A harmadik szabadedzés végeredménye:
Leintették a harmadik edzést. Leclerc korábbi körét nem sikerült megjavítani, Verstappen és Hamilton azonban jelentősen faragott abból az óriási hátrányból. Egy-két tizeden belül hat csapat versenyzői állnak, ez szoros időmérőt vetít előre.
Az utolsó percekben is jönnek javítások, a két Mercedes a top 5-ben, Hamilton a harmadik helyen, Verstappen pedig lila első szektorral 0,197-re megközelíti Leclerc-t – mindezt 11 körös lágy abroncson.
A Red Bullhoz képest egy tizeden belül van a másik Ferrari, egy McLaren, egy RB és egy Mercedes, majd újabb tizeden belül négy versenyző.
Verstappennek sikerült eddig a legközelebb kerülnie Leclerc-hez – de ez is csak 0,589 másodperc. A holland így az új második, Sainz és Norris előtt.
A visszajátszás alapján ebben az esetben Russell volt a hunyó: az alagútból kijövet húzódott befelé, Norris csak centikkel kerülte el. Jött is az „idióták” felkiáltás a rádióban a McLarennél.
Sainz sem tud közelebb kerülni, legutóbbi körében nyolc tizeddel elmaradt. Hamilton a harmadik helyre lép fel, Norris pedig az ötödikre – a McLaren ott van az élcsoportban, de a mai edzésen sem túl látványosak. A britet Russell-lel együtt vizsgálni is fogják egy incidens miatt.
Mindenki javít, de Leclerc-t senki sem tudja megközelíteni. A negyedik Verstappen hátránya már hét tized feletti…
Sainz lemásolja Leclerc iménti körét, csupán két ezredmásodperc a különbség. De a monacói is megkapta az újabb lágyat, és nagy körön van: a második szektorban fél másodperccel, a végén hat tizeddel vezet, 1:11,369-es kört fejezett be!
Leclerc 1:11,977-re javított, aztán friss lágyon Russell, majd Alonso ugrott fel a második helyre. A spanyol mindössze 0,110 másodpercre a Ferraritól.
Hamilton is megérkezhetett volna közéjük, de a brit egy nagyot ugrott az Uszodánál a kerékvetőn. Addig a pontig Leclerc szintjét hozta, így csupán kilencedik helyre javít.
Leclerc már 1:12,092-nél tart, Verstappen négy, majd következő próbálkozással három tizeddel maradt el tőle. Aztán jött Sainz, ő csak két tizeddel lassabb a csapattársnál, feljön a második helyre.
30 perc elteltével a mezőny első fele – Hamilton és Perez sem látszik, csupán 16-17. helyen állnak:
Piastri is elmért egy kanyart, a Sainte Devote-ban ment ki a bukótérbe, jó fél percig sárgáztak miatta.
Végül csak összejött egy tiszta kör a vb-éllovasnak, ezzel feljött a második helyre. Leclerc azonban Piastrinál is gyorsabb, 1:12,521-gyel.
Verstappen csupán a 17. helyen, a hollandnak kerülgetnie kellett a többi autót – Sargeantnak integetett is párat bosszúságában.
Nagy a forgalom a pályán, most mindenki kint van – persze leszámítva Bottast. Az első helyeken folyamatosan változik a sorrend, most Piastri vezet (1:12,8765) Leclerc és Magnussen előtt.
Két kisebb incidens: Magnussen és Hamilton a bukótérből jön vissza – a dán szépen fordította vissza a Haast.
Hamilton 1:14,104-es körrel vezeti az edzést – a Mercedes kapcsán hír, hogy ma már mindketten az új első szárnyat használják, melyet tegnap Russell próbált ki. Az edzés közben már folytatódik a Bottas-incidens után.
A visszajátszás alapján Bottas szokásos helyen, az Uszodánál, a sikánnál koccolta rossz szögben a falat. Utána próbált még irányba állni, de a Stake nem fordult – Hamilton is kénytelen leparkolni a pályán, mert nem tud bekanyarodni a másik autó miatt.
Bottas jobb első felfüggesztése egy korlátérintés után megadta magát, a Stake nem tudott befordulni a Rascasse-ban. Piros zászlóval szünetel az edzés.
Közel tíz perc elteltével kilenc autó járt már a pályán, mért köre azonban csak Magnussennek van, 1:14,6-os eredmény lágyon.
Eddig senki nem fejezett be kört, letapogatózás után visszatértek a bokszba – mint Russell, aki arról számolt be, hogy a kormányzás könnyebb balra, viszont nehezebb jobbra. Vibráció viszont most nincs, aminek örül.
Elkezdődött a 60 perc visszaszámlálása, a forgalom korlátozott a pályán. Russell és a két McLaren ment ki először.
Nem sokkal dél előtt felavatták a hétvége első futamgyőztesét: Nyikolaj Colov a Formula-3 első bolgár nyertese. A 17 éves pilóta az Alpine akadémistája és Fernando Alonso védence az A14 menedzsmentcégen keresztül.
Eddig Charles Leclerc uralja hazai nagydíját: a Ferrari monacóija az első és második szabadedzésen is leggyorsabb volt. A Red Bull küszködik az egyenetlen pályán, Verstappen szerint ezt a problémát nem fogják úgy megoldani, mint az imolait, a Mercedes legjobb hétvégéjeként indult a monacói, eddig második erőnek tűnnek, a McLaren pedig látványtalanul ment, de szintén ott lehet a harcban.