DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 18. péntek
20:31

És ez már így is marad, hiszen leng a kockás zászló: erősen kezdett a Ferrari, Verstappen egy jóval korábban futott körrel is hajszállal a McLatenek előtt, a Mercedesek viszont a 6-7. hely ellenére is küszködnek, a Haas pedig meglepően elöl a végén.

Ezzel mostanra meg is köszönjük a figyelmet, de várunk mindenkit vissza még ma éjszaka, hiszen fél 12-től már tétre megy a játék, jön a sprintidőmérő - tartsatok velünk addig és akkor is!

Itt a teljes végeredménye az egyetlen szabadedzésnek:

Norris a negyedik a másik McLarennel. Ferrari 1-2, Verstappen a harmadik, McLaren 4-5 a leintéshez érve.

"Határozottan rosszabb a vezethetőség ilyen üzemanyag-mennyiség mellett" - jelenti Russell a rádión. Küszködik rendesen a Mercedes...

Ellenben a Haasok feljöttek a top 10-be, miközben Piastri a negyedik, Leclerc pedig 21 ezredes hátránnyal Sainz mögött a második.

Tsunoda negyediknek hozza be a Visa RB-t, Russell hetediknek a Mercedest. A brit amúgy majdnem incidensbe keveredett Colapintóval, aki mintha nem vette volna észre a versenytársat.

Szokatlan incidens: Piastri elvétette a bokszbejáratot! Rövid időre virtuális safety car-fázis is volt - talán épp emiatt?

Folyamatosan érkeznek a gyorskörök, már Alonso a harmadik az Astonnal, Gasly pedig az ötödik a McLar... izé, Alpine-nal.

Lawson bejön harmadiknak, épp csak Hamilton mögé - de rögvest eggyel hátrébb is sorolódnak, Sainz ugyanis újra visszaveszi a vezetést a Ferrarival, két és fél tizeddel előzi Verstappent.

Hamilton bejön másodiknak, négy és fél tizedre Verstappentől. Közben Colapinto ugrott fel hatodik helyre a Williamsszel.

Na, a Ferrarik és Hamilton is már lágyon, talán jön egy-két időmérős szimuláció a végére.

De Albon kétszer is belehibázott a gyorskörébe, így nem tudjuk meg (egyelőre), milyen a lágyakon a Williams tempója.

Már az utolsó negyed órában járunk, de még mindig csak a két Red Bull és a két Stake váltott más keverékre, mint a kemény. Illetve csak mondanunk kellett: Albon és Colapinto Williamsére most kerültek fel épp a lágyak.

A Red Bullok és a Ferrarik mögötti sorrend: Russell, Norris, Alonso, Bottas, Lawson, Tsunoda. Utóbbi párost érdemes lesz külön is figyelni a hátralévő hétvégéken, hiszen a Red Bull-osok, különösen Helmut Marko szavai alapján könnyen lehet, hogy egyfajta szétlövést láthatunk majd közöttük - Perez helyéért...

Perez javít, de csak minimálisat, viszont így is maga mögé utasítja Sainzot - igaz, Verstappentől továbbra is közel nyolc tized a lemaradása.

Norris is elfékezi magát a hátsó egyenes végén, ahol még az edzés elején Piastri tette. A McLarenek amúgy a 6. és 12. helyeken, de a többséghez hasonlóan még ők is csak a kemény keveréket nyüstölik.

Túl az edzés felénél, mutatunk egy teljes állást:

Perez bejön harmadiknak, ezredre azonos idővel Sainzcal, így most Red Bull-Ferrari sorminta az élen, csak épp utóbbiak még a kemény gumikon futották a maguk idejét.

Természetesen nagyot javít a címvédő: 1:33,855-öt repeszt a Red Bull-lal.

Verstappen az első az élmenők közül, aki felteszi a lágy gumit - na lássuk!

Gumihasználat tekintetében egyelőre csak a Sauberek lógnak ki a kemény keverékes sorból: Bottas a közepesen, Zhou a lágyon köröz(ött).

Russell a harmadik mögöttük, de a Mercedes sem tagadja a Twitter-posztjában, hogy zavaros első 20 percen vannak túl - eddig nem viselkedik jól a fejlesztésekkel telepakolt W15-ös...

Bő 20 perc elteltével Leclerc ugrik az első helyre, bemegy már az 1:34-es tartományba. Ferrari 1-2 pillanatnyilag.

Az Alpine dizájnja. De most komolyan, átgondolhatták volna ezt, hogy ne McLarenre fessék magukat...

És újabb Mercedes-hiba, Russell forog meg az 1-es kanyarban! Kifejezetten sok a botlás alig negyed óra alatt is, és főleg a Mercedesek "remekelnek" ezen a téren. Itt még képen Hamilton hibája:

Russell rádión jelzi, hogy ugyanott volt egy necces pillanata, mint Hamiltonnak - és valóban, a visszajátszás alapján is ez a helyzet. Egyelőre amúgy úgy fest, eléggé gyenge még a tapadás az új aszfalton.

Hamilton is hibázik egy látványosat az S-kanyarokban, szép 360 fokos piruettet produkált a hétszeres világbajnok. Annak a szett guminak annyi is.

Pár másodpercig sárga zászló volt érvényben, Gasly hibázott és forgott meg az 1-es kanyarban az Alpine-nal. Ami egy az egyben McLarennek néz ki az egyedi dizájnnal. Kész szerencse, hogy a McLaren bekrómozta magát!

Verstappen 1:35,5-re javít a Red Bull-lal, Russell második a Mercedesszel.

Norris egyetlen ezredre megközelíti Leclerc-t az élen, de mire ezt leírtuk, Sainz ragadta magához a vezetést a másik Ferrarival.

Piastri fékezte el magát a hátsó egyenes végén, miközben érkeznek az első mért idők: jelenleg Leclerc vezet Verstappen és a Mercedes-duó előtt.

Amerikai helyszínről lévén szó, több autó is különleges festésben pompázik - például a McLaren is részben krómra váltott:

Szinte a teljes mezőny a kemény gumikon kezdte meg a munkát, csak Bottas Stake-jén tűnt fel a közepes abroncs.

Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, elindult tehát az egyetlen szabadedzés - és elég sokan egyből pályára is hajtottak, hiszen mindössze egy órájuk van a csapatoknak, ráadásul a COTA nagy részét újra is aszfaltozták, így azzal is ismerkedniük kell a saját fejlesztéseik működése mellett.

Van egy csere a mezőnyben Szingapúrhoz képest, hiszen ahogy az már hetek óta ismert, Liam Lawson vette át Daniel Ricciardo helyét a Visa RB-nél az idény hátralévő hat futamára.

A hétvége sztorija amúgy eddig a Red Bullhoz kötődik, hiszen a minap pattant ki, hogy olyan eszköz volt az autójukban, amellyel a pilótafülkéből is tudták állítani a padlólemez elülső részének magasságát. A csapat elismerte az eszköz létezését, de állítják: az autó összeszerelt állapotában nem lehet azt használni, így nem csináltak semmi illegálisat - amit amúgy az FIA sem állított.

A sprintformátum ellenére több csapat is jelentős fejlesztési csomaggal érkezett meg az utolsó negyedidény első állomására: a McLaren és a Mercedes például alaposan átszabta az autóját - itt írtunk a részletekről az austini újítások kapcsán.

Hogy miért nem írtunk sorszámot a szabadedzés elé? Nos, azért, mert sprinthétvégéről van szó, így ez a mostani 60 perc lesz az egyedüli tét nélküli tréning a csapatok számára, néhány órával később már a sprintidőmérő következik! A teljes, magyar idő szerint kissé kellemetlen (főleg, ha az ember a Phillip Island-i MotoGP-t is követni akarja!) időpontokkal tűzdelt menetrend ide kattintva böngészhető.

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, szokatlan és hosszú volt ez az F1-es őszi szünet, de most már vége: alig bő tíz perc múlva indul a móka a COTA-n, jön az USA Nagydíj szabadedzése!