Hamilton, Sainz, Piastri, Norris, Sargeant (!), Verstappen, Perez az első hét sorrendje hét perc elteltével. Pedig Sargeant egy csúnya elfékezést is bemutatott a célegyenes végén, belement a falba, emiatt lehetett a sárga zászló.
Ez a bizonyos futam pedig vasárnap 15 órakor fog rajtolni, tartsatok velünk akkor és addig is, hiszen jövünk a legérdekesebb nyilatkozatokkal és hírekkel!
Elképesztően szoros volt az élboly, 46 ezreden belül Norris, Piastri és Verstappen, és alighanem a vasárnapi futam is róluk fog majd szólni.
Egyedül Ricciardo javított a végén, beelőzte Tsunodát - itt a Q3 végeredménye:
És ez most már hivatalos is: Norrisé a pole, a McLarené az első sor a Hungaroringen!
De nem jók a részidők, Norris be sem fejezi a körét, de alighanem ez így is pole-t jelent számára.
Lepörög az óra, Sainz pedig visszament a bokszba, ő nem ért volna fel. A többiek igen.
Norris fél perccel a leintés előtt meg is kezdte az utolsó körét, de eleve ő áll az első helyen.
Na kik fognak felérni? Norris biztosan, Hamilton valószínűleg, a többiek kérdésesek...
És akkor most vált zöldre a bokszutca végi lámpa, Norris vezetésével összesen heten gurulnak a pályára. De nagyon lassan csordogál ki Norris, majd Hamilton is, így a sor végén állók nehezen fognak felérni...
Elképesztően szoros amúgy az eleje: Norris 22 ezreddel vezet Piastri előtt, Verstappen lemaradása pedig 46 ezred a brit mögött.
És közben jön az információ: 17 óra 21 perckor nyit a bokszutca.
Verstappen már tényleg kiszállt az autóból, ahogy Alonso is, ők biztosan nem fognak már javítani a harmadik, illetve hetedik rajthelyen.
Norrisszal azt közölték rádión, hogy öt perc múlva érkezik az újabb eső. Egyelőre még takarítják a pályát Tsunoda incidensének a helyszínén.
Többen már várnak is a bokszkijáratnál. Sietnük is kell majd a pilótáknak, azért csücskös lesz a felérés, főleg ha ideálisan akarják megmelegíteni a gumikat.
Jelenleg McLaren 1-2 lehetne, és alighanem az is lesz, mivel Verstappen már kiszállt az autóból.
Itt képen a baleset:
Csak a rend kedvéért: természetesen nincs még vége az edzésnek, hiszen 2 óra 13 másodperc maradt hátra, így fel lehet még érni egy gyorskörre.
A sikán előtt hajtott rá a kerékvetőre a japán, ott törte össze a Visa RB-t, ami a levegőbe is emelkedett!
És hatalmas autótörés: Tsunoda szenved nagy balesetet - piros zászló!
És Verstappen javít, de nem tudja megverni Piastrit sem!
Piastri 22 ezreddel marad csak el Norristól, ezzel bejön másodiknak, viszont előzi Verstappent - aki azonban szintén gyorsul!
Egyelőre jók a körülmények, Piastri lila első szektort villant - sőt, aztán Sainz is!
Még bő öt perc hátra, de máris jönnek a versenyzők a második próbálkozásokra.
Mindenki befejezte az első körét: Norris, Verstappen, Piastri, Leclerc, Hamilton, Alonso, Sainz, Stroll, Tsunoda, Ricciardo. És az előrejelzés szerint pillanatokon belül újra elered az eső, így lehet, hogy ez a végeredmény is!
Norris viszont lila második és harmadik szektor után átveszi a vezetést: 1:15,227 - több mint három tizeddel vezet Verstappen előtt!
Hamilton bejön harmadiknak, nincs messze Piastritól. Leclerc viszont megelőzi Hamiltont is!
Verstappen 1:15,555-ös idővel nyit, Piastri lila utolsó szektor után három tizedes hátrányban.
Ez egyelőre egyébként abszolút egy Norris vs. Verstappen csatának tűnik eddig a rajtelsőségért, esetleg Piastri szólhat még bele. A Ferrari és a Mercedes egy fél lépés hátrányban eddig.
Elindult a Q3, ha minden jól megy, 12 perc múlva kiderül, ki lesz a Magyar Nagydíj pole-pozíciósa - de az is lehet, hogy hamarabb, mert öt perc múlva újabb eső jöhet!
A két Visa RB és a két Aston szereplése a pozitív meglepetés ezen az időmérőn, de persze belejátszik az is, hogy Perezt és Russell, valamint az Alpine-okat is idejekorán elveszítettük.
Itt a teljes Q2-es sorrend:
De a lényeg a kiesőzóna, Hamilton pedig épp csak elkerülte a búcsút: Hülkenberg egy századdal maradt el tőle! Így ő már kiesik, ahogy Bottas, Albon, Sargeant és Magnussen is. Q3-ban a két McLaren, Verstappen, a két Ferrari, a két Aston, a két Visa RB és Hamilton.
Lepörög az óra, jönnek az utolsó körök! Norris átveszi a vezetést, 230 ezreddel Verstappen előtt a brit!
Albon a kilencedik helyre jön be, Sargeant a tizedikre, mindkét williamses továbbjutó helyen, de ez még változni fog.
Hamilton hatodik helyre javít, Stroll viszont máris hátrébb nyomja, ő ugyanis a negyedikre!
Hamilton már az utolsó körén, ahogy Stroll is, ők a 8. és a 7. helyeken állnak, tehát éppenséggel nincsenek biztonságban. Mindenki a pályán.
Már az utolsó három percen belül járunk, kivezetőkörön a mezőny többsége.
Öt perccel a Q2 vége előtt a sorrend: Verstappen, Piastri, Sainz, Alonso, Norris, Leclerc, Stroll, Hamilton, Magnussen, Tsunoda, és a kiesőzónában Bottas, Sargeant, Albon, Hülkenberg és Ricciardo, utóbbi mért idő nélkül. Mindenki a bokszban.
Sainz megelőzi Alonsót a harmadik helyért, és csupán bő egy tizedre a Verstappen-Piastri párostól - mégis versenyképes a Ferrari?
Norris nem jön elsőre igazán ütős kört, csak a negyedik helyen közel fél másodperces hátránnyal. Alonso a két McLaren között a harmadik helyen az Astonnal.
És a McLaren tartja Verstappen tempóját: Piastri csupán 15 ezreddel maradt el a címvédőtől! Jön hamarosan Norris is.
Hamilton 1:16,5-re javít, de jön mögötte Verstappen, aki pedig 1:15,770-es idővel megfutja az egész hétvége legjobb körét - most már jobbak az állapotok!
Sainz 1:17,0-s idővel nyit - nagyon hasonlóval, amivel Ricciardo a Q1 élén zárt. Norris ennél egy másodperccel tudott jobbat a harmadik edzésen, tehát a körülmények azért még mindig nem tökéletesek nyilván.
Sainz jött ki egyelőre egyedüliként, a többiek kivárnak inkább, hogy egyre javuljanak a körülmények.
Elindult közben a Q2 - a rend kedvéért: 15 perc, a top 10 jut be a harmadik szakaszba, azaz újabb öt pilótától búcsúzunk.
Russell kicsit méltatlankodott a rádión, hogy miért nem töltöttek elég üzemanyagot az autójába ahhoz, hogy a Q1 végéig folyamatosan körözhessen a folyamatosan javuló körülmények fényében...
És Ricciardóé közben a Q1 Hamilton és Verstappen előtt - itt a teljes Q1-es sorrend:
És bizony mindkét Alpine búcsúzik, óriási butaság volt ez a franciáktól! De a legnagyobb kieső Russell, aki szintén a bokszban volt már az utolsó percekben. Perez is kiesett, Zhou pedig nem tudott javítani - ők szálltak ki a meccsből.
Stroll előreugrik a negyedik helyre, Ricciardo viszont az elsőre! Úh, nagyon sokat gyorsulnak, a két Alpine így szinte biztosan ki fog esni.
Jönnek a zöld, azaz egyéni legjobb szektoridők. Az élen közben Verstappen ezredre beéri Hamiltont.
Csak Ocon és Gasly maradt a bokszban, a 11. és 13. helyen a két Alpine, meglátjuk, hogy okos vagy vakmerő döntés volt-e ez...
Russell végül javít is, lila utolsó szektorral a tizedik helyre jön előre. Lehet akkor javítani - jön az utolsó másfél perc, jönnek az utolsó körök!
Russell második köre sem az igazi, de már jobb, mint az előző, a középső szektor már zöldül. Szép lassan szállingóznak is ki a többiek a pályára.
Sárga szektoridők egyelőre mindenkinél, Russell jelzi is rádión, hogy még túl nedves az aszfalt. Három és fél perc hátra a Q1-ből.
A többség amúgy még várakozik a bokszban, a két Stake mellett csak Russell és Albon a pályán.
Folytatódik az időmérő, a két Stake egyből jön is a pályára, méghozzá slickeken. Úgy fest, most sem annyira erős az esőzés, hogy interekre legyen szükség.
16:22-kor folytatódik majd a Q1, azaz bő két perc múlva. És a radarkép szerint pár percig még szemerkélni fog az eső - trükkös végjáték lesz ez az első szakaszban!
6 perc 45 másodperccel a vége előtt jött egyébként a piros zászló, és közben néhány csepp eső újra esik a Ringen. Jelenleg Ricciardo, Stroll, Magnussen, Zhou és Hülkenberg az utolsó öt helyen, ők esnének ki pillanatnyi állás szerint.
Perez napjai alighanem meg vannak számlálva, tényleg elképesztő hullámvölgyben...
A 8-as kanyarba bemenet dobja el a Red Bullt a mexikói... Hát pfú, ennél rosszabbkor nem is jöhetne egy ilyen hiba a mexikóitól, akinek nagyon inog az ülése...
Előbb sárga, majd piros zászló! És hihetetlen, de Perez a falban!
Aki még Sargeant mellett kiemelendő helyen áll, az Alonso, aki ötödik az Aston Martinnal.
Russell alatt úszott el a Mercedes a 8-as kanyarban, de megfogta. Nem áll jól a brit, csak a 14. hely az övé. Kieső pozícióban Ricciardo, Stroll, Magnussen, Zhou és Hülkenberg bő hét perccel a Q1 vége előtt.
Itt a Sargeant-hiba képben - pedig még mindig a hetedik helyen áll az amerikai...
Logan Sargeant is the latest driver to lose the car at Turn 1 - but the first to go all the way to the barrier
— Formula 1 (@F1) July 20, 2024
He reports that he's okay but the car might not be#F1 #HungarianGP pic.twitter.com/APrSkdWmqj
Verstappen ugrk fel a harmadik helyre Hamilton és Sainz mögé. A nagyok közül Russell nincs benne a top 10-ben - de persze a lényeg most még csak a top 15 lesz.
Hamilton az új éllovas, 1:17,0 az új etalon idő. És közben sárga zászló az első szektorban...
Piastri 1:17,5-ös fut, Sainz már 1:17,2-t, ami jól mutatja, hogy nem ideálisak a körülmények azért.
Közben érkeznek az első köridők, egyelőre Sargeant vezet 1:17,7-es idővel. Összehasonlításképp: Norris 1:16,0-val zárta az élen a harmadik edzést.
Hopp, Piastrinak viszont azt jelentik, hogy egy kör múlva újabb eső jöhet! Na így viszont még érdekes lehet ez a Q1!
Bottas jelenti is a rádión, hogy "a pálya rendben van a slick gumikhoz". Hát akkor legfeljebb itt az első körökben láthatunk majd némi óvatosságot az eddigi eső miatt - aztán kiderül, hogy jön-e még további csapadék a következő egy órában.
Elindult a Q1, és úgy tűnik, a csapatok és a pilóták nem számítanak túl nedves aszfaltra, ugyanis az első fecskék egyből a slick lágyakon gurultak ki.
Mielőtt viszont beindul az akció, ajánljuk magunkat, hiszen utazó tudósítónk, Mészáros Sándor már-már hagyománynak nevezhető módon exkluzív interjút készíthetett Stefano Domenicali F1-vezérigazgatóval, amelynek első részében a Magyar Nagydíj és a Hungaroring fejlesztéseit méltatta a sportvezető - mindez itt olvasható.
Egészkor kezdődik a Q1, akkor derül majd ki igazán, hogy valójában milyenek a körülmények a pályán.
Az FIA hivatalosan is vizesnek minősítette a pályát tíz perccel a Q1 előtt, de mivel egyelőre nem tűnik intenzívnek a csapadék, így még trükkösebbek lehetnek az elején a körülmények.
Ez a változás pedig az eddig látott erőviszonyokat is megkavarhatja: a száraz szabadedzéseken a McLaren volt a leggyorsabb, néhány órája az FP3-on konkrétan 1-2-ben végzett Lando Norris és Oscar Piastri, de nem volt messze Max Verstappen sem a jelentősen átszabott Red Bull-lal, sőt a hosszabb etapokon is erősnek tűnt az RB20-as a holland és Sergio Perez alatt is - az FP3 összefoglalója itt, a pénteki edzések elemzése itt olvasható.
És talán a hétvége előtt ezt nem gondoltuk volna, de az időjárással kell kezdenünk, ugyanis bő fél órával ezelőtt elkezdett esni az eső a Hungaroringen! Jelenleg is esik a pályán, de az egyelőre nagy kérdés, hogy erősödni fog-e az intenzitása.
Nagy szeretettel köszöntünk ismét mindenkit, negyed óra múlva kezdődik a 39. Formula-1-es Magyar Nagydíj időmérő edzése, ahol eldől a vasárnapi rajtsorrend - tartsatok velünk!