DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
23:42

Na, Russellnek viszont épp azt jelentették, hogy épp elkerülheti a pályát az eső. Meglátjuk, van még 18 perc...

Ezzel zárjuk is élő közvetítésünket, folytatás holnap - vagyis már ma! - a harmadik szabadedzéssel.

Itt a végeredménye tehát a brutális esővel záruló második edzésnek - dupla Mercedes-vezetés, a Red Bullok csak a 6. és 8. helyeken, és egyébként ők is lágy gumin voltak:

Többen is kinéztek ennek ellenére a pályára, szerencsére nem lett baleset. Pedig majdnem lett: Bottas Alfája felúszott, majdnem belecsúszott az egyik Ferrariba.

Bizony, komoly az állóvíz a középső szektorban, Stroll már intereken is felúszott. Kész szerencse, hogy közben vége is a szabadedzésnek!

Pfú, a hátsó részen már konkrétan áll a víz a pályán...

Na és ott az eső! A visszafordítónál gyakorlatilag szakad!

Követik a Red Bull példáját: a Mercedeseket és a Ferrarikat is kiküldték interen. Leclerc kicsit értetlenkedett is a rádión.

Gyönyörű képek voltak ezek az imént a szélnek köszönhetően:

Perez intermediate gumikon... De hát nem esik - furcsa... És Verstappent is azzal küldik ki: be akarják koptatni az átmeneti esős gumikat?

Brutálisak a felhők a háttérben, a szél pedig el is kezdett keményen kavarogni - de az eső még nem esik...

Gaslynak volt egy necces megúszása a pálya középső szakaszán, Piastri viszont el is találta a Bajnokok Falát finoman - végülis bajnok volt ő az F3-ban és az F2-ben...

Hamilton, Russell, Sainz, Alonso, Leclerc, Verstappen, Bottas, Perez, Stroll, Gasly az első tíz húsz perccel a vége előtt. És ez már nemigen fog változni a versenytempós próbálgatás és az egyre fenyegetőbben érkező eső okán.

Egy fél pillanatra sárga zászló volt érvényben: Norris szaladt le a pályáról az 1-es kanyarban.

Most már azért a többség közepes keveréken - ami viszont érdekes, hogy Verstappen a legjobb körét is azon futotta meg, úgy van bő négy tizedmásodperces lemaradásban a hatodik helyen, ahogy Perez nyolcadik helye is így született.

A Mercedeseket nem érdekli, hogy én már hosszabb etapokat vizionáltam: előbb Russell, majd Hamilton tört az élre - már 1:13,718-nál jár a legjobb köridő.

De Vriesszel közölték, hogy tíz percen belül jön az eső. Mondjuk a képek alapján több lesz az, mint eső... Itt meg az iménti bokszjelenet:

Na, Alonso az üdítő kivétel: feljön az ötödik helyre a szintén sok fejlesztéssel ellátott Astonnal. A bokszban pedig kis híján egy incidens: Magnussen a bokszba beállva ütközött majdnem a rossz ütemben kiengedett De Vriesszel.

Perez javít, már ő az ötödik. Sainz, Leclerc, Verstappen, Bottas, Perez, Hamilton, Gasly, Piastri, Magnussen, Norris a top 10-ben. És Leclerc már közben a közepes keveréken, szóval lassan nekiállnak/nekiálltak a csapatok a hosszabb etapos körözésnek.

Eddig a mezőny legvégén szerénykedtek a Mercedesek, most kicsit előbbre jöttek: Hamilton az ötödik, Russell a tizedik helyen.

Nem volt szerencsére hosszú a kényszerszünet, máris újra pályán az autók - 43 perc maradt még.

Borzalmas napja van az Alpine-nak: az FP1-en Gasly, most Ocon... Ennek a hétvégének kezd Baku-szaga lenni...

És megint egy leálló Alpine: ezúttal Oconnak vannak gondjai - újabb piros zászló!

Pfú, sőt, Perez előtte még a falat is finoman súrolta... Sainz pedig ismét vezet: megvan az első 1:13-as idő.

Perez rontott bele a gyorskörébe a középső szektorban, vissza is jön a bokszba a mexikói.

Folytatódhat is az edzés - a háttérben viszont eléggé gyűlnek már az esőfelhők...

Vissza is tolták Hülkenberg autóját a bokszutcába, remélhetőleg rövidesen újra is indulhat az edzés - addig is itt a teljes állás:

Így füstölgött Hülkenberg autója:

"Elszállt a hajtás" - üzente a rádión a német. A sportbírók már oltják a Haast.

Verstappen elválasztja Leclerc-t és Sainzt - közben pedig Hülkenberg füstölgő Haasszal araszol a célegyenesben, majd meg is áll. Piros zászló!

1:14,094-nél jár már Leclerc, egymást váltja az élen a két ferraris. Verstappen, Gasly, Perez, Bottas, Albon, Norris, Ocon, Piastri a top 10 sorrendje.

Sainz közben átvette a vezetést a csapattárstól, így jelenleg Ferrari 1-2 Verstappen előtt.

1:14,576 - ez az új etalonidő, Leclerc nevéhez fűződik.

Zhou megcsípte a füvet, Sainz keményen átugratott az utolsó sikánon - klasszikus montreali jelenetek. Sainz amúgy így is bejött másodiknak a vezetést visszavevő Verstappen mögé.

Rövid időre Perez vezetett, de most Gasly az első - aki talán a leginkább örül az FP1 kvázi elmaradásának, hiszen így nem veszített több időt az Alpine műszaki hibája miatt a mezőnyhöz képest.

"Ezek a visszaváltások viccek!" - panaszkodott a rádión Verstappen. Ocon pedig azért reklamált kicsit, mert Sainz előtte lófrált a pályán és feltartotta.

Verstappen azért nem hagyja sokáig reménykedni a népet, tíz perc elteltével már ő vezet. Sormintában az élen a Red Bullok és a Ferrarik, és közben pályán már Albon is az "új" Williamsszel.

Jönnek az első mért idők, de jól jelzi, hogy még nem relevánsak a körök, hogy az FP1-et is behúzó Bottas az élen 1:16,330-as eredménnyel. A pálya amúgy még kissé piszkosnak tűnik.

Egyedül Albon nem hajtott ki egyből a pályára - pedig neki aztán végképp lenne mit tesztelni, hiszen jelentős fejlesztésekkel pakolták tele a Williamsét, és csak az ő autóját, Sargeantét nem.

Elindult az edzés, a várakozásoknak megfelelően kisebb sor alakult ki a bokszutca végén, annyian siettek ki egyből a pályára.

Említettük itt az eső veszélyét: az FIA előrejelzése szerint 40 százalék az esély arra, hogy érkezik némi csapadék az edzés alatt.

Ha valaki esetleg még nem olvasta volna, melyik csapat milyen fejlesztésekkel készült Montrealra, IDE KATTINTVA pótolhatja.

Fontos: a kiesett idő miatt a csapatokkal egyetértésben úgy döntöttek, hogy 60 helyett 90 perces lesz a mostani gyakorlás. A hosszabb idő ellenére is alighanem aktívak lesznek a versenyzők, hiszen értékes időt buktak el, ráadásul az előrejelzések szerint lehet, hogy nem túl sok száraz pályás gyakorlási lehetőségük lesz már a hétvégén...

Értelemszerűen az FP1-en így gyakorlatilag semmi nem történt - hacsak az nem, hogy láthattuk a montreali pálya védjegyének számító mormotákat:

Gyorsan összefoglalva a helyzetet: azért nem indulhatott újra a korábbi edzés Gasly leálló Alpine-jának eltakarítása után sem, mert a zártláncú kamerarendszer hibája miatt a versenyirányításnak nem állt rendelkezésére elégséges kép a biztonságos körözéshez. Azóta az is kiderült, hogy konkrétan 10-15 másodperces csúszással érkezett be a kép a versenyirányításhoz, ami lássuk be: tényleg nem túl szerencsés. És azt is fontos kiemelni, hogy a versenyirányítás sokkal több kamera képével dolgozik, mint a tv-s közvetítés, ezért nem lett volna megfelelő azok használata - bár az említett vészterv éppen azok módosított használatát takarja.

No, ebben a percben jó híreket közölt az FIA: sikerült kijavítani a helyi CCTV-rendszer hibáit, így a tervek szerint időben elindulhat az FP2. Hozzátették: a tartalékmegoldás (ami a tv-s kamerák felhasználása) is készen áll.

Köszöntünk mindenkit ezen a kései órán, bő negyed óra múlva kezdődik az F1-es Kanadai Nagydíj második szabadedzése - legalábbis remélhetőleg, ugyanis a bő fél órával ezelőtti hírek szerint még mindig dolgozni kell a zártláncú kamerarendszer kijavításán, amelynek hibája miatt gyakorlatilag elmaradt a nyitó tréning...