DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
06:27

A megpördült Marcus Ericsson.

A két Sauber egyelőre a tabella legalján áll - vajon képesek lesznek ezúttal is a Q2-be jutásért harcolni, mint ahogy azt tették a szezonnyitón?

Közép-európai idő szerint 9 órakor jön az időmérő, tartsatok velünk akkor is!

Aki pedig még egy utolsó gyorskört akart futni, az már a kockás zászló előtt megtette, így érdemi változás már nem is történt a mezőnyben. Az első négy helyet a Ferrarik és a Mercedesek, az utolsó négyet pedig a McLarenek és a Sauberek bérelték ki.

Leintették a szabadedzést. Úgy tűnik, egyelőre a Ferrarinál az előny Kínában.

Viszont Massa már közel egy másodperccel áll Hamilton mögött, szóval ismét jelentősnek tűnik az üldözők lemaradása.

A "nagy négyes" mögött Massa, Verstappen, Ricciardo és Stroll állnak, a Williams egyelőre azonos szinten a Red Bull-lal.

Az élmezőnyből Bottas jegyzett kört elsőként, 1:33,707-tel a harmadik. Hamilton követte, aki szintén javított, de ennél kevesebbet, miután elfékezte magát a hosszú egyenes végén, így csak a 4. helyen áll.

20/20 autó a pályán, és mindenki a leglágyabb keveréket, a szuperlágyat viseli.

Már szálingóznak is ki az autók a pályára. A két Ferrari várt ki a legtovább.

Beléptünk az utolsó 10 percbe. Hirtelen csak Hülkenberget és Ricciardót találhatjuk a pályán, de ez is csak azt jelzi, hogy mindenki készül egy utolsó nagy dobásra.

Máris módosult az élmezőny, Raikkönen ugyanis előrukkolt egy igencsak erős körrel, amivel feljött másodiknak, csupán 53 ezreddel csapattársa mögé.

Itt a jelenlegi állás:

EasyCapture2_4

És a Ferrari németje máris mutatja, hogy tudna még gyorsabban is menni. Leggyorsabb első és harmadik szektort futott, de köridején mégsem javított.

Na, itt is van, a két Mercedes bejött a 2. és 3. pozícióba Vettel mögé, de a némettől még mindig van 8-9 tized lemaradásuk.

Jelenleg elég furcsa látvány, hogy Hamilton és Bottas a 18-19. helyen állnak 6 másodperc lemaradással, de persze ők még adósak a gyorsköreikkel.

Raikkönen itt nem volt messze a megpörgéstől, de szépen és még időben korrigált.

Bottas egészen mostanáig körözött T-szárnyaszegett Mercedesével. Ő és Hamilton egy-egy 15 körös etapon vannak túl, amit eltérő gumikkal teljesítettek.

A két Ferrari hatalmas ugrással lépett az élre. Vettel 1:33,336-tal első, Raikkönen 1:34,476-tal második. Ezzel máris alaposan megdőlt a tavalyi versenyhétvége legjobb ideje. A kvalifikáció után jövünk majd egy összehasonlítással arról, hogyan változtak a sanghaji legjobb köridők az elmúlt évek során.

Közben az FIA azon ügyködik, hogy vasárnap az esetleges ködös idő ellenére is elrajtolhasson a futam. Pénteken még nem állt rendelkezésre mentőautó, amely a helikopter helyébe lépve szükség esetén időben el tudna jutni a kijelölt városi kórházig, ez a probléma azonban most megoldódott, előkerült egy jármű. Egyébként is úgy tűnik, hogy egy közelebbi kórházba helyezik át a szükséges orvosi felszerelés egy részét, így próbálva biztosítani a feltételeket vészhelyzet esetére.

A pillanatnyi állás igencsak furcsa, elég csak Vandoorne 4. helyét nézni, de ezek az idők még aligha mérvadóak. Az edzés végére viszont bizonyára a többségnek lesz már alacsony üzemanyagszint mellett futott, igazi időmérő-szimulációs köre.

EasyCapture1_17

Ericsson is csinált egy piruettet, miután kicsúszott alóla az autó hátulja, de különösebb dráma nélkül folytatta.

Egyelőre a Red Bull ausztrálján kívül más még nem próbálkozott időmérős körrel, hiszen mindenki más legalább 1,9 másodperces hátránnyal áll hozzá képest.

Palmer megpördült a 11-es kanyarban, de tovább tudott menni.

Ricciardo faragott a legjobb köridőn, most 1:35,647-tel áll az élen. A tavalyi pole-pozíciós idő 1:35,402 volt, szóval már közeledünk is hozzá. 

Itt a bizonyíték az imént említett esetre. Az ilyen leszakadások aligha segítenek abban, hogy előbb-utóbb ne tiltsák be ezen aeroelemek használatát.

Bottas Mercedeséről egy látványos akrobatamozdulattal letört a T-szárny. Az elem a pálya mellett landolt, a finn pedig folytatta tovább útját.

No de vissza a pályára, ahol eközben hirtelen már mindenkinek lett mért ideje. Jelenleg Ricciardo az első az időközben a bokszot elhagyó Perez előtt. Az ausztrál ideje 1:37,411.

És talán kapcsolódik a történethez, hogy a szombati edzés előtt Brown a Mercedes motorrészlegének vezetőjével, Andy Cowell-lel váltott pár szót a paddockban...

Közben péntek este egy érdekes képet osztott meg a McLaren első embere, Zak Brown, amelyen ő, Eric Boullier, Fernando Alonso és a spanyol menedzsere tanácskoznak éppen. Persze nem tudhatjuk, hogy miről beszéltek, de az biztosra vehető, hogy nem a szakításról, hiszen akkor aligha mutogatnák ezt a képet.

A többség már installációs körökkel sem bajlódik, több csapat pedig megosztotta gumistratégiáját a két pilótája között, hogy egyikük a szuperlágyat, a másikuk a lágyat használja, ezzel is gyorsítva az adatgyűjtést.

Sergio Perez az egyetlen, aki eddig nem hajtott ki.

Rengetegen viharzottak ki azonnal a bokszból, hiszen ha valamikor, hát most tényleg nincs vesztegetni való idejük.

Na, de csapjunk bele, vagyis csapjonak a pilóták. Zöld zászló, elstartolt a harmadik szabadedzés. 

A mai felkészülést azonban tovább nehezíti, hogy vasárnapra ismét esős időt mondanak, így ismét egészen más körülményekkel szembesülhet majd a mezőny a rajtrácson.

A tegnapi tervezett három órából csupán 20 percen át volt szabad a pálya a pilóták számára, és akkor is nedves körülmények között körözhettek, szóval aligha tudott bárki is érdemi munkát végezni. A lerövidített felkészülési idő miatt pedig okkal bízhatunk egy zűrzavaros hétvégében - a vasárnapi leintés után pedig megint azt lehet majd mondani, hogy a rendhagyó körülmények miatt még mindig nem lehetünk biztosak az erőviszonyokban.

Bemelegítésként nézzetek 45 másodpercen át ugrókötelező Danyiil Kvjatot.

Most okkal kívánhatunk napsugaras reggelt, mert a pénteki mostoha körülményekkel ellentétben ezúttal száraz, napos idő köszöntött az F1-es mezőnyre Sanghajban, ahol a csapatoknak és a pilótáknak viszont csupán egy órájuk van, hogy felkészüljenek az időmérőre és a futamra.