Gyönyörűen mutatnak az autók a naplementében!
Köszönjük szépen a figyelmet, várunk vissza mindenkit a sprintkvalifikáció élő szöveges közvetítésére is!
Magyar idő szerint ma este fél hétkor kezdődik az F1-es sprintidőmérő, előtte pedig 17.10-től a Formula-2-esek kvalifikációját nézhetjük.
Leperegnek az utolsó másodpercek, vége az edzésnek. Ferrari-McLaren csata az élen, Tsunoda a leggyorsabb a mezőny második felének pilótái közül. A Red Bull szenved, a Mercedes sem tűnik kifejezetten erősnek.
Velük ellentétben a Red Bullnak nem fekszik a katari pálya. Verstappen mindössze a kilencedik a gyorskörök után, Perez pedig hatalmas lemaradásban a 18.
Az Aston Martin gyorsult még nagyot a lágy gumikon, Lance Stroll az ötödik pozícióban van.
A McLaren is megmutatja magát a lágyakon: Norris és Piastri csúszik be Leclerc mögé a második-harmadik helyre.
A Ferrari a piros oldalfalú gumikon is gyors, Leclerc 1:22.242-vel áll az élre, Sainz a második, de sok időt benne hagyott a körében.
Felkerültek a lágyak az utolsó tíz percben, most igazán felrázódhat a sorrend.
Bő tíz perc van hátra a gyakorlásból, a Ferrarik nagyon jól állnak a keményeken, a Mercedes viszont viszonylag gyengének tűnik a Las Vegas-i 1-2 után. Russell a nyolcadik, Hamilton a 13. helyen áll.
Pierre Gasly kezei között igazán erősnek tűnik az Alpine az új első szárnnyal. A francia jelenleg a negyedik helyen áll, csapattársa csupán a 17.
"Az a McLaren repül" - jelenti Perez a csapatrádión. Vajon szó szerint vagy átvitt értelemben értette a mexikói...?
Most Sainz futott rendkívül erős kört, három lila szektorral veszi át az első helyet. A maranellóiak mögött Norris és Verstappen következnek.
Ferrari 1-2 a sor elején: Leclerc ideje 1:23.419, Sainz bő egy tizedmásodperccel van mögötte. Mindkét pilóta a keményeken futotta meg ezen idejét, a többiek közepeseken követik őket.
A McLaren britje most hatalmas mentést mutat be, nagyon ingatagnak tűnik a McLaren... Norris viszont így is feljön a második helyre.
Lando Norris is odacsapja kissé a McLaren alját, sok a kicsi hiba a mezőnytől a mai edzésen.
Így áll jelenleg a mezőny:
A félidőhöz közeledve a pilóták nagy része visszamegy a bokszba, az újonnan négyszeres világbajnokká koronázott Max Verstappen most magát senkitől sem zavartatva köröz a pályán.
Perez példáját Franco Colapinto is követi a Williamsszel. Közben érdekes adat jelenik meg a képernyőn: idén már 15 balesetet szenvedett el a brit csapat...
Sergio Perez alatt ingott meg a Red Bull, a mexikói keményen odavágta az autó padlólemezét.
Charles Leclerc ugrik az élre kemény keverékű gumikon, körideje: 1:23.702.
Természetesen minden csapat ki akarja használni ezt a kevés időt arra, hogy a lehető legtöbb adatot össze tudják gyűjteni a sprintidőmérő előtt, így tele van a pálya, rengeteg a feltartás és szlalomozás az autók között.
A versenyzők ismerkednek a pályával, folyamatosan jönnek a lila szektorok. Most éppen Russell-Norris-Leclerc a top három sorrendje.
George Russell jelentette a rádión, hogy nem elégedett a fékekkel, "nem harapnak eléggé".
A Mercedes versenyzői egyébként különleges szerelésben vezetnek a hétvégén:
The white suits are back LH and GR looking fresh in their new @IWC threads #Thereference #IWCwatches #Ad pic.twitter.com/E4F4P1Vppd
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 28, 2024
A mezőny nagy része közepes keverékű abroncsokon kezdi meg a körözést, jelenleg a Red Bull párosa áll az élen.
25-26 kilométer per órás szél fúj a pályán, ez még fontos tényező lehet a hétvége során.
El is indul az edzés, a rövidített orrkúppal felszerelt Alpine-ok az elsők a pályán.
Tavaly a hőség és a hatalmas páratartalom jelentette a legnagyobb kihívást a pilóták számára, idén egy fokkal jobbak a körülmények a helyszínen.
Csupán két csapat változtatott az autóján erre a hétvégére: a Stake és az Alpine is az első szárnyhoz nyúlt hozzá. Részletek itt: https://formula.hu/parc-ferme/38732
Üdvözöljük kedves olvasóinkat! Hamarosan kezdődik az F1-es Katari Nagydíj első és egyetlen szabadedzése. Ez lesz az egyetlen lehetősége a csapatoknak a sprinthétvégén, hogy gyakoroljanak és megtalálják a megfelelő beállításokat a ma később következő sprintidőmérő előtt.