Verstappen is 1:15,6-ot megy - a tesztgumikon...
Itt a vége, a korábban mutatott állás immár végeredmény: ezúttal is Verstappen a leggyorsabb, de Alonso közel ment hozzá, és egyébként is jóval szorosabb az állás, mint kora délután.
Jövünk az összefoglalóval, a helyszíni nyilatkozatokkal és információkkal, este pedig a szokásos hírösszefoglalónkkal, amiből mindent megtudhattok, ami ma történt.
Tartsatok velünk, a második szabadedzés élő közvetítésével kapcsolatban viszont most megköszönjük a figyelmet!
Ocont emeljük ki, az első edzésen harmadik lett, most ötödik - úgy fest, hogy nagyon egyben van most ő és az Alpine is.
Még öt perc van hátra az edzésből.
Verstappen azért nem egészen evilági: a csapatrádióban meghallotta, hogy cseng egy telefon a háttérben, és megmondta, hogy dr. Helmut Markóé az.
Összességében az azért látszik, hogy nagyon szoros a mezőny: az első és a 20. hely között másfél másodperc van, és ez már Logan Sargeant leszakadásának köszönhető, a top 10-et alig öt és fél tized választja el egymástól jelen pillanatban.
Az edzés utolsó húsz percében már inkább a hosszabb etapoké a főszerep - ezek talán még érdekesebbek is lehetnek később, mint az egykörös tempó, de a konkrét eredményt illetően könnyen lehet, hogy nem változik már semmi.
Így állunk:
Stroll a 17. helyre jó a másik Astonnal.
Perez pedig a negyedikre jön be a Red Bull-lal Verstappen, Alonso és HÜLKENBERG mögé.
Alonso megjön: lila utolsó szektorral nem egészen két tizedre megközelíti Verstappent!
Perez, a két Aston, és a két McLaren nem futott még kört lágy gumikon.
Russell is kap fél másodpercet, ő a hatodik. A Mercedesek egyelőre nem versenyképesek.
Hamilton több apró hibával, elrontott utolsó szektorral hat tizedet kap Verstappentől.
Na jó, Hülkenberg a második, Ocon a harmadik a két Ferrari előtt, a német már három tizeden belül van Verstappenhez képest.
Verstappen felrakja a lágy gumit, és visszaáll az élre, de "csak" három tizeddel előzi meg Leclerc-t.
Wow, Bottas is utoléri a Ferrarikat, Hülkenberg lila első szektort fut a Haasszal...
Jön a tűzijáték!
Sainz most már kihozza a lágy gumi előnyét: hét tizedet ad a közepeseken futott Verstappen-körnek, 1:14,2!
És ahogy leírjuk, jön Leclerc, aki 28 ezreddel megelőzi Sainzot, így most ő veszi át a vezetést.
Russell 8, Stroll 9 tizedet, Hamilton pedig egy másodpercet kap: a két Ferrarit leszámítva mindenki a közepes gumikon próbálkozott. Verstappen előnye továbbra is jelentős.
Alonso is közepeseken megy egy jó kört, befér Perez elé azonos gumikon, négy tizedet kap Verstappentől. Az első biztató kör ma az Astontól.
Perez azonos gumikon 5,5 tizedet kap Verstappentől, bejön a Ferrarik mögé negyediknek.
Verstappen átveszi a vezetést pár ezreddel - úgy, hogy a közepes gumikon futotta a körét! Már majdnem padlógázas az utolsó kanyar, nem kellett sokat várni arra, hogy az is meglegyen...
Leclerc 1:15,2-re javít, lila utolsó szektort fut, de még mindig Sainz a gyorsabb bő két tizeddel.
Az első edzés érdekessége az utolsó kanyar speciális viselkedése volt: minden autó pattogott, delfinezett, azok is, amelyek eddig még soha. A csapatfőnökök beszéltek is erről a két gyakorlás közötti sajtótájékoztatón, szerintük valami pályaprobléma áll a dolog mögött, de lehet, hogy módosítani kell a beállításokon a teljesítmény rovására.
Leclerc 1:15,6 az új autóval.
Sainz 1:14,999-cel bekezd: rögtön lágy gumik a Ferrarin!
1:17-es időkkel kezdünk, ezek még nyilvánvalóan érvénytelenek Verstappen első edzésen mutatott 1:14-es köréhez képest.
Elkezdődött a gyakorlás, szép napsütés melegíti a pályát - és Alonso megint a prototípus gumin gördül ki.
Az első szabadedzésen még csak Carlos Sainz kapta meg az új fejlesztéseket a Ferrarinál, most viszont Charles Leclerc is belekóstolhat az új autóba.
Fred Vasseur csapatfőnök nyilatkozata a két gyakorlás közöttről: https://formula.hu/f1/2023/06/02/laikusok-steiner-kiakadt-a-stewardokra-1
Ez a szabadedzés viszont már érdekesebb lesz a köridők szempontjából: az első gyakorláson sokan nem futottak igazán jó kört, prototípus gumikat próbálgattak, új alkatrészeket próbálgattak, sok volt az áramlásjelző festék és az aerorács, itt viszont már az aktuális hétvégi teljesítmény kerül előtérbe.
Az első gyakorlást dominálta Max Verstappen, bő hét tizedet adott Sergio Pereznek, és többet mindenki másnak.
Köszöntünk mindenkit az F1-es Spanyol Nagydíj második szabadedzésének élő szöveges közvetítésében.