vége: Massa az utolsó, 18. helyen, előtte Palmer és Kvjat, akik már az első kör végén kiálltak, hogy megszabaduljanak a közepes keveréktől, melyen elrajtoltak, a lágy kedvéért.
Eközben még egy szó se esett az elejéről. Vettel, Hamilton, Bottas a dobogón, Ricciardo és Perez nyert értékes pozíciókat. Alonso a 11. helyen az incidens után.
Bottas meglökte Raikkönent, aki Verstappent taszította a kavicságyba. Massa és Alonso balesete ettől függetlenül történt, mikor a két autó visszatért a pályára.
Verstappen is kiállt a futamból, két nagy vesztese van eddig a Spanyol Nagydíjnak.
Massa is érintett volt, ő már járt a bokszban. Raikkönen nem jutott el odáig, félreállt autójával.
Verstappen és Raikkönen ütközött, és kiszaladt a pályáról, Alonso szintén a kavicságyba került. A Red Bull és Ferrari felfüggesztése sérültnek tűnik.
Elrajtolt a mezőny, Vettel lehagyta Hamiltont, káosz az első kanyarban.
A mezőny már a felvezető körön.
A versenyben futott legjobb kör 2008-ból származik, Raikkönen 1:21.670-et teljesített abban az évben. Sikerült ezt megdönteni? A pole-pozíciós rekord tegnap már megdőlt.
A Pirelli számításai szerint két kiállást láthatunk a futamon. A mezőnyből többen is használhatatlannak nevezték a kemény keveréket, így valószínűleg a csapatok a lágy és közepes gumikat váltogatják majd. Az aktuális legkeményebb abroncsot még egyik futamon sem láttuk az autókon, mindenki nagy ívben kerüli a használatát, annyira tartósak a gumiszállító idei abroncsai.
A tegnapi nap hőse, Fernando Alonso, aki 7. helyről várja a nagydíjat. „Véleményem szerint igazoltuk is már, amit az év elejétől kezdve sejtettünk, hogy a karosszéria nagyon is versenyképes, ezzel a résszel már most boldogak lehetünk. Még nem a legjobb, kicsit még dolgoznunk kell ahhoz, hogy elérje a Mercedes és a Ferrari szintjét, de egészen biztos, hogy azonos erőforrással közvetlenül mögöttük lennénk” – áradozott a spanyol a McLaren-Honda együttműködés első feléről. (Utóbbiról azt mondta, még mindig 50 lóerő a hátrány.) Vajon sikerül célba érnie idén először?
Az illetékesek szeretnék elkerülni, hogy megismétlődjön az Orosz Nagydíj blamája: két hete egyetlen valódi előzés sem történt a pályán. A DRS-zónát 100 méterrel meghosszabbították Spanyolországban, ennyivel korábban lehet nyitni a hátsó szárnyt.
A Sky Sports adásában Pastor Maldonado szakért. A rettegett venezuelai épp tegnaphoz képest öt éve szerezte egyetlen F1-es győzelmét itt Barcelonában.
Az előző 10 év Spanyol Nagydíját 10 különböző versenyző nyerte. Segítünk: ha a sorozat idén is folytatódik, akkor Bottas rövid idő leforgása alatt dupla győztesnek mondja magát.
Hamilton, Vettel, Bottas és Raikkönen az első négy rajtkockában. Annyira nem meglepő módon Vandoorne McLaren-Hondájában motorelemeket cseréltek, a teljes rajtrács megtekinthető itt.
Elérkezett a hétvége legjobban várt része, a vasárnap délután: pontban 14 órakor elrajtol a 2017-es Spanyol Nagydíj Barcelonában. Jó szurkolást mindenkinek!