DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
12:18

Most mindössze öten a pályán, szusszan egyet a mezőny.

Megérkezett az edzés összefoglalója is, mely ide kattintva olvasható, ezzel köszönjük meg a figyelmet, de maradjatok velünk, hiszen jövünk a további fejleményekkel!

Íme az edzés végeredménye a megtett körszámokkal együtt:

Hajnal négy, itt a vége mára. Illetve mára nem, legalábbis helyi idő szerint, hiszen nekünk holnap hajnalban, nekik ma este folytatódik a hétvége a harmadik szabadedzéssel.

És közben leintik az edzést, a köröket még természetesen befejezhetik.

Verstappen is elhagyta a pályát az első hosszabb egyenes végén.

Az amerikai egyébként pár perce a falat is megnyalta.

Mármint a sárgát váltotta ki. A hibát meg elkövette.

Újabb hiba, ezúttal Sargeant váltotta ki.

Továbbra is Sargeant, Hamilton és Albon tette meg a legtöbb kört, a legkevesebbet pedig Gasly és a nemrég kényszerszünetre vonuló Hülkenberg.

Az edzés vége szép csendben csordogál, a csapatok dolgoznak, egy-egy feltartás borzolja csak a kedélyeket.

Hülkenberg újra a pályán. Mint kiderült, csak a vécére szaladt el.

Helyszíni képekről úgy tűnik, hogy a Red Bull bokszfalán a Ferrarit és a McLarent figyelik elsősorban árgus szemekkel...

Megint csendesebb kicsit a pálya, valószínűleg a végén jön a tűzijáték. Hamilton és a két Williams mindjárt átlépi a 30 kört.

Az viszont nem, hogy elrontja a 12-es kanyart...

És az is tetszetős lehet a zöldeknek, hogy Alonso újabb lila szektort pakol ki az asztalra.

A két McLaren továbbra sem találja a tempót, nem férnek be az első tízbe. Ez az Aston Martin számára örömteli, hiszen Alonso Norrisszal, a csapat pedig a wokingiakkal vív az összetettben.

Hopsza. A hetedik helyen álló Nico Hülkenberg kiszáll és távozik.

Alonso is ott játszik a többiekkel, két lila szektoorral jön be a második helyre. Közben Leclerc is lilul...

Az első hatban most négy Ferrari-motoros autó. Véletlen lenne...?

Eltelt egy óra, most lenne vége egy hagyományos edzésnek. De ez nem egy hagyományos hétvége.

Albon feldobta a kemény keveréket, nézzük, azzal milyen kört lehet futni.

Helyi idő szerint ugye hajnal négykor ér véget az edzés. Nem sokkal később már pitymallik.

Leclerc nagyot javít, 1:35,7 az új etalon. Egészen pontosan 1:35,696.

Sainz megbontja a sormintát, három tizedet ad a többieknek, majd jön Verstappen, aki szintén 1:36,3-at fut, és 47 ezreddel előzi a spanyolt.

Hatan. Perez is beáll a sorba.

Alonso! Három ezredet ad Leclerc-nek, aki újabb hárommal van Hamilton előtt. Már öten egyetlen tizeden belül.

Pillanatnyi sárga zászlók villannak fel időről-időre bukótérlátogatások miatt, de komoly baj nem történt meg ezen az edzésen. Bezzeg az elsőn...!

Albon is javít, Leclerc, Hamilton, a williamses és Sainz egyetlen tizeden belül az első négy helyen.

Hülkenberg már nem az első versenyző, aki fekete-fehér zászlós figyelmeztetést kap a bokszbejárati vonal átlépése miatt.

A mezőny legtöbbb tagja 16-19 körnél jár, a McLarenek futottak ennél kevesebbet, valamint az első edzésen szintén károsodást szenvedő Norris.

Tovább gyorsulnak a Ferrarik, a McLarenek közben ismét a bokszban...

De nem futja meg, ő is a bukótérbe látogat!

Sainz bemegy 1:37 alá, Verstappen pedig nekikezd első lágyas gyors körére...

Hivatalossá vált Sainz tízhelyes rajtbüntetése.

Verstappen feltette a lágyakat, kiváncsian várjuk, milyen időre lesz képes. Közepesen 1:38,209-et ment, ezzel áll az élen.

Zak Brown elmondta: nincs gond a McLaren autóival, csak a hasmagasságon módosítottak.

Javulnak az idők, Albon választja szét a két Ferrarit egymástól. Harmadik most a brit-thai versenyző.

A két Ferrari az élen most, Norris autóját még mindig szerelik, Piastri viszont legalább visszatérhetett a pályára.

Ezúttal Stroll kolbálszolt egyet a bukótérben, miután blokkoltak a kerekei.

Egyelőre Verstappen, Hamilton és a Ferrarik váltják egymást a mezőny élén. Csak épp a Red Bull mindezt közepes keveréken produkálja...

Megy az a Ferrari, Sainz az első pilóta 1:40 alatt.

Norris autójával probléma támadt, lassú tempóban kényszerült visszadöcögni a bokszba. Piastri is bent, talán elővigyázatosságból rendelték a csapathoz.

Perez is követi a példáját.

Magnussen látogatta meg a bukóteret. Visszajött.

Mind a húsz autó a pályán. Igen, az összes, Sainz sérült Ferrarija is.

Elkezdődött.

A versenyzők már az autóban, két és fél óra késéssel, nézők nélül indul a második edzés...

Ha minden igaz, 6 perc múlva TÉNYLEG elkezdődik a 2. szabadedzés... Hisszük, ha látjuk...

Közben itt egy újabb felvétel a történtekről:

Helyszíni felvételek szerint rendőrök és sportbírók ürítik ki a lelátókat. Egészen elképesztő. 9 percet láttak ma a pénzükért. A nem kevés pénzükért.

Közben a lelátók kiürültek, a pálya ugyanis nem tudta biztosítani a biztonsági személyzetet a csúszás miatt. Hihetetlen.

Carlos Sainz épp a garázs felé fut, lehet, hogy mégis részt vehet az edzésen?

Toto Wolff sem fogta vissza magát, ő nevetségesnek tartotta, hogy "egy kib*szott csatornafedél" miatt ennyi kritika éri Vegast... És szerinte úgyse érdekel senkit a szabadedzés.

Frederic Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke aligha meglepő módon tajtékzott a történtek miatt, úgy fogalmazott, hogy Sainz napja "el lett b*szva".

Az edzés megszakítását követően a nézők hazaindultak, ahogy arról a helyszínen tartózkodó Mészáros Sándor kollégánk is beszámolt.

Közben újabb csúszás: 11:30-kor indul a szabadedzés magyar idő szerint.

Kezdjük a legfrissebb fejleménnyel: a sportfelügyelők elutasították a Ferrari kérelmét, hogy Carlos Sainz autójában rajtbüntetés nélkül cserélhessék ki az első szabadedzésen felszakadt csatornafedél által megsértett alkatrészt – mint indoklásukban írják, a szabályok nem adnak lehetőséget a mentességre.

A legfrissebb helyszíni hírek szerint 11:15-kor kezdődhet meg a 90 percesre nyújtott második gyakorlás. Az elmúlt órák eseményeit máris összegezzük.

A vártnál később, de annál nagyobb szeretettel köszöntünk titeket az F1-es Las Vegas-i Nagydíj 2. szabadedzésének élő közvetítésében.