DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 21. szombat
19:18

Lepörgött az óra közben, Magnussen már biztosan kieső, ahogy Lawson is.

Ez volt tehát az időmérő Katarban, szombaton pedig jön a sprintnap, tartsatok akkor is velünk - illetve addig is, mert jövünk a legfrissebb értékelésekkel és hírekkel!

No, végül valóban elvették Norris idejét, így ő csak a tizedik. Russellé a második, Piastrié a harmadik rajthely vasárnapra.

Egyelőre ez a Q3 sorrendje:

"Ó, a francba... Néha olyan szar vagyok" - mondta a rádión Norris. Valószínűleg sejti, hogy ugrani fog a köre... Közben a visszajátszáson látszott, hogy Hamilton alatt is megúszott a Mercedes.

Verstappen köréhez persze senki nem tud hozzászagolni, a vb-éllovas a pole-ban Katarban! Norris még a második helyen, Russell, Piastri, Hamilton révén McLaren-Mercedes sorminta. Alonso, Leclerc, Gasly, Ocon, Bottas a további sorrend.

Norris jó körön, de meginog alatta a McLaren és megint négy kerékkel elhagyta a pályát - pedig futott egy 1:24,0-s időt, amivel most második egyelőre...

Verstappen belehibázik a körébe, de ez aligha számít sokat, óriási ugyanis az előnye az első köre után.

Érkeznek is az autók a pályára... Vajon kié lesz a második hely? A Mercedesek erősek, Alonso belerontott az első körébe, Norris pedig szintén gyors, ha pályán marad...

Norris ugyanott hagyta el négy kerékkel a pályát, mint a Q2-ben Perez. Jön az utolsó négy perc közben.

Hamilton jön be másodiknak, de ő is több mint fél másodpercre Verstappentől. Az első próbálkozások után tehát: Verstappen, Hamilton, Russell, Piastri, Leclerc, Ocon, Alonso, Gasly, Bottas, Norris.

Norris 1:24,0-t fut, de elveszik a körét, megint... Így most már Verstappen 1:23,7-es körrel vezet. Piastri, Ocon mögötte.

Döbbenetes adat amúgy: Perez idén nyolcadszor nem jut be a Q3-ba. Mindezt 17 verseny alatt, azaz csaknem a futamok felén nem volt top 10-es a kvalin...

Jön a mindent eldöntő Q3 - megszorongathatja-e bárki Verstappent a pole-ért?

Pereznek az 5-ös kanyarban történt pályaelhagyása miatt vették el az eredményét. Hát, nem úgy tűnik, hogy kilábalt a suzukai borzalomból...

Itt a Q2 vége - Tsunoda és Sainz továbbjutása ezredeken múlt...

Alonso lila szektorral kezdett, de elvette, Hamilton viszont lila második után az élre áll! Közben kiesik Tsunoda, Sainz, Perez, Albon és Hülkenberg - ugyanis a mexikói Red Bull-os körét elvették!

Verstappen vezet újra, miközben Sainz javít, de csak a kilencedik helyre, de ez nem életbiztosítás. Sőt, már ki is csúszott a tízből Bottas és Perez miatt!

Ocon, Albon, Hülkenberg, Sainz, Bottas a kieső helyen két perccel a vége előtt. Verstappent pedig feltartotta Sainz. "Mit csinál, védekezik?" - kérdezi rádión a holland.

Robbantanak a McLarenek: néhány századdal ugyan, de Norris és Piastri Verstappen elé ugrik!

Jön az utolsó négy perc, jönnek az utolsó próbálkozások. Sainz egy kört már megszakított, mert belehibázott - még mindig nagyon homokos a pálya...

Túl a Q2 felén, Piastri, Hülkenberg, Sainz, Bottas és Norris az utolsó ötös pillanatnyilag, utóbbi megint érdemi mért idő nélkül az említett incidens miatt.

Russell és Hamilton a második és harmadik helyre jön fel, előbbi szintén 1:24 végi körrel.

Norris került majdnem a kellemesnél közelebbi kapcsolatba Tsunodával, a japán levezető körön nem figyelte az érkező mclarenest.

Piastri vezetett rövid ideig, de aztán Leclerc maga mögé utasította. Érkezett utána Gasly, aki már 1:25,2-nél jár - de természetesen Verstappen 1:24,7-es idővel mindenki elé ugrik.

Indul a Q2: 15 perc, a cél a top 10-be jutás.

Döbbenetes amúgy a különbség az Astonoknál: Alonso több mint 1,1 másodpercet adott Strollnak...

Itt a Q1 teljes végeredménye a rend kedvéért:

És kiesik Stroll is, miközben Alonso a harmadik! Albon pedig az utolsó pillanatban ütötte ki Sargeantet! Lawson, Magnussen és Zhou még a búcsúzók.

Lawson, Hülkenberg, Stroll, Zhou, Magnussen az utolsó öt pillanatnyilag, veszélyzónában a Williamsek.

Verstappen persze helyére teszi a dolgokat, 1:25,0-s idővel az élre állt. Norris, Alonso mögötte. 

Norris 1:25,1-es körrel az élen, remélhetőleg ezt a körét már nem veszik el. Leclerc, Alonso, Piastri mögötte. Verstappen csak a 12. helyen két és fél perccel a vége előtt.

Leclerc átveszi a vezetést közben a Ferrarival, de jönnek az utolsó percek, most már az alsóház az érdekesebb: Perez a negyedik helyre jön be például.

Perez sincs amúgy megnyugtató pozícióban, csak a 13. helyen...

Megjöttek a Mercedesek, Russell és Hamilton a második-harmadik helyre jön be Alonso mögé. Bottas negyedik az Alfa Romeóval. Kieső helyen Stroll, Zhou, Lawson, Magnussen és Norris.

"Nagyon meleg van az autóban" - jelezte Ocon a rádión. Az Alpine ránéz.

Nincs még mért köre a két Mercedesnek, Hülkenbergnek és az említett Norrisnak, akinek ugye elvették a körét. Rajtuk kívül Zhou áll kieső helyen nyolc perccel a vége előtt.

Alonso javít 1:25,6-ra, egyelőre jól megy a spanyol az Aston Martinnal. Ocon a második, Leclerc a harmadik, Verstappen a negyedik.

Nem, mégsem vezet Norris, elvették ugyanis a körét.

Leclerc vezetett az imént, de már Norris az első.

Jönnek az első köridők, amelyek egyből jóval gyorsabbak a szabadedzésen látottaknál. Alonso 1:26,7-es körrel az élen Verstappen előtt. Itt pedig képen az iménti Alpine-jelenet:

Az Alpine-nak sikerült majdnem egymásra engednie a két versenyzőt a bokszban... Tényleg javítani kell a kommunikáción a francia istállónál!

Elindult a Q1: szokás szerint 18 perc áll a versenyzők rendelkezésére, hogy bejussanak a top 15-be.

Perez esetén láthattuk az imént, hogy még azért most is van annyira meleg, hogy hűteni kell a pilótákat...

Fontos információ az FIA-tól: az időmérő alatt 0 százalék az esély az esőre. Ha bárki aggódott volna...

(Bár most viccelődünk ezzel, de a MotoGP-ben mosott el már kvalifikációt itt a víz...)

Nem lesz könnyű azért a csapatok dolga, elvégre a szabadedzést még másfajta körülmények között, lemenő nap mellett rendezték. Abban viszont nem lesz változás, hogy a pályán továbbra is rengeteg a homok...

Apropó, szabadedzés: az egyetlen egyórás tét nélküli tréningen Verstappen volt a leggyorsabb (ki hitte volna?), mögötte a Ferrarik következtek. Itt olvashatjátok a beszámolót az edzésről.

A nap már lement Katarban, teljesen villanyfényes körülmények között rendezik az időmérőt - így legalább egy kicsivel kevésbé pokoli a forróság, mint volt előtte a szabadedzésen...

Köszöntünk mindenkit ismét, negyed óra múlva jön a Katari Nagydíj kvalifikációja. Igen, bizony, az időmérő, hiszen sprinthétvége van, szóval már most eldől a vasárnapi rajtsorrend!