DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
15:02

Közepes és kemény gumikeverékek használatban, nagyjából fele-fele megoszlásban egyelőre.

Ezzel meg is köszönjük a figyelmet, folytatás holnap 11:30-tól a harmadik szabadedzéssel - tartsatok akkor és addig is velünk!

Russell első szárny nélkül, de visszaért a bokszba - itt pedig mutatjuk a végeredményt:

És gyakorlatilag ezzel a momentummal ért véget az FP2, már leng a sárga mellett a kockás zászló is.

Tovább tudott menni némi rükvercelés után a brit, de a Mercedes első szárnyát ott hagyta a fal tövében. Nem fordult be az autó eleje.

Russell a falban két perccel a vége előtt - sárga zászló!

Ha már Sauber: az utolsó két helyen a Zhou-Bottas páros. Teljesen egyértelműen ők most a sereghajtó csapat az F1-ben már versenyek óta.

Norris aztán a menekülőutat is kénytelen volt meglátogatni, ahogy megérkezett az egyik Sauber mögé.

Mutatunk is egy képet ezekről a falazásokról, miközben Norris driftbemutatót tartott az 1-es kanyarban...

Ha az egykörös teljesítményeket nézzük, a McLaren és a Ferrari, és azon belül is Norris és Leclerc abszolút kiemelkedik a mezőnyből egyelőre. A Visa RB meglepően erős, a Mercedes és a Red Bull viszont nem villog.

Piastri közben szintén feliratkozik a falat megsúrolók sorába.

Hülkenberg és Perez sokallt be egymás után az első kanyarban és ismerkedett meg a bukótérrel.

A többség közben már váltott kemény vagy közepes gumikra, javában zajlanak a versenyetapos felkészülések.

"Valami még mindig furcsa a fékekkel" - mondta Sainz a rádión, percekkel az említett elfékezése után.

A visszajátszás alapján azért inkább ez a falsúrolás kategóriájába esett Norristól.

"Elég keményen eltaláltam a falat" - jelezte rádión Norris, akit be is hívtak a bokszba.

Sárga zászló volt néhány másodpercig: Sainz fékezte el magát.

Lassan befejezik a lágykörös próbálkozásokat a versenyzők, úgyhogy mutatunk egy sorrendet, ami lehet, hogy a végeredmény is lesz majd, hiszen az utolsó 20 percben főként a versenyetapot szokták csiszolni a csapatok:

"Oké, Lewis, 11. hely."

"Ez hihetetlen."

Egyelőre nem elégedettek a Mercedesnél, Russell is csak hetedik, bár ő legalább ott van a Sainz-Tsunoda-Piastri-Ricciardo-Perez-féle bolyban.

Colapinto is megnézte, milyen közelebbi kontaktba kerülni a fallal, a kiragasztott reklám bánta mindezt.

Leclerc gyorsult, de csak ezredeket, most 0,058 másodperc a lemaradása Norristól. 

Tsunodát dicsérte meg rádión a mérnöke, hogy jól csinálja, amit csinál, mire a japán visszakérdezett, hogy ezt most szarkasztikusan érti-e... 

Sainz hátrány is hat tized, de így is bejön harmadiknak. Norris és Leclerc egyelőre kiemelkedik a mezőnyből.

Perez csak a hetedik helyre jön be, nyolctizedes a lemaradása a Red Bullnak.

Leclerc jelezte, hogy a 14-es kanyarban súrolta a falat, az adatok ellenőrzésére kérte a csapatot a monacói.

Leclerc-nél a második szektor is lila, a harmadik viszont nem, 87 ezreddel elmarad Norristól. Piastri és Russell elé viszont befurakodott Tsunoda, közéjük pedig Ricciardo a Visa RB-vel.

Norris pedig oda is pakolt rendesen, 1:30,727-es idejével hét tizedet osztott ki Piastrinak. De jön Leclerc lila első szektorral...

Russell mellett a két McLaren is időmérős szimuláción, az első szektor Norrisnál lilul.

Russellnek lehet valami kisebb gondja, lassú tempóban csordogált a pályán - de ez már múlt idő, az utolsó kanyarokban már újra gyors a Mercedes, el is ment egy mért körre a brit.

Colapinto is jó első szektort produkált, de aztán elvette, vélhetően azért, mert rossz ütemben érte utol Hamiltont.

És jönnek a lágy gumik: Albon 15 ezreddel átveszi a vezetést Leclerc-től.

Sainz jön be másodiknak - azaz 1-2-ben a Ferrari a közepes abroncsokon, ami biztató jel a futamra nézve.

Perez pedig Verstappenhez hasonlóan elégedetlen a Red Bull. Ez azért nem annyira meglepő, az RB20-as különösen szenved a huplikon és a kerékvetőkön, márpedig Szingapúrban sokat kell használni őket.

Leclerc áll az élre, miközben a versenyzők nagy része kezd visszaszállingózni a bokszba a közepes és kemény gumikon, és ha követik a szokásos menetrendet, hamarosan felpattannak a lágy abroncsok.

Albon, Russell, Tsunoda, Leclerc, Sainz az első ötös negyed óra elteltével.

Közben pedig Colapinto állt be rossz bokszba: szegény alpine-osok sem értették... 

Verstappen ugratott át az egyik kanyarban a kerékvetőn és hajtott le a pályáról - egyelőre megint egy kissé szenvedősebb edzést teljesít a regnáló világbajnok.

1:32,238-nál járunk: ezt Albon futotta meg az imént. Eddig nagyon jól muzsikálnak a Williamsek Szingapúrban - ahogy tették Bakuban is!

Közben a McLaren rövid közleményben megerősítette: bár a szárnyuk megfelelt a szabályoknak és átment az FIA összes hajlékonysági teszten, "a McLaren proaktív módon felajánlotta, hogy végrehajt néhány apró módosítást az FIA-val való egyeztetés után".

"A lassú szakaszokon nincs tapadásom elöl és hátul sem" - jelentette Verstappen.

Sainz az új éllovas, Ricciardo mögé pedig Norris jön be harmadiknak.

Albon és Colapinto bejön második-harmadik helyre a Williamsszel, majd Ricciardo eggyel hátrébb szorítja őket, mert ő meg a vezetést veszi át.

Klasszikus szingapúri látkép - ne feledjük: 2008-ban itt rendeztek először éjszakai futamot, úgyhogy ez az F1 eredeti villanyfényes versenye.

Jönnek az első köridők, Leclerc a közepeseken vezet a kemény gumikat használó Norris előtt.

Visszajátszásból közben láthattuk, hogy Perez rövid időre átlépte a fehér vonalat a bokszkijáratnál, mert Stroll majdnem megállt előtte.

Perez kap közben fekete-fehér zászlós figyelmeztetést, mert nem követte a versenyigazgatói utasítást a bokszkijáratnál.

"Beragadt a rádiógombom, haha!" - jelezte Verstappen. Jobb lesz akkor, ha vigyáz, mit mond...

Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, jönnek is egyből ki az autók. Köztük Russell is a Mercedesszel, amely ebben a villanyfényben és ezzel a Petronas-zöld/türkiz/kék színezéssel egy az egyben Astonnak tűnik...

A másik fejlemény ennél fontosabb, egybehangzó sajtóértesülések szerint ugyanis az FIA arra kéri a McLarent, hogy módosítson a Bakuban látott trükkös hátsó szárnyán, vagy ahogy mindenki emlegeti, a mini-DRS-en annak ellenére, hogy az szabályos, hiszen minden teszten átment - bővebben itt írtunk a híresztelések szerint a Red Bull panaszát követő lépésről.

Két fontosabb történésről számolhattunk be az FP1 óta eltelt időben. A kevésbé komoly, sőt igazából inkább nevetséges fejlemény, hogy Max Verstappent beidézték, majd közérdekű munkára ítélték amiatt, mert a csütörtöki sajtótájékoztatón úgy fogalmazott, hogy az autója "el volt b*szódva". Részletek erről az egetrengető kihágásról itt olvashatók.

A villanyfényt azért kell kiemelni, mert a néhány órával ezelőtti nyitó gyakorlás még nappali körülmények között zajlott. Éppen ezért az időmérő és a futam szempontjából kevésbé is releváns, de azért mondjuk el, hogy Charles Leclerc volt a leggyorsabb Lando Norris, Carlos Sainz és Max Verstappen előtt - beszámoló és eredmények itt.

Üdvözlünk ismét mindenkit, kevesebb mint tíz perc múlva kezdődik az F1-es Szingapúri Nagydíj második, immár villanyfényes körülmények között zajló szabadedzése - tartsatok velünk!