DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
14:26

Szeretettel köszöntünk mindenkit a szaúdi hétvége harmadik szabadedzésének élő közvetítésében!

Most megköszönjük a figyelmet, az időmérő élő közvetítésével folytatjuk bő két óra múlva, de addig is maradjatok velünk, hiszen hozzuk a legfrissebb híreket, érdekességeket és információkat, valamint hamarosan kezdődik az F2 sprintfutama. 

Ha valaki esetleg menet közben kapcsolódott be, és arra kíváncsi, hova lett Carlos Sainz, és mit keres Ollie Bearman a pályán, erről ide kattitntva találhat információt.

Egy tizeden belül Piastri és Hamilton mögött, szép kör az újonctól. Közben Verstappen odalépett neki még egyszer, lila az első, zöld a második, de végül nem javít, 1:28,412 a vége, ezzel zár  az élen, mögötte Leclerc, Perez, Russell, Norris és Alonso, Bearman a tizedik végül.

Nézzük Bearman gyorskörét... A hetedik!

Leclerc a második, két tizedre Verstappentől.

Leclerc lilával kezd, Russellnek a második lila, és fel is jön másodiknak.

Sok-sok zöld szektor jelenik meg a live timingon...

Csak Zhou és Sargeant nincs kint a pályán.

Másfél perc telt el a zöld óta, és a mezőny vége még mindig nem hagyta el a bokszot, miközben az eleje felért a gyors körére. És ezek most gyorskörök lesznek sokaknál, az utolsó időmérős szimuláció.

Öt percre engedik el a mezőnyt a hajrában, gyakorlatilag mindenki jön a pályára, szegény Zhout (és valószínűleg Sargeantot) kivéve.

Itt látható a baleset:

A piros alatt is pörög az óra, jelenleg 11 és fél perc van hátra. A versenyzők az autóban várják, hogy visszatérhessenek a pályára.

Kitört az autó hátulja, keresztülcsúszott a bukótéren, de szerencsére a tecpro tette a dolgát. Zhouért jött az orvosi autó, valószínűleg jelzett a lassulásmérő.

A tecpróba csapódik a kínai versenyző Sauberje, szerencsére kiszáll, de erősen kétséges, részt vehet-e az időmérőn, ahogy ezt az autót elnézzük...

PIROS! Zhou összetöri a Saubert!

Most csak öt autó a pályán, szusszan egyet a mezőny az utolsó nagy hajtás előtt.

Alonso ma is fut egy erős kört, feljön a harmadik helyre. Bearman egy pillanatra megpihen, de valószínűleg rövidesen visszaküldik a pályára.

Verstappen az élen a hétvége eddigi legjobbjával! 1:28,412, ez már egy komolyan vehető kör, főleg nyolckörös használtakon.

Bearman tizenhat körnél jár, Bottas és Hamilton 14-et futott, Tsunoda 11-et, Ricciardo és Zhou tizet, a többiek meg annyit sem.

Ha már Norris, használt lágyon fut lila első szekzort a brit, de nem fejezi be a körét, mely valószínűleg a második helyre lehetett volna jó.

Most láthattuk visszajátszásban, miért nincs az autójában Sargeant: a belső falat találta el, s ezzel elütötte helyéről a bal első kerekét. Tavaly Norris követett el hasonló bakit Dzsiddában.

Verstappen újra az élen, míg a tegnapi leggyorsabb Alonso első és egyetlen gyorsköre az utolsó helyre elég. De ez inkább csak ráhangolódás volt.

Leclerc áll az élre, méghozzá közepesen. A hétvége legjobbja egyelőre Alonso tegnap esti 1:28,8-as köre, ettől jó pár tizeddel elmarad egyelőre a monacói.

A legjobb szektoridők jelenleg Verstappen, Perez, Perez – így természetesen a két Red Bull az élen.

Jelenleg Perez az élen, ő és Russell vannak 1:30-on belül. De legalább egy kivezető kört már mindenki futott.

Mivel a körülmények nem igazán relevánsak az időmérőt és a futamot illetően, nincs túl nagy aktivitás: húsz perc után mért köre csak hét versenyzőnek van, másik hét pedig ki se dugta az orrát a bokszból.

Jelen pillanatban Bearman az élen 1:30,277-tel, és természetesen ő a legszorgosabb is, ahogy azt ilyenkor kell.

Ennyit a statisztikákról, nézzük a pályán zajló eseményeket. Egyelőre három versenyzőnek van mért köre, köztük a legjobb Lewis Hamilton lágygumis 1:30,793-as ideje.

Nem lehet megállni, hogy ne írjunk még egy-két érdekességet: Bearman a Ferrari 12. brit versenyzője, egyúttal Nigel Mansell és 1990 óta az első angol pilóta a csapatban – az utolsó brit az észak-ír Eddie Irvine volt 1999-ben.

És még egy dolog: Bearman az első F1-es pilóta, aki 2005-ben született, az eddigi legfiatalabb ilyen értelemben a 2002-es Liam Lawson volt – azaz voltaképpen a maga 2005 májusi születésével ő lesz az első, aki 2002 februárja után született. Az életkort tekintve Verstappen és Stroll után minden idők harmadik legfiatalabbja lesz, ha elrajtol a holnapi futamon.

A fiatal brit egyébként a szezonnyitós nullázás után pole-ból kezdte volna a holnapi F2-es főversenyt, de természetesenn kihagyja a versenyeket, és csak az F1-re fókuszál.

Bearman előtt az utolsó újonc Liam Lawson volt, aki szintén beugróként debütált, sőt egy évvel előtte Nyck de Vries is, azaz a legutóbbi öt újonc közül csak kettő, Piastri és Sargeant bemutatkozása volt "tervezett".

Az edzés el is kezdődött, Bearman pedig minden percet kihasznál: Bottas után másodikként gördült pályára.

Bearman az F1 történetének 776. versenyzője, a Ferrari 97. F1-es pilótája, és 1972 óta az első debütálója a vörösöknek – utoljára a Niki Lauda egyik megmentőjeként híressé váált Arturo Merzario mutatkozott be a Scuderia színeiben.

A nap legfontosabbb híre, hogy újoncot avat a Ferrari: Carlos Sainz vakbélproblémák miatt kórházba került, a helyén Oliver Bearman debütál.