DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. április 21. hétfő
18:57

28 fokos a levegő hőmérséklete, az már egész elfogadható a nappali edzéseken tapasztaltakhoz képest. És csak a rend kedvéért: az eső esélye 0 százalék...

Ezzel meg is köszönjük itt a figyelmet, de maradjatok még velünk, hiszen hozzuk rövidesen a friss vb-állást és a legfontosabb értékeléseket! Két hét múlva pedig Miamiban folytatódik a szezon, tartsatok velünk akkor is!

Itt a teljes végeredmény:

Russell és Antonelli révén 5-6. helyen a két Mercedes, Hamilton csak a hetedik, pontot szerez még a két Williams és Hadjar.

És nincs már változás: Oscar Piastri nyeri a Szaúd-arábiai Nagydíjat - és ezzel karrierje során először vezeti az F1-es vb-pontversenyt! Verstappen és Leclerc még a dobogón, Norris a negyedik helyig jött fel a tizedikről.

És elkezdődött az utolsó kör, nincs DRS-távolságon belül Norris Leclerc-hez. Piastri pedig úton idei harmadik győzelme és a vb-vezetés felé.

Utolsó előtti kör, Norris egyelőre nem tud másodpercen belülre kerülni a monacóihoz. Aki tegyük hozzá: végeredménytől függetlenül kiváló futamot teljesít megint.

Már csak két és fél kör hátra, Norris másfél másodpercre Leclerc-től.

Norris két másodperc alá nyomta a különbséget Leclerc mögött - lesz-e még csata a dobogóért? Most egy kisebbet hibázott a vb-éllovas - aki valószínűleg már csak néhány percig vb-éllovas...

Az élen Verstappen négy másodperc alá közeledett Piastrihoz, de az ausztrál győzelme gyakorlatilag a holland büntetése óta ott nincs veszélyben.

Norris így még akár a dobogóért is hajthatna, három másodperc a lemaradása Leclerc-rel szemben. A monacói a saját és a Ferrari idei első dobogóért küzd.

És végül nem vizsgálják Norris bokszkijárati incidensét.

A pontszerző zóna végén Hadjar pedig utolérte a Williamseket, ott még lehet egy kis csata a hátralévő hét körben.

Javítom magamat: Norrist a bokszKIJÁRATnál történtek miatt jegyezték, ott ment rá a fehér vonalra.

Hopp, Norrisnak a bokszbejárati kis malőrjét jegyezték a felügyelők!

Közben viszont elkapta Russellt, feljött a negyedik helyre.

Russell amúgy nem dőlhet hátra Leclerc előzése után sem, jön ugyanis Norris: három másodperc a távolság a két brit között.

Lawson kapott egy 10 másodperces büntetést - lehetne akár még jelentősége, a 11. helyen az új-zélandi, nem lenne messze a pontszerzéstől.

Leclerc másodpercen belülre egerészte magát Russellhez, már nyithatja a hátsó szárnyát - a célegyenesben pedig könnyedén ki is kerüli a Mercedest, feljön a harmadik helyre a ferraris!

A top 10-ben már mindenki cserélt kereket (sőt, a teljes mezőnyből már csak Stroll húzza a dolgot a 11. helyen), így állunk: Piastri, Verstappen, Russell, Leclerc, Norris, Antonelli, Hamilton, Sainz, Albon, Hadjar.

Norris szűk öt másodperccel Leclerc mögött tért vissza a pályára - ez azt is jelenti, hogy Russell is csak hatra van tőle.

Az élre így visszaállt Piastri, ő négy és fél másodperccel vezet Verstappen előtt.

No, most hívják Norrist, épp a táv kétharmadánál: pattannak fel a közepes abroncsok a McLarenre. Az ötödik helyre jön vissza a vb-éllovas.

Leclerc nagyon jó tempót diktál, már két másodpercen belül Russellhez képest.

Piastri amúgy nem zárkózik olyan rettenetesen nagy ütemben Norrisra, még mindig három másodperc körüli a távolság közöttük.

Antonelli megnyalta egy kicsit a falat, de talán túlélte a Mercedes. Leclerc pedig a friss gumikon megfutja a leggyorsabb kört, üldözőbe vette Russellt a dobogóért.

Hátrébb az alsóházban amúgy van egy-két csata, például most Bearman és Doohan között, de összességében a két Williams áll nagyon jól: a már kereket cserélt pilóták közül ők állnak a legjobban a négy topcsapat hét versenyben lévő pilótája közül.

Na most jött Leclerc az élről, egy tökéletes kerékcsere után visszajött Russell mögé bő három másodperccel. Az élen pedig ezzel a fordított stratégián lévő Norris, még kiállás nélkül.

Piastri és Verstappen között amúgy négy és fél-öt másodperc a távolság: egyrészt a holland sokat bukott Hamilton mögött, másrészt nem is tud közeledni a McLarenre.

Leclerc amúgy egész korrekt tempót megy a használt aroncsokon, Norris sem közeledik hozzá. Piastri persze igen a friss abroncsokon.

Piastri iménti Hamilton elleni előzését azért nézzük meg, ez hajmeresztő volt:

Necces pillanat Alonso és Bortoleto között a célegyenes végén - miközben a féltávnál a sorrend: Leclerc, Norris (ők még kerékcsere nélkül), Piastri, Verstappen, Russell, Hadjar (kerékcsere nélkül), Antonelli, Hamilton.

Leclerc bő 3 másodperccel Norris előtt, tőle 6 másodpercre a már kereket cserélt és így nagy tempóban közeledő Piastri.

Verstappen beragadt Hamilton mögé, sok időt veszít a hétszeres világbajnok mögött. A hátsó görbe-egyenes végén aztán megvan az előzés - Hamilton pedig közben jön ki a bokszba.

Leclerc, Norris az első két helyen, de ők még nem álltak ki kereket cserélni - a brit pedig ugyebár a kemény abroncsokon.

Piastri elképesztően merész manőverrel ment el Hamilton mellett. Közben pedig Verstappen a bokszban: előbb a büntetés letöltése, majd a kerékcsere - Piastri természetesen átugrotta, de Russell előtt maradt a címvédő!

Russell is bent a bokszban, ő Sainz és Albon közé tért vissza a pályán.

Piastri Hamilton mögé, a hatodik helyre jött vissza. Verstappennek szóltak, hogy nyomja-nyomja, hamarosan ő is jönni fog - de még nem!

És Piastri nyitja a kerékcserék sorát az élbolyban - a bal hátsó pedig kicsit lassan jött le, ebben maradt egy kis idő! Bokszban Antonelli is.

Na, Antonellivel már okosabban csinálta Norrist, megvárta a célegyenest az előzéssel - már az ötödik helyen a brit.

Piastri lemaradása közben 2,7 szekundumra nőtt Verstappen mögött.

Norris hamarosan Antonellit is utoléri. Jelenleg 15 másodperc a hátránya Verstappennel szemben.

Piastri közben leszakadt az élen 1,6-1,7 másodpercre, de Verstappen büntetése miatt ennek túl sok jelentősége nincs. Russell viszont már csaknem 6 másodpercre a Red Bulltól, így a mercedeses előtt maradhat a holland majd.

Nnna, harmadjára megvan Norrisnak a taktika: mögötte maradt a DRS-érzékelési pontnál, így a célegyenesben átlépte Hamiltont. Feljött ezzel a hatodik helyre a mclarenes.

És újra eljátsszák ugyanezt, bár most már mintha Norris nem akarta volna előzni Hamiltont! 2021-ből és 2022-ből is ismerős jelenetek ezek...

Norris megelőzte Hamiltont az utolsó kanyar előtt, de emiatt a ferraris nyithatta a hátsó szárnyát a célegyenesben, és vissza is előzte a vb-éllovast!

A 12. körben a sorrend: Verstappen, Piastri, Russell, Leclerc, Antonelli, Hamilton, Norris - utóbbi lassan utoléri ferraris honfitársát.

No, Piastri most nyithatta a DRS-t a célegyenesben éppen, 7-8 tizedre fel is zárkózott Verstappenre. Russell már több mint két másodpercre amúgy tőlük a harmadik helyen, tehát a büntetés után még ő is Verstappen elé kerülhetne.

Piastri azért nem engedi túlságosan elszakadni Verstappent, de épp egy másodpercen kívül. Mondjuk a világbajnok büntetése miatt olyan nagyon nem kell kapkodnia a mclarenesnek...

Sőt, Norris már Sainzot is átlépte - és ne feledjük, ő a többiekkel ellentétben kemény gumin van jelenleg.

Az első tízben néhány változás: Hamilton átlépte Sainzot a rajtrácshoz képest, Norris két helyet javítva a nyolcadik.

Verstappen egy másodpercen kívülre került Piastrihoz képest. A hollanddal közölték a büntetést, aki a tőle várható stílusban kommentálta azt!

Verstappen parádésan csinálta meg az újraindítást, maradt az élen - viszont máris röpült az öt másodperces időbüntetés a címvédőnek!

A visszajátszások alapján Piastri előrébb volt a kanyarcsúcspontnál az 1-esben, meglátjuk, hogyan döntenek... Verstappen azt rádiózza, hogy leszorította az ausztrál.

Közben pedig a safety car már be is jön a kör végén.

Tsunoda versenyének is vége, úgy fest, hiába ért vissza a bokszba.

Természetesen jön azonnal a biztonsági autó Gasly és Tsunoda ütközése miatt. A japán tovább tudott menni.

ÉS RAJT! Piastri jobban indult, Verstappen átvágta az első sikánt, így maradt az élen! Hátrébb pedig egy baleset: Tsunoda és Gasly a falban!

Érkeznek vissza az autók a rajtrácsra: most már senki ne menjen sehova, pillanatokon belül rajtol az F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj!

Elindult a felvezető kör Dzsiddában, a sorrend tehát az elején: Verstappen, Piastri, Russell, Leclerc (azaz négy csapat az első két sorban!), Antonelli, Sainz, Hamilton, Tsunoda, Gasly, Norris.

És akkor a gumiválasztások: a top 10-ből csak Norris választotta a kemény gumit, mindenki más a közepesen indul. Hadjar, Stroll és Hülkenberg még a kemény abroncsokon.

A szabadedzéseken látott hosszú etapok alapján a McLaren az esélyes, a rajthelyek miatt értelemszerűen leginkább Piastri révén. A Red Bull versenytempója pénteken még gyengébb volt, de Verstappenék sokszor tudnak nagyot javulni szombat-vasárnapra (az időmérőn ezt meg is tették), a Mercedes pedig egyelőre itt is a Ferrari előtt.

Arra aligha van esély, hogy a múlt heti bahreinihez hasonlóan változatos futamunk lesz stratégiai szempontból, a legvalószínűbb forgatókönyv egy sima egy kiállás a közepes és kemény gumikkal - íme, a Pirel jóslatai:

Verstappen két hete Suzukában győzni is tudott a pole-ból, de az nagyon más pálya volt, itt Dzsiddában bőven lehet előzni, így egyáltalán nem lesz könnyű dolga, ha meg akarja ismételni a japán eredményt. Viszont akár ő, akár Piastri akár az élre is állhat a vb-tabellán: ha nyer, az ausztrál biztosan így tesz, a holland esetén az is kell ehhez, hogy Norris ne zárkózzon fel a második helyre.

És már rajtrács: Max Verstappen indul majd a pole-ból, mellőle Oscar Piastri, mögüle George Russell, míg a vb-éllovas Lando Norris csupán a tizedik rajtkockából várhatja a piros lámpák kialvását a tegnapi Q3-as autótörése után - a teljes rajtfelállás itt böngészhető.

Dzsiddában természetesen már beesteledett, hiszen villanyfényes futamról beszélünk - a mezőny pedig már a rajtrácson:

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit így húsvétvasárnap este: egyfelől mindenkinek áldott ünnepet, másfelől reméljük, mindenki betermelte már a sonkát, rántott húst, csokitojást, kinél mi volt a menü - alig negyed óra múlva ugyanis jön a Szaúd-arábiai Nagydíj, kövessétek velünk!