DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
16:11

Perez áll nagyon rossz helyen, egy javítás után is csak a 14. helyen a mexikói a Red Bull-lal. Nagyot ugrottak viszont az Alpine-ok, Gasly és Ocon a 4. és 6. helyeken. Piastri, Russell, Verstappen most a sorrend.

Ezzel mostanra itt megköszönjük a figyelmet, de rögvest jövünk majd a legfontosabb értékelésekkel - vasárnap 15 órakor pedig következik majd a Monacói Nagydíj futama, tartsatok akkor is velünk!

Hihetetlenül szoros volt, Hamilton a hetedik helyen csupán három és fél tizedmásodperces lemaradással.

Ferrari-McLaren sorminta az első két sorban, Russell egyetlen ezreddel maradt el Norristól. Itt a Q3 végeredménye:

És ezzel eldőlt: 2021 és 2022 után harmadszor Leclerc-é a pole Monacóban! Piastri az első sorban, Verstappen viszont csak a hatodik helyen!

Leclerc tovább javít, 1:10,270-es kör! Piastri is gyorsul, de másfél tizedre a monacóitól! Sainz a harmadik helyen, Norris a negyediken. Verstappen pedig nincs jó körön!

Leclerc javít az első két szektorban, Piastri viszont lassabb. Verstappen falazott.

A második és a harmadik szektor már nem annyira erős, Russell a harmadik, Hamilton az ötödik helyre jön be.

Russell viszont nála is jobb, lilul az első szektora - villannak a Mercedesek?

Sainz első szektora nagyon gyenge, ez neki csak egy melegítőkör lesz. Hamilton viszont gyorsabb az első szektorban Leclerc-nél.

Jönnek ki lassan újra a pályára a versenyzők, következik az utolsó három perc, jönnek az utolsó próbálkozások. Egyelőre Leclerc és Piastri az első két helyen, de Verstappen sincs messze - kié lesz a pole?

Albon a hetedik időt autózza meg a Williamsszel, ő is befért az 1:10-es tartományba.

"Ugyanazok még mindig a problémák az 5-ös és 10-es kanyarban" - jelenti rádión Verstappen. Jön az utolsó öt perc, most egyedül Albon a pályán, teljesen más ritmusban, mint a többiek.

Verstappen a harmadik helyre jön 149 ezredmásodperces hátránnyal. Leclerc, Piastri, Verstappen, Sainz, Russell, Norris, Hamilton, Gasly, Tsunoda, Albon a sorrend - utóbbinak még nincs mért ideje.

Russell bejön a negyedik helyre Leclerc, Piastri és Sainz mögé. Jön Verstappen.

Leclerc most talált be nagyon: 1:10,418-as idővel fél másodpercet ad Hamiltonnak - Piastri viszont csak 27 ezredes hátránnyal jön be mögötte másodiknak!

1:10,9-es idővel nyit a Mercedes-pilóta. Albon, Sainz mögötte, Leclerc lilul középen.

Hamilton két lila szektorral nyit.

Indul a Q3 akkor - na nézzük!

Bent a top 10-ben a két McLaren, a két Ferrari, a két Mercedes, valamint Verstappen, Gasly, Tsunoda és Albon. Kié lesz a pole közülük?

Verstappen a végén beugrott a McLarenek közé - itt a Q2 végeredménye:

Hamilton egy-két hibával együtt is feljön hatodiknak. Ricciardo javít, de nem elég, csak a 13. helyen. Gasly viszont bejön az ötödik helyre 1:10-es körrel, ezzel kiüti a csapattárs Ocont! Rajta kívül Hülkenberg, Ricciardo, Stroll és Magnussen búcsúzik még.

Stroll már biztosan kiesik, és Ocon is veszélyben lehet, mert ő is a bokszban, pedig csak a 10. helyen áll.

Jön az utolsó perc, a két McLarenen kívül mindenki a pályán.

Albon beugrik a nyolcadik helyre, két perccel a vége előtt Gasly, Stroll, Magnussen, Hülkenberg és Ricciardo az utolsó ötös.

Norris az új éllovas, 24 ezreddel megelőzte Piastrit - a két McLaren az első két helyen!

Piastri jelentette rádión, hogy eltalálta a falat, de így is vezet továbbra is, Leclerc is csak második mögötte 69 ezredmásodperces hátránnyal.

Sainz a második, Hamilton a harmadik helyre jön fel, mindketten tizedeken belül Verstappenhez képest. Viszont az élen már Piastri, megvan az első 1:10-es, egész konkrétan 1:10,756-os kör - Russell pedig a második.

Gasly is villant, a hatodik helyre jön fel a másik Alpine-nal.

Nagyjából a Q2 felénél Verstappen, Sainz, Tsunoda, Ocon, Leclerc, Norris, Piastri, Hamilton, Russell, Stroll a sorrend, Albon, Magnussen, Hülkenberg, Ricciardo és Gasly a kieső helyeken.

Verstappen visszaveszi az első helyet 1:11,0-s körrel, Ocon pedig bejön a negyedik helyre az Alpine-nal - óriási meglepetés lenne egy Q3-as szereplés a franciáktól, még akkor is, ha Ocon tavaly is nagyot ment Monacóban.

Hülkenberg alatt ingott meg a Haas az 1-es kanyarban, a bal hátsó kerékkel kissé meg is ütötte a szalagkorlátot. Közben már Sainz vezet két századdal Verstappen előtt.

Norris rögtön egy 1:11,3-as körrel nyit. Verstappen 1:12,196-os idővel megelőzi a McLarent - Leclerc kettejük közé furakodik be elsőre, megelőzi viszont őt Tsunoda.

Indul közben a Q2 már: 15 perc, a tét a legjobb tíz közé jutás.

Itt a Q1 teljes végeredménye - döbbenetesen szoros amúgy, Perez a 18. helyen hat tizedmásodpercen belül...

"Micsoda vicc!" - közli rádión Perez. Elképesztő, két nagyon komoly kieső már a Q1-ben!

Norris feljön a kilencedik helyre, Perez viszont nem javít, csak a 18. helyen a mexikói! Kiesik viszont Alonso is! Búcsúzik még Sargeant, Bottas és Zhou, ők kevésbé meglepők, Alonso és Perez annál inkább!

Norris egy tizeddel jobb, mint a 15. helyen álló Sargeant. De már Perez az utolsó továbbjutó helyen. Vagy ő, vagy Norris kieshet!

Alonso is veszélyben a 13. helyen. Óriási tömörülés az utolsó kanyar előtt, ebből még biztosan lesznek vizsgálódások. Norris csak a 18. helyen, megkezdte az utolsó körét.

Közben a két Mercedes az élen Russell, Hamilton sorrendben Leclerc előtt. Jön az utolsó perc, Gasly, Ricciardo, Norris, Bottas és Zhou az utolsó ötös.

Elképesztően szoros a mezőny, hét tizedes hátránnyal már veszélyzónában vannak a pilóták. Például Perez, még mindig csak a 14. helyen a Red Bull-lal!

Nagyon sok a javítás, jönnek az utolsó percek. Russell az új éllovas, Albon bejön az ötödik helyre a Williamsszel.

Leclerc most már odateszi magát, átveszi a vezetést - miközben mögötte Magnussen a második, Hülkenberg a harmadik! Négy perccel a vége előtt Perez, Tsunoda, Sargeant, Bottas és Zhou a kieső helyeken.

Piastri továbbra is tartja az első helyét, mögötte Hamilton, Russell, Sainz és Verstappen - ők mind kilenc századmásodpercen belül egymáshoz képest. Leclerc viszont egyelőre csak a 13. helyen, az imént a forgalomra panaszkodott...

Ellép a veszélyzónából a ferraris, de csak kilencedik helyre jön a monacói. Az élen Piastri, Verstappen, Alonso a sorrend.

Közben visszajátszáson mutatták, hogy Albon gyakorlatilag meg is állt az első szektorban, úgy tartotta fel Sainzt.

Verstappen az új éllovas, 1:12,0-nál jár a legjobb köridő - de már 1:11,8 Piastritól. Olyan gyorsan jönnek a körök, hogy Leclerc épp kiesőzónában...

Eddig tartott a Haas-tündöklés, Russell szorítja hátrébb Hülkenbergéket, aki elé Sainz is bejön.

Leclerc csak a hatodik helyre jön az első mért körével. Közben pedig máris vizsgálnak egy feltartást Albon és Sainz között - van egy fogadásunk rá, hogy lesz ebből még pár...

Magnussen, majd Hülkenberg az élen: Haas 1-2, mögöttük Piastri és Verstappen. Ezt alighanem printscreenelik gyorsan Ayao Komatsuék. 

Verstappen 1:12,7-es idővel nyit az élen, Hamilton és Tsunoda mögötte.

Jönnek az első mért körök, az első szektorban egyelőre Russell lilul.

Elindult a Q1, szokás szerint 18 perc áll a versenyzők rendelkezésére, az öt leglassabbtól búcsúzunk majd.

Már percekkel a Q1 kezdete előtt sorakoznak az autók a bokszkijáratnál: ez sem véletlen, hiszen könnyen futhatnak bele egymás feltartásába, vagy akár egy baleset miatti megszakításba a pilóták.

Leclerc kiemelkedett eddig, de ennél is talán meglepőbb, hogy kifejezetten jól ment a Mercedes, sőt bizonyos pontjain a hétvégének az Aston Martin is, főleg Alonsóval, de például Tsunoda is meg-megvillant. Izgalmas három felvonásra lehet kilátás, akárcsak tavaly!

Nem véletlenül emlegetik és emlegetjük mi is a monacóit az idény legfontosabb időmérőjeként, hiszen különösen a jelenlegi nagy autókkal szinte lehetetlen előzni a hercegség utcáin, így a pole már egy fél győzelemmel is felérhet. Persze Leclerc az ékes példája annak, hogy ez nem mindig van így: ha például úgy megsérül a váltó egy Q3-as balesetben, hogy rajthoz sem tud állni az illető (2021), vagy épp a Ferrari nézi be nagyon csúnyán a stratégiát a megérkező esőben (2022).

Zajlott néhány vizsgálat is az FP3-at követően. Egyfelől a felügyelők megnézték Russell és Norris alagút kijáratánál történt kis híján ütközését, amelyért Norris kapott végül megrovást. Emellett beidézték Verstappent is, amiért a leintésnél túl lassan haladt, a címvédő figyelmeztetést kapott a stewardoktól.

Úgy vághatunk neki ennek az időmérőnek, hogy most TÉNYLEG nem Verstappen a favorit: a Red Bull szemlátomást küszködik a huplikon és a rázóköveken. Aki viszont nagy esélyesnek tűnik, az Leclerc a Ferrarival: a tegnap délutáni második és a néhány órával ezelőtti harmadik tréningen is roppant meggyőző volt a hazai pilóta.

Köszöntünk ismét mindenkit, szűk negyed óra múlva jön a Formula-1-es Monacói Nagydíj időmérő edzése - tartsatok velünk, hiszen izgalmasnak és rendkívül fontosnak ígérkezik a kvalifikáció!