DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
23:43

A baleset képeken:

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, de maradjatok velünk, hozzuk a legfontosabb értékeléseket - holnap pedig itthoni és téli időszámítás szerinti 21 órakor jön a futam, tarsatok akkor is velünk!

Itt a Q3 teljes végeredménye - Russell mindössze négytizedes hátránya és Magnussen hetedik helyezése is kiemelendő:

És ez a vége: Sainz idén először a pole-ban! Verstappen a második, Norris a harmadik! Leclerc a negyedik, a Mercedesek a harmadik sorban!

Verstappen a második, megelőzi Leclerc-t. Norris pedig csak a harmadik, kikap a vb-éllovastól is!

Leclerc javít, de nem elég, Sainz viszont 1:15,946-ra javít! De ez elég lesz-e a pole-hoz?

Leclerc gyorsul, de Sainz brutális második szektort is jön.

A Ferrarik érkeznek elsőként, Leclerc, majd Sainz is lilul az első szektorban, de Verstappen sincs messze tőlük.

Érkeznek is ki a garázsból a versenyzők egyesével - na lássuk!

A vihar előtti csend percei, a bokszban a mezőny - de hamarosan jönnek az utolsó próbálkozások... Tud-e javítani Norris, hova lehet jó Verstappen, marad-e a Ferrari-vezetés?

És bizony, a visszajátszáson látszik is, hogy a 2-es kanyart vágta le belül Verstappen, ezért ugrott a köre.

Szóval az első próbálkozások után Ferrari 1-2 Sainz és Leclerc sorrendben, Norris elé pedig a Mercedesek is beférnek egyelőre.

Leclerc bejön másodiknak, mindössze 47 ezredre Verstappentől - Sainz viszont az élre is ugrik, 1:16,065 az új etalon! Verstappen körét pedig el is vették, gyanús volt az élőképen, hogy átvágta az első szektorban az egyik kanyart.

Verstappen 1:16,368-as idővel nyitja meg a Q3-at, Norris viszont elszúrta az első körét, csaknem hat tizedet kap a címvédőtől.

Verstappen és Norris már gyorskörön, az első szektor a hollandnál jobb.

Az eddig látottak alapján Norris tűnik a favoritnak a pole-ra, és esetleg Verstappen vagy Sainz lehet rá veszélyes egy jól összerakott körrel, Leclerc eddig némileg haloványabb volt.

És meg is kezdődött a mindent eldöntő utolsó 12 perc. Itt van egy McLaren, egy Red Bull, két Ferrari, két Mercedes, egy Williams, két Haas és egy Alpine.

Csak kérnünk kellett: itthoni idő szerint 23:53-kor indul a Q3.

Némi csúszás várható a Q3 kezdésével a Tsunoda-baleset eltakarítása miatt: most kellett volna indulnia az utolsó etapban, egyelőre nincs pontos infó.

A Q2 teljes végeredménye:

És ezzel vége is a Q2-nek: kiesik Tsunoda mellett Lawson, Alonso, Stroll és Bottas.

Hülkenberg és Magnussen bejön a 8-9. helyre - Tsunoda pedig belerakja a falba a Visa RB-t a stadionrész elején, piros zászló!

Jön az utolsó perc, a Haasok még például gyorskörön - kell is nekik javítani, hiszen kiesésre állnak.

Verstappen közelített Norrisra, de még mindig két tized a differencia. Leclerc pedig megmenekül, feljön harmadiknak - de csak pár másodpercre, megelőzi őt Sainz, aki egyetlen ezredre van Verstappentől.

Albon nyitja a hajrát, bejön ötödiknek a Williamsszel a Mercedesek sarkában, előzve Sainzot is.

Elcsendesült a pálya, ahogy ráfordulunk az utolsó öt percre. Norris, Verstappen, Russell, Hamilton, Sainz, Gasly, Albon, Tsunoda, Lawson és Alonso egyelőre a top 10-ben, kiesőhelyen Magnussen, Stroll, Hülkenberg, Bottas és a mért kör nélküli Leclerc.

Norris három lila szektort durrant, 1:16,301 a hétvége új legjobb köre. Verstappennek három tizedet ad, mögéjük a Mercedesek jönnek be a 3-4. helyre, megelőzve Sainzot.

Leclerc körét el is vették, miközben érkeznek a középcsapatok versenyzői: Albon tartotta a harmadik helyet sokáig, de most beugrott elé Gasly, mögöttük Tsunoda, Magnussen és Hülkenberg.

A második és harmadik szektor már nem erős a spanyolnál, 1:17,0-t fut, Leclerc első köre pedig kifejezetten gyenge lett, miután megbicsaklott alatta a Ferrari a középső szekcióban.

Verstappené a nagyok közül az első mért idő: 1:16,6-os kör, de Sainz már jobb első szektorral érkezik.

Indul a Q2: 15 perc, a tét már a top 10-be jutás.

Piastri és Perez búcsúja a konstruktőri versenyfutásban sem jön jól sem a McLarennek, sem a Red Bullnak, miközben a Ferrarinál mindkét pilóta a közvetlen élbolyban - még ha az élen most Norris is végzett az első etapban.

A Q1 teljes eredménye:

És ez most már biztos is: Piastri a 17., Perez a 18. helyen búcsúzik! Kiesik még Colapinto, Ocon és Zhou - miközben az élen Norris, Sainz, Verstappen a sorrend.

És már egyikük sincs gyorskörön, két nagyágyú is búcsúzhat már a Q1-ben!

Piastri csak a 14. helyre javít, Perez pedig csak a 15. pozícióba - ami máris 16. hely lett, ahogy Leclerc felugrik a harmadikra!

Piastri a stadionrész bejáratánál, a 12-es kanyarban csúszott túl a rázókövön, azért törölték a körét.

Na, jön az utolsó három perc. Leclerc csak a 15., a kiesőzónában Magnussen, Ocon, Zhou, Piastri, Perez. Érik egy vagy akár több meglepetés?

Piastri csak a 13. helyre javít - ráadásul el is veszik a körét! Bajban lehet az ausztrál? Norris viszont közben 1:16,5-ös idővel az élen a McLarennel!

Russell lila középső szektorral és negyedik idővel menekül a kiesőzónából, Hamilton a nyolcadik.

Öt perccel a vége előtt bajban Colapinto, Ocon, Zhou, Piastri és Perez.

Gyorsul a mezőny, a Mercedesek már a top 15 végére csúsztak, így nekik fel kell tenniük mégis a lágy gumit - sőt, Leclerc is csak a 12. helyen, Piastri és Perez pedig az utolsó két pozícióban!

Javulnak az Aston Martinok: Alonso az 5., Stroll a 6. helyen. Viszont náluk is jobb a Haas és a Visa RB: Hülkenberg a második, Tsunoda a negyedik helyen.

Verstappen, Norris, Sainz az első három az első próbálkozások után, mögöttük lágyakon a Williamsek Albon, Colapinto sorrendben.

Piastri belerontott a körébe a másik McLarennel, Verstappen viszont az élre áll az első 1:16-os körrel, a holland Red Bullján viszont a lágy abroncsok vannak fent.

A felirattal ellentétben Norris is a közepes gumikon, és azokon egyelőre vezet a McLaren-pilóta a Ferrarik előtt - akik közé Hamilton ékelődött be a Mercedesszel.

A Ferrarik és a Mercedesek a közepes gumikon hajtottak ki, mindenki más a lágyakon.

Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, elindult a Q1. Csak a rend kedvéért: 18 perces az első etap, az utolsó öt helyezett esik majd ki.

Öt perc az időmérő kezdetéig, a versenyzők már ülnek be az autóikba:

A nap pályán kívüli legfontosabb történése amúgy az, hogy sajtóhírek szerint a pénteki versenyzői megbeszélés alapján arra jutott az FIA, hogy az Austinban történtek, konkrétan a Verstappen-Norris incidens után módosítani kell a versenyzési irányelveken - méghozzá akár már idén. Bővebben itt írtunk minderről.

Ha már Verstappen: neki a pénteki műszaki gondok után motort cseréltek az autójában, ám mivel egy korábban már használt erőforrást tettek vissza az RB20-asába, ez nem járt  büntetéssel.

A Red Bull amúgy az eddig látottak alapján csak a címvédőben bízhat ismét: hazai közönség ide vagy oda, Sergio Perez az FP3-on sem tudott beférkőzni az első tízbe...

Ezt egyébként a szokásosnál is nehezebb megjósolni, a pénteket ugyanis nehezen olvashatóvá tette a számos baleset és az a tény, hogy az FP2-t gumitesztre használták. A néhány órával ezelőtti utolsó szabadedzésen mindenesetre kettős McLaren-vezetést láthattunk, de nem ment rosszul a Ferrari, különösen Carlos Sainz alatt, és nem volt messze Max Verstappen sem a Red Bull-lal - a négy élgárda közül talán egyedül a Mercedest húzhatjuk ki a pole-csata esélyesei közül.

Nagy szeretettel köszöntünk ismét mindenkit ezen a kései órán, alig negyed óra múlva következik a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj időmérője - reméljük, velünk tartotok, hogy a tervek szerint pontban éjfélkor kiderüljön, kié lesz a szezon huszadik pole-ja!