Időközben Perez megelőzte Hülkenberget, hosszú körök áldozatos munkájával sikerült pozícióra váltani a 10 körös gumielőnyt.
A verseny összefoglalójával köszönjük meg nektek a figyelmet egy hihetetlen Osztrák Nagydíj végén, ezt ide kattintva érhetitek el, nyilatkozatokért és érdekességekért pedig maradjatok velünk a Formula.hu-n!
Íme a verseny végeredménye:
A leggyorsabb kör a hajrában plusz egy kerékcserét beiktató Fernando Alonsóé.
Nico Hülkenberg hatodik helye szenzációs eredmény, meg tudta verni Sergio Perezt, utána Kevin Magnussen a nyolcadik, Ricciardo a kilencedik, és Gasly is szerzett egy pontot.
Hihetetlen verseny volt, Piastri és Sainz a dobogón, Hamilton tőlük messze lemaradva negyedik, Verstappen végül az ötödik lett.
GEORGE RUSSELL GYŐZÖTT AUSZTRIÁBAN!
Mindjárt vége a 70. körnek, George Russell egy bő percre élete második futamgyőzelmétől...
És Russell odacsap pár tizedet neki. Nem lesz futamgyőzelme a McLarennek ma.
Utolsó előtti kör, 2 másodperc Russell előnye.
Na most egy szektor alatt hozott fél másodpercet, gumielőnye is van, de nagyon kevés az idő...
Piastri közeledik, de nem elég gyorsan, hiszen ez már a 69. kör a 71-ből és még mindig 2 másodperc felett a különbség.
Verstappen kap egy tízest az ütközésért. Az 5. helyről ezzel az 5. helyre esik majd vissza...
Vége a VSC-nek, ezzel együtt öt kör van még. Russell előnye három másodperc Piastri előtt.
Norris feladja a versenyt! Verstappen ötödik.
VSC törmelékek miatt, Russell Piastri előtt vezet, aki megelőzte Sainzot.
Norrist büntetik pályaelhagyásért, de hát kit érdekel ez most?
HIHETETLEN! Norris és Verstappen lötyög a boksz felé, Russell, Sainz, Piastri a sorrend!
Russell fogja nyerni a futamot!
ÖSSZEÜTKÖZNEK! Mindkét autó defektes!
Közben Hülkenberg már Perez előtt, ez is nagyon érdekes, de a többiekkel majd foglalkozunk a leintés után!
Most kiterelte Verstappent, a holland visszajön az első helyre!
Kilenc kör van még hátra, és Norris ismét támadásba lendül!
Norris pályaelhagyási ügye vizsgálat alatt.
Norris most máshogy csinálja, aláfordul, támad, de nincs meg!
"Noted". Ebből büntetés lesz.
Na de vajon ez belefér-e a fekete-fehér zászlóba...? És mennyire fájt ez a gumiknak? Sokba kerülhet ez Norrisnak...
Norris előz, de szabálytalanul, vissza is engedi Verstappent!
Norris fekete-fehér zászlót kap pályaelhagyásokért, azaz utolsó figyelmeztetés érkezett neki. A következőnél büntetést kap.
Ebben a körben egy bő tizeddel gyorsabb volt Verstappen, de most Norris megint kezd rágyorsulni...
Verstappen elkezdi leszakítani Norrist magáról, már nincs DRS-távolságban.
Az első próbálkozást Verstappen kivédekezte, Norris panaszkodik, de erre nem fog büntetés járni.
Norris támadási pozícióban lehet a következő körben!
Hét tized.
Minden szektorban gyorsabb a brit folyamatosan!
Másodpercen belül Norris! A leggyorsabb kör is az övé!
Norris még fél másodpercet ad Verstappennek! 1 másodpercnél alig több a különbség.
Verstappen hibázik, 2 másodpercen belül Norris!
Piastrit is hozzák, double stack a McLarennél! Verstappen pedig hosszú másodperceket bukik, így 3 másodpercen belül Norris hátránya!
Jön a bokszba az élen álló kettős!
Meg is van a pozíció! Gasly feljön a 11. helyre, és célba veheti Ricciardót.
Gasly támadja a Ferrari szerint a pontszerzés felé tartó Leclerc-t. Ráadásul azok a közepesek Leclerc autóján 16 körösek, aligha fognak még 20-at kibírni.
Piastri megelőzte Hamiltont! Az elvett harmadik rajthely után nagy versenyt fut az ausztrál – bár harmadik aligha lesz...
Nincs további intézkedés Ocon és Alonso összeérése nyomán.
Volt némi adok-kapok a köridőket tekintve Verstappen és Norris között, de a különbség stabilizálódott 6 és 7 másodperc között.
Az Alpine-ok letudták a cseréket, Gasly most Ocon előtt van, előttük meg Leclerc. Zajlik az újabb kiállási hullám, felkavarodik a mezőny ismét.
Hopsza, egy aprócska légterelő elem elrepült Ocon autójáról – jó eséllyel az Alonso-kontakt következtében.
Albont is vizsgálják a bokszbejárati vonal átlépése miatt, igaz, sokat nem fog vele veszíteni, különösebb pontesély nélkül köröz a 16. helyen.
"Ciao!" – üzeni Gasly Oconnak a rádióban.
Piastri csak másfél másodperccel van elmaradva Hamiltontól, akinek ráadásul büntetése is van még!
Gasly kőkeményen megelőzte Ocont, miközben vizsgálják, mi történt pár perccel ezelőtt Ocon és korábbi pajtása, Fernando Alonso között. A két autó összeért az egyenesben, az oka kérdéses.
Perez konstants kapja az egy másodperceket Piastritól. Majdnem 40 a lemaradása Verstappen mögött, egészen elképesztő.
Magnussen 28 kör után szabadul meg a keményektől, az utolsó etapra egy újabb fehér oldalfalú szettet kap. Valószínűleg Hülkenberg is jön hamar.
Miközben Verstappen 8 másodperccel vezet az egyik McLaren előtt, Perez 13 másodperccel van elmaradva a másik mögött – mindezt úgy, hogy még nem töltötte le a büntetésből kapott ötöst.
Közben kemény csata a pontzónán túl: Ocon megelőzte Alonsót, majd követte Gasly is, aki megpróbálta Ocon mellé is bedobni, aki természetesen lezavarta régi pajtását a bukótérbe.
Jó kérdés, hogy pontosan hogy számolták ki a Ferrarinál, hogy Leclerc pontot fog szerezni, mindenesetre a monacói ismét a bokszban járt... Használt közepeset kapott.
Verstappen megúszta a büntetést.
Gasly nem elégedett: panaszkodik, hogy Oconnak meg kéne előznie Alonsót mielőbb. Az üzenet burkolt jelentése: tessék engem elengedni!
Meg is dobják egy ötössel a mexikóit. Verstappenről még nincs hír.
Perezt bokszutcai gyorshajtásért vizsgálják. Márpedig az ilyet rendszerint büntetés szokta követni.
Leclerc-t dicsérik a rádióban, és azzal biztatják, hogy safety car nélkül is meglesz a pontszerzés. Ezt jelenleg nehéz elképzelni, de lelkük rajta.
Íme az első 10 a kiállások után, az is jól látható, mekkora a Haasok gumihátránya. Ahogy az is, hogy Russell a többiekkel ellentétben közepest tett fel:
Hamilton elfogadja a büntetést és elnézést kér a csapattól.
Hamiltont is büntetik, a vonalátlépésért öt másodperc jár. A Red Bullra pedig Norris panaszkodik, mert kiengedték elé Verstappent a bokszban – a stewardok fel is jegyezték.
Egy büntetés már megérkezet: Alonsót 10 másodpercre büntették a Zhouval való ütközés miatt. Kár érte, pedig az alternatív taktikával akár pontszerzésre is esélyes lehetett volna.
Norris és Verstappen is bokszban, Piastri vezeti a versenyt, mivel egyedüliként nem járt még a bokszban. No meg Zhou sem, de ez nem annyira érdekes.
Hamilton alatt megcsúszott az autó a bokszba menet, és átlógott a fehér vonalon! Vizsgálják, ebből jó eséllyel büntetés lesz.
Egy körrel Gasly után Hamilton és Perez is cserél, akárcsak Tsunoda, ezzel a Haasok visszatérnek a pontszerző helyekre – szám szerint a 7-8. helyre, de már 10 kör felett használták a gumikat...
Hoppá! Alonso nekiment Zhounak és kipattintotta a bukótérbe! Nem lett túl nagy baj belőle, de nem illik az ilyesmi!
Ocon jön a bokszba, jócskán a Haasok mögé fog visszajönni, de nyolc-kilenc körrel frissebb abroncsokon. Olyannyira jócskán mögéjük, hogy még Alonso és Albon is előtte van!
Hat másodperc felett a különbség Verstappen és Norris között. Ezt a Red Bull csak elveszíteni tudja.
Leclerc megelőzte Sargeantot élesben, pozícióért. Vajon volt már ilyen?
A Haas kiautózott egy kiállást mostanra a bokszból induló Zhouval szemben: mindketten megelőzték úgy, hogy a kínai még nem cserélt.
Leclerc ismét a bokszban, és már nincs több kemény keverék a Ferrarinál, szóval kénytelenek felrakni egy szett közepeset. A monacói most utolsó, előtte Sargeant, mögötte Verstappen.
Magnussent megkérték, hogy ne támadja Hülkenberget. A dán ellenvéleményének adott hangot – még ha nem is pont így fogalmazott.
Óh ez kellemetlen: Albon a kerékcsere után megelőzi Leclerc-t. A pályán. Egy Williamsszel egy Ferrarit. Ezt ízlelgessük kicsit.
És Hülkenberg visszavette a pozíciót Magnussentől: ezzel ő áll az első helyen a "már cseréltek" mezőnyében.
A cseréje után jelenleg 18. helyen álló Alonso a többiekétől eltérő taktikát választott, és a közepest egy újabb szett közepesre cserélte.
Hülkenberg is bokszol, és Magnussen megcsinálja az elévágást!
Sainzcal közlik, hogy A-terv. Kérdés, hogy melyik az a terv.
De mire leírtuk, ketten ki is szállnak a vonatból: Magnussen és Ricciardo a 10. kör végén megválnak közepes abroncsaiktól, és nem sokkal Leclerc elé térnek vissza.
A 8-12. helyen szép vonat alakult ki, mindenki DRS-távolságon belül a többiekhez képest. Hülkenberg a masiniszta!
Az első nyolcasban már csak Hamilton van egy másodpercen belül az üldözötthöz képest, egyébként nyúlik szét a mezőny.
Hamilton nagyon él ma, már támadja is a Sainzot, miközben Piastri kívülről előzte meg az első körben őt leszorító Perezt!
Hamilton elengedte Sainzot, a rajt utáni pozíciószerzést nem találták legálisnak. Most a spanyol a negyedik, a brit az ötödik.
A visszajátszáson látszik, hogy Leclerc-t Piastri és Perez ollóba fogta, így sérült meg a szárnya.
Verstappen előnye már két másodperc felett, remek tempóban nyúlik el a holland.
Az 5. helytől lefelé Sainz, Perez, Piastri, Hülkenberg, Ocon, Magnussen a sorrend.
De Russell a nyitott DRS-sel visszaveszi a helyét!
Hamilton keményen támadja Russellt! És meg is van!
13 másodpercet állt a bokszban Leclerc, ez komoly veszteség a monacói számára, aki Norrisszal küzd a bajnokság második helyéért.
Leclerc jön a bokszba, megsérült az első szárnya! Sargeant is a bokszban.
Verstappen maradt az élen Norris és Russell előtt, Hamilton feljött a negyedik helyre!
ÉS ELRAJTOLT AZ OSZTRÁK NAGYDÍJ!
Már vissza is értek az élmenők a célegyenesbe, elöl tehát Verstappen és Norris, mögöttük Russell és Sainz. Négy csapat az első négy helyen.
71 körös lesz a verseny, nagyon rövid a pálya, és ha nem lesz biztonsági autós fázis, kimondottan gyors futamra van kilátás.
Elindult a mezőny a felvezető körre.
Mindenki közepesen rajtol, kivéve a bokszból induló Zhout, aki keményeket tett fel.
Két perc múlva kezdődik a felvezető kör.
Az osztrák himnuszt a filmzenék egyik koronázatlan királya, Hans Zimmer vezényli. Vajon a leintés után is eljátsszák a Land der Bergét?
A rajtrács ide kattintva tekinthető meg, egyetlen változás történt: az utolsó helyre kvalifikáló Zhou a bokszból kezdi meg a futamot.
Közben az F1 hivatalos becslése is megérkezett, ők 10 százalék sanszot látnak az esőre.
Itt pedig az látható, kinek milyen abroncs áll rendelkezésére. Az élmezőnyből a Red Bullnak két friss kemény, a többieknek két friss közepes szettje van. A Red Bullon kívül az élmezőny többi csapatának csak egy kemény garnitúrája, van, azaz a közepes-kemény-kemény stratégiát nem választhatják.
A Pirelli két kiállásra számít a versenyen, a közepesen rajtolók keményre váltanak egy rövidebb első etapot követően, majd az utolsó etapban bármilyeen keverék előkerülhet. Legalábbis az elképzelések szerint.
Minimális, nagyjából 5 százalék esély van arra, hogy esni fog a verseny alatt, így Verstappen ellenfeleinek erre nem érdemes bazíroznia...
George Russell elhagyta a pályát a rajtrácsra kivezető körön a 3-as kanyarban. A brit aggódott, nincs-e gond az autójával, de a csapat megnyugtatta őt, hogy erős hátszél tolta le a pályáról.
A bokszutca bezárt, a versenyzők a 47 fokos pályára hajtottak.
Kollégáink a helyszínről küldik a legfrissebb információkat, ahogy például ezekkel a képekkel is tették nemrég:
Rendkívül nagy szeretettel köszöntünk titeket az Osztrák Nagydíj élő közvetítésében!