DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
14:49

A pénteki kvalifikáción Max Verstappen hozta a rajtelsőséget Charles Leclerc és Lance Stroll előtt, de a Q3 során megérkező vihar beleszólt a sorrendbe, így vannak még kérdőjelek a pontos egykörös erőviszonyokat illetően, a McLarentől és a Mercedestől többet várhatunk, mint amit a tegnapi végeredmény tükrözött.

Folytatás 19:30-tól a sprintfutammal.

Perez a harmadik helyen, Hamilton negyedik, Tsunoda az ötödik helyen, meglepetésre Ricciardo és a két Ferrari előtt! A végén Russell negyedik helyre lép fel, mindenkit hátrébb tolva eggyel.

Norris gyorsabb Verstappennél, 1:10,622-vel gyorsabb a Red Bullnál!

Verstappen a sor végén hagyta el a bokszot, de igyekezett kompenzálni, így három ellenfelet is megelőzött a kijárati szakasz kanyarjában.

Az SQ3 fele már leketyegett, most gurulnak pályára az autók – egyetlen gyorskörre készül mindenki a lágy gmin.

Kiesett a két Haas, Gasly is Bottas, nem vett részt Alonso – az SQ2 végeredménye:

A két Mercedesnek kieső helyről kellett felvergődnie, végül sikerült a továbbjutás – eközben Perez, majd Norris ugrott fel az első helyre, századokkal javították meg Verstappen idejét.

Használt gumin Verstappen két tizedet javít (1:11,262-re), Ricciardo a második helyre ugrik fel!

Három perccel a vége előtt jön ki a mezőny közepes abroncsokon – leszámítva Alonsót, úgy néz ki, nem sikerült a versenyfutás az idővel.

Sainz második helyre lépett fel, Perez, Leclerc és Piastri a további sorrend. Rövid bokszszünet a hajrá előtt – öt pilóta nem jött ki eddig, köztük Alonso.

1:11,449 a szóban forgó Verstappen-kör, gyorsabb, mint Sainz az SQ1-ben.

Indul az SQ2, tíz perc akció következik – Verstappen vezeti fel a mezőnyt a pályán, övé lesz az első köridő.

Vajon az Aston Martin elkészül a szereléssel és Alonso ott lehet a pályán?

Véget ért a gyors karbantartás, 15:40-kor folytatódik a program az SQ2-es szakasszal.

A várakozás alatt legalább olyan érdekességeket megtudhatunk, hogy Pierre Gasly szereti a pandákat.

Nincs még hír a folytatásról: az FIA tájékoztatása szerint a gumifal megsérült és javítani kell – ebben egy elnyúló állás lehetősége is benne van.

Négy versenyzőt is vizsgálnak a szétlövés után a maximum deltaidő be nem tartása miatt: Russellt, Norrist, Piastrit és Ocont.

Csúszik az SQ2 kezdete, amelynek időpontját a versenyirányítás hamarosan közli: egyelőre a pálya tisztítása és a gumifal ellenőrzése folyik.

Alonso pedig úgy érzi, Ocon ment bele – könnyen lehet, hogy a spanyol időmérője is véget ért, az Aston egyelőre lázasan dolgozik az autón.

„Idióta Alonso” – Ocon a spanyolt hibáztatja, aki valóban túl közel volt lassú körön, de a balesethez az is kellett, hogy az Alpine egy nagyon kicsit megcsúszott – hozzáért Alonsóhoz és beleszáguldott a gumifalba.

Az esetet vizsgálják is a stewardok.

Így Sainz jutott tovább elsőként, Norris a piros előtt felugrott a második helyre, Hamilton, Verstappen és Russell az élmezőnyben. Kiesett Ocon, Stroll, Zhou, Albon és Sargeant.

Piros zászló fél perccel a leintés előtt! Ocon a 3-as kanyarban, hirdetőtáblákat bontott le, Alonso pedig defekttel a pályán…

Alig egy perc maradt, mindenki a pályán, egyesek friss, mások használt közepes abronccsal készülnek az utolsó gyorskörre.

Egy kis félreértés a Red Bullnál, Perez megelőzte Verstappent, aki azt gondolta, akadályozta csapattársa gyorskörét – de nincs szó ilyesmiről, a mexikói manővere pedig nem volt tervezett.

Mindenkinek van már mért eredménye: 1:11,796-os körével Sainz továbbra is vezet, az első négyes változatlan, az ötödik helyen Magnussen.

Túl az első gyorskörökön: Sainz Hamilton, Verstappen és Russell előtt az első négy helyen.

Egy kis statisztika: a hat 2023-as sprinthétvégén háromszor nyerte meg egy versenyző mindkét időmérőt – Bakuban Leclerc, Ausztriában és Spában Verstappen. Az utolsó két alkalommal azonban nem volt duplázás: Katarban Verstappen és Piastri, Austinban Leclerc és Verstappen szerezte a rajtelsőségeket.

A tegnapi forgatókönyv megismétlődésétől nem kell tartani: 0 % az esély az esőre. A levegő 25, az aszfalt 43 Celsius-fokos helyi idő szerint délelőtt 11-kor.

Az év utolsó sprintjéről lévén szó napvilágot látott egy sajtóhír arról, hogyan változik 2024-ben (újra) a formátum. Ennek értelmében a pénteki kvalifikáció a sprint rajtfelállását határozná meg, maga a rövid futam pedig átkerülne szombat délelőttre, így a hagyományos időmérő pedig a szokásos szombat délutáni időpontjában kerülne sorra, és természetesen továbbra is a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjéről döntene.

Rövidesen, 15:00 indul a hétvége második időmérője Interlagosban – akarjuk mondani, a sprintszétlövés, amely a 19:30-as sprint rajtsorrendjéről dönt.