DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 27. péntek
14:22

Ezzel vége az első szakasznak. Az utolsó helyen egy Haas, Grosjean végzett, előtte pedig Ericsson, Wehrlein, Vandoorne és Palmer kerültek még a kieső helyre. Alonsónak sikerült kikecmeregnie onnan egy 14. hellyel, amit szokás szerint valamilyen morgással nyugtázott a csapatrádióban.

Ezzel be is rekesztjük mai élő közvetítésünket, de tartsatok velünk holnap is, hiszen rendhagyó felállásból indul majd a futam. Vajon képes lesz Vettel és Raikkönen maguk mögött tartani a Mercedeseket?

Vettel örül, a Ferrarinál mindenki szeret mindenkit, a Mercedesnél meg okkal akadhat el mindenkinek a szava, hiszen régen szorultak már ki az első sorból.

A sorrend az 5. helytől lefelé: Ricciardo, Massa, Verstappen, Hülkenberg, Perez, Ocon. A Williams tehát befért a Red Bullok közé. 

Vettel és a Ferrari a 2015-ös Szingapúri Nagydíj óta először szerzett pole-t. Raikkönennek viszont tovább kell várnia erre.

Jó napot kívánunk, első sorban áll a Ferrari. Vettelé a pole végül, Raikkönen néhány századdal mögötte a második, és még Bottas is egy tizeden belül van, de már ez is csak a második sorra elég.

A Mercedesek ismét két felvezető kört mentek, de Bottas csak 3! És Hamilton sem javít, marad a 4!

Vettel 59 ezreddel Raikkönen előtt!

Raikkönen nem javít. A többiek viszont úgy tűnik, igen...

Vettel jön elsőként, de nagyon lassú. Lehet, hogy megzavarta az egyik Red Bull, viszont lesz még ideje egy újabb körre.

Már jönnek is a második körök. Raikkönen lesz az utolsó, aki kihajt az élmezőnyből.

Hamilton nagyon sokat veszített a végére, több mint egy másodperc lett a lemaradása. A Red Bullok viszont olyan messze vannak az 5-6. helyen, hogy akár Massa vagy a Force Indiák is veszélyesek lehetnek rájuk.

A képernyőn már ki is írják, hogy Raikkönen 127 versennyel ezelőtt állt utoljára a pole-ban, a 2008-as Francia Nagydíjon. Vajon megtörhet végre a jég?

Woah, a két Mercedes nem tudta elkapni Raikkönent, pedig az első két szektor után még jobban álltak. Bottas hajszálnyi lemaradással a 2. helyre jött be, Hamilton viszont csak 4. lett Vettel mögött. Raikkönen továbbra is vezet az első körök után!

Raikkönen 1:33,253-mal az első. Vettel közel két tizeddel mögötte. A Mercedesek még most jönnek...

Mind a 10 versenyző hamar a pályára hajtott. Úgy tűnik, sokaknak lesz két próbálkozásuk is.

Ismét kukkantsunk át Monzába, ahol a WTCC időmérőjének második szakaszában Michelisz Norbert a 6. helyen végzett, így csapattársával, Monteiróval ellentétben nem jutott tovább a superpole-ba.

Indul a Q3! 12 perc múlva kiderül, ki szerzi meg a pole-t a - vélhetően - négyesélyes csata végén.

A Q3 résztvevői: a két Mercedes, a két Ferrari, a két Red Bull, a két Force India, valamint Hülkenberg és Massa. Esteban Ocon karrierje során először jutott be az időmérő utolsó szakaszába.

Érdekes módon a hajrá most nem hozott tűzijátékot, ugyanaz az ötös esett ki, akik az utolsó körök kezdetekor is búcsúzásra álltak. A 11. helytől lefelé: Sainz, Stroll, Kvjat, Magnussen, Alonso. Sainz a büntetése révén a 14. helyre esik majd vissza. 

"Hihetetlen, egyszerűen hihetetlen" - hangzik a letört Alonso üzenete, akinek a jelek szerint elég hamar megváltozott a hangulata. A 15. helyen búcsúzott a Q2-ből.

Perez a 9. helyre jött be egyetlen próbálkozásával. Nem túl megnyugtató, hiszen még most jön mindenki más.

Verstappen pedig az 5. helyével most tért vissza a bokszba, szóval az utolsó percek csatározásaiba már ő sem kíván beszállni.

Hm, a Ferrarik ismét kihajtottak, csak a Mercedesek érzik magukat biztonságban a hajrához közeledve. Perez pedig egyedüliként csak most készül első gyorskörére a Q2-ben.

A Red Bullok ugyan az 5. és 8. helyen továbbjutásra állnak, de hátrányuk két másodperc körüli.

Közben a Monzában zajló WTCC-időmérőn is véget ért a Q1, a négy kieső között ott van a Zengő két pilótája, Nagy és Panis is.

A Ferrarik annak rendje és módja szerint bejöttek a 3. és 4. helyre, de hirtelen már ők vannak közel nyolctizedes hátrányban. Ez nem az, amire az edzések alapján számítottak sokan.

Cserébe viszont hatalmas körökkel köszöntek be: Bottas 1:33,264-e messze a hétvége eddigi legjobbja, de Hamilton fél másodperccel elmarad mögötte - már nem először láthatunk ilyen különbséget a hétvége során.

A Mercedesek megint két felvezető körrel nyitnak. Úgy tűnik, nekik a többieknél tovább tart üzemi hőfokra melegíteni a gumikat. 

A Williamseké az első gyorskör a második szakaszban. Immár mindenki ultralágy gumikkal hajtott a pályára.

Elindult a Q2, de egy percig még sárga zászló volt érvényben Palmer balesetének helyén, hiszen az autó eltávolítását még nem fejezték be. De mire a mezőny gyors tempóra kapcsolt volna, elhárult a veszély.

Valójában Alonso most kivételesen egy pozitív üzenettel fejezte be az első szakaszt, amiben az autó vezethetőségét és balanszát méltatta. Bár a spanyol gondolkodása olyan kifürkészhetetlen, hogy sohasem lehetünk benne biztosak, hogy mikor ironizál!

Palmer az autó orrával csapódott a falba kicsúszása után, de nem volt túl nagy a sebesség, a brit már ki is szállt. Wehrlein tovább tudott menni a maga 13-as kanyarban történt kicsúszása után, de ez már nem segített a helyzetén.

Ha jól számoljuk, idén már harmadszor ér véget úgy a Q1, hogy sárga zászló miatt az utolsó körök már nem számítanak.

Dupla sárga zászló, Wehrlein a pálya szélén. És Jolyon Palmer is, ő viszont a falban!

Az első hét pilóta maradt a bokszban a Q1 végére, a szokásos hat név mellett a 6. helyen álló Nico Hülkenberg.

Még három perc van hátra a Q1-ből, de lassan áthelyezhetjük a figyelmünket az öt kiesőhelyre. Jelenleg a Sauberek, a McLarenek és Grosjean tartózkodik a veszélyzónában. Az élcsapatok pilótái mind biztonságban vannak.

Na, Hamiltonnak végre összejött egy tiszta kör, a második helyre ugrott fel vele, csapattársa mögé. Bottas közben javított egy kicsit, miután elég szélesen vette az utolsó kanyart. 

Verstappen a harmadik, bejött a két Ferrari közé.

Ebben a képben azért van valami művészi. Egy szürke a nagy szürkeségben.

Raikkönen feljött a harmadik helyre, lemaradása 1,1 másodperc. A két Ferrari azonban szuperlágyakon köröz, míg mindenki más ultralágyakon.

Bottas állt az élre 1:34,1-gyel, Vettel kilenc tizeddel mögötte a második. Hamilton azonban erős első szektor után a másodikban hibázott, majd visszavett, így még mindig a tabella végén áll.

Egyelőre Sainz az élen, miközben a két Mercedes és Vettel első menete csak egy-egy lassú bemelegítőkör volt. De most már teljes gázon vannak ők is.

Két versenyző is büntetéssel vágott neki az időmérőnek. Stoffel Vandoorne a motorcseréért járó 15 rajthelyes hátrasorolással reálisan nézve már biztosan leghátulról startol majd, Carlos Sainz pedig háromhelyes büntetést hozott magával a bahreini Stroll-ütközés nyomán.

Többen is hamar a pályára hajtottak, az élmenők közül a Mercedesek lesznek az elsők a mért körökkel.

El is startolt a nagyjából 60 percet felölelő időmérő, ami szokás szerint három szakaszból áll majd.

A fegyverkezési verseny azonban nem csak a mezőny élén, hanem hátrébb is intenzíven zajlik. A hétvégén a Sauber is előrukkolt a T-szárny McLaren-féle változatával, ami az alábbi képen jól kivehető.

Eddig idén mindhárom időmérőt a Mercedes nyerte, ezen a hétvégén viszont mindhárom edzésen a Ferrari volt a leggyorsabb, így reális esély nyílik arra, hogy megtörjék a brackley-iek pole-sorozatát, ami az elmúlt három évben mindig csak egy alkalommal sikerült valakinek.

Na, akkor csapjunk is bele a lecsóba, hiszen már csak néhány perc, és megkapja a zöld jelzést a mezőny a derűs Szocsiban, hogy eldöntsék a vasárnapi rajthelyek sorsát.